مقایسه A25 و Redmi Note 13 5G

این روزا انتخاب یه گوشی میان رده خوب کمی چالش برانگیز شده. به خصوص که توی هر ماه گوشی های جدید با امکانات مناسب و قیمت منطقی به بازار عرضه میشن. دو تا میان رده Redmi Note 13 و A25 در اواخر سال میلادی ۲۰۲۳ (آذر و دی ماه ۱۴۰۲) به فاصله یک ماه از همدیگه معرفی شدن که توی بخش های مختلف سخت افزار، باتری و دوربین همدیگه رو به چالش میکشن. پس اگه به دنبال یه گوشی میان رده خوش قیمت هستین و هنوز تصمیمتون رو نگرفتین، تا انتهای مقایسه A25 و Redmi Note 13 5G با موبونیوز همراه باشین تا برتری و ارزش خرید هر دو تا گوشی رو با هم بررسی کنیم.

 

مقایسه A25 و Redmi Note 13 5G از نظر طراحی و ساخت

یکی از تفاوت های اصلی بین دو گوشی Redmi Note 13 و A25، توی بخش طراحی و کیفیت ساخت دیده میشه که توی نگاه اول توجه هر کسی رو به خودش جلب میکنه. از نظر ابعاد، میان رده Redmi Note 13 حدود ۰/۷ میلیمتر قطر کمتری در مقایسه با A25 سامسونگ داره که در نوع خودش پیشرفت خوبی محسوب میشه.
از اون طرف علیرغم اینکه بدنه هر دو تا گوشی از پلاستیک ساخته شدن، ردمی نوت ۱۳ تا ۲۵ گرم (۱۷۴ گرم در مقابل ۱۹۷ گرم سامسونگ) وزن کمتری در مقایسه با A25 داره که از این نظر، توی استفاده های طولانی مدت به مچ دست فشار نمیاره. سامسونگ برای حل مشکل وزن بالای گوشی، دور تا دور فریم (به غیر از کلیدهای صدا و پاور) رو تماما منحنی ساخته که علاوه بر جذابیت گوشی ارگونومی مناسبی در هنگام استفاده داره.

بررسی طراحی A25 سامسونگ
سامسونگ A25 به دلیل انحنای فریم گوشی حتی با وجود وزن بالاتر ارگونومی مناسبی در مقایسه با شیائومی دارد.

توی بخش طراحی بدنه، میان رده A25 از یه نمایشگر تخت استفاده کرده و درب پشتی گوشی هم تخت ساخته شده که از این نظر شباهت زیادی به پرچمدار های سری S24 داره. از اون طرف ردمی نوت ۱۳ شیائومی هم به تقلید از رقیب، به یه نمایشگر تخت مجهز شده که با این حساب مشکلی توی نصب گلس ندارین. درب پشتی ردمی از پلاستیک براقه که ظاهر شیشه ای داره و حس استفاده از یه گوشی گرون قیمت رو بهتون منتقل میکنه.
کلیدهای تنظیم صدا و پاور در سمت چپ هر دو تا گوشی قرار گرفتن و در بخش راست خشاب سیم کارت وجود داره. دوربین های پشتی میان رده سامسونگ با چیدمان بدون جزیره روی درب پشت گوشی قرار گرفتند. از اون طرف ردمی نوت ۱۳ به تقلید از گوشی های آیفون از یه جزیره مربعی استفاده کرده که میزبانی دوربین های پشتی رو بر عهده داره.

بررسی طراحی ردمی نوت 13 5G
چیدمان آیفونی دوربین های ردمی نوت ۱۳ جذابیت بیشتری در مقایسه با چیدمان بدون جزیره A25 دارد.

توی ردمی نوت ۱۳ از استاندارد مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب IP54 استفاده شده که در مقایسه با سال قبل وضعیت بهتری داره. در مقابل سامسونگ هیچگونه گواهی حفاظتی رو برای A25 لحاظ نکرده که روی این حساب اگر گوشی به هر دلیلی توی آب بیفته و یا در معرض رطوبت قرار بگیره دیگه قابل استفاده نیست.
برای محافظت از نمایشگر، ردمی از یه لایه گوریلا گلس ۵ استفاده میکنه که مقاومت زیادی در برابر ضربه و خط و خش داره. اما متاسفانه توی میان رده جدید A25 خبری از گوریلا گلس ۳ یا ۵ نیست. بنابراین از این نظر، ردمی نوت ۱۳ شیائومی برتری های زیادی در مقایسه با سامسونگ داره. در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 و A25 سامسونگ در بخش طراحی و ساخت، تفاوت های اصلی هر دو تا گوشی شامل موارد زیر میشه:

  • طراحی تخت و یکنواخت درب پشتی و نمایشگر A25 حس استفاده از گوشی های پرچمدار رو به کاربر منتقل می‌کنه.
  • ردمی نوت ۱۳ با داشتن گواهی حفاظتی IP54 و محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۵ انتخاب منطقی تری در مقایسه با میان رده A25 سامسونگه.

میان رده A25 به دلیل طراحی منحنی کنارهای های گوشی ارگونومی مناسبی داره و موقع استفاده به مچ دست فشار نمیاره.

 

مقایسه نمایشگر ردمی نوت 13 و A25

توی مقایسه نمایشگر، ردمی نوت ۱۳ به یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی اولد با رزولوشن FHD مجهز شده و از نرخ بروز رسانی متغیر ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه. در مقابل میان رده A25 از یه نمایشگر ۶/۵ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن بالای تصویر ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کرده که بازتاب نور کمتری در مقابل رقیب داره و همچنین از نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه.
بر اساس تست های انجام شده روی نمایشگر ردمی نوت ۱۳، نمایشگر این گوشی توانایی تولید روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت دستی و بیشتر از ۱۰۳۰ نیت در حالت خودکار رو داره. از اون طرف نمایشگر سامسونگ هم مثل رقیب، توانایی تولید روشنایی ۴۸۰ نیت در حالت دستی و ۹۵۰ نیت در حالت حداکثری رو داره که روی همین حساب، هر دو تا گوشی گزینه مناسبی برای استفاده توی محیط های باز و زیر نور خورشید هستن.

بررسی نمایشگر A25 سامسونگ
نمایشگر سوپر امولد سامسونگ بازتاب نور کمی در مقایسه با شیائومی دارد.

نمایشگر A25 بیش از ۸۴ درصد فضای جلوی گوشی رو در اختیار داره و مابقی رو حاشیه های مشکی قطور پوشوندن که ظاهر جالبی نداره. در مقابل نمایشگر ردمی نوت ۱۳ بیشتر از ۸۹ درصد فضای جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده که از این نظر حاشیه نمایشگر کمتری در مقایسه با نسل قبل و میان رده سامسونگ داره. از اون طرف حسگر اثر انگشت توی هر دو تا مدل سامسونگ و شیائومی با کلید پاور ادغام شده که سرعت و کارایی مناسبی رو در اختیار کاربر میذاره.

إررسی نمایشگر ردمی نوت 13 5G
نمایشگر ردمی نوت ۱۳ کیفیت تصویر بالاتری و روشنایی بیشتری در مقایسه با رقیب دارد.

متاسفانه هر دو گوشی ردمی نوت 13 ۵جی و A25 از استانداردهای تصویر دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی نمیکنن که برای دو تا گوشی میان رده چندان جالب نیست.

در حالت کلی توی مقایسه A25 و Redmi Note 13 5G در بخش نمایشگر، ردمی نوت ۱۳ به دلیل داشتن نمایشگر بزرگتر با حاشیه کمتر، استفاده از لایه گوریلا گلس ۵ و روشنایی ۱۰۰ نیت بالاتر، عملکرد بهتری در مقابل رقیب کره ای داره.

 

مقایسه باتری ردمی نوت 13 و A25

توی بخش عملکرد باتری، هر دو تا گوشی به یه باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپری مجهز شدن که عملکرد و کارایی مناسبی داره. بر اساس تست های انجام شده، باتری ردمی نوت 13 و A25 توی استفاده های روزانه و ترکیبی تا یک روز و نیم و حتی بیشتر دوام میاره که از این نظر هر دو تا گوشی پیشرفت زیادی در مقایسه با مدل های سال گذشته دارن. میان رده شیائومی به دلیل بهبود نرم افزاری مناسب، بین ۳ تا ۵ ساعت شارژدهی بالاتری توی مکالمه، وبگردی، تماشای ویدیو و بازی در مقایسه با رقیب در اختیارتون قرار میده.

بررسی شارژدهی redmi note 13
میان رده Redmi Note 13 به دلیل پشتیبانی از آداپتور ۳۳ واتی سرعت شارژ بیشتری در مقایسه با سامسونگ دارد.

ردمی نوت ۱۳ با آداپتور ۳۳ وات داخل جعبه توی کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ باتری باید ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه صبر کنین. از اون طرف میان رده سامسونگ با آداپتور ۲۵ وات توی نیم ساعت تا ۴۹ درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل به ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه زمان نیاز داره.

بررسی باتری A25 سامسونگ
میان رده A25 برخلاف سال گذشته از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکند.

در حالت کلی توی مقایسه A25 و Redmi Note 13 5G در بخش باتری، ردمی نوت ۱۳ به دلیل داشتن آداپتور ۳۳ واتی و بهینه سازی نرم افزاری سرعت شارژ بالاتری داره و توی استفاده های روزانه تا ۵ ساعت شارژدهی بیشتری رو در اختیار کاربر میذاره.

 

مقایسه دوربین Redmi Note 13 و A25

توی بخش دوربین، میان رده A25 سامسونگ از ترکیب دوربین های سه تایی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید با لرزش گیر اپتیکال، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه که در کنار دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجموعه دوربین های این گوشی رو تشکیل میدن. سامسونگ توی این گوشی از همون ترکیب تکراری پرچمدارهای اخیرش استفاده کرده و هر سه تا لنز با چیدمان بدون جزیره روی درب پشتی سوار شدن که به نظرم فارغ از ظاهرش جذابیت خاصی داره.
از اون طرف شیائومی ردمی نوت ۱۳ هم مثل رقیب کره ای، از ترکیب دوربین های سه گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یه دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج استفاده میکنه. هر سه تا دوربین پشتی شیائومی توی یه جزیره مربعی آیفون مانند روی درب پشتی گوشی سوار شدن و به غیر از این چیزی نداریم.
دوربین اصلی A25 توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره که در مقایسه با مدل سال گذشته جهش عظیمی توی بخش دوربین داریم. از اون طرف ردمی نوت ۱۳ علیرغم داشتن دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی توانایی فیلمبرداری فول اچ دی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره که از این نظر یه گوشی میان رده ضعیف محسوب میشه. توی دوربین های سلفی هر دو تا گوشی به فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بسنده کردن که به عنوان دو تا گوشی میان رده ارزان قیمت، عملکرد دوربین سلفی مناسبه و انتظار زیادی ازش نداریم.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اصلی

دوربین اصلی Redmi Note 13 عکس های با جزئیات خوب، محدوده داینامیک مناسب، کنتراست پایین و رنگ بندی بیش از حد اغراق شده رو ثبت میکنه که از این نظر، نیازهای شما از دوربین یه میان رده ارزون قیمت رو براورده میکنه. عکس های دوربین واید در حالت خودکار با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ثبت میشن که وضوح مناسبی داره ولی پیکسل های تصویر کمی تیز میشن، از اون طرف سوژه های محیط مثل شاخ و برگ درختان با کیفیت و رنگ طبیعی هستن.
توی حالت زوم ۲ و ۳ برابری دوربین عکس های ثبت شده کیفیت مناسبی دارن، اما دوربین توی حالت زوم نوردهی مناسبی نداره و جزئیات تصویر نرم تر میشن. توی عکسبرداری در شب، عکس های ثبت شده با دوربین اصلی افت کیفیت زیادی داره و تصاویر معمولا کم نور و بدون جزئیات هستن. برای حل این مشکل پس از فعال کردن حالت (night mode) عکس های با محدوده داینامیک بالاتر و جزئیات بهتری ثبت میشه، ولی از اون طرف نور زیادی به عکس میتابه و اصلا شباهت به عکس شب نداره.

دوربین گلکسی A25 سامسونگ
دوربین اصلی A25 عملکرد بالاتری توی عکاسی روز و شب دارد.

دوربین واید A25 سامسونگ عکس های با کیفیت بالا و نوردهی مناسبی رو ثبت میکنه و جزئیات محیط و محدوده داینامیک و کنتراست به طور کامل رعایت میشن. از اون طرف توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم کیفیت خودشو رو حفظ میکنه و عکس های بسیار تمیز و بدون نویز رو براتون ثبت میکنه.
دوربین واید حتی در نبود سنسور عمق سنج عکس های پرتره با کیفیتی ثبت میکنه و سوژه ها با رنگ مناسب پوست و جزئیات دقیق گرفته میشن. دوربین اصلی توی نور کم عملکرد مناسبی داره و رنگ بندی تصاویر کاملا طبیعی هستن، اما توی این حالت معمولا نویز زیادی توی عکس ها میفته که شاید اذیت کننده باشه. عکس های ثبت شده توی حالت شب وضوح مناسب و کیفیت بالاتری در مقایسه با رقیب داره اما مطابق انتظارمون، توی تصاویر نویز محدودی مشاهده میشه و کنتراست پایینی داره.

در حالت کلی تو مقایسه A25 و Redmi Note 13 5G، دوربین واید A25 عملکرد و کارایی بالاتری در مقایسه با ردمی داره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اولترا واید

عکس های گرفته شده با دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی Redmi Note 13 نوردهی مناسب و کیفیت بالایی دارن. دوربین اولترا واید این گوشی توی نور کم، تصاویر بدون جزئیات، با وضوح و کنتراست پایین و همراه با نویز ثبت میکنه که زیاد جالب نیست. توی عکسبرداری در شب، وضعیت دوربین ردمی کمی بهتر میشه و خروجی تصویر با کیفیت تر و وضوح بالاتری رو در اختیارمون میذاره که در حد خودش عالیه و انتظار زیادی ازش نداریم.

دوربین ردمی نوت 13 5G شیائومی
دوربین اولترا واید ردمی نوت ۱۳ عملکرد بالاتری توی عکاسی روز و شب در مقایسه با سامسونگ دارد.

دوربین اولترا واید A25 سامسونگ برخلاف رقیب خودش، توی عکاسی در روز عملکرد مناسبی داره و تصاویر با جزئیات بالا، وضوح مناسب و رنگ های طبیعی گرفته میشن. توی حالت عکاسی در نور کم و شب، دوربین اولترا واید گوشی عکس های خوبی روی ثبت میکنه؛ اما بعضی اوقات توی تصاویر نویز بالایی میفته و جزئیات به طور کامل ثبت نمیشن.

توی این بخش دوربین اولترا واید ردمی نوت ۱۳، کیفیت و کارایی بالاتری توی عکاسی روز و شب در مقایسه با رقیب داره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های ماکرو

دوربین های ماکرو و عمق سنج ۲ مگاپیکسلی توی هر دو تا گوشی Redmi Note 13 و A25 تاثیر زیادی توی ماجرا ندارن و نمیشه زیاد روشون حساب کرد. تقریبا تمام عکس های گرفته شده با دوربین ماکرو هر دو تا گوشی توی روز روشن، محیط کم نور و عکاسی در شب در حد معمولی، بدون جزئیات، دارای کنتراست پایین هستند. به همین دلیل، انتظار زیادی از دوربین ماکرو هر دو تا گوشی نداریم و هر چی گرفتن هم فرقی برامون نداره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های سلفی

توی دوربین سلفی، عکس های ثبت شده با دوربین سلفی ردمی نوت ۱۳ کیفیت و وضوح بالای دارن؛ اما متاسفانه توی عکاسی در شب دوربین افت کیفیت داره و روی عکس های نویز زیادی میفته. در مقابل دوربین سلفی میان رده A25 سامسونگ، عکس های با کیفیت و وضوح بالا و رنگ بندی مناسب رو ثبت میکنه و محدوده داینامیک و کنتراست تا حد امکان رعایت میشه. از اون طرف توی عکاسی در شب افت کیفیت محسوسی داره که اکثر اوقات نویز محدودی روی تصاویر به جا میذاره.
در حالت کلی بر اساس عملکرد مجموعه دوربین های پشتی و سلفی هر دو تا گوشی Redmi Note 13 و A25 سامسونگ توی نور روز، محیط های کم نور و تاریک و حالت شب میشه نتیجه گیری زیر رو بگیریم:

  • دوربین واید اصلی سامسونگ عملکرد بالاتری توی عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز روشن داره.
  • دوربین اولترا واید ردمی نوت ۱۳ با اختلاف جزئی، عکس های با کیفیت تری رو در مقایسه با سامسونگ ثبت میکنه.
  • دوربین سلفی میان رده سامسونگ توی عکاسی در شب و روز عکس های با کیفیت تری رو ثبت میکنه.

دوربین واید A25 برخلاف ردمی نوت ۱۳، توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره.

مقایسه A25 و Redmi Note 13 5G در بخش سخت افزار و نرم افزار

هر ساله تمامی گوشی های میان رده و اقتصادی سامسونگ و شیائومی تغییرات زیادی توی تراشه و سخت افزار دارن که در اکثر مواقع، مثبت ارزیابی میشه و به همین دلیل کاربرا به سمت خرید مدل های جدیدتر سوق داده میشن. شیائومی امسال توی میان رده Redmi Note 13 از تراشه مدیاتک Dimensity 6080 با معماری ۶ نانومتری و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP2 استفاده کرده که عملکرد و کارایی مناسبی توی کاربری روزانه داره.
در مقابل میان رده A25 به تراشه قدیمی Exynos 1280 با معماری ۵ نانومتری و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP4 مجهز شده که عمر دو ساله داره، اما با این وجود تا حالا توی چهار مدل میان رده قدرتمند A33 ،M34 ،Samsung A53 و M33 امتحان خودشو رو پس داده و میشه بهش اعتماد کرد. سامسونگ امسال پای خودش رو کمی فراتر گذاشته و به لطف استفاده از تراشه گرون قیمت اگزینوس، اینترنت نسل پنجم، سرعت پردازش بالاتر و نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی رو توی A25 آورده تا ارزش این گوشی در مقایسه با مدل سال قبل بالاتر بره.

تست بازی A25 سامسونگ
تراشه A25 سامسونگ عملکرد و پایداری بالاتری توی اجرای بازی های و برنامه های سنگین و نیمه سنگین داره.

بر اساس نتایج تست های انجام شده توی بنچمارک های مختلف، تراشه Exynos 1280 میان رده A25 تا 10 درصد عملکرد پردازشی و گرافیکی بالاتری در مقایسه با تراشه جدید ردمی نوت 13 داره که این برتری، توی استفاده های روزمره و اجرای برنامه های نیمه سنگین به طور واضح دیده میشه. از نظر عملکرد پردازشی، ردمی نوت ۱۳ توی اجرای بازی ها و برنامه های سنگین وضعیت خوبی داره ولی به مرور داغ میکنه و افت فریم شدیدی رو تجربه خواهید کرد. در مقابل تراشه میان رده سامسونگ برخلاف انتظارمون توی اجرای بازی ها سنگین مثل کالاف موبایل و پابچی عملکرد و پایداری مناسبی داره و به زحمت داغ میشه. روی این حساب اگه سمت گیم میرین، A25 هم کارتون رو راه میندازه و لازم نیست هزینه اضافی بدین.

تست بازی ردمی نوت 13 5G شیائومی
تراشه ردمی نوت ۱۳ توانایی اجرای بازی های نیمه سنگین با تنظیمات متوسط و پایین را دارد.

میان رده سامسونگ توی چهار ترکیب حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با رم ۶ و ۸ گیگابایت به بازار جهانی عرضه شده که میتونین بر اساس نیاز خودتون یه مدل رو انتخاب کنین. از اون طرف ردمی نوت ۱۳ هم توی مدل ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ و ۱۲ تولید شده که انتخاب های منطقی تری رو در اختیار کاربر میذاره. توی حالت کلی میان میان رده سامسونگ حتی با وجود حافظه رم ۸ گیگابایت، عملکرد سخت افزاری بهتری در مقایسه با ردمی داره که به طور خلاصه شامل موارد زیر میشه:

  • تراشه قدیمی اگزینوس با وجود عمر دو ساله خودش تا ۱۰ درصد عملکرد پردازشی و گرافیکی بالاتری در مقایسه با رقیب داره که توی کاربری روزانه و گیم زدن تاثیر مثبتی میذاره.
  • میان رده شیائومی علیرغم داشتن ظرفیت رم بالاتر توی اجرای برنامه و بازی عملکرد متوسطی در مقایسه با سامسونگ داره که به دلیل عدم پایداری گزینه مناسبی برای گیم زدن نیست.

 

مقایسه نرم افزاری Redmi Note 13 و A25 سامسونگ

توی بخش نرم افزاری، میان رده A25 با آخرین نسخه پایدار اندروید ۱۴ و پوسته اختصاصی One UI 6 به بازار موبایل عرضه شده که محیط کاربری روون و بدون باگی در مقایسه با سال های قبل داره. از اون طرف Redmi Note 13 با یه پله عقب تر از رقیب، با اندروید ۱۳ و پوسته اختصاصی شیائومی MIUI 14 تولید شده که قدیمی‌تره ولی پیشرفت های زیادی کرده و لگ و باگ کمتری داره.

نرم افزار ردمی نوت 13 5G شیائومی
شیائومی ردمی نوت ۱۳ ۵جی با وجود رابط کاربری MIUI محیط روان و بدون باگی را در اختیار کاربر میگذارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سایت سامسونگ، میان رده A25 تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و تا 5 سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنه، در مقابل ردمی نوت ۱۳ مثل پرچمدارهای اخیر سری Poco X6 Pro، آپدیت ۳ ساله نرم افزاری و ۴ ساله پچ امنیتی رو دریافت خواهد کرد. روی این حساب هر دو تا گوشی توی یه سطح با هم دیگه رقابت میکنن.

رابط کاربری A25 سامسونگ
سامسونگ A25 پشتیبانی نرم افزاری طولانی تری در مقایسه با رقیب دارد.

از نظر رابط کاربری، سامسونگ A25 محیط کاربری شیک، جذاب و کاربر پسندی تری داره که تمامی گزینه های مورد نیاز کاربر بدون هیچ زحمتی دم دست هستند. در مقابل ردمی نوت ۱۳ با تکیه بر رابط کاربری MIUI محیط روون و بدون باگی رو داره که به شرط دریافت آپدیت نرم افزاری HyperOS، به آپشن های اضافه لاک اسکرین شخصی و ویجت های متنوع مشابه آیفون مجهز خواهد شد.

با توجه به توضیحات در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 و A25 سامسونگ، هر دو تا گوشی عملکرد نرم افزاری مناسبی دارن ولی A25 به دلیل پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر و رابط کاربری جذاب‌تر امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه اسپیکر ردمی نوت ۱۳ و A25

توی بخش اسپیکر، فقط A25 اسپیکر استریو داره که صدای خروجی قوی، با کیفیت و بلندی مناسب رو بهتون میده. کیفیت صدای بیس توی ردمی نوت ۱۳ شیائومی پایینه و در حد انتظارمون نیست، از اون طرف میان رده A25 صدای بیس بالاتری رو در مقایسه با رقیب در اختیارتون میذاره که از این نظر توی بخش اسپیکر برتری داره.

اسپیکر redmi note 13 5g
میان رده سامسونگ صدای خروجی با کیفیت و بیس قوی تری در مقایسه با ردمی نوت ۱۳ دارد.

توی هر دو تا گوشی از جک صدا استفاده میشه که از این نظر، میتونین همچنان هندزفری های سیمی قدیمی رو برای تماس گرفتن و اهنگ گوش دادن استفاده کنین. از اون طرف اگه اهل هندزفری های بلوتوثی باشین باید بگم هر دو تا گوشی به بلوتوث نسخه 5.3 و NFC مجهز شدن که میتونین هندزفری و هدفون های بلوتوث و NFC رو بدون تاخیر صدا استفاده کنین.

بررسی اسپیکر A25
ردمی نوت ۱۳ به لطف داشتن جک صدا هنوز هم امکان استفاده از هندزفری های سیمی را دارد.

در حالت کلی توی مقایسه A25 و Redmi Note 13 5G در بخش اسپیکر، میان رده سامسونگ به دلیل صدای با کیفیت تر و بیس قوی تر امتیاز کامل رو دریافت میکنه.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

میان رده A25 سامسونگ توی ظرفیت های حافظه ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت با قیمت ۱۰ میلیون تومان (اسفند ۱۴۰۲) توی بازار موبایل ایران فروخته میشه. این در حالیه که Redmi Note 13 به همین ترکیب حافظه و رم و حتی توی نسخه ۱۲ گیگابایتی قیمت کمتر از 10 میلیون تومان داره. روی این حساب، قصد داریم هر دو تا گوشی رو توی کفه ترازو بذاریم تا ارزش خرید هر کدوم مشخص بشه.

به طور کلی از نظر ظاهری و طراحی بدنه، ردمی نوت ۱۳ ۵جی با حاشیه کمتر، نمایشگر بزرگتر و استفاده از محافظ گوریلا ۵ خیلی بهتر از A25 سامسونگ عمل کرده و شبیه گوشی‌های میان‌رده باکیفیت طراحی شده. از اون طرف آ ۲۵ اسپیکرهای استریو بهتون میده و از نمایشگر Super AMOLED استفاده می‌کنه که تو رده میان رده ارزون قیمت یه پیشرف خوب محسوب میشه.

بنابراین با توجه به قیمت گوشی پیشنهاد موبونیوز به شما اینه که اگه به بازی، پردازش و کیفیت صدا اهمیت میدین به سراغ Samsung A25 برین. ولی اگه می‌خواین یه گوشی دست‌تون باشه که ظاهر پرمیومی داشته باشه و بیشتر شارژ نگه داره، ردمی نوت ۱۳ انتخاب بهتریه.

مقایسه مشخصات a25 با redmi note 13 5g

Samsung Galaxy A25
Xiaomi Redmi Note 13 5G
تاریخ عرضه

Announced2023, December 11

StatusAvailable. Released 2023, December 16

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیBrave Black, Personality Yellow, Fantasy Blue, Optimistic Blue

SIMSingle SIM (Nano-SIM) or Hybrid Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight197 g (6.95 oz)

Dimensions161 x 76.5 x 8.3 mm (6.34 x 3.01 x 0.33 in)

رنگ بندیBlack, White, Blue

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight173.5 g (6.14 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 7.6 mm (6.34 x 2.95 x 0.30 in)

مشخصات صفحه نمایش

Protection

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~396 ppi density)

Size6.5 inches, 103.7 cm2 (~84.2% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, 1000 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging33W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینDual : 100 MP, f/1.7, (wide), 0.64m, PDAF 2 MP, f/2.4, (depth)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1280 (5 nm)

CPUOcta-core (2x2.4 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 6080 (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.4 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 26, 28, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands1, 5, 8, 28, 41, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1), GALILEO (E1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCNo

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$239.50 / 319.00 / 26,990

SAR EU0.46 W/kg (head) 1.19 W/kg (body)

Models

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 140 EUR

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 9
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

لطفاً مقایسه A25 و A34 هم بذارید.

۱۸ اسفند ۱۴۰۲
Parssa2010

به نظر من شیائومی از هر لحاظ در همه جا بهتره

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

جالب بود

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

مزیت های a25خیلی بیشتره، اون طرف برا شیا فقط یه باتری بهتر داریم و ظاهری که زیاد تفاوتی ایجاد نمیکنه

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

A25

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه جالبه

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

هردو گوشی گوشیای خوبین

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

جالب بود

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

jaleb bood

۱۶ اسفند ۱۴۰۲