آخرین شایعات گوشی A55 خبر از تخت بودن لبه‌ها می‌دهد!

چند روز قبل رندرهایی از گوشی‌های سری A سامسونگ یعنی A55 و A35 منتشر شد و حالا سامسونگ رسما اعلام کرده که در تاریخ 11 مارس مصادف با 21 اسفند رویدادی در هند برگزار می‌کند تا از گوشی‌های جدیدش رونمایی کند.

براساس اعلام صفحه رسمی سامسونگ در ایکس (توئیتر سابق) و وب‌سایت این شرکت، غول فناوری کره جنوبی در تاریخ 21 اسفندماه ساعت 14:30 به وقت هند (ساعت 12:30 ظهر به وقت ایران) رویدادی برگزار خواهد کرد تا از گوشی‌های جدید گلکسی A رونمایی کند. با توجه به تیزر و اطلاعات موجود در این چند ماه، آنچه مشخص است این است که این گوشی‌ها A55 و A35 خواهند بود.

 

ویژگی‌های سخت افزاری A55 سامسونگ

بر اساس مشخصاتی که از A55 منتشر شده این گوشی با حداکثر 12 گیگابایت رم، احتمالاً در نسخه‌های مجهز به 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و 8 گیگابایت رم با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.

A55 به درگاه کارت حافظه microSD تا ظرفیت ۱ ترابایت مجهز شده تا در صورت نیاز به فضای بیشتر از آن استفاده کنید. همچنین این گوشی‌ها 4 سال به روز رسانی سیستم عامل و 5 سال پشتیبانی نرم افزار را دریافت خواهند کرد.

در قسمت تراشه، این گوشی از پردازنده مرکزی Exynos 1480 و پردازنده گرافیکی AMD برای عملکرد گرافیکی بهبود یافته بهره می‌برد و به معماری RDNA 2 مجهز شده است. برخورداری از اندروید 14 مبتنی بر رابط کاربری One UI 6.0 نیز از ویژگی‌های دیگر این گوشی جدید سامسونگ است.

از دیگر خصوصیات این گوشی می‌توان به اسپیکر دوگانه، تراشه NFC و اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر اشاره کرد.

 

طراحی گوشی A55 سامسونگ

براساس شایعات، گوشی میان‌رده جدید سامسونگ طراحی گوشی‌های قبلی این برند را به ارث برده و پنل پشتی آن شیشه‌ای براق است. تصاویر فاش شده از این گوشی نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد A55 را در رنگ mint Green (سبز نعنایی) با یک فریم فلزی عرضه خواهد کرد.

ویژگی‌های سخت افزاری A55 سامسونگ

ویژگی‌های نمایشگر این گوشی احتمالا از قرار زیر است:

  • صفحه نمایش 6.5 اینچی
  • فناوری Super AMOLED با وضوح +FHD
  • نرخ بروزرسانی 120 هرتز
  • محافظ گوریلا گلس 5

این یعنی A55‌ از نمایشگر بزرگ‌تری در مقایسه با Samsung A54 بهره می‌برد. علاوه بر این باید گفت که آ۵۵ از Key Island (جزیره کلید) برخوردار شده است. این ویژگی دارای برجستگی جدیدی روی لبه سمت راست زیر دکمه‌های پاور و تنظیم صدا ایجاد کرده و دسترسی به کلیدهای کناری با راحت‌تر می‌کند.

طراحی گوشی A55 سامسونگ

 

مشخصات دوربین گوشی A55

سامسونگ در قسمت دوربین، میان‌رده خود را به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی مجهز خواهد کرد و دوربین سلفی هم ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود. این دوربین سلفی از نوع پانچ هول زیر نمایشگر می‌باشد.

 

مشخصات باتری و شارژدهی A55

از دیگر مشخصات فنی A55‌ می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 25 واتی اشاره کرد. این یعنی این میانرده نیز مانند اکثر میانرده‌های سامسونگ به توان ۲۵ وات مجهز شده و خبری از سرعت شارژ بالاتر نیست.

 

با توجه به اطلاعاتی که منتشر شده تمامی مشخصات فنی A55 و A35 در اختیار کاربران است و تنها چیزی که سامسونگ باید در روز 21 اسفند اعلام کند قیمت‌ گوشی سامسونگ است. هر چند حدس‌هایی‌ از قیمت این مدل‌ها منتشر شده اما باید چند روز منتظر بمانیم تا خبرهای رسمی اعلام شده و قیمت گوشی در بازار ایران مشخص شود.

نویسنده : mehran osmannejad
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 13
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

reza dadashi 1376

سلام منتظریم بیاد بخریم قیمتش چقدر میشه خدا کنه گرون نباشه از a54

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Mirsajjad1386

خسته نباشید

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

جالبه

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
MHS313

سلام خسته نباشید ازنظر من تنها قیمت گوشی مونده که سامسونگ باید بگه بیشتر مشخصات گوشی های سری a35وa55لورفته باید ببینیم ۲۱.اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰به وقت ایران درهند سامسونگ از گوشی هاش چی جوری رونمایی میکنه وچه قابلیت های جدیدی تو گوشی هاش داره تشکر از پست قشنگتون خداقوت

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
Amir 1789

تنها چیزی که برای خودم به شخصه مهمه دوربین گوشیه که باید پرسید آیا همون پردازش رو دوربین گوشیه ؟

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

گوشی خوبیه

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

سری ۵۰ همیشه در فروش بوده ولی خب دو سری پسرفت داشتن

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

فکر کنم گوشی فوق العاده و پرفروشی باشه

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

ایلو جفتشون گوشی های خوبین

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

جالب بود

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
alirza.amiry

awli

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
taha2042

من بین poco x6 و a55 موندم لطفا برسی x6 و مقایسه با a55 رو بزارید

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    Hasan0098

    به نظرم یکم به ریلمی 12 پرو پلاس که قراره بیاد هم فکر کن

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲