بزرگترین شکست گوشی های هوشمند در سال 2023

گوشی های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند و اتصال و راحتی بی پایان را برای ما فراهم می کنند. هر سال که می‌گذرد، مدل‌های جدید و بهبودیافته‌ای توسط برندهای مختلف عرضه می‌شوند، که نوید انقلابی در نحوه استفاده از دستگاه‌هایمان را می‌دهند. با این حال در سال ۲۰۲۳ هنوز محصولاتی توسط شرکت های بزرگ و پیشرو در این هنوز عرضه شدند که با داشتن مشکلات بزرگ سخت افزاری یا نرم افزاری میشه به اونها لقب شکست بزرگ را داد. با موبونیوز همراه باشید تا بزرگترین شکست گوشی های هوشمند در سال 2023 را با هم بررسی کنیم و ببینیم کدوم برندها ریسک های بزرگی کردند و شکست خوردند!

 

اپلیکیشن Nothing Chats

شرکت ناتینگ که سعی در ارایه متفاوت محصولات خود دارد، گاهی اوقات دچار شکست های بزرگی هم می شود. اپلیکیشن Nothing Chats قرار بود برای اولین بار ارتباط بین اندروید و آیفون (iMessage) را برقرار کند اما طولی نکشید که امنیت این سیستم توسط گوگل پلی زیر سوال رفت!
Nothing Chats یک پلتفرم ارتباطی است که توسط Sunbird پشتیبانی می‌شود و به کاربران گوشی ناتینگ فون 2 و ناتینگ فون 1 اجازه می‌دهد از طریق حباب‌های آبی، مستقیماً از تلفن Nothing خود با کاربران آیفون در ارتباط باشند. به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، در واقع Nothing Chats همان آی مسیج برای کاربران گوشی‌های اندرویدی ناتینگ فون است.

اپلیکیشن Nothing Chatsناتینگ فون در زمینه امنیت پیام‌های ارسالی این پیام رسان گفته، تمام پیام‌های ارسال شده از طریق چت رمزگذاری شده است؛ همچنین ناتینگ مدعی است که Sunbird نمی‌تواند به پیام‌ها یا Apple ID شما دسترسی داشته باشد و تنها اطلاعاتی که Sunbird در اختیار دارد، ایمیل شما است. با این حال نگرانی‌های امنیتی زیادی برای این روش وجود دارد و در نتیجه ناتینگ اپلیکیشن Nothing Chats را از گوگل پلی حذف کرد و با وجود سر و صدای زیادی که ایجاد کرده بود، این برنامه خیلی زودتر از انتظار به یک شکست بزرگ برای این شرکت تبدیل شد.

 

داغ شدن بیش از حد گوشی آیفون ۱۵ پرو

عرضه سری آیفون ۱۵ پرو با تراشه پرافتخار A17 Pro و قاب تیتانیومی پرحاشیه، آن‌طور که اپل می‌خواست بدون مشکل پیش نرفت. استفاده از تیتانیوم قرار بود علاوه‌بر بهبود استحکام، به کاهش وزن آیفون ۱۵ های پرو کمک کند و در عین حال ظاهر زیباتر و خاص تری به این گوشی ها ارائه دهد.

داغ شدن بیش از حد گوشی آیفون ۱۵ پرواما مدتی پس از اینکه مشتریان شروع به خرید و استفاده از مدل‌های جدید آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس کردند، گزارش‌هایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه آیفون‌های جدید آن‌ها بیش از حد گرم می‌شود. حالا سوال اینجاست که آیا دقیقا همین ویژگی‌های جدید منحصر به فرد آیفون ۱۵ پرو، برای آن مشکل‌ساز شده است یا خیر؟ گرچه اپل با یک بروزرسانی نرم افزاری مشکلات حرارت بیش از حد آیفون ۱۵ پرو را حل کرد، و به گفته برخی از مختص های این حوزه، اپل با کاهش قدرت تراشه جدید موفق به رفع این مشکل شده و قدرت پردازشی این تراشه را نزدیک به مدل های سال قبل کرده! اما آیا این شکست می‌تواند امتیاز منفی بسیار بزرگی برای غول آمریکایی محسوب شود؟!

 

برندهایی که هنوز در سیاست های بروزرسانی نرم افزاری عقب هستند!

بسیاری از برندهای بزرگ گوشی‌های هوشمند طی دو سال گذشته وعده عرضه بروزرسانی های بسیار طولانی‌تری را داده اند. از سامسونگ با وعده بروزرسانی 4 ساله برای گوشی های میان رده گرفته تا گوگل که قول بروزرسانی 7 ساله را برای گوشی های پیکسل 8 داده. اما متأسفانه، تعداد کمی از شرکت ها همچنان اصرار دارند که حداقل ها را انجام دهند. ایسوس، سونی، POCO، TCL و ZTE همگی تعهدات ناامیدکننده‌ای را برای بروزرسانی‌های نرم‌افزاری در سال 2023 ارائه کرده‌اند. این برندها معمولاً یک یا دو بروزرسانی اصلی سیستم‌ عامل و دو یا سه سال بروزرسانی‌های امنیتی ارائه می‌دهند. این مشکل به ویژه برای گوشی سونی Xperia 1 V با قیمت 1400 دلاری آن غیرقابل توجیه بود!

برندهایی که هنوز در سیاست های بروزرسانی نرم افزاری عقب هستند!

 

سنسور حرارتی گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو

قبل از معرفی گوشی پیکسل ۸ پرو، شایعاتی در مورد بهره‌گیری این گوشی از سنسور تشخیص دما منتشر شد که در کمال تعجب این مشخصه به واقعیت تبدیل شده بود. دقیقا مشخص نیست گوگل از ارائه‌ی این سنسور چه هدفی را دنبال می‌کند زیرا طبق بررسی‌های صورت گرفته، در زمینه‌ی تشخیص دما اصلا عملکرد دقیقی ندارد. گوگل در حال همکاری با سازمان FDA آمریکا برای استفاده از این سنسور به منظور تشخیص دقیق دمای بدن انسان است. بنابراین شاید در آینده با عرضه آپدیت‌های نرم‌افزاری عملکرد آن بهبود پیدا کند ولی در حال حاضر یک قابلیت بیهوده و بی‌مصرف محسوب می‌شود!

سنسور حرارتی گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو

 

سخن پایانی

ایده های جدید در حوزه گوشی های هوشمند خیلی کم شدند و همونطور که امسال هم دیدیم شرکت های بزرگ به ندرت ریسک های برای رقم زدن اتفاقات جدید در این حوزه میکنن و اکثر ریسک های انجام شده با شکست مواجه شدند. شرکت اپل که سال ها در حال تکرار مکرارت بود و هیچ ایده جدیدی از خودش ارائه نمیکرد، امسال سعی داشت که اتفاقات جدیدی رقم بزند، از معرفی زودهنگام و ناقص هدست Vison Pro گرفته تا داغ شدن گوشی های آیفون 15 پرو و پرو مکس، به همین خاطر شاید در سال های آینده هم حرکت و ایده جدیدی از شرکت های بزرگ این حوزه نبینیم. به نظر شما بزرگترین شکست های حوزه موبایل و گوشی هوشمند در سال 2023 چیا بودند؟!

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 4 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 29
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

مورد آیفون چیزی بود که اصلا انتظار نمی‌رفت؛ پس به نظرم این یکی از بقیه سنگین تر بود چون کاربرای سری ۱۵ آیفون ها، پول پردازنده سری ۱۵ رو دادند اما عملا پردازنده سری ۱۴ رو استفاده میکنند…

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Habibz

لطفا برسی های بعضی هاش رو که نساختید بسازید

۱۸ دی ۱۴۰۲
shahab-021

در مورد آیفون ۱۵ نادرسته
همش اینجوری نشده
فقط ی سریا که اونم تو آپدیت ios درست شد

۱۷ دی ۱۴۰۲
mms2099

بالاخره باید استارت خیلی از نوآوری ها زده بشه

۱۶ دی ۱۴۰۲
MAHAN LEGENDARY

احتمال زیاد وانپلاس تو ۲۰۲۴ یه گوشی هایی بده که رو دستشون نیاد مثل op open که تو تاشدنی ها حرف اولو میزنه

۱۵ دی ۱۴۰۲
!Just trust me

فکر نمیکردم از این قرار باشه

۱۵ دی ۱۴۰۲
godrati

خوببه

۱۵ دی ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

جالب بود

۱۵ دی ۱۴۰۲