بررسی شایعات گوشی A55 و A35 سامسونگ

همه ما می‌دونیم که سامسونگ همیشه یه عالمه سوپرایز تو محصولات جدیدش داره. این بار هم خبر دو تا گوشی جدید به اسم A55 و A35 به گوشمون رسیده که حسابی سروصدا به پا کردن. هنوز سامسونگ به صورت رسمی چیزی نگفته، ولی شایعات و خبرهای داغ این دو تا گوشی توی فضای مجازی واقعا سر و صدا راه‌انداخته. پس اگه می‌خواین با آخرین شایعات این دو گوشی آشنا بشین، تو بررسی شایعات گوشی A55 و A35 سامسونگ با موبونیوز همراه باشین تا جدیدترین خبرا رو به گوش‌تون برسونیم.

 

مشخصات لو رفته گوشی A55 و A35 سامسونگ تا به الان

گوشی A35 سامسونگ و A55 سامسونگ با ارائه قابلیت‌های جدید و قیمت مناسبشون، میتونن انتخاب ایده‌آلی برای طیف وسیعی از کاربران باشن. البته نکته کوچکی که باید راجع به طراحی بدنه این دو محصول بدونیم اینه که، A55 و A35 جفتشون دارای فریم تخت با جنسی از شیشه و آلومینیوم هستن. البته A35 سامسونگ در حد 0.1 اینچ کوچک‌تره.

 

مشخصات گوشی A55 سامسونگ

مشخصات گوشی A55 به قرار زیر است:

  • چیپست اگزینوس 1480 (20% قوی تر از A54)
  • اندروید 14 با 4 سال آپدیت
  • نمایشگر OLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، 12 مگاپیکسل اولتراواید، 5 مگاپیکسل تشخیص عمق
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعت

 

مشخصات گوشی A35 سامسونگ

مشخصات گوشی A35 به قرار زیر است:

  • چیپست اگزینوس 1380 (21% قوی تر از A34)
  • اندروید 14 با 4 سال آپدیت
  • نمایشگر OLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل اولتراواید، 5 مگاپیکسل ماکرو
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعت

حالا بیاید شایعات گفته‌شده راجع به این دو محصول جدید سامسونگ رو باهم بررسی کنیم.

 

شایعات مربوط به شارژ گوشی A55 سامسونگ

سامسونگ گلکسی A55 توسط چین، تاییدیه رگولاتوری دریافت کرده و لیست رسمی این کشور در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) نشون میده که این گوشی با شارژر 25 وات قصد عرضه‌شدن داره. این پنجمین دستگاه متوالی از سری گلکسی A5X هست که با چنین نرخ‌هایی قیمت‌گذاری شده و وارد دسته میان رده‌ها شده.

باتری گوشی A55

A55 با کد مدل SM-A5560 (صفر آخر شماره مدل به این معنیه که محصول، ساخت چین هست) از شارژ 9 ولت با ولتاژ 2.77 آمپر پشتیبانی می‌کنه و آداپتور به طور جداگانه فروخته می‌شه. انتظار میره جعبه موبایل در سرتاسر جهان محتویات یکسانی داشته باشه؛ یعنی فقط دستگاه موبایل، یک کابل USB-C و یک پین اجکتور سیم‌کارت.

لازم به ذکره این اولین باره که اطلاعات رسمی در مورد پرفروش‌ترین سری میان رده سامسونگ می‌بینیم. تا الان شایعاتی شنیدیم مبنی بر اینکه ممکنه این گوشی با چیپست اگزینوس 1480 معرفی‌نشده عرضه بشه که دارای چهار هسته پردازنده با فرکانس 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته دیگه با فرکانس 2.05 گیگاهرتز هست و در مقایسه با اگزینوس 1380، دارای پیشرفت بیش‌تری در بخش هسته‌های عملکردی هست. 

 

شایعات مربوط به طراحی بدنه گوشی A55 سامسونگ

چند وقتی بود که شایعات زیادی درباره گلکسی A55 سامسونگ شنیده می‌شد و در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) تصاویر طراحی این گوشی با کیفیت بالا (CAD) منتشر شده. 

ظاهر گلکسی A55 سامسونگ شباهت زیادی به A54 داره. هر دو یه نمایشگر با یه سوراخ دوربین سلفی وسط و سه تا دوربین پشت هم دارن. اما مهم‌ترین تفاوت‌شون اینه که A55 لبه‌های صافی داره، قابلیتی که به نظر می‌رسه سامسونگ تو اکثر گوشی‌های جدیدش تو سال آینده ازش استفاده می‌کنه.

طراحی گوشی A55 و A35

دکمه‌‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا روی لبه‌ی سمت راستی A55 قرار دارن و لبه‌ی سمت چپی هیچ دکمه‌ای نداره. پایین گوشی هم درگاه USB-C قرار داره که یه میکروفون و بلندگو کنارش هستن. درگاه سیم‌کارت و میکروفون دوم هم بالای گوشی دیده میشن. روی لبه‌های گوشی خطوط آنتن دیده میشه که خبر از جنس فلزی بدنه میده. (یکم بالاتر اشاره کردیم، آلومینیومی هست جنس بدنه)

طبق گفته‌ی منبع، صفحه‌ نمایش A55 سامسونگ 6.5 اینچه، رزولوشن FullHD+ داره و نرخ تازه‌سازیش 120 هرتزه. ضخامت گوشی 8.2 میلی‌متره ولی وزنش مشخص نیست. هرچی به زمان عرضه‌ی گوشی نزدیک‌تر بشیم، اطلاعات بیشتری ازش منتشر میشه. 

 

شایعات دقیق‌تر مربوط به طراحی گوشی A55 و A35 سامسونگ

مدت زیادی هست که شایعاتی در مورد گلکسی A35 و A55 سامسونگ رو می‌شنویم، اما هنوز تاریخ دقیق رونمایی‌شون مشخص نیست. با این حال، به لطف افشاگری‌های فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲) می‌دونیم هر دوی این گوشی‌ها چه شکلی هستند. 

حالا که به زمان عرضه‌ این گوشی‌ها نزدیک می‌شیم، یه سری رندر رسمی جدید منتشر شده که طراحی گلکسی A35 و A55 رو تایید می‌کنه. این رندرها توسط ایوان بلس، افشاگر معروف، به اشتراک گذاشته‌ شدن و هر دو گوشی رو با نمایشگرهای دارای حفره برای دوربین سلفی و مجموعه‌ی سه تایی دوربین در پشت نشون می‌ده. یکی از تصاویر به اشتراک گذاشته‌شده توسط بلس، رنگ زردی رو نشون می‌ده که تا به حال ندیده بودیم. همچنین اشاره‌ای به وجود مجموعه امنیتی Knox و گواهینامه‌ی IP برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب می‌کنه.

 

شایعات مربوط به چیپست گوشی A55 سامسونگ

طبق چیزی که تا الان می‌دونیم، این گوشی از پردازنده‌ی اگزینوس S5E8845 استفاده می‌کنه که به احتمال زیاد همون اگزینوس 1480 هستش، چون مدل‌های قبلی یعنی 1380 و 1280 به شماره‌های S5E8835 و S5E8825 شناخته می‌شن و تو گوشی‌های A54 و A53 به‌کار رفتن.

تو نتایج بنچمارک، این پردازنده دیده شده که احتمالا روی یه دستگاه تستی اجرا شده. امتیاز این پردازنده تو تست تک‌هسته‌ای 1180 و تو تست چند‌هسته‌ای 3536 بوده. این امتیاز از نتایج گلکسی A54 که به ترتیب 1108 و 2797 بودن، بهتره.

تراشه اگزینوس گوشی A55 سامسونگ

طبق شایعات قبلی، اگزینوس 1480 یه پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای هستش که چهار هسته‌ی پرقدرت با سرعت 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف با سرعت 2.05 گیگاهرتز داره. اما بخش جالب‌تر اینه که گفته می‌شه این پردازنده از یه پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530 مبتنی بر AMD RDNA2 استفاده می‌کنه. این پردازنده‌ی گرافیکی باید خیلی قوی‌تر از پردازنده‌های گرافیکی Mali تو مدل‌های قبلی اگزینوس باشه و حتی شاید بتونه تو بازی‌ها از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) هم پشتیبانی کنه، البته این بخش فعلا در حد حدس و گمانه. تا الان می‌دونیم، گلکسی A55 قراره یه صفحه‌ی نمایش 6.5 اینچی Full HD با فریم‌ریت 120 هرتز اولد، یه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و شارژ 25 واتی داشته باشه.

 

شایعات مربوط به نمرات تعمیرپذیری گوشی A55 و A35 سامسونگ

فرانسه یه قانون گذاشته که طبق اون، تولیدکننده‌ها باید روی وسایل الکترونیکی‌شون یه برچسب بزنن که نشون بده اون وسیله چقدر راحت تعمیر می‌شه. این برچسب امتیاز داره و بر اساس 4 یا 5 تا معیار مثل در دسترس بودن قطعات یدکی، دفترچه راهنمای تعمیر، ابزار مورد نیاز و قیمت قطعات، به گوشی امتیاز میدن.

سامسونگ قبل از اینکه گوشی‌های A55 و A35 رو معرفی کنه، امتیاز تعمیرپذیری‌شون رو منتشر کرده. طبق آخرین خبرها در فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲) A55 امتیاز 8.5 از 10 رو گرفته که نسبت به گوشی A54 سامسونگ پارسال (با امتیاز 8.3) کمی بهتره. A35 هم امتیاز 8.4 گرفته که اونم نسبت به مدل قبلیش 0.1 امتیاز بیشتری داره.

نمره تعمیرپذیری گوشی A55

طبق جزئیات امتیازها، قطعات یدکی این گوشی‌های جدید برای مدت طولانی‌تری در دسترس خواهند بود، ابزارهای جداسازی راحت‌تری برای باز کردن گوشی وجود داره و قیمت قطعات هم مناسب‌تره. جالبه بدونید، A35 تو بخش جداسازی امتیاز پایین‌تری نسبت به مدل قبلی خودش گرفته.

همونطور که قبلا هم گفته شد، در مورد A35 شایعه شده که از پردازنده‌ی اگزینوس 1380، صفحه‌ی نمایش 6.6 اینچی فول اچ‌دی با نرخ نوسان‌سازی 120 هرتز و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ 25 وات استفاده کنه. با توجه به تعداد زیاد خبرهای لو رفته، می‌شه حدس زد که عرضه‌ی اون‌ها نزدیکه.

 

شایعات مربوط به قاب و کیس گوشی A55 و A35 سامسونگ

تصاویر رسمی زیادی از قاب‌های متنوع و اصلی سامسونگ برای گوشی‌های میان‌رده‌ی آینده‌ این شرکت، یعنی گلکسی A35 و A55 لو رفته. به نظر میاد که عرضه‌ این گوشی‌ها به زودی اتفاق می‌افته. طبق این اطلاعات در تاریخ فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲)، برای گوشی‌های A35 و A55، قاب‌های رسمی Smart View در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش عرضه خواهند شد. همچنین هردو گوشی قاب‌های سیلیکونی در رنگ‌های مشکی، لیمویی و آبی خواهند داشت. علاوه بر این، سامسونگ قاب‌های شفاف و نیمه‌شفاف همیشگی خودش رو برای هر دو مدل ارائه خواهد داد.

قاب های اورجینال A55 Samsung

جالب‌ترین گزینه‌ این مجموعه، قاب Standing Grip هست که معمولا فقط برای گوشی‌های پرچمدار سری S و Z گلکسی عرضه می‌شد. به نظر می‌رسه که گلکسی A55 اولین گوشی از سری A هست که از این نوع قاب بهره‌مند خواهد شد.

 

شایعات مربوط به اسلات‌های حافظه و سیمکارت گوشی A55 و A35 سامسونگ

سامسونگ اواسط ماه مارس سال گذشته از گوشی میان رده A34 و A54 رونمایی کرد و حالا که به یک‌سالگی‌شون نزدیک می‌شیم، همه منتظر معرفی A55 و A35 هستیم. سامسونگ فعلا تاریخ عرضه‌ این گوشی‌ها رو مخفی نگه داشته، اما با این‌حال افشاگران این حوزه، بیکار ننشستن و تصاویر صفحه‌ی پشتیبانی این دو مدل رو تو چند تا کشور اروپایی منتشر کرد.

این صفحات اطلاعات زیادی نمی‌دن، فقط می‌گن که A55 قراره تو مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی عرضه بشه. شماره‌ مدل نسخه‌ی اروپایی این دو گوشی SM-A556B و SM-A356B هست و بعضی‌هاشون هم علامت “DS” (برای دو سیم‌کارته بودن) دارن.

می‌تونین رندرهای لو رفته‌ این گوشی‌ها رو ببینین که یه طراحی آشنا با یه تغییر جدید دارن: جزیره‌ کلید (Key Island) که قبلا تو مدل‌های A15 و A25 دیده بودیم. این موضوع با عکس‌های زنده‌ای که از TENAA منتشر شده هم تایید می‌شه.

جالب‌ترین بخش A55، پردازنده‌ی جدید اگزینوس 1480 هست که ظاهرا از گرافیک AMD استفاده می‌کنه (چیزی که قبلا فقط تو پردازنده‌های پرچمدار اگزینوس دیده بودیم). A35 اما به جای اون از اگزینوس 1380 قدیمی‌تر استفاده می‌کنه. ما حتی قاب‌های رسمی و امتیاز تعمیرپذیری A55 و A35 رو هم دیدیم. حالا که صفحات پشتیبانی هم بالا اومده، به نظر می‌رسه که عرضه‌ی این گوشی‌ها خیلی نزدیکه.

 

خیلی از کاربرا مدت‌هاست چشم انتظار عرضه این دو تا گوشی هستن. بعضیا میگن 17 مارس قراره عرضه بشه و بعضیا میگن 14 مارس. پس به نظر میاد باید بازم منتظر باشیم و ببینیم دیگه چه خبرهایی از این دو میان‌رده افشا میشه. با توجه به این مشخصات لو رفته، نظرتون در مورد این دو محصول جدید سامسونگ چیه؟ تو کامنتا برامون بنویسین.

نویسنده : نازنین شفایی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 13
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

فایده نداره. تا آیفون طراحی گوشی هاش رو تغییر نده، سامسونگ هم طراحی میان رده هایش رو تغییر نمیده…

۱۳ فروردین ۱۴۰۳
Ehsanpe

میتونه گوشی خوبی باشه

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

سامسونگ میلی متری بهبود میده

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
Amir 1789

چیزی که برای خودم به شخصه مهمه اینه که دوربینش بهتر از نسخه قبلی شده یا نه همونه

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

درباره قیمتش چیزی شایعه نشده؟

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
walkovere

a54 55 نمیصرفه

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

جالب بود

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
mj_ziaee

درباره اینکه آیا ای۵۵ هم قرار مثل نسخه‌های ۵۰ و ۵۲ نسخه اس با سخت‌افزار قوی‌تر داشته باشه خبری به بیرون درز نکرده؟

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

عالیه!

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
hmdzri

به نظر خیلی خفنه A55 بی صبرانه منتظر معرفیشم😍

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

دوتا گوشی عالی از سامسونگ ولی رقابت سختی با شیائومی خواهند داشت

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

احتمالا گوشیای خفنی بشن

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
mohammademe17

خفنن

۰۸ اسفند ۱۴۰۲