بهترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید

تا همین چند سال پیش اگه میخواستین یه عکس رو ادیت کنین حتما باید فایل اصلی دوربین و یا موبایل روی توی کامپیوتر با نرم افزار فتوشاپ اجرا میکردین و ادیت های دلخواهتون رو روش پیاده میکردین. اما حالا برنامه های ادیت عکس برای اندروید چیزی فراتر از چند تا فیلتر ساده هستن و عملا ادیت حرفه ای عکس توی کمتر از چند ثانیه انجام میشه. پس اگه اهل عکاسی با موبایل هستین و به دنبال برنامه های ادیت حرفه ای میگردین توی این مقاله موبونیوز با ما همراه باشین تا ۱۵ تا از بهترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید رو بهتون معرفی کنیم.

 

معرفی ۱۵ نمونه از بهترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید

با اومدن اینستاگرام خیلی از کاربرا نیاز داشتن عکسا رو سریعا تو گوشی ادیت کنن تا بذارن تو اینستا. با اینکه خود این شبکه اجتماعی کلی قابلیت برای ادیت عکس داره، اما امکان تغییر سایز و حجم هنوز توش نیست و براش نیاز به یه برنامه جدا دارین. واسه همین تو این قسمت ۱۵ نمونه از بهترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید رو بهتون معرفی می‌کنیم تا بدون دردسر و خیلی سریع عکساتون رو ویرایش و آپلود کنین.

 

۱. برنامه‌های موبایلی Adobe

غیر ممکنه به دنبال برنامه های ادیت عکس برای اندروید باشین و ادوبی تو ذهنتون نیاد؛ شرکت ادوبی که اکثر ما ایرانی ها اونو با فتوشاپ میشناسیم توی چند سال اخیر با انتشار برنامه های ادیت عکس Adobe Photoshop ،Adobe Lightroom و Adobe Photoshop Mix ویرایش حرفه ای عکس رو به گوشی های هوشمند آورده تا یه بار دیگه همه رو به وجد بیاره.

برنامه ادیت عکس ادوبی لایتروماکثر برنامه های گروه ادوبی ویژگی های مختلفی دارن که میتونین از ادیت ساده حذف قرمزی چشم تا ویرایش فایل های RAW دوربین های عکاسی و گوشی رو به راحتی انجام بدین. در حال حاضر تمامی برنامه های گروه ادوبی به طور رایگان توی گوگل پلی وجود دارن، اما توی برخی از مواقع برای استفاده از یه سری ابزارهای پیشرفته باید اشتراک Adobe Creative Cloud رو تهیه کنین. پس اگه قبلا از برنامه های Adobe CC استفاده کردین و اشتراکش رو دارین میتونین بدون دردسر از تمامی امکانات برنامه های ویرایش عکس ادوبی استفاده کنین.

لینک دانلود برنامه Adobe Lightroom

 

۲. AirBrush

اپلیکیشن AirBrush یکی از جدیدترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید هستش که مجموعه ابزارهای زیادی رو برای ویرایش و بالا بردن کیفیت تصاویر بهتون میده. این برنامه ویژگی های مختلفی از جمله براش های قابل تنظیم، صاف کردن پوست و رفع لک در عکاسی پرتره، فیلترهای هنری مختلف، امکان محو کردن پس زمینه و اشیا رو در اختیارتون میذاره. از اون طرف محیط کاربری آسونی داره و تنظیمات دقیقی برای میزان روشنایی، کنتراست و اشبا رنگ رو در اختیار دارین که یک ابزار همه کاره برای تمامی افراد مبتدی و حتی عکاس های حرفه ای محسوب میشه.

برنامه ادیت عکس Airbrushبرنامه ادیت تصویر “ایربراش” اونقدر آپشن داره که توی عکس برداری از محیط و حتی عکس های سلفی خیلی به کارتون میاد و در کمال ناباوری میتونین این برنامه رو به صورت کاملا رایگان از گوگل پلی دانلود کنین. از اون طرف مثل اکثر برنامه های موبایلی برای دسترسی کامل به برنامه میتونین یکی از دو تا پلن اشتراک ۱/۷۵ دلار در ماه یا 20.99 دلار در سال رو خریداری کنین.

لینک دانلود برنامه AirBrush

 

۳. Bazaart

برنامه موبایلی Bazaart یه برنامه ویرایشگر عکس نسبتا محبوب در سیستم عامل آیفون بود که به تازگی نسخه اندرویدی این برنامه توسط تیم Bazaart LTD در فروشگاه گوگل پلی عرضه شده که ابزارهای زیادی رو در اختیار کاربر میذاره. این برنامه امکانات مختلفی از جمله فیلترهای تصویر، امکان اضافه کردن متن، برچسب و حتی امکان حذف و ادیت پس زمینه عکس رو بهتون میده که به نظرم این برنامه رو توی لیست بهترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید قرار میده.

برنامه ادیت عکس بBazaartدر حال حاضر نسخه آزمایشی Bazaart به طور کاملا رایگان توی گوگل پلی قرار داره ولی پس از اتمام زمانش میتونین یکی از دو تا حالت اشتراک ۱۱/۹۹ دلار ماهانه و یا ۷۱/۹۹ دلار در سال رو انتخاب کنین. البته لازمه بگم این برنامه به صورت کرک شده در سایت های فارسی هم وجود داره که برای کاربران ایرانی اوکی تر هست؛ چون ما امکان خرید دلاری نداریم و فقط نکنم کسی هر ماه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه اشتراک برنامه ادیت عکس رو بده و به نظرم میتونین هر جور خواستین این برنامه رو دانلود کنین.

لینک دانلود برنامه Bazaart

 

۴. InShot Photo Editor Pro

ویرایشگر تصویر InShot Photo Editor Pro تجربه متفاوتی از برنامه های ادیت عکس برای اندروید هستش که تقریبا امکانات معقول و مناسبی رو در اختیارتون میذاره و همه اینها در نسخه دمو برنامه رایگان هستند. در داخل محیط برنامه اینشات تمامی افکت ها و فیلترهای مورد نیاز شما در داخل فروشگاهی قرار داره و میتونین هر کدوم رو که نیاز داشتین دانلود کنین.

برنامه ادیت عکس اینشاتاز اون طرف بعضی از بخش های برنامه و حتی فیلترهای ویرایش عکس فقط در نسخه پرمیوم وجود داره که برای یکسال اشتراکش باید چیزی کمتر از ۷/۹۹ دلار پرداخت کنین که واقعا زیاد نیست. به نظرم تا زمانی که از امکانات برنامه اینشات استفاده کنین واقعا ارزششو داره اما اگه به نسخه های مود شده برنامه علاقه دارین یه گشتی توی سایت های ایرانی بزنین و فایل آنلاک برنامه رو دانلود کنین.

لینک دانلود برنامه InShot Photo Editor Pro

 

۵. LightX Photo Editor

ویرایشگر LightX Photo Editor یکی از برنامه های ادیت عکس برای اندروید هستش که بعد از تجربه موفق خودش توی سیستم عامل آیفون حالا به دنیای گوشی های اندرویدی وارد شده و قراره حسابی کولاک کنه. توی برنامه لایت ایکس ویژگی های مختلفی از جمله ابزارهای تغییر پس زمینه، قابلیت ترکیب رنگ ها مختلف، حالت روتوش عکس دستی و اتوماتیک، جلوه های تصویری و بیشتر از هزارتا فیلتر عکس وجود داره و حتی میتونین چند تا عکس رو به طور همزمان با هم ترکیب کنین.

برنامه ادیت عکس لایت ایکسدر حال حاضر لایت ایکس توی نسخه بتا منتشر شده و احتمالا باگ های زیاد داره و به نظرم بهتره یه کم صبر کنیم تا نسخه اصلی برنامه منتشر بشه. این برنامه در حالت دمو ابزارهای خوبی رو در اختیارتون میذاره ولی برای دسترسی به همه بخش های برنامه باید یه اشتراک سالیانه ۱۹/۹۹ دلار رو خریداری کنین که به نظرم در مقابل امکانات عظیم این برنامه واقعا ارزششو داره.

لینک دانلود برنامه LightX Photo Editor

 

۶. Motionleap

اپلیکیشن Motionleap یه برنامه برای تبدیل عکس به تصویر متحرک هستش که برخلاف سایر برنامه های ادیت عکس برای اندروید روند متفاوتی رو انتخاب کرده و به نظرم ارزش امتحان کردن رو داره. توی محیط موشن لیپ میتونین عکس های خودتون رو به تصاویر GIF تبدیل کنین و توی صفحه سبک اجتماعی مورد علاقتون به اشتراک بزارین. این برنامه ادیت خاصی رو عکساتون انجام نمیده و حتی توانایی اصلاح قرمزی چشم و یا برش زدن تصویر رو نداره؛ ولی از اون طرف جلوهای تصویری محدودی رو بهتون میده که توی مراحل ساخت گیف و انیمیشن بدرد میخوره.

برنامه ادیت عکس موشن لیپنسخه دمو موشن لیپ به طور کاملا رایگان توی فروشگاه گوگل پلی وجود داره که میتونین اونو نصب کنین؛ از طرفی اگه علاقه دارین نسخه پرمیوم برنامه رو داشته باشین میتونین یکی از پلن های اشتراک ۹/۹۹ دلار در ماه و یا ۵۹/۹۹ دلار سالیانه رو انتخاب کنین. اگر هم خیلی پول دارین با پرداخت ۱۹۹/۹۹ دلار میتونین یه بار برای همیشه نسخه فول آنلاک برنامه رو خریداری کنین و یا میانبر بزنید و نسخه مود شده برنامه رو توی اینترنت پیدا کنین که البته ریسک های خودش رو هم داره.

لینک دانلود برنامه Motionleap

 

۷. PhotoDirector

اینجا یکی از خاص ترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید یعنی PhotoDirector رو داریم که تجربه متفاوتی رو براتون رقم میزنه و قراره بیشتر باهاش آشنا بشیم. این برنامه مجموعه ای از ابزارهای ادیت عکس مثل حذف پس زمینه، جلوه های تصویری HDR و فیلترهای تصویری مختلفی رو داره که میتونین براساس نیازتون ازش استفاده کنین. توی جدیدترین نسخه این برنامه قابلیت ادیت عکس با هوش مصنوعی هم اضافه شده که روی این حساب میتونین ادیت عکس به سبک گوشی‌های سامسونگ پرچم دار مانند S24 Ultra رو تجربه کنین که قطعا بسیار دلچسب خواهد بود.

برنامه ادیت عکس فوتو دایرکتورمثل اکثر برنامه های ادیت عکس PhotoDirector به صورت رایگان توی فروشگاه گوگل پلی عرضه شده که برای دسترسی به امکانات کامل برنامه میتونین یکی از روش های اشتراک ۵/۹۹ دلاری ماهانه و یا ۱۹/۹۹ دلار سالانه رو انتخاب کنین که اکانت سالانه صرفه اقتصادی بیشتری براتون داره. اگر هم با نسخه مود شده برنامه مشکلی ندارین به نظرم میتونین بدون دردسر و پرداخت هزینه نسخه هک شده فوتو ادیتور رو از سایت های داخلی و یا خارجی دانلود کنین.

لینک دانلود برنامه PhotoDirector Photo Editor

 

۸. Photo Editor by dev.macgyver

اپلیکیشن Photo Editor by dev.macgyver یکی از کاربردی ترین و در عین حال ارزان ترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید هستش که حتی نسخه پرو اون هم قیمت بالای نداره. این برنامه از نظر محیط کاربری شباهت زیادی با Snapseed داره که ابزار های محدودی مثل تصحیح گاما، کنتراست خودکار، تن خودکار، تاری، شارپن و فیلترهای رنگی مختلف رو در اختیارتون میذاره.

برنامه ادیت عکس فوتو ادیتورفوتو ادیتور مک گیور از فرمت های تصویری JPEG، PNG، GIF، Webp و حتی پرونده های PDF پشتیبانی میکنه و تنها کافیه تا عکس مورد نظر رو توی برنامه اجرا کنین و دیگه همه چیز به ساده ترین شکل انجام میشه. از اون طرف برای دسترسی کامل به تمامی امکانات برنامه فقط باید ۳/۴۹ دلار پرداخت کنین و به راحتی نسخه پرو در اختیارتون قرار میگیره.

لینک دانلود برنامه Photo Editor by dev.macgyver

 

۹. Photo Effects Pro

اگه بین برنامه های ادیت عکس برای اندروید به دنبال یه تجربه متفاوت هستین بهتره بدون معطلی به سراغ Photo Effects Pro برین. توی این برنامه تا دلتون بخواد فیلتر عکس، افکت تصویری و استیکر های مختلف وجود داره که میتونین عکس های زیبا و خاص رو خلق کنین و با دوستاتون توی شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارین.

برنامه ادیت عکس فوتو افکت پروهمه چیز توی Photo Effects Pro بسیار ساده و کاربردی طراحی شده و خبری از رنگ و لعاب برنامه های گرون قیمت نداریم؛ چون این برنامه کاملا رایگانه و لازم نیست پولی براش بدین ولی بازم کارتون رو راه میندازه و تجربه ادیت عکس باحالی رو بهتون میده که به نظرم ارزش امتحان کردن رو داره.

لینک دانلود برنامه Photo Effects Pro

 

۱۰. Photo Lab

عنوان یکی از قدیمی ترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید به Photo Lab میرسه که خیلی از ماها قطعا یکبار با این برنامه کار کردیم. این برنامه بیشتر از ۶۴۰ تا فریم و افکت مختلف رو در اختیارتون میذاره که شاید اونقدر پر زرق و برق نباشن ولی به راحتی کار رو براتون در میارن.

برنامه ادیت عکس Photo Labتوی محیط کاربری Photo Lab میتونین عکس های مورد علاقتون رو ویرایش و روتوش کنین؛ عکس های مختلف رو به هم بچسبونین تا قاب های منحصر به فرد خودتون رو بسازین. نسخه رایگان این برنامه تبلیغات زیاد و واترمارک داره که میتونین با با خرید اشتراک ماهانه ۷/۹۹ دلار و یا ۲۹/۹۹ دلار در هر سال از نسخه حرفه ای این برنامه استفاده کنین.

لینک دانلود برنامه Photo Lab Picture Editor

 

۱۱. YouCam Perfect

برنامه ویرایشگر تصویر YouCam Perfect یکی از کم حجم ترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید هستش که بیشتر برای عکس های دوربین سلفی کاربرد داره. توی محیط کاربری برنامه ابزارهای مختلفی برای صاف کردن پوست، روتوش و افکت های زیبا سازی وجود داره و حتی میتونین با استفاده از هوش مصنوعی پس زمینه تصویر رو تغییر بدین و یا کلا حذف کنین.

برنامه ادیت عکس یوکم پرفکتنسخه دموی این برنامه به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده که امکانات محدودی رو در اختیارتون میذاره و برای ارتقا به نسخه حرفه ای باید اشتراک ماهیانه ۲/۴۲ دلار و یا سالیانه ۲۸/۹۹ دلاری رو خریداری کنین که نسخه یکساله صرفه بیشتری داره. از اون طرف اگه این گزینه براتون منطقی نیست میتونین دنبال نسخه مود شده برنامه بگردین.

لینک دانلود برنامه YouCam Perfect

 

۱۲. PicsArt

اپلیکیشن پیکسارت یکی از محبوب ترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید محسوب میشه تا به الان بیش از ۲۵۰ میلیون بار توی گوگل پلی دانلود شده و بروز رسانی های دائم و منظمی توی هر ماه داره. توی محیط کاربری این برنامه همه چیز بسیار منظم و کاربردی در کنار هم چیده شدن که میتونین ابزارهای ویرایش نور مثل فیلترهای مختلف، برچسب ها و کلاژها و ۱۰۰ تا ابزار دیگه رو هم پیدا کنین که هر کدوم کاربردهای جداگانه دارن.

برنامه ادیت عکس پیکسارتدر حال حاضر نسخه رایگان PicsArt توی گوگل پلی وجود داره که در حد خودش کار راه بندازه؛ ولی اگه خواستین به همه بخش های این برنامه دسترسی داشته باشین باید ۸/۹۹ دلار برای اشتراک ماهانه و یا ۵۵/۹۹ دلار برای اشتراک یکساله پرداخت کنین. از اون طرف اگه نسخه مود شده این برنامه رو پیدا کنین خیلی هم براتون بهتره و لازم نیست هزینه ای پرداخت کنین.

لینک دانلود برنامه PicsArt

 

۱۳. Pixlr

یه وقتایی که سیستم های قدیمی روی فتوشاپ جواب نمیدادن راهی به جز استفاده از سایت Pixlr نداشتیم که اکثر وقتا کارمون رو راه مینداخت. اخیرا کمپانی محبوب AutoDesk توی تب و تاب برنامه های ادیت عکس برای اندروید نسخه موبایلی Pixlr Express رو منتشر کرد تا یکبار دیگه خاطره های قشنگ ما با این برنامه زنده بشه.

برنامه ادیت عکس پیکسلارپیکسلر مجموعه جمع و جوری از ابزارهای ویرایش، ادیت و روتوش عکس رو در اختیارتون میذاره و از همه مهمتر محیط کاربری بسیار راحتی داره که حتی اگه آماتور هم باشین میتونین به راحتی باهاش کار کنین. در حال حاضر نسخه رایگان این برنامه امکانات محدودی داره که برای دسترسی به نسخه حرفه ای میتونین اشتراک ماهانه ۱/۹۹ دلار و یا سالانه ۷/۹۹ دلاری رو خریداری کنین که واقعا ارزشش رو داره.

لینک دانلود برنامه Pixlr

 

۱۴. TouchRetouch

برنامه ویرایشگر TouchRetouch رو میتونیم به عنوان یکی از عجیب و غریب ترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید معرفی کنیم که دلیل انتخابم رو بهتون میگم. این برنامه توانایی ادیت های معمولی مثل صاف کردن پوست و یا رفع قرمزی چشم رو نداره؛ اما از اون طرف میتونه سوژه های محیط و یا پس زمینه رو اصلاح و یه حذف کنه.

برنامه ادیت عکس تاچ ریتاچشاید به نظرتون عجیب بیاد ولی این برنامه یه وقتایی عملکرد فوق العاده ای داره و بعضی مواقع هم حتی از پس یه ادیت ساده هم برنمیاد؛ ولی در کل زیاد بد نیست و کار رو براتون در میاره. نسخه دموی این برنامه قابلیت های کمی رو بهتون میده که برای یه تجربه اولیه بدک نیست، ولی برای دسترسی به تمامی بخش های برنامه بهتره اشتراک سالانه ۱۴/۹۹ دلاری رو خریداری کنین.

لینک دانلود برنامه TouchRetouch

 

۱۵. Vimage

آخر لیست های ادیت عکس برای اندروید رو به اپلیکیشن Vimage اختصاص میدیم که امکانات ویرایش و ادیت عکس منحصر به فردی رو در اختیارتون میذاره. این برنامه ویژگی های منحصر به فرد سینماگراف گوشی های LG V40 رو براتون تداعی میکنه که میتونین عناصر زنده رو توی عکس قرار بدین و اثر هنری خودتون رو توی شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارین.

برنامه ادیت عکس Vimageمثلا عکس یه لیوان قهوه دارین و میخواین بخار متحرکی رو بهش اضافه کنین؛ برای اینکار کافیه افکت بخار رو از بین انیمیشن های ساخته شده بردارین و روی عکس قرار بدین که در نهایت یه تصویر با افکت های زنده بهتون میده. در نهایت باید بگم این برنامه رایگانه ولی اگه خواستین همه ابزارهاش در اختیارتون باشه به سراغ گزینه های خرید اشتراک برین و پلن سالانه خودتون به مبلغ ۲۹/۹۹ دلار رو بخرین.

لینک دانلود برنامه Vimage

 

جمع بندی

از زمان ورود گوشی های هوشمند به بازار تا الان برنامه های مختلفی برای سیستم عامل اندروید منتشر شدن که تقریبا درصد زیادی از اونا جنبه نمایشی دارن و واقعا نمیشه روشون حساب باز کرد. توی این مقاله ۱۵ تا از بهترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید رو بهتون معرفی کردیم که بعضی از اونا فقط چند تا ابزار ادیت ساده رو بهتون میدن؛ ولی از اون طرف بعضیاشون برای کارهای خاصی مثل متحرک سازی و سینما گرافی طراحی شدن.
تمامی برنامه های ادیت عکس اندروید معمولا یه نسخه دموی رایگان رو منتشر میکنن که تقریبا امکانات مناسبی رو داره که میتونین ازش استفاده کنین. اما از اون طرف اگه به دنبال تجربه تمامی امکانات برنامه مورد علاقتون هستین دوتا راه بیشتر ندارین؛ اول اینکه میتونین اشتراک پولی اون برنامه رو بخرین و یا به سراغ نسخه های هکی و مود شده اون برنامه برین.
تمامی برنامه های ادیت عکس دسترسی های زیادی از مدیریت فایل، دوربین، گالری و حتی مخاطبین شما رو درخواست میکنن که متاسفانه استفاده از نسخه های مود شده امنیت عکس ها و فیلم های شخصی شما رو به خطر میندازه و به نظرم ترجیحا از نسخه اصلی هر برنامه استفاده کنین. حالا که تا آخر مقاله اومدین نظرتون رو راجع به بهترین برنامه های ادیت عکس برای اندروید با ما توی کامنتا به اشتراک بزارین.

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 16
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

مقاله مفیدی بود. برای ادیت کلیپ هم یکی بسازید…

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

بسیار عالی تشکر

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

بهترین داره؟ یا همشون خوبن؟

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

از پیکس آرت زیاد استفاده کردم و عالیه
فقط نیاز به فیلترشکن داره

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    qazal

    ولی نه داخل تمامی بخش ها

    ۰۸ فروردین ۱۴۰۳
Mirsajjad1386

خسته نباشید

۱۵ اسفند ۱۴۰۲
Alioxv

ممنون از نویسنده این پست

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

پیکس آرت ی تنه همه اینا ر پوشش میده

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه مرسی

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
arsalansh

با لایتروم موبایل هر کاری میشه انجام داد به جز روتوش ( البته قابلیت روتوش داره اما به خوبی picsart انجام نمیده ) ، منتهی یک نکته داره اونم اینکه باید آموزش ببینید همینجوری نمیشه با لایتروم کار کرد و خروجی باکیفیت گرفت !

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

ممنون بابت مقاله مفیدتون

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

جالب بودن

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقاله خوبی نوشتید.

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مگه فارسروید مرده که بیایم از گوگل پلی دانلود کنیم؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    الهام بهمن پور

    از لحاظ امنیتی، اولویت با دانلود از اپ استورهای معتبر و رسمی هست. اینجا چون گوگل پلی فیلتر هست، چاره ای جز دانلود از سایت ها نمیمونه ولی اگه دسترسی به VPN دارین؛ بهتره که از سایت های متفرقه (حتی اگه مثل فارسروید شناخته شده باشن) دانلود نکنین. شاید براتون راحت تر باشه ولی گوشیتون رو در معرض آسیب پذیری قرار میدین.

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      Mobin.sn

      👍

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲