احتمال تولید ورژن اقتصادی هدست Vision Pro اپل

هدست ویژن پرو یکی از جدیدترین محصولات اپله که کلی سروصدا کرده و توجه افراد زیادی رو به خودش جلب کرده. اپل با معرفی این هدست پس از آیفون 8 پلاس، برای دومین بار وارد دنیای واقعیت مجازی شد. همان‌طور که مشخصه افراد زیادی به محصولات شرکت اپل علاقه دارند، اما به دلیل قیمت بالا نمی‌تونند آن‌ها را تهیه کنند. به‌ منظور دسترسی همگانی، احتمال داره که اپل در کنار تولید نسل دوم هدست‌های Vision Pro، هدست ویژن پرو اقتصادی هم تولید کنه. در ادامه با تمام شایعات، اخبار و مشخصات احتمالی ورژن اقتصادی هدست اپل ویژن پرو آشنا می‌شوید.

 

زمان عرضه هدست Vision Pro اقتصادی

طبق گفته مارک گورمن از بلومبرگ، این محصول سال ۲۰۲۵ وارد بازار میشه و قطعاً قیمتی کمتر از ۳۴۹۹ دلار داره. تخمین زده میشه که قیمت این محصول چند صد دلار از هدست ویژن پرو کم‌تر باشه. محصولات اپل و به خصوص هدست ویژن پرو اپل به یک کالای لوس و گران تبدیل شده‌اند. کاملاً مشخصه که با توجه به قیمت بالای هدست ویژن پرو اپل افراد کمی قادر به خرید و استفاده از آن هستند. به همین دلیله که اپل برای شکستن این انحصار قصد داره که یک هدست اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه تولید کنه. ساخت هدست اقتصادی منجر به افزایش محبوبیت این برند در میان مردم و همچنین افزایش فروش و سود این شرکت میشه.

شاید براتون سؤال بشه که چرا اپل این محصول رو زودتر معرفی نمی کنه؟ اصلی‌ترین دلیل تأخیر در ارائه این محصول، فروش هدست‌های ویژن پرو خواهد بود. طبق گزارش Gurman این شرکت 9 ماه صبر میکنه تا تأثیرات منفی قیمت بالا برای مردم کمرنگ بشه و به این قیمت عادت کنند. بعد از اینکه مردم به این شرایط عادت کردند و عده زیادی آن را تهیه کردند، قصد داره که ورژن اقتصادی رو برای عموم و تولید انبوه وارد بازار کنه. به خاطر حفظ اصالت هدست ویژن پرو، هدست ‌‌جدید نام متفاوتی با دارد و به نام Vision یا Vision One معرفی میشه.

 

مشخصات Vision One (هدست ویژن پرو اقتصادی)

همانطور که گفته شد، عده کمی توانایی خرید این محصول را دارند، بنابراین اپل تصمیم می‌گیره با کم کردن هزینه‌ها و امکانات، یک هدست اقتصادی بسازد. شرکت اپل میتونه با کاهش کیفیت و حذف کردن برخی آیتم‌ها، قیمت این محصول رو کاهش بده. به همین منظور از صفحه‌نمایش ارزان‌تر و با کیفیت کمتر و تراشه ضعیف‌‌تر استفاده میکنه. به‌جز کاهش کیفیت، اپل قصد داره تعداد دوربین رو کاهش بده و سیستم صوتی رو به ایرپاد متصل کنه. هرچند که اپل قصد داره یک سری از ویژگی‌‌های این هدست رو کاهش بده، اما در تمامی نسخه‌ها صفحه نمایش خارجی EyeSight که تجربه بصری منحصر به فردی را ارائه میده و سیستم ردیابی دستی وجود داره.

 

البته تمام این صحبت هایی که شد بر اساس یه سری اخبار و شایعاته که به صورت رسمی تایید  یا تکذیب نشدن. اما به احتمال زیاد اپل برای فراگیر شدن این فناوری، خیلی زود نسخه اقتصادی تر هدست های واقعیت مجازی خودش رو هم به بازار عرضه کنه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۳۱ خرداد, ۱۴۰۲
تعداد نظرات : 48
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Alireza.1402

باحال میتونه باشه

۰۴ مرداد ۱۴۰۲
Mohammad#dark#love

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

۰۷ تیر ۱۴۰۲
zenith

👍🏻👍🏻👍🏻

۰۵ تیر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

خداییش قیمتش خیلی بالاست

۰۴ تیر ۱۴۰۲
shahab-021

میاد بزودی

۰۴ تیر ۱۴۰۲
tahamousavi

اپل انقدر محصولاتشو با قیمت های فضایی بیرون داده که کلا مفهومی از عبارت «اقتصادی» نداره و فکر میکنه محصول با قیمت کمتر از 3499 دلار، اقتصادی محسوب میشه! خبر نداره ما با این پول، میتونیم مثلاً خفن ترین سیستم گیمینگ ممکن در ایران رو ببندیم…

۰۳ تیر ۱۴۰۲
Nimapvp

چی بگم!؟!؟
برا ما که خیری نداره

۰۳ تیر ۱۴۰۲