اندروید 15 میزان سلامت باتری گوشی شما را نمایش میدهد!

یکی از قابلیت های جذاب و کاربردی آیفون های اپل که در زمان خرید گوشی های دست دوم مورد توجه بسیاری از کاربران قرار میگیرد و معیاری برای سنجش قیمت آیفون های دست دوم به شمار میره، میزان سلامت باتری در آنها است. مشکل از جایی شروع میشود که طی سالهای اخیر کاربران دستگاه های اندرویدی از دسترسی به این قابلیت محروم بودند و باید دست به دامان اپ ها و برنامه های واسط و نه چندان دقیق می‌شدند. حال به نظر میرسد گوگل قصد دارد تا تغییراتی را در این زمینه روی نسخه بعدی سیستم عامل خود یعنی اندروید 15 اعمال کند. به گزارش یکی از رسانه های خبری معتبر دنیای اندروید، به نظر میرسد گوگل درحال آماده‌سازی قابلیت نمایش میزان سلامت باتری گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید است. این ویژگی در دومین نسخه بتا اندروید 14 نیز بصورت مخفی ارائه شده بود و همین امر میتواند امکان به حقیقت پیوستن اخبار جدید را قوت ببخشد. با موبونیوز همراه باشید تا مروری به اخبار مربوط به این ویژگی کاربردی و آشنا برای کاربران اپل داشته باشیم.

 

نمایش سلامت باتری در اخیتار تمامی کاربران اندروید قرار میگیرد؟

با توجه به تکه کد های لو رفته از بیلد های آینده اندروید، یکی از تحلیلگران زمینه کد نویسی اعلام کرده است صفحه ای با محتوای میزان سلامت باتری به عنوان یک ویژگی مخفی در بطن کدهای اندروید وجود دارد. به زبان ساده میتوان گفت این همان درصد سلامت باتری آیفون ها بوده که درحال ورود به دنیای اندروید است.
البته هنوز مشخص نیست این قابلیت چه زمانی در اختیار کاربران اندرویدی قرار می‌گیرد اما طبق شایعات منتشر شده احتمال حضور رسمی آن در اندروید 15 بسیار بالاست. طبق گزارشات منتشر شده جدیدترین بروزرسانی پیکسل های گوگل شامل قابلیت جدیدی با نام اطلاعات باتری بوده که میتواند تعداد دفعات شارژ شده دستگاه و تاریخ ساخت باتری را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین این نسخه امکان استفاده از API های باتری دستگاه را در اختیار توسعه دهندگان شخص ثالث قرار داده است تا آنها بتوانند در برنامه های خود از اطلاعات این بخش استفاده و کاربران را نسبت به وضعیت سلامت دستگاه خود آگاه کنند.

نمایش سلامت باتری در اخیتار تمامی کاربران اندروید قرار میگیرد؟

قابلیت نمایش میزان سلامت باتری میتواند برای کاربرانی که از گوشی موبایل خود به مدت طولانی استفاده میکنند و یا خریداران گوشی های اندرویدی دست دوم بسیار کاربردی باشد. برای مثال گوگل در جدیدترین سری گوشی های خود یعنی سری پیکسل 8 به مشتریان خود وعده ارائه 7 سال بروزرسانی اندرویدی را داده است. بنابراین حضور چنین قابلیتی برای افرادی که قصد نگهداری از گوشی خود طی بازه های طولانی مدت را دارند و میخواهند بدانند شرایط باتری دستگاهشان در چه وضعیتی قرار دارد میتواند مورد استقبال قرار گیرد.

 

جمع بندی

البته در حال حاضر تمامی اخبار منتشر شده پیرامون این موضوع در هاله ای از ابهام قرار دارد و میتوان گفت شاید تا ارائه بروزرسانی بعدی همچنان قابلیت نمایش وضعیت سلامت باتری به عنوان یک ویژگی غیرقابل دسترس فقط در کدهای این سیستم عامل باقی بماند. اما حضور آن میتواند برای بسیاری از خریداران گوشی های دست دوم به عنوان یکی از پارامتر های انتخاب دقیق دستگاه مورد استفاده قرار گیرد تا آنها بتوانند با اطلاعات کامل و دقیقی از وضعیت کنونی گوشی انتخاب شده خرید خود را با خیال راحت و آینده نگری انجام دهند. در صورت اضافه شدن ویژگی نمایش وضعیت سلامت باتری در نسخه های آینده سیستم عامل اندروید، آیا شما از آن استفاده میکنید و این عدد و رقم تا چه اندازه در خرید شما تاثیرگذار است؟ به نظر شما چه قابلیت های دیگری میتواند در خرید گوشی های هوشمند کار کرده موثر باشد؟

نویسنده : پارسا دولتی
تاریخ انتشار 5 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 21
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

گذاشتن یک قابلیت ساده که امکان درجش از مدت‌های مدیدی فراهم بود، الان تبدیل شده به یکی از جهش های ما در دنیای اندروید!
به چه فلاکتی افتادیم خدا!!!

۰۲ بهمن ۱۴۰۲
Hossein.nj1999

گوشی من شیائومی۱۳تی هست می خواستم بدونم کی اندروید ۱۴, رو قراره دریافت کنه تا الان چیزی براش نه اومده

۱۷ دی ۱۴۰۲
mahdi1333

چقدر اندروید 15 جالب وخوب هستش

۱۶ دی ۱۴۰۲
Abolfazl.ae

چه جالب

۱۳ دی ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

چه جذاب ❤️

۰۷ دی ۱۴۰۲
shahab-021

اندرویده دیگه
سخت نگیرید بهش

۰۷ دی ۱۴۰۲
Mhch8877

ایده جالب اما امیدوارم هم خوب کار کنه هم واقعی باشه.

۰۶ دی ۱۴۰۲
reza dadashi 1376

زنده باشی

۰۵ دی ۱۴۰۲
    Hossein.nj1999

    گوشی من شیائومی۱۳تی هست می خواستم بدونم کی اندروید ۱۴, رو قراره دریافت کنه تا الان چیزی براش نه اومده

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
ali.sh2004

ایده جالبیه

۰۵ دی ۱۴۰۲
kianshah

خیلی خوب شد

۰۵ دی ۱۴۰۲
Limb0onTop

بلک شارک یادش رفته از ۱۲ به بعد و آپدیت بده…

۰۳ دی ۱۴۰۲
Mhch8877

بینظیر👌🤩

۰۳ دی ۱۴۰۲
hamidcipher

خوبه دیگه نه!

۰۳ دی ۱۴۰۲
Mahayd24

موبو همون بررسی همه گوشی هارو سریع بزاری بهتره ما خبر های قدیمی از شما نمیخوایم

۰۳ دی ۱۴۰۲
alirza.amiry

vali bazam androyde!

۰۳ دی ۱۴۰۲
Nurse

اندروید 15 به ما که نمی‌رسه

۰۳ دی ۱۴۰۲
Miksa85M

ممنون از موبونیوز

۰۳ دی ۱۴۰۲
SinaRe8596

اگه اضافه بشه عالی میشه

۰۳ دی ۱۴۰۲
MAHDI13

عجبا

۰۳ دی ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۰۳ دی ۱۴۰۲