اضافه شدن امکانات مشابه هوش مصنوعی ChatGPT به iOS 18

مسئله این روزهای بازیگران اصلی توسعه فناوری در جهان، هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی که باعث شده بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در آن غرق شوند و شرکت‌های خاصی به عنوان پیشتاز در این حوزه ظاهر شوند. شرکت‌هایی هم‌چون گوگل که از آخرین دستیار مجهز به هوش مصنوعی خود، با عنوان Bard رونمایی می‌کند و به ویژه در حال ایجاد امواج هوش مصنوعی است و در همین حال هوش مصنوعی ChatGPT و OpenAI به سرعت در حال توسعه و پیشرفت هستن، به‌طوری که در حال حاضر ChatGPT می‌تواند در اینترنت برای اطلاعات کاملا معتبر با دسترسی و پیوند به منابع، جستجو انجام دهد. اما در این بین آیا متوجه گم شدن یک نوازنده در این ارکستر فناوری شده‌اید؟ بله، همان‌طور که به ذهن شما هم رسیده شرکت اپل، ابر قدرت تکنولوژی آمریکایی در این مسیر کمی عقب‌تر به نظر می‌رسد. با موبونیوز همراه باشید تا این حرکت اپل یعنی اضافه کردن قابلیت‌های شبیه به ChatGPT در iOS 18 را با هم بررسی و به جزئیات بیشتری از این خبر بپردازیم.

قابلیت‌های شبیه به ChatGPT برای انجام فرآیند‌های پیچیده در دو سیستم‌عامل iOS 18 و iPadOS 18 

شرکت اپل در دوازدهم سپتامبر 2023 از نسل جدید گوشی‌های پرطرفدار آیفون، یعنی سری آیفون 15 رونمایی کرد. اپل این گوشی‌های آیفون را با سیستم عامل جدید یعنی iOS 17 با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار کاربردی و جدید معرفی کرد که نحوه کار کردن و تعامل طرفدران دنیای گوشی‌های آیفون با اکوسیستم اپل را بهبود می‌بخشد. در حال حاضر آنچه که در خبرها به گوش می‌رسد اپل هم‌زمان روی توسعه iOS 18 و برطرف‌ کردن مشکلات iOS 17 کار می‌کند و به نظر می‌رسد این غول تکنولوژی قصد دارد از قابلیت‌های شبیه به هوش مصنوعی ChatGPT برای معرفی iOS 18 استفاده کند.

هوش مصنوعی ChatGPT در iOS18

بر اساس گزارشی از وب‌سایت خبری MacRumors، جف پو، تحلیلگر نام‌آشنا شرکت سرمایه‌گذاری Haitong International Securities در هنگ کنگ اعلام کرد که اپل قصد دارد فناوری هوش مصنوعی مولد را در  iOS 18 و iPadOS 18 قرار دهد که احتمالاً این اتفاق از اواخر سال 2024 شروع می‌شود. در نتیجه علاوه‌بر گوشی‌های آیفون، تبلت‌های اپل نیز به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند تا مشتریان این شرکت بتوانند کارهای روزمره خود را به کمک هوش مصنوعی سریع‌تر جلو ببرند و در این مسیر به پلتفرمی دیگر نیاز نداشته باشند.

این تحلیلگر معروف و سرشناس گفته است که اپل این هوش مصنوعی را با ویژگی‌هایی که دارد تحت عنوان edge AI معرفی خواهد کرد و طبق شایعات منتشر شده به احتمال زیاد دستیار صوتی Siri پیشرفته‌تر خواهد شود به‌طوری که بتواند دستورات پیچیده را به سادگی درک کند و به بهترین شکل انجام دهد.

قابلیت هوش مصنوعی در اپل

اطلاعات زنجیره تامین Pu نشان می دهد که اپل در حال آماده شدن برای ساخت چند صد سرور هوش مصنوعی در سال 2023 است که در سال بعد نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت. اگر خبر‌های رسیده از جدول زمانی 2024 صحت داشته باشد، ممکن است شاهد عرضه ویژگی‌های هوش مصنوعی با iOS 18 و iPadOS 18 باشیم، اما جزئیات رویکرد اپل نامشخص است و باید صبر کنیم ببینم اپل چه اقدامی انجام می‌دهد، زیرا اپل به دقت بررسی خواهد کرد که چگونه از هوش مصنوعی مولد در سیستم عامل‌های خود استفاده کند و در عین حال تعهد خود به حفظ حریم خصوصی مشتریان را جلو ببرد. در حالی که وجود ویژگی های مولد هوش مصنوعی در آیفون‌ها هنوز تایید نشده است، شرکت اپل در موارد متعدد علاقه خود را به هوش مصنوعی ابراز کرده است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در مصاحبه اخیر خود، بینش‌هایی را در مورد تلاش‌های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی اعلام کرده است. کوک فاش کرد که اپل سال‌ها با پشتکار روی هوش مصنوعی مولد کار کرده و تحقیقات گسترده‌ای را انجام داده است. او هم‌چنین بر رویکرد متفکرانه شرکت تاکید کرد و به سوء استفاده احتمالی از هوش مصنوعی و چالش‌های مرتبط با آن اذعان کرد.

 

جمع بندی

به نظر می‌رسد در حال حاضر اپل زمان خود را صرف اطمینان از ادغام هوش مصنوعی مولد در دستگاه‌های خود می‌کند و برنامه‌های اپل برای این چت‌بات همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در مقایسه‌ با گوگل بارد و مایکروسافت Copilot این کمپانی‌ سال‌ها عقب‌تر و غایب بزرگ حوزه هوش مصنوعی است اما کارشناسان بر این باورند که اپل چون همواره در مسیرهایی که پیشی گرفته تحول خوبی ایجاد کرده و همواره بهترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد باید منتظر خبرهای جدید در سال 2024 از این کمپانی پرطرفدار در مورد استفاده از هوش مصنوعی در سیستم عامل iOS 18 باشیم.

سوالات متداول
(5 سوال)
آیا اپل قصد دارد هوش مصنوعی مولد را در iOS 18 و iPadOS 18 معرفی کند؟

بله، به گزارش MacRumors، اپل قصد دارد فناوری هوش مصنوعی مولد را در iOS 18 و iPadOS 18 قرار دهد، که احتمالاً از اواخر سال 2024 شروع می‌شود.

چه نوع ویژگی‌هایی در هوش مصنوعی در iOS 18 و iPadOS 18 معرفی خواهد شد؟

ویژگی‌هایی هوش مصنوعی در این سیستم‌عامل‌ها به نام “edge AI” معرفی خواهد شد. این ویژگی‌ها احتمالاً به بهبود دستیار صوتی Siri و توانایی آن در درک و اجرای دستورات پیچیده کمک خواهند کرد.

تا کی انتظار می‌رود iOS 18 و iPadOS 18 با ویژگی‌های هوش مصنوعی معرفی شوند؟

احتمالاً عرضه این ویژگی‌ها از اواخر سال 2024 شروع خواهند شد، اما تاریخ دقیق معرفی هنوز مشخص نشده است.

چه چیزی باعث می‌شود اپل به توسعه هوش مصنوعی در سیستم‌عامل‌های خود اهمیت دهد؟

اپل اهمیت زیادی به توسعه هوش مصنوعی در سیستم‌عامل‌های خود می‌دهد زیرا این فناوری به بهبود تجربه کاربری و افزایش کارایی دستگاه‌های اپل کمک می‌کند. همچنین، این توسعه به اپل امکان می‌دهد تا با رقبا در حوزه هوش مصنوعی رقابت کند و محصولات خود را بهبود بخشد.

چه اقداماتی اپل برای حفظ حریم خصوصی مشتریان در استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهد؟

تیم کوک، مدیر عامل اپل، تأکید کرده که اپل به دقت به حفظ حریم خصوصی مشتریان اهمیت می‌دهد. اپل سعی دارد با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است، از سوء استفاده از این فناوری جلوگیری کند و چالش‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی را به دقت مدیریت کند. این نگرش نشان دهنده تعهد اپل به حفظ حریم خصوصی مشتریان است.

نویسنده : تیم تولید محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 6
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Limb0onTop

خیلی خوبه ایول

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Hwman

چقدرباحال

۰۷ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه خوبه

۰۷ آبان ۱۴۰۲
Nurse

دقیقا چی شد؟

۰۷ آبان ۱۴۰۲
erfan1384Sa

e

۰۷ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

پیشرفت کنید پیشرفت کنید یروز ماهم میخریم

۰۷ آبان ۱۴۰۲