بهترین شبیه ساز کنسول های قدیمی برای اندروید

اگه به پلی استور گوگل یا برنامه های مشابه برای دانلود بازی و اپ سر بزنید، کلی بازی پر زرق و برق و با گرافیک بالا می تونید پیدا کنید که هر روز هم تعدادشون بیشتر و بیشتر میشه. اما بعضی وقت ها ممکنه پیش خودتون بگید که یادش بخیر! بازی های کنسول های قدیمی مثل قارچ خور، شورش در شهر، سونیک یا کراش و Metal Slug (همون سرباز کوچولوی خودمون) و … چقدر سر راست تر و باحال تر بودن. واسه اینکه دوباره خاطره بازی کنید و حس نوستالژیتون زنده بشه دو روش دارید، اولی اینکه دوباره کنسول قدیمیتون رو از انبار در بیارید و با کلی دردسر و هزار بدبختی به تلویزیون وصل کنید (اگه هنوز جونی براش باقی مونده باشه!) و به خاطر قدیمی بودن و بد شدن تصویر رو تلویزیون های بزرگ همه خاطره هاتون خراب بشه یا اینکه برید سراغ روش دوم و گوشیتون رو از جیبتون در بیارید و یه شبیه ساز نصب کنید و هر بازی روی هر کنسولی که دلتون میخواد رو نصب و اجرا کنید. تو این مقاله لیست چند تا از بهترین شبیه سازهای کنسول های قدیمی برای سیستم عامل اندروید رو براتون تهیه کردیم که با توجه به توضیحات داده شده، می تونید سمت هر کدوم از گزینه های پیشنهادی برید.

 

به این نکته هم توجه کنید که برای اجرای خوب و راحت تر این شبیه ساز ها به یه حداقل دانش فنی نیازه که بتونید کمی دست کاری توی تنظیمات شبیه ساز ها انجام بدید تا بهترین خروجی رو بهتون بدن. هر چقدرم بخواید کنسول جدیدتری رو شبیه سازی کنید نیاز به مشخصات سخت افزاری قوی تر دارید و اگه گوشیتون خیلی قوی نیست بهتره سراغ کنسول های قدیمی تر برید. فایل رام بازی ها رو هم می تونید با یه سرچ ساده پیدا و دانلود کنید.

 

RetroArch؛ شبیه ساز همه کاره بد قلق

شبیه ساز رترو ارک جامع ترین شبیه سازی که می تونید پیدا کنید و علاوه بر گوشی های اندرویدی روی PC هم قابل نصبه. هر کنسولی که فکرش رو بکنید می تونید با این شبیه ساز اجرا کنید و فقط کافیه از توی برنامه کنسول مورد نظرتون رو انتخاب کنید و Core مورد نیازش رو از خود برنامه دانلود کنید. بعد از این کار فقط کافیه محل قرار گرفتن رام بازی رو به برنامه نشون بدید و تمام! بعدش می تونید هر وقت دوست داشتید سراغ بازی مورد نظرتون برید.

RetroArch؛ شبیه ساز همه کاره بد قلق

البته کمی ظاهر برنامه شلوغه و ممکنه اولش اذیتتون کنه ولی بعد از یه مدت کار کردن و سرچ کردن قلق های برنامه خیلی راحت می تونید باهاش کار کنید. امکان اتصال دسته و شخصی سازی دکمه ها و امکانات رایجی مثل Save در هر لحظه و بالا بردن سرعت بازی هم وجود داره. این برنامه توی گوگل پلی بیشتر از 1 میلیون بار دانلود شده و با بیشتر از 42 هزار نظر نمره 3.8 رو گرفته.

 

دانلود RetroArch از گوگل پلی

 

Lemuroid؛ شبیه ساز همه کاره و سبک

شبیه ساز Lemuroid یکی دیگه از شبیه ساز های چند کاره برای اندروید به حساب میاد که تنوع کنسول های رترو ارک رو نداره ولی رابط کاربری خیلی سبک تر و راحت تری نسبت بهش داره و فقط کافیه رام بازی رو با برنامه اسکن کنید تا خودش شبیه ساز مورد نظر رو دانلود کنه و بدون کمترین دردسر برید توی بازی. اکثر کنسول های قدیمی مثل سگا مگا درایو و نینتندو میکرو رو هم می تونید باهاش اجرا کنید. قابلیت تنظیم دسته و امکان لود و سیو هم توی هر لحظه وجود داره. Lemuroid توی گوگل پلی هم بیش از 1 میلیون نصب داره و با بیشتر از 10 هزار نظر نمره 4 رو دریافت کرده.

Lemuroid؛ شبیه ساز همه کاره و سبک

دانلود Lemuriod از گوگل پلی

 

PPSSPP؛ شبیه ساز PSP و PS Vita

کنسول PSP به خاطر محبوبیت و فروش خوب PS2 و داشتن ارشیو مناسب بازی های معروفی مثل تیکن، GTA و خدای جنگ تو ایران هم محبوبیت خیلی خوبی داشته و اگه شما هم با این کنسول خاطره دارید شبیه ساز PPSSPP با کیفیت خیلی خوبی میتونه اکثر بازی های این کنسول رو براتون اجرا کنه. البته به خاطر گرافیک سه بعدی سنگین تر باید یه گوشی با قدرت سخت افزاری خوبی داشته باشید وگرنه ممکنه تجربه خوبی بهتون نده. رابط کاربری ساده و سبکه و با دانلود کردن رام بازی و انتخابش به راحتی میتونید بازی مورد نظرتون رو اجرا کنید. اکثر امکانات شبیه سازی های دیگه هم اینجا قرار داره و می تونید دسته هم به گوشی وصل کنید و با اون بازی کنید. شبیه ساز PPSSPP به خاطر رابط کاربری خوب و پشتیبانی مناسبش از اکثر بازی های PSP و ذات کنسول دستی بودنش یکی از محبوب ترین شبیه ساز ها به حساب میاد و در گوگل پلی با بیش از 100 میلیون دانلود و با بیشتر از 1.58 میلیون نظر تونسته نمره 4.4 رو دریافت کنه.

PPSSPP؛ شبیه ساز PSP و PS Vita

دانلود PPSSPP  از گوگل پلی

 

AetherSX2؛ شبیه ساز پلی استیشن 2

کنسول پرفروش و پر خاطره PS2 رو هم می تونید روی گوشیتون شبیه سازی کنید ولی به خاطر گرافیک بیشتر بازی های این کنسول و سنگین تر بودنش نیاز به یه گوشی با سخت افزار مناسبی دارید ولی برای تست کردن هم شده می تونید سراغ این شبیه ساز برید. به خاطر همین سختی تنوع زیادی برای شبیه سازهای این کنسول نیست و AetherSX2 یکی از معدود گزینه ها برای این کنسوله. این برنامه از Open GL و Vulkan برای پردازش و شبیه سازی این کنسول استفاده میکنه و اگه گوشی پر قدرتی داشته باشید می تونید با رزولوشن 1080 هم بازی ها رو رندر کنید. امکانات معمول شبیه ساز ها مثل ذخیره و لود در هر زمان و امکان اتصال دسته هم بهش وجود داره. رابط کاربری سبک و راحتی داره و با چند تنظیم ساده می تونید به بازیتون برسید. در گوگل پلی بیشتر از 1 میلیون نصب فعال داره و با بیش از 11 هزار نظر نمره 4.7 رو دریافت کرده.

AetherSX2؛ شبیه ساز پلی استیشن 2

دانلود AetherSX2 از گوگل پلی

 

DuckStation؛ شبیه ساز پلی استیشن 1

بهترین شبیه ساز برای کنسول خاطره انگیز پلی استیشن 1 که به شما امکان اجرای اکثر بازی های این کنسول رو میده. رابط کاربری خیلی پیچیده نیست و کار با اون تقریبا راحته. امکان بهتر کردن گرافیک هم با امکاناتی مثل تصحیح تکسچرها و فیلتر های متنوع باعث میشه کمی گرافیک بهتر و روون تری از بازی های قدیمی سه بعدی پلی استیشن 1 داشته باشید. امکان اتصال 8 تا دسته همزمان و 60 فریم توی یکسری از بازی ها رو هم بهتون میده. در گوگل پلی هم بیش از 500 هزار نصب داره و با بیش از 8 هزار نظر نمره 4.2 رو دریافت کرده.

DuckStation؛ شبیه ساز پلی استیشن 1

دانلود DuckStation  از گوگل پلی

 

John GBAC؛ شبیه ساز کنسول گیم بوی

بهترین شبیه ساز برای کنسول های قدیمی و دستی گیم بوی و گیم بوی کالر و گیم بوی ادونس نینتندو، شبیه ساز John GBAC محسوب میشه که رابط کاربری خوب و راحتی هم داره. امکان ذخیره و لود کردن بازی، افزایش سرعت یا کم کردنش و امکان تنظیم دسته بازی مجازی و واقعی رو هم بهتون میده و تجربه سر راست و بدون دردسری رو می تونید باهاش داشته باشید. در گوگل پلی هم بیش از 1 میلیون بار دانلود شده و با بیش از 13 هزار نظر نمره 3.7 رو دریافت کرده.

John GBAC؛ شبیه ساز کنسول گیم بوی

دانلود John GBAC از گوگل پلی

 

M64Plus FZ Emulator؛ شبیه ساز نینتندو 64

کنسول کمتر شناخته شده نینتندو 64 رقیب کنسول پلی استیشن 1 که توی زمان خودش گرافیک سه بعدیش یه تحول عظیم توی صنعت بازی به حساب میومد و بازی های معروفی مثل سوپر ماریو 64 و دانکی کانگ 64 براش عرضه شدن، اما به خاطر نوع ساختار کنسول، کمی شبیه سازیش سخت تره و ممکنه یه سری از بازی ها به خوبی اجرا نشن و باید با سعی و خطا برید جلو تا تجربه خوبی از بازی مورد نظرتون بگیرید. اکثر امکانات شبیه ساز های دیگه مثل سیو و لود در هر جا و افزایش سرعت اینجا هم دیده میشه. یه سری پلاگین تصویر هم داره که باید تست کنید ببینید کدوم براتون بهتر اجرا میشه. رابط کاربری خوبه و خیلی گیج کننده ساخته نشده. در گوگل پلی هم بیش از 5 میلیون نصب داره و با بیش از 111 هزار نظر نمره 4.4 رو دریافت کرده.

M64Plus FZ Emulator؛ شبیه ساز نینتندو 64

دانلود M64Plus FZ Emulatorاز گوگل پلی

 

Dolphin Emulator؛ شبیه ساز نینتندو گیم کیوب و Wii

کنسول های نینتندو به جز نینتدو میکرو و Wii خیلی معروف نشدن و کنسول گیم کیوب کمتر شناخته شده است ولی اگه دنبال یه تجربه جدید میگردید تنها شبیه ساز این دو کنسول Dolphin Emulator و عملکرد خیلی خوبی هم داره و تقریبا اکثر بازی ها رو به خوبی پشتیبانی و اجرا میکنه. رابط کاربری سبک و ساده ای داره و می تونید تنظیمات دسته مجازی و واقعی رو راحت باهاش شخصی سازی کنید. اکثر بازی ها به خوبی اجرا میشن اما به خاطر سه بعدی بودن و گرافیک بالاتر کنسول گیم کیوب و wii انتظار افت فریم رو باید داشته باشید و گوشیتون قدرت سخت افزاری مناسبی هم باید داشته باشه. Dolphin Emulator در گوگل پلی بیش از 5 میلیون نصب داره و با بیشتر از  91 هزار نظر نمره 4.2 رو دریافت کرده.

Dolphin Emulator؛ شبیه ساز نینتندو گیم کیوب و Wii

دانلود Dolphin Emulator از گوگل پلی

 

جمع بندی

با این شبیه سازها می تونید گوشیتون رو به یه کنسول دستی همه کاره تبدیل کنید و اگه با کنترل بازی روی صفحه نمایش هم مشکل دارید می تونید با اتصال دسته اکثر این شبیه سازها رو اجرا کنید و بازی هاشون رو تجربه کنید که هم یه کمی خاطره بازی کرده باشید و کلی هم با این قیمت دلار هزینه بازی ندید! البته میتونید برید و فیلم گیم پلی بازی های قبلی رو تجدید خاطره نگاه کنید و انقدر دنگ و فنگ نکشید و بعدش برید سراغ کالاف دیوتی و بازی های مدرن! اگه شما هم تجربه استفاده از شبیه ساز روی گوشی رو دارید با بقیه به اشتراک بذارید و به نظرتون کدوم بازی از کنسول های قدیمی ارزش شبیه سازی رو گوشی و تحمل دردسرهای نصب و اجراش رو داره؟

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۳ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 54
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ahmaddosti

نوستالوژی بازی

۲۸ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

خوب بود اما ماینکرفت رو ps1 چیکار میکنه؟😂😂

۰۸ بهمن ۱۴۰۲
Nikan Ahmadi

هرچی هم که باشه مثل اون قدیمی هاش نمیشه…

۲۹ شهریور ۱۴۰۲
AliRezao01

مرسی بابت تهیه این لیست
خاطرات رو زنده کرد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
Puyan1500

یادش بخیر

۲۹ اسفند ۱۴۰۱
Mrprofessor

یادگذشته ها بخیر

۰۵ اسفند ۱۴۰۱
Nurse

۳پاس 🙏

۲۵ بهمن ۱۴۰۱
Ez7

حرف نداری دادا

۲۰ بهمن ۱۴۰۱
Ez7

حرف نداری

۲۰ بهمن ۱۴۰۱
Taha_19

مرسی از این مقاله بسیار عالی
واقعا به دردم خورد مرسی

۱۸ بهمن ۱۴۰۱