بهترین هندزفری بلوتوث برای ضبط پادکست

هندزفری بلوتوث برخلاف خیلی از گجت‌هایی که در این سال‌ها عرضه شدند، با سرعتی شگفت‌انگیز نظر خریداران رو به عنوان جایگزین بی‌دردسر و کاربردی هدفون به خودش جلب کرد. حالا دیگه بیشتر افراد به‌خصوص توی فضاهای عمومی برای مکالمه، موسیقی، پادکست و محتوای شنیدنی، هندزفری بی سیم رو به انواع سیمی ترجیح می‌دهند. با اینکه میکروفون این گجت‌های جذاب هنوز برای کاربردهای تخصصی مثل ضبط‌های استودیویی به پای هدفون‌های حرفه‌ای نمی‌رسد، اما بعضی از مدل‌ها به کار سازندگان پادکست هم می‌آیند. از این رو امروز بهترین هندزفری بلوتوث برای ضبط پادکست رو بهتون معرفی می‌کنیم تا ببینین کدوم مدل از هندزفری‌های بیسیمی که تو بازار وجود دارن به کارتون میان.

 

انتخاب بهترین هندزفری بلوتوث برای ضبط پادکست

اگه برنامه‌ای برای تولید پادکست دارید و هنوز مطمئن نیستید کار اونقدر بگیره که بازگشت سرمایه‌گذاری روی تجهیزات حرفه‌ای رو تضمین کنه، خرید بهترین هندزفری بلوتوث برای ضبط پادکست برای شروع تصمیم منطقی‌تری به حساب میاد. در حالی که هدفون‌های حرفه‌ای استودیویی، مثلا سنهایزر HD 660S که میکروفن هم ندارن براتون حدود ۴۰ میلیون آب می‌خورن، بهترین هندزفری‌هایی که در ادامه مرور می‌کنید با حداکثر نصف این قیمت کارتون رو راه میندازن.

اما بهتره از همین اول به چند نکته خیلی مهم توی انتخاب ابزار مناسب برای ساخت پادکست توجه داشته باشید:

  • کیفیت صدای ایرفون و میکروفن
  • طراحی ارگونومیک و نداشتن اکو و نشت صدا
  • صدای ایزوله
  • حذف نویز فعال (ANC)
  • ظرفیت و شارژدهی باتری

اگر موقع ضبط، صدا از هدفون به میکروفون برگرده، بازگشت صدا اتفاق می‌افته که همون وضعیت آزارنده‌ای رو ایجاد می‌کند که احتمالا گاهی موقع تماشا یا شنیدن برنامه‌های زنده باهاش مواجه شدید. ANC جلوی ضبط صداهای ناخواسته، از ترافیک گرفته تا سر و صدای همسایه‌ها رو می‌گیره و یکی از بایدها تو هندزفری بلوتوث‌های جدید محسوب میشه. اما از اون طرف، ایزوله بودن ساختار ایرفون هم محدوده ضبط / پخش صدا رو کنترل می‌کنه و گزینه خوبی بعد از حذف نویز برای ضبط صدای باکیفیت و خالصه.

 

معرفی 10 مدل بهترین هندزفری بلوتوث برای ضبط پادکست

با وجود نکاتی که اشاره کردیم اگر قصد دارید یک هندزفری بخرید که نه فقط با وجود سر و صدا و ازدحام جمعیت بتونید راحت باهاش پادکست یا موزیک مورد علاقه‌تونو گوش کنید، بلکه برای کارهای تخصصی هم به دردتون بخوره، مدل‌های زیر گزینه‌های مناسب و خوش قیمتی هستند.

 

1. هندزفری بلوتوث Bose QuietComfort Ultra

اگر دغدغه اصلی‌تون کیفیت صدا باشه، این هندزفری با قابلیت‌های منحصر به فردی مثل صدای محیطی شناور، صدای ایزوله و حذف نویز پیشرفته در حال حاضر بهترین گزینه موجود به حساب میاد.

هندزفری بلوتوث Bose QuietComfort Ultra

طراحی ارگونومیک خاص این هندزفری به نحویه که موقع استفاده ازش تمام صداهای بیرونی رو فیلتر می‌کنه. از نظر استحکام هم مقاومت بالایی در برابر آب و عرق کردن داره. مهم‌ترین ویژگی‌های این هندزفری از قرار زیرن:

  • پیشرفته‌ترین سیستم حذف نویز ANC
  • پشتیبانی از صدای فضایی غوطه ور (Immersive Spatial Audio)
  • ظاهر کشیده با طراحی ظریف، راحت و مستحکم با گواهی IPX4

نگهداری شارژ هندزفری Bose QuietComfort Ultra تا ۶ ساعته که با اینکه کمه و ضعف اصلی این هندزفری به حساب می‌آید، بدون بروز مشکل می‌تونید ازش برای ضبط گفتگوهای طولانی بهره بگیرید.

 

2. هندزفری بلوتوث سونی WF-1000XM5

اگر به وضوح صدای طبیعی و پخش درست جزئی‌ترین نکات اهمیت می‌دید (که برای کارهای استودیویی لازمه) هندزفری WF-1000XM5، رقیب اصلی گزینه قبلیه که توی بعضی از ویژگی‌ها عملکرد قدرتمندتری هم داره.

هندزفری بلوتوث سونی WF-1000XM5

یکی از این ویژگی‌ها داشتن محفظه شارژ وایرلسه که در کنار شارژدهی تا ۱۲ ساعت باعث شده هندزفری WF-1000XM5 سونی گزینه مطمئن‌تری توی سفر و در حال حرکت باشد.

  • کیفیت صدای خارق‌العاده
  • حذف نویز پیشرفته
  • راحت و مستحکم با گواهی IPX4
  • شارژدهی تا ۱۲ ساعت در حالت استفاده فعال
  • محفظه شارژ وایرلس

سونی این هندزفری رو برای تجربه‌ای راحت با وزنی سبک طراحی کرده و مشخصات ارگونومیکش به نحویه که تا وقتی خودتون از توی گوش درش نیاورید، بعیده حتی در حال دویدن هم از جاش تکون بخوره!

 

3. هندزفری سنهایزر Momentum True Wireless 3

علاقمندان موسیقی و پادکست، به‌خصوص آنهایی که به تعادل قیمت و عملکرد یا ارزش خرید اهمیت زیادی می‌دهند به‌خوبی با برند سنهایزر (Sennheiser) آشنایی دارند. هندزفری Momentum 3 یکی از محصولات نیمه‌حرفه‌ای این برند است که با شارژدهی خیره‌کننده و حدف نویز فعال یکی از بهترین گزینه‌ها برای پادکسترها به حساب می‌آید.

هندزفری سنهایزر Momentum True Wireless 3
با اینکه قیمت این هندزفری از دو مدل قبلی کمتره، از بعضی جهات مثل حذف نویز و ارائه صدای شناور اگه بهتر از آنها نباشد، دست کمی ازشون ندارد.
این هندزفری تا ۲۸ ساعت شارژدهی دارد که بین محصولات رقیب استثنایی محسوب می‌شود.

  • کیفیت صدای خارق‌العاده
  • ارائه بالاترین سطح صدای ایزوله و حذف صدای فعال
  • شارژدهی تا ۲۸ ساعت در حالت استفاده فعال
  • قیمت مناسب و ارزش خرید بالا

از نظر راحتی و طراحی هم توی هر محیطی از داخل خانه گرفته تا فضاهای خارجی یکی از بهترین عملکردها رو دارد.

 

4. هندزفری اپل AirPods Pro 2

اولین مدل AirPods با اینکه از نظر فنی پر از ایراد بود، به شدت مورد استقبال قرار گرفت و مثل خیلی از محصولات دیگر این برند، پایه ایجاد یک روند یا ترند شد.
اگر از طرفداران اکوسیستم اپل هستید و از آیفون یا به‌خصوص مک‌بوک برای کارهای خلاقانه و تولید محتوای صوتی استفاده می‌کنید، هندزفری AirPods Pro 2nd Generation بهترین گزینه‌ این شرکت برای شماست.

هندزفری اپل AirPods Pro 2
شارژدهی AirPods Pro 2 توی حالت پر استفاده با فعال بودن حدف نویز فعال و صدای محیطی به ۵.۵ ساعت می‌رسد که هر چند چنگی به دل نمی‌زنه، بعیده وسط ضبط مشکلی ایجاد کنه.
برای شارژ سیمی این هندزفری می‌تونید از کابل شارژ تایپ سی و شارژ مگ‌سیف اپل استفاده کنید. اگه ساعت هوشمند اپل واچ دارید، با شارژر اون هم می‌تونید هندزفری AirPods Pro 2 رو شارژ کنید.

  • کیفیت صدای خارق‌العاده
  • حذف صدای فعال پیشرفته
  • کیفیت ساخت و بدنه ممتاز
  • ضد آب با استحکام و مقاومت بالا
  • سازگاری کامل با اکوسیستم اپل

اپل توی طراحی و ساخت این هندزفری از تراشه جدید H2 و یک آمپلی فایر جدید استفاده کرده که کیفیت صدا رو به شکل چشمگیری افزایش داده. گزینه حذف نویز فعال طبق ادعای اپل توی این هندزفری دو برابر عملکرد بهتری از ایرپادز پرو نسل یک داره و کاربرای حرفه‌ای رو هم راضی می‌کنه.

 

5. هندزفری انکر Soundcore Space A40

انکر (Anker) یکی دیگر از برندهای سازنده هدفون و تجهیزات صوتیه که محصولاتش در بازار ایران هم محبوبیت فراوانی دارند. هندزفری A40 با قابلیت تنظیم حذف نویز فعال یکی از بهترین محصولاتیه که می‌تونید برای کار حرفه‌ای هم بهش اتکا کنید و قیمت مناسبی هم داره. 

با اینکه کیفیت و قدرت صدای هندزفری Soundcore Space Q45 توان رقابت با هندزفری‌های رده‌بالا مثل هندزفری WF-1000XM5 سونی رو ندارد، اما بین هندزفری‌های میان‌رده رقیب نداره.

هندزفری انکر Soundcore Space A40

اپلیکیشن Soundcore یکی از امکانات جذاب هندزفری‌های انکره که به‌خصوص اگر قصد دستکاری لحن، اکو و جزئیات دیگر صدا رو داشته باشید، بدون نیاز به نرم‌افزارهای تخصصی اجازه این کارو بهتون می‌دهد.

شارژدهی این هندزفری انکر در حالت حذف نویز امکان استفاده تا ۸ ساعت رو به کاربر می‌دهد و محفظه شارژش هم اجازه چهار بار شارژ می‌ده.

  • کیفیت صدای عالی با توجه به رده قیمت
  • پشتیبانی از صدای ایزوله
  • عملکرد رضایت‌بخش حذف نویز فعال
  • طراحی خاص و منعطف

فرکانس واکنشی این هندزفری به اندازه مدل‌های قبلی سریع نیست و این می‌تونه موقع ساخت پادکست مشکل ایجاد کند، اما از نظر ارزش خرید با قیمت زیر ۶ میلیون یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افرادیه که با بودجه محدود می‌خواهند تولید پادکست رو شروع کنند.

 

6. هندزفری Beats Fit Pro

برند Beats by Dre یکی از سازندگان خوشنام و مطرح تجهیزات صوتیه که اپل سال ۲۰۱۴ اونو به مالکیت خودش درآورد. این برند دو مدل هندزفری مناسب برای ضبط پادکست دارد که اختلاف قیمت محدودی (حدود ۳۰ دلار) دارند؛ مدل فیت پرو و مدل +Studio Buds. اگر از ویندوز یا اندروید استفاده می‌کنید، گزینه دوم به دردتون نمی‌خوره چون فقط با اکوسیستم اپل سازگاره.

هندزفری Beats Fit Pro

هندزفری Beats Fit Pro وضوح صدای حیرت‌انگیزی داره که احتمالا با یک بار امتحان طرفدارش میشید. یکی از گزینه‌های جالبی هم که داره به کاربر اجازه تست قرارگیری مطلوب هندزفری داخل گوش رو می‌ده.

شارژدهی این هندزفری با ۶:۲۲ ساعت بزرگ‌ترین نقطه ضعفش محسوب می‌شود که البته با داشتن گزینه شارژ سریع، خیلی هم مشکلی جدی به حساب نمی‌آید.

  • سازگاری با انواع سیستم‌ عامل‌ها
  • طراحی خاص با مقاومت بالا و گواهی IPX4
  • داشتن گزینه تست قرارگیری رضایت‌بخش در گوش
  • حذف نویز فعال پیشرفته
  • شارژ سریع و پورت USB-C

شرکت بیتز این هندزفری رو با پورت شارژ تایپ سی و قابلیت شارژ سریع عرضه کرده که باعث شده کارایی و انعطاف بیشتری از هندزفری استودیو بادز پلاس داشته باشه. اگر طرفدار طراحی فوتوریستی هستید هندزفری Beats Fit Pro احتمالا بین تمام مدل‌های موجود بیشتر از همه نظرتون رو جلب کنه.

 

7. هندزفری Jabra Elite 10

این هندزفری جدید که در رده محصولات ممتاز و سطح بالای برند Jabra قرار می‌گیرد با رفع اکثر مشکلات مدل‌های قبلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای ضبط پادکست به شمار می‌رود.

هندزفری جبرا الیت ۱۰ از یک سری گزینه‌های کاربردی و جذاب برای پادکسترها مثل لمس اسپاتیفای، صدای دالبی محیطی، دالبی اتمز و اتصال سریع (Fast Pair) پشتیبانی می‌کند.

هندزفری Jabra Elite 10

از نظر مقاومت هر کدام از گوشی‌های آن گواهی IP57 دارند و ضد آب محسوب می‌شوند و محفظه شارژ آن گواهی IP54 دارد که باعث می‌شود در مقابل گرد و خاک و قطرات آب مقاوم باشد.

از نظر شارژدهی این هندزفری در حالتی که حذف نویز فعال روشن باشد، از ۶:۲۸ ساعت پخش مداوم پشتیبانی می‌کند.

  • مقاومت و استحکام بالا و عملکرد ضدآب
  • کیفیت بالای صدای گوشی و میکروفن
  • عملکرد صدای ایزوله رضایت‌بخش
  • حذف نویز فعال پیشرفته و بهبودیافته
  • سازگاری بالا با سیستم‌ عامل‌ها و دستگاه‌های گوناگون

قابلیت صدای ایزوله هندزفری Elite 10 امکان تمرکز روی صدای مورد نظر بدون نیاز به دستکاری از طریق حذف نویز فعال را می‌دهد که یک گزینه عالی برای پادکسترها محسوب می‌شود.

 

8. هندزفری سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro

سامسونگ برای رقابت با اپل ایربادز ۲ پرو این هندزفری را با قابلیت‌ها و مشخصات شگفت‌انگیز روانه بازار کرده است. کیفیت و وضوح صدای هندزفری Galaxy Buds 2 Pro در انجام وظایف گوناگون از مکالمه تا پخش موسیقی و ضبط پادکست اگر بیشتر از رقیبش نباشه، به هیچ وجه کمتر نیست.

هندزفری سامسونگ Galaxy Buds 2 Pro

تکنولوژی حذف نویز فعال این هندزفری حسابی پیشرفته است و از این نظر پیشرو محصولات موجود محسوب می‌شود. گلکسی بادز ۲ پرو از نظر اتصال به دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی سریع، روان و بدون دردسر عمل می‌کند. این گجت همچنین از انواع کدک‌های صوتی موجود پشتیبانی می‌کند، اما سامسونگ کدک اختصاصی خودش رو در تنظیمات پیشفرض آن قرار داده که بسیاری از منتقدان اون رو ایراد این هندزفری به حساب می‌آورند.

شارژدهی این هندزفری با حذف نویز فعال به ۴:۵۰ ساعت محدود است که احتمالا بین هندزفری‌های رده بالا ضعیف‌تر از همه محسوب می‌شود. اما به هر حال این گجت از شارژ سریع و شارژ ۳۶۰ درجه سامسونگ پشتیبانی می‌کند که تا حد زیادی این ضعف را برطرف می‌کند.

  • کیفیت و وضوح صدای خارق‌العاده
  • تکنولوژی حدف نویز فعال پیشرفته
  • طراحی و ساخت ممتاز ضد آب با گواهی IPX7
  • پشتیبانی از شارژ سریع وایرلس
  • اتصال سریع و آسان به‌خصوص به دستگاه‌های سامسونگ

اگر طرفدار اکوسیستم سامسونگ هستید و به‌خصوص از گوشی سامسونگ می‌خواهید برای ساخت پادکست استفاده کنید، گلکسی بادز ۲ پرو بهترین هندزفری بلوتوثی است که می‌توانید خریداری کنید.

 

9. هندزفری بلوتوث گوگل Pixel Buds Pro

رقابت غول‌های تکنولوژی در ساخت بهترین هندزفری بلوتوث برای ضبط پادکست به اپل و سامسونگ محدود نیست و گوگل هم با عرضه Pixel Buds Pro نشان داده که حرف‌هایی برای گفتن دارد. طبق ادعای گوگل این هندزفری به یک تراشه صوتی شش هسته‌ای اختصاصی برای حذف نویز فعال مجهز است که امکان استفاده از آن در هر محیطی را می‌دهد.

هندزفری بلوتوث گوگل Pixel Buds Pro

با اینکه عملکرد حذف نویز این هندزفری در حد مدل‌های پیشرو مثل Bose QuietComfort Ultra نیست، اما بالاتر از هندزفری‌های بلوتوثی میان‌رده است. طراحی هندزفری پیکسل بادز ۲ پرو با زبان طراحی محصولات گوگل که در سال‌های گذشته طرفداران وفاداری پیدا کرده همخوانی دارد.

هندزفری جدید گوگل ساخت مستحکمی هم دارد و با گواهی IPX4 در مقابل قطرات آب مقاوم است. در حالت حذف نویز فعال روشن باتری آن تا ۷ ساعت و در حالت غیرفعال تا ۱۱ ساعت شارژ می‌دهد که آن را به یکی از گزینه‌های مطمئن تبدیل می‌کند.

  • کیفیت و وضوح صدای عالی
  • تکنولوژی و تراشه اختصاصی حذف نویز فعال
  • اتصال سریع، آسان و روان به دستگاه‌های اندرویدی
  • بدنه مقاوم در برابر آب و عرق کردن با گواهی IPX4
  • باتری قدرتمند و شارژدهی تا ۱۱ ساعت

گوگل این هندزفری را با دستیار هوشمند خود یکپارچه کرده که به کاربر اجازه می‌دهد تجربه روان و شناوری از هوش مصنوعی با فرمان‌های صوتی داشته باشد.

 

10. هندزفری سونی LinkBuds S

مدل جدید هندزفری لینک‌بادز سونی درست مثل اولین مدل این سری کاملا داخل گوش قرار می‌گیرد و به این ترتیب دیده‌نشدنی به حساب می‌آید. اما برخلاف مدل اولیه که از نوع هندزفری باز بود و اجازه شنیدن صدای محیط را به کاربر می‌داد، این مدل بسته است و امکان تجربه صدای ایزوله را می‌دهد.

هندزفری سونی LinkBuds S

تکنولوژی حذف نویز فعال این هندزفری عملکردی کاملا مشابه WF-1000XM5 دارد که در ابتدای این مقاله با آن آشنا شدید و حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر است. از نظر کیفیت و وضوح صدا هندزفری بلوتوثی لینک‌بادز اس بهتر از رقبای میان‌رده خود عمل می‌کند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای هر نوع فعالیت شنیداری محسوب می‌شود.

جنس بدنه این هندزفری از نوع پلاستیک بافت دار است که ظاهر جذاب و زیبایی به آن می‌دهد. اما به هر ترتیب موقع استفاده از آن باید مواظب جذب کثیفی داخل گوش یا محیط باشید.

  • کیفیت و وضوح عالی
  • ارزش خرید بالا
  • امکان تفکیک منبع صدا و ایجاد صدای ایزوله
  • پیشترفته‌ترین تکنولوژی حذف نویز فعال
  • بدنه مستحکم با طراحی فشرده و ضد آب با گواهی IPX4
  • اتصال آسان، سریع و روان به دستگاه‌های اندرویدی و iOS

بیشتر امکانات این هندزفری با وجود قیمت کمتر با مدل پرچم‌دار سونی یکسان هستند، اما عملکرد باتری و شارژدهی جزو این مشخصات نیست. شارژدهی لینک‌بادز اس توی حالت حذف نویز فعال به ۶ ساعت می‌رسد که درست نصف WF-1000XM5 به حساب می‌آید.

 

جمع‌بندی

توی این مطلب با ۱۰ مدل از بهترین هندزفری های بلوتوث برای ضبط پادکست، از مدل‌های پرچم‌دار گرفته تا میان‌رده آشنا شدید. پس اگر به چیزی کمتر از بهترین محصولات قانع نیستید، بین Bose QuietComfort Ultra و سونی WF-1000XM5 یکی رو انتخاب کنید. اما اگر خریدار محصولات اپل هستید، همین جا بد نیست توجه داشته باشید که AirPods Pro 2 با اینکه در ولوم پایین (زیر ۷۵٪) ضعیف‌تر از این دو مدل پرچم‌داره، اما در ولوم های بالاتر حتی عملکرد بهتری ازشون داره.
اما اگر بهترین گزینه رو با حداقل هزینه می‌خواهید خریداری کنید، بهتره سراغ LinkBuds S برید که امکانات اصلی WF-1000XM5 رو با قیمتی منطقی در اختیارتون می‌گذاره. اگر هم ارزون‌ترین هندزفری با کارایی رده بالا رو می‌خواهید، انکر A40 رو بخرید که همه امکانات لازم برای پادکست رو با کمترین قیمت ارائه می‌ده.
در نهایت اگر کاربر وفادار سامسونگ یا گوگل هستید، هندزفری‌های بلوتوثی پرچم‌دارشون به بهترین شکل با محصولات دیگه‌شون سازگار هستند و می‌تونید ازشون حداکثر بهره رو ببرید.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 1 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 3
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

mms2099

ب ظاهر گرونن ولی واقعا ارزش داره خراب نمیشن و سالیان سال براتون کار میکنن

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

با قیمت یکی شون میشه یک دسته سیمی خرید

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

خوب بودن.
ولی با همه ی اینا به طرز عجیبی هندزفری سمیو ترجیح میدم😂

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳