مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro 5G

همیشه وقتی گوشی جدیدی به بازار میاد باید خودش رو برای جنگ با بهترین گوشی اون سال تو همون رده قیمتی آماده کنه. مثلا وقتی که S24 Ultra معرفی و عرضه شد اولین قدمش برای موفقیت توی بازار موبایل، عرض اندام کردن جلوی iPhone 15 Pro Max بود که چند ماه قبل‌تر معرفی شده بود. توی بازار گوشی‌های میان‌رده ولی اوضاع یکم سخت‌تره چون برند‌های بیشتری حضور دارن و از هر برند هم ممکنه بیشتر از یک نماینده توی یک بازه قیمتی وجود داشته. پارسال A54 موفق شد تا فروش خوبی رو تجربه بکنه و چند ماهی میشه که شیائومی رقیب جدیدی رو برای این گوشی معرفی و عرضه کرده. پس تا آخر مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro 5G با موبونیوز باشین تا این دو گوشی رو از طراحی و کیفیت ساخت گرفته تا ریزترین قطعات زیر پوسته گوشی به طور کامل بررسی کنیم.

 

مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro 5G از نظر ظاهر و کیفیت ساخت

همیشه اولین گام توی بررسی گوشی‌ها، مقایسه اون‌ها از نظر ظاهریه تا ببینیم که کدوم گوشی حس و حال بهتری توی دست داره و برای ما سایز و ابعاد و وزنش مناسب‌تره و همچنین ببینیم که کدوم گوشی کیفیت و ارگونومی ساخت بهتری داره و بیشتر به مذاق ما بیشتر خوش میاد و بغیر از اون همیشه ظاهر هم توی انتخاب آدم تاثیر داره از خرید ارزون و روزانه مثل بسته بندی خوراکی‌ها گرفته تا خریدهای گرون قیمت مثل ماشین. پس مقایسه این دو گوشی رو از این بخش شروع می‌کنیم تا توی قسمت‌های بعدی بررسی این دو گوشی رو کامل‌تر کنیم.

 

مقایسه کیفیت بدنه

از نظر ابعادی همیشه شنیدیم که گوشی A54 گوشی کپل و به اصطلاح یغری هستش و شاید اگه کمی پهنای کمتری داشت خیلی بهتر میشد. جنس بدنه این گوشی توی فریم دور گوشی پلاستیکی هستش و در پشت و جلو هم شیشه‌ای هستش (Gorilla Glass 5) وزن ۲۰۲ گرمی این گوشی هم یکم زیاد باشه اگه وزنش یکم کمتر بود میشد پیش بینی کرد که فروش بیشتری رو تجربه بکنه.

مقایسه طراحی a54 و redmi note 13 pro

گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو با اینکه صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی که از ۶.۴ گلکسی A54 بزرگتره ولی پهنای یکسانی با رقیب کره‌ای خودش داره و ارتفاعش هم بیشتره (۱۶۱ میلیمتر در برابر ۱۵۸ میلیمتر) وزن این گوشی هم کمتره و فقط ۱۸۷ گرمه و همه این‌ها باعث میشن تا این گوشی کمی خوش دست‌تر از A54 باشه (با فرض اینکه با گوشی بزرگ راحت هستیم) اما از نظر کیفیت ساخت نمیشه به راحتی گفت که کدوم گوشی بهتره، پنل جلویی ردمی لایه محافظتی Gorilla Glass Victus رو داره که از A54 بهتره، فریم دور این گوشی هم پلاستیکیه ولی طراحی تخت داره که ترند روزه و این گوشی رو از A54 کمی جلو میندازه اما توی پنل پشتی گوشی شاهد یک شیشه ساده هستیم و شیائومی اشاره‌ای به مقاومت این پنل نکرده.

 

مقایسه پنل جلوی گوشی‌ها

بخش جلویی همه گوشی‌های امروزی شاید تو نگاه اول به هم شبیه باشه و اصلا تفاوتی نداشته باشن ولی طراحی این بخش شامل صفحه نمایش گوشی میشه که ما برای کار کردن به گوشی باید به اون نگاه کینم و برای همین شاید مهم‌ترین بخش طراحی یک گوشی به حساب بیاد. گلکسی A54 حاشیه صفحه نمایش نسبتا زیادی داره و ممکنه که دل خیلیا رو بزنه. اما ردمی این مشکل رو نداره و حاشیه اطراف صفحه نمایش خیلی کمی داره. بخایم با اعداد و ارقام مقایسشون کنیم، صفحه نمایش گوشی A54 به مقدار ۸۲.۹ درصد از پنل جلویی گوشی رو پوشش میده و این عدد برای ردمی نوت ۱۳ پرو به ۸۹.۸ درصد میرسه.

 

مقایسه طراحی اطراف بدنه

فریم دور هر دو این گوشی‌ها از جنس پلاستیک هست و از این نظر مشابه هستن. قبل‌تر هم فهمیدیم که فریم ردمی تخت هست و فریم A54 کمی انحنا داره ولی تفاوتشون به اینجا ختم نمی‌شه.

مقایسه فریم a54 و redmi note 13 pro

لبه بالایی ردمی نوت ۱۳ پرو می‌تونیم جک هدفون (AUX) رو ببینیم به همراه اسپیکر و میکروفون و درگاه اینفرارد (برای کنترل تلویزیون و بقیه لوازم خانگی). لبه بالایی A54 هم محل قرارگیری خشاب سیم‌کارت و یکی از میکروفون‌های این گوشیه. لبه سمت چپ هر دو این گوشی‌ها کاملا کویره! سمت راست محل قرار گیری دکمه‌های گوشی‌هاست و چیدمان دکمه‌ها توی هر دو گوشی مثل هم دیگست و لبه پایینی ردمی بغیر پورت شارژر اسپیکر، میکروفون و خشاب سیمکارته و سامسنگ هم توی لبه پایینی A54 پورت شارژر و میکروفون و اسپیکر رو قرار داده.

 

مقایسه طراحی دوربین‌ها

قاب پشتی گوشی‌ها قسمتی از طراحی گوشی‌هاست که شرکت‌های سازنده بیشترین خلاقیت رو به خرج میدن و شاهد بیشترین تفاوت بین گوشی‌های مختلف توی قاب پشتی و محل قرارگیری دوربین‌ها هستیم (بجز اپل و سامسونگ!). گوشی A54 سامسونگ طراحی کاملا شبیه به A34 داره که طراحی اونم به طور کلی خیلی شبیه به S23 و S24 هستش.

مقایسه طراحی دوربین a54 و redmi note 13 pro

اما گوشی Redmi Note 13 Pro 5G مثل بقیه اعضای خانواده Redmi Note 13 از طراحی جدیدی استفاده می‌کنه که دوربین‌های مختلف به حالت موزاییک شده از هم جدا شدن و رنگبندی این گوشی هم به زیبایی این گوشی بیشتر از قبل اضافه می‌کنه.

 

مقایسه استانداردهای محافظتی

همونطور که قبل‌تر گفته شد، هر دو این گوشی‌ها در پنل جلویی از لایه‌های محافظتی مختلفی برای محافظت از صفحه نمایش در برابر ضربه و خط و خش محافظت کنن و ردمی توی این بخش از تکلنولوژی جدیدتر Gorilla Glass Victus استفاده می‌کنه که به نسبت Gorilla Glass 5 مقاومت بیشتری در برابر خط و خش و ضربه داره. سامسونگ برای پنل پشتی A54 همچنان از محافظ Gorilla Glass 5 استفاده کرده که از ردمی نوت ۱۳ پرو بهتره. هر دو این گوشی‌ها در برابر نفوذ آب می‌تونن از خودشون مقاومت نشون بدن و موفق به کسب گواهی‌هایی هم شده‌اند. سامسونگ آ۵۴ موفق به کسب گواهی IP67 شده و میتونه در عمق یک متری زیر آب نیم ساعت دوام بیاره که از IP54 ردمی نوت ۱۳ پرو که فقط در برابر پاشش آب مقاومه، بهتره.

 

مقایسه صفحه نمایش A54 و Redmi Note 13 Pro 5G

هر دو این گوشی‌ها توی بازه قیمتی قرار دارن که صفحه نمایش یکی از نکات مهم توی انتخاب یا رد شدن یک گوشی هستش و همیشه توی این بازه قیمتی شاهد صفحه نمایش‌های خوبی به طور کلی هستیم. گلکسی آ۵۴ از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ استفاده می‌کنه که تراکم پیکسلی ۴۰۳PPI رو ارائه می‌ده که عدد خیلی خوبیه و از این صفحه بابت رزولوشن و وضوح نمیشه ایراد خاصی گرفت. صفحه نمایش این گوشی می‌تونه روشنایی تا ۱۰۰۰ نیت داشته باشه که معمولیه و میشه با این گوشی زیر نور آفتاب هم کار کرد ولی بهترین گوشی برای این تجربه نیست و چون پنل این گوشی از نوع Super AMOLED هستش، خیالمون از بابت دقت رنگ راحته. صفحه نمایش این گوشی ۸۲.۹ درصد پنل جلویی رو پوشش میده که به نسبت بقیه گوشی‌ها یکم کمه و حاشیه‌های دور صفحه نمایش این گوشی کمی بیشتر از حالت عادی هستن.

مقایسه نمایشگر a54 و redmi note 13 pro

گوشی Redmi Note 13 Pro 5G یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی داره با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ که تراکم پیکسلی ۴۴۶PPI رو ارائه می‌ده و به نسبت آ۵۴ توی زمینه رزولوشن و وضوح تصویر عملکرد بهتری داره. پنل صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED هستش که AMOLED خاصی هم به حساب میاد چون میتونه ۶۸ میلیارد رنگ مختلف رو نشون بده و می‌تونه تصاویر رو دوباره به بهترین شکل ممکن باز خلق بکنه. از لحاظ روشنایی هم این گوشی به نسبت A54 برتری چشمگیری داره و روشناییش طبق گفته شیائومی می‌تونه به ۱۸۰۰ نیت برسه که عدد فوق‌العاده‌ایه و تجربه عالی رو توی محیط‌های پرنور می‌تونه به کاربر ارائه بده. صفحه نمایش این گوشی ۸۹.۸ درصد پنل جلوی گوشی رو شامل میشه و این یعنی که حاشیه نمایشگر این گوشی زیاد نیست که بخاد روی کارایی اثر بذاره و به مقدار مناسبیه. این گوشی دقیقا مثل A54 نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز داره که با توجه به محتوای در حال نمایش می‌تونه پایین‌تر هم بیاد.

مقایسه باتری و شارژدهی A54 و Redmi Note 13 Pro 5G

یک گوشی هرچقدر هم که خوشگل باشه و صفحه نمایش خوبی داشته باشه و مشخصات فنیش بهتر از رقباش باشه، تا وقتی که باتریش خوب نباشه ارزش خریدش پایین می‌مونه و میشه گفت که باتری یکی از ارکان اصلی مقایسه گوشی‌هاست. گوشی Redmi Note 13 Pro یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی داره و از شارژ سریع ۶۷ وات هم پشتیبانی می‌کنه (شارژر داخل جعبه موجود است) ولی این اطلاعات به تنهایی همه چیز رو نمیگن و باید ببینیم که توی دنیای واقعی شارژدهی این گوشی‌ها به چه صورته.

نماینده سامسونگ با مصرف ترکیبی می‌تونه حدودا ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه شارژدهی داشته باشه و با شارژر ۲۵ وات هم حدود ۱ ساعت طول میکشه تا شارژ بشه. ردمی نوت ۱۳ پرو می‌تونه با استفاده یکسان حدودا ۱ ساعت کمتر از آ۵۴ شارژدهی داشته باشه که به نسبت خوبه و میشه باهاش کنار اومد. همچنین این گوشی فقط به ۴۰ دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز داره که شاید بتونه شارژدهی کمترش رو جبران بکنه. در عرض نیم ساعت این گوشی می‌تونه ۸۳ درصد شارژ بشه و A54 توی زمان مشابه فقط ۵۳ درصد شارژ میشه. همین می‌تونه کفه ترازو رو به سمت ردمی برگردونه چون در مواقع اضطراری می‌تونه خیلی بیشتر به کمک کاربر بیاد.

شارژدهی این گوشی‌ها درسته که خیلی نزدیک به هم دیگه هستش ولی سرعت شارژ ردمی نوت ۱۳ پرو می‌تونه در مواقعی که وقت کمی برای شارژ کردن گوشی داریم، خیلی کارامد باشه.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های ای ۵۴ و ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

هر دو گوشی از ترکیب سه دوربین در قاب پشتی استفاده می‌کنن و یک دوربین سلفی در بریدگی (ناچ) حفره‌ای بالای صفحه نمایش این گوشی‌ها قرار گرفته. در ادامه دوربین این گوشی‌ها رو مقایسه می‌کنیم تا ببینیم که کدوم گوشی از این قسمت مقایسه برنده بیرون میاد.

مقایسه دوربین a54 و redmi note 13 pro

مقایسه عملکرد دوربین‌‌های واید (اصلی)

دوربین اصلی گوشی A54 یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با لنز f/1.8 داره که شاید در مقایسه با Galaxy A73 کمتر به نظر برسه ولی تجربه ثابت کرده که رزولوشن همه چیز نیست. تصاویر در حالت استاندارد با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی ثبت میشن و کیفیت واقعا خوبی هم در روز و هم در شب دارن و دوربین این گوشی تصاویر خیلی خوبی رو می‌تونه ثبت بکنه. نکته جالب‌تر اینکه در حالت ۵۰ مگاپیکسلی تصاویر بصورت upscale شده حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی ثبت نمیشن و کیفیت و جزئیات تصاویری که توی این حالت ثبت میشه واقعا چشم نوازه.

گوشی Redmi Note 13 Pro 5G هم از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با لنز f/1.7 داره که روی کاغذ خیلی برتر از A54 به نظر می‌رسه. در حالت استاندارد همه چیز بی‌نظیره و شاید خیلیا فکر کنن که تصاویر توسط یک گوشی پرچمدار ثبت شده. جزئیات به خوبی ثبت شده، تصاویر داینامیک رنج خوبی دارن و همه چیز خوبی ولی به طرز عجیبی وقتی که با حالت ۲۰۰ مگاپیکسل شروع به ثبت تصاویر کنیم، کیفیت عکس‌ها کم میشه به طوری که نویز تصاویر زیاد میشه و حالت نرمی به خودشون میگیرن و این حالت از دوربین گوشی کارایی زیادی نداره.

هر دو گوشی از ثبت فیلم با رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنن و از این لحاظ با هم تفاوتی ندارن.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های اولتراواید

دوربین آلترا واید گوشی A54 سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 داره و تصاویری که ثبت می‌کنه به دوربین اصلی گوشی از نظر رنگ و نور نزدیک هستن که نکته خوبیه و این ثبات کیفیت و نور و رنگ توی تصاویری هم که در شب ثبت می‌شن هم تکرار شده که خیلی خوبه.


دوربین آلتراواید Redmi Note 13 Pro 5G اما برخلاف دوربین اصلی، از سامسونگ ضعیف‌تره و سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 داره. سنسور این گوشی هم به نسبت قدیمی و طبیعتا محدودیت‌های زیادی توی ثبت جزئیات و رنگ و نور که میشه توی عکس‌ها مشاهدش کرد.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌‌های ماکرو

دوربین ماکرو گوشی‌ها عملا فقط جنبه تبلیغاتی داره و کاربرد زیادی نداره و فقط وقتی به درد می‌خوره که بخوایم از یک سوژه با فاصله خیلی کم عکاسی کنیم که این شرایط خیلی به ندرت ممکنه پیش بیاد. دوربین ماکرو آ۵۴ سنسور ۵ مگاپیکسلی داره و دوربین ماکرو Redmi Note 13 Pro هم سنسور ۲ مگاپیکسلی که تصاویر ثبت شده با این دوربین‌ها رو می‌تونید به ترتیب در پایین مشاهده کنید.

مقایسه عملکرد دوربین‌های سلفی

توی بخش دوربین سلفی انتخاب یک برنده از بین این دو گوشی شاید کمی سخت باشه. گوشی Galaxy A54 می‌تونه با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل تصاویر رو ثبت بکنه که تصاویر همون چیزی هستن که از یک گوشی میان‌رده انتظار داریم و مشکل خاصی توی این عکس‌ها به چشم نمی‌خوره و این دوربین می‌تونه فیلم 4K هم ثبت بکنه.

دوربین Redmi Note 13 Pro 5G از طرفی تصاویری که ثبت می‌کنه، ۱۶ مگاپیکسلیه و قابلیت فیلم با رزولوشن 1080 رو فقط داره ولی از HDR هم پشتیبانی می‌کنه که می‌تونه به ثبت تصاویر بهتر کمک بکنه ولی در کل تصاویر دوربین‌های سلفی این دو گوشی تفاوت خاصی باهم ندارن و فقط شاید تصاویر سامسونگ کمی شارپ‌تر باشن.

به طور کلی هر دو گوشی دوربین‌های خوبی دارن ولی گوشی A54 تصاویر بهتری رو می‌تونه ثبت بکنه.

مقایسه A54 و Redmi Note 13 Pro 5G از نظر سخت افزار و نرم افزار

هر دو گوشی تا اینجای این بررسی خیلی نزدیک به هم پیش اومدن و رقابت نزدیکی رو شاهد بودیم توی بیشتر زمینه‌ها. توی بخش سخت‌افزار ولی روی کاغذ اینطور به نظر میاد که انگار گوشی Redmi Note 13 Pro 5G شیائومی وضعیت بهتری داره. در ادامه هم این دو گوشی رو از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مقایسه می‌کنیم.

مقایسه سخت افزار a54 و redmi note 13 pro

مقایسه پایداری سخت‌افزاری

از لحاظ سخت‌افزار هر دو گوشی با انتخاب‌های خیلی خوبی به میدان نبرد آمده‌اند. گوشی A54 از پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ جون گرفته که یک پردازنده ۸ هسته ۵ نانومتری هستش و با رم ۴ تا ۸ گیگ و حافظه ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگ قابل خریداری هستش. گوشی Redmi Note 13 Pro هم با پردازنده ۴ نانومتری Snapdragon 7S Gen2 و رم ۸ تا ۱۶ و حافظه ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگ قابل خریداری هستش. برای تست‌های انجام شده گوشی آ۵۴ با رم ۸ گیگ و حافظه ۲۵۶ گیگ و ردمی نوت ۱۳ پرو با رم ۱۲ و حافظه ۵۱۲ گیگ استفاده شده. گوشی Galaxy A54 توی تست Antutu10 موفق شده تا امتیاز ۵۸۹،۴۴۸ رو بدست بیاره و گوشی Redmi Note 13 Pro 5G هم تونسته توی تست مشابه امتیاز ۵۸۱،۹۷۹ رو بدست بیاره. هر دو ان گوشی‌ها قدرت کافی برای اجرا کردن بازی‌های روز رو دارن و گوشی‌های قدرتمندی هستن ولی می‌بینیم که گوشی A54 یکم عملکرد بهتری رو می‌تونه ارائه بده.

 

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

مقایسه رابط کاربری گوشی‌ها هر سال جذاب‌تر از سال‌های قبل میشه. چندین سال پیش گوشی‌های اندرویدی تنها تفاوت رابط کاربریشون در ظاهر بود و شاید چنتا قابلیت کوچیک. اما الان وضعیت به طور کامل فرق کرده و تفاوت رابط کاربری‌ها بیشتر از قبل شده و بغیر از ظاهر، کلی ویژگی بزرگ و کوچیک هم هست که میتونن ارزش خرید یک گوشی رو کم یا زیاد بکنن.

گوشی Galaxy A54 با رابط کاربری One Ui 5 مبتنی بر اندروید ۱۳ عرضه شده که به تازگی آپدیت One Ui 6 مبتنی بر اندروید ۱۴ رو هم دریافت کرده و سامسونگ قول ۴ سال پشتیبانی نرم‌افزاری و ۵ سال پشتیبانی امنیتی رو برای این گوشی رو هم داده. با محیط این رابط کاربری هم تقریبا همگی آشنا هستیم و ظاهرش بین گوشی‌های بالارده و میان‌رده و پایین‌رده تفاوت خاصی نداره.

مقایسه رابط کاربری a54 و redmi note 13 pro

گوشی Redmi Note 13 Pro 5G هم از رابط کاربری جدید شیائومی یعنی HyperOS بهره می‌بره و شیائومی به طور رسمی مشخص نکرده که این گوشی تا چند سال از آپدیت‌های نرم‌افزاری بهره‌مند میشه ولی اگه مثل گوشی‌های پوکو باشه، باید انتظار داشته باشیم که این گوشی ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری رو دریافت بکنه. درست مثل سامسونگ این قضیه هم برای شیائومی صدق میکنه که رابط کاربری بین گوشی‌های مختلف کاملا یکسانه و فرق زیادی نداره و اگه کسی یکبار با یک گوشی شیائومی یا پوکو کار کرده باشه، محیط رابط کاربری این گوشی برایش آشنا خواهد بود.

به طور کلی نمیشه گفت که رابط کاربری کدوم گوشی بهتر است چون با توجه سلیقه نظر هر کس متفاوت خواهد بود و همچنین از لحاظ سنگینی هم هر دو رابط کاربری به هم خیلی نزدیک هستن اما از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری، گوشی A54 سامسونگ وضعیت بهتری داره.

 

مقایسه اسپیکر

از لحاظ اسپیکر هم باید به این نکته اشاره کنیم که هر دو این گوشی‌ها اسپیکرهای استریو دارن که بلندی صدای خیلی خوبه دارن و نزدیک به هم هستن. کیفیت صدا هر دو اسپیکر خوبه و اسپیکرهای ردمی نوت ۱۳ پرو بیس‌ها رو بهتر پخش می‌کنن و اسپیکرهای A54 هم صدای وکال رو کمی بهتر پخش می‌کنه. تفکیک صدای هر دو گوشی هم راضی کنندست. نقطه قوت ردمی نوت ۱۳ پرو علاوه بر بیس بیشتر اینه که جک ۳.۵ میلیمتری صدا (AUX)‌ هم داره که می‌تونه خیلی کارامد باشه و مارو از خرید دانگل و هزینه اضافه معاف کنه.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو با رم 12 و حافظه 512 گیگ حدود 16.5 میلیون تومان تو بازار ایران قیمت گذاری شده و A54 هم با رم 8 و حافظه 256 تقریبا با همین قیمت موجوده. متاسفانه سامسونگ رم 12 یا 16 ردمی رو نداره ولی میشه حافظه‌ش رو با حدود ۱ تومن هزینه بیشتر با کارت حافظه ارتقا داد. بنابراین باید دید که با توجه به قیمت گوشی و امکاناتی که گفتیم کدوم مدل تو بازه زیر ۲۰ تومن ارزش خرید داره؟ ضدآب بودن و حافظه سریع سامسونگ در کنار دوربین‌های خوب و رابط کاربری روونش جزو نقاط قوت اصلیش محسوب میشن که برای تولیدکننده‌های محتوا و کسایی که زیاد عکس می گیرن مناسبه. اما ردمی با نمایشگر کم حاشیه و باکیفیت و رم 16 و فست شارژ قدرتمندش هم ظاهر پریمیوم‌تری بهتون میده و هم پردازش‌ها رو بهتر هندل می‌کنه.

مقایسه مشخصات galaxy a54 با redmi note 13 pro 5g

Samsung Galaxy A54
Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G
تاریخ عرضه

Announced2023, March 15

StatusAvailable. Released 2023, March 24

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, White

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

Build

Weight202 g (7.13 oz)

Dimensions158.2 x 76.7 x 8.2 mm (6.23 x 3.02 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, White, Violet, Blue

SIMDual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight187 g (6.60 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~82.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, 100% in 44 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5100 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.8", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM, 512GB 16GB RAM

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz & 4x1.95 GHz)

GPUAdreno 710

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو-26.6 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR0.81 W/kg (head) 0.67 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$381.00 / 482.97 / 445.00 / 40,999

SAR EU0.69 W/kg (head) 1.34 W/kg (body)

ModelsSM-A546V, SM-A546U, SM-A546U1, SM-A546B, SM-A546B/DS, SM-A546E, SM-A546E/DS, SM-A5460

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 180 EUR

SAR EU

Models

نویسنده : کورش نجفیان
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 8
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

پردازنده ها تقریبا در یک سطح اند

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Ali6678

ویدئو برسی نوت 13 پرو رو بزارین

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Hossein_sh

شیائومی

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
shahab-021

میان رده های شیائومی
هر کاری بکنن
به سامسونگ نمیرسن

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Hdndjdjii88

پردازنده note 13 pro همونی که تو X6 استفاده شده تو اون مقایسه گفتید پردازنده a54 جلو x6 حرفی واسه گفتن نداره پس الان چی می گید؟؟؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

اگه شارژدهی و دوربین و آپدیت نرم افزاری رو در نظر نگیریم ردمی بهتره

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    Theamir

    به عنوان کسی ک 13pro 5g داره … واقعا دوربینش عالیه…

    نمیشه گف دوربین a54 بهتره… شاید تو سلفی اره

    ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

عجب

۲۹ فروردین ۱۴۰۳