بررسی گوشی ZTE nubia Z60 Ultra

گوشی نوبیا زد 60 اولترا شبیه هیچ گوشی دیگه‌ای نیست! این گوشی که دسامبر 2023 (دی 1402) معرفی شده، با طراحی متفاوت و مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای قدرتمند، نظر خیلی ها رو به خودش جلب کرده. این گوشی از پردازنده کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 استفاده می‌کنه و با رم‌ 16 گیگابایتی عرضه شده که واقعاً فوق‌العاده‌ست. دوربین‌های سه گانه این گوشی چیدمان جدید و عجیبی دارن که تو هیچ مدل دیگه‌ای نمی‌بینید. یه نمایشگر 6.8 اینچی بزرگ با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی هم براش در نظر گرفته شده که کیفیت تقریبا خوبی ارائه میده. تا اینجا همه‌چیز عالی به نظر می‌رسه! اما این گوشی واقعاً هیچ نقطه ضعفی نداره؟‌ با بررسی گوشی ZTE nubia Z60 Ultra همراه موبونیوز باشید تا ارزش خرید این گوشی رو بسنجیم.

 

بررسی گوشی ZTE nubia Z60 Ultra از نظر طراحی و کیفیت

ZTE nubia Z60 Ultra یه گوشی بزرگ و سنگینه که تلاشی هم نکرده تا روی این موضوع سرپوش بذاره. صفحه نمایش تخت، گوشه‌های تخت، فریم تخت و حتی برآمدگی‌های تخت دوربین، همگی به گونه‌ای طراحی شدن که حس می‌کنید یه گوشی تیز و به شدت زمخت توی دستتونه. وجود رنگ‌های قرمز و نوشته‌ها و کلیدها و لنزهای متعدد روی بدنه گوشی، ممکنه شما رو یه کم گیج کنه و حس کنید کار کردن با این گوشی خیلی سخته. اما وقتی کمی دقیق‌تر به بدنه و طراحی گوشی نگاه می‌کنید، می‌بینید که خیلی هم پیچیده نیست.

بررسی گوشی ZTE nubia Z60 Ultra از نظر طراحی و کیفیت

این گوشی در رنگ‌های زیر تولید و روانه بازار شده:‌

  • مشکی
  • نقره‌ای
  • مخصوص عکاس‌ها

نسخه مخصوص عکاس‌های Nubia Z60 Ultra شبیه دوربین‌های قدیمی طراحی شده و رنگ‌بندیش شباهت زیادی به دوربین‌های آنالوگ داره.

از سوی دیگه باید به طراحی دو رنگ بدنه و فریم این گوشی هم اشاره کنیم. این طراحی دو رنگ به جذاب‌تر شدن ظاهر گوشی کمک زیادی کرده. ضمن اینکه شرکت ZTE برای کلید پاور این گوشی از رنگ قرمز استفاده کرده که از کلید ولوم کاملاً متمایز شده و واقعا جذابه.

رنگ بندی گوشی ZTE nubia Z60 Ultra

به طور کلی، طراحی ظاهری گوشی ZTE nubia Z60 Ultra منحصر به فرده و نمیشه با هیچ گوشی دیگه‌ای مقایسه‌ش کرد. اگه از طراحی تخت و تیز گوشی‌های هوشمند خوشتون میاد و دنبال یه گوشی با ظاهر خاص و بزرگ هستید که لنزهای متعدد و عجیب غریبی داشته باشه، این گوشی انتخاب خوبیه. البته سنگین بودن زد 60 اولترا چیزی نیست که بشه راحت ازش گذشت و بهتره موقع خرید گوشی بهش توجه داشته باشین.

 

کیفیت بدنه

گوشی ZTE nubia Z60 Ultra از نظر کیفیت بدنه واقعاً چیزی کم نداره؛ حتی میشه گفت بیشتر از حد معمول هم باکیفیته! این گوشی تونسته گواهینامه ضدآب بودن خودشو بگیره و بخاطر جنس بدنه و فریمش، در برابر ضربه و خط و خش هم مقاومه. شرکت چینی ZTE بدنه این گوشی رو از شیشه ساخته و برای فریمش از آلومینیوم استفاده کرده. حتماً می‌دونید که انتخاب شیشه برای بدنه و آلومینیوم برای فریم، توی تموم گوشی‌های پرچمدار چند سال گذشته وجود داشته و تبدیل به یه استاندارد شده.

کیفیت بدنه گوشی ZTE nubia Z60 Ultra

این گوشی ZTE به خاطر نمایشگر 6.8 اینچی، ابعاد بزرگی داره. اما از اون مهم‌تر ضخامت گوشیه که 8.8 میلی‌متر شده و کار کردن با یه دست رو سخت می‌کنه. چیزی که کار رو سخت‌تر می‌کنه اینه که ZTE nubia Z60 Ultra حدود 246 گرم وزن داره که واقعاً زیاده! این گوشی حتی از گوشی‌های سنگین وزن بازار هم سنگین‌تره و دلیلش می‌تونه مواد به کار رفته در بدنه و فریم و نمایشگر بزرگ و سخت‌افزارها و لنزهای متعددش باشه.

بنابراین، با بررسی گوشی ZTE nubia Z60 Ultra متوجه شدیم که این گوشی از نظر کیفیت بدنه واقعاً چیزی کم نداره و جزو گوشی‌هاییه که تا سال‌ها براتون کار می‌کنه، اما خب سنگین و بزرگ بودنش ممکنه خسته‌تون کنه.

 

پنل جلوی گوشی

در قسمت جلوی این گوشی نمایشگر 6.8 اینچی قرار داده شده که کاملاً تخته. وقتی از جلو به گوشی نگاه می‌کنید، نمی‌تونید لنز دوربین سلفی که زیر نمایشگر تعبیه شده رو ببینید و یه صفحه یکدست و کاملا صاف مشاهده می‌کنید. لبه‌های اطراف نمایشگر خیلی کمه و نسبت نمایشگر به بدنه حدود 89 درصده. توجه داشته باشید که سنسور اثر انگشت گوشی هم در همین قسمت قرار داره و روی نمایشگر تعبیه شده.

به طور کلی، پنل جلوی گوشی ZTE nubia Z60 Ultra خیلی صاف و ساده طراحی شده و نداشتن ناچ دوربین سلفی و حاشیه‌های کم، به پهن‌تر شدن این نمایشگر کمک کرده.

 

طراحی اطراف بدنه (فریم)

فریم این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و رنگش کمی با رنگ بدنه فرق می‌کنه. باید اعتراف کنیم که طراحی فریم این گوشی و ترکیبش با بدنه خیلی خوب انجام شده و لبه‌های تخت گوشی حس و حال گوشی‌های ترند و پرطرفدار بازار رو منتقل می‌کنه. برخلاف بدنه گوشی که با رنگ مات ساخته شده، فریم یه کم براقه و می‌تونید انعکاس نورها رو روی لبه گوشی ببینید. در سمت راست بدنه ZTE nubia Z60 Ultra کلیدهای ولوم و پاور به همراه یه کلید Camera قرار داده شده. سمت چپ چیزی نیست، پایین گوشی پورت شارژ USB-C، میکروفن، شیار سیم کارت و اسپیکر قرار داده شده و در بالای بدنه گوشی اسپیکر مخصوص برای مکالمه و سنسور مادون قرمر وجود داره.

بررسی فریم ZTE nubia Z60 Ultra

بنابراین طراحی فریم و چیدمان کلیدها و پورت‌ها روی این گوشی، به صورت استاندارد انجام شده و فقط انتخاب رنگ قرمز برای کلید پاور یه کم عجیبه که خب از ZTE هیچی بعید نیست.

 

طراحی دوربین‌ها

یکی از پیچیده‌ترین بخش‌ها در طراحی گوشی ZTE nubia Z60 Ultra، چیدمان دوربین‌هاست. وقتی به قاب پشتی این گوشی نگاه می‌کنید، یه جزیره مربعی بالای بدنه می‌بینید که چند میلی‌متری از بدنه بیرون زده. این جزیره که به دو قسمت مستطیلی تقسیم شده، در قسمت بالا یکی از لنزها به همراه فلاش رو در خودش جا داده و در قسمت پایین دو لنز دیگه در کنار هم جای گرفتن. حلقه قرمز رنگی دور یکی از لنزهای پایینی گوشی کشیده شده تا حال و هوای دوربین‌های قدیمی رو به این گوشی بیاره.

چیدمان دوربین‌های ZTE nubia Z60 Ultra

به طور کلی، کمپانی ZTE در طراحی و چیدمان گوشی nubia Z60 Ultra توجه ویژه‌ای به دوربین‌های قدیمی داشته و سعی کرده با مربع و دایره‌ای کردن لنز‌ها، حس و حال اون دوربین ها رو به این گوشی بیاره.

 

استانداردهای محافظتی

گوشی ZTE nubia Z60 Ultra تونسته گواهینامه IP68 رو دریافت کنه و این یعنی با یه گوشی ضدآب طرف هستیم که می‌تونید با خودتون ببریدش توی استخر یا زیر بارون ازش استفاده کنید (البته ما تضمینی نمیدیم که خراب نشه!). طبق این گواهینامه، گوشی ZTE می‌تونه تا 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری آب سالم بمونه. خبری از گلس‌های محافظ روی بدنه و نمایشگر گوشی نیست و ZTE حرفی درباره این محافظ ها نزده. بنابراین بهتره بعد از اینکه گوشی رو خریدید، خودتون گلس‌های محافظ بدنه و نمایشگر رو براش بخرید.

 

بررسی صفحه نمایش

گوشی نوبیا زد 60 اولترا با نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی از نوع AMOLED و پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ تولید شده. هیچ سوراخی برای دوربین سلفی روی این نمایشگر دیده نمیشه و حالتی صاف و یکدست داره. یکی مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر، رزولوشن با نسبت عجیب 1116 در 2480 هست که خاص همین گوشیه. البته به خاطر تراکم پیکسلی 400ppi میشه گفت که کیفیت تصاویرش در حد قابل قبولیه. هرچند ما انتظار تراکم پیکسلی بالاتری رو داشتیم.

بررسی صفحه نمایش زد تی ای نوبیا زد 60 اولترا

صفحه نمایش این گوشی از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنه. البته می‌تونید انتخاب رفرش ریت رو روی حالت خودکار قرار بدید تا با کاهش نرخ تازه‌سازی نمایشگر، باتری گوشی کمتر مصرف بشه. موضوع مهم دیگه‌ای که باید درباره نمایشگر این گوشی بهش اشاره کنیم، حداکثر روشناییشه. شرکت ZTE ادعا کرده که این گوشی می‌تونه به حداکثر روشنایی 1500 نیتی برسه، اما بررسی‌های مختلفی که انجام شده نشون میده که فقط کمی بیشتر از 1000 نیت روشنایی در اختیارتون قرار میده. البته خب همین عدد هم روشنایی خوبی محسوب میشه و می‌تونید زیر نور مستقیم خورشید ازش استفاده کنید.

به طور کلی، با اینکه صفحه نمایش ZTE nubia Z60 Ultra از رفرش ریت 120 هرتزی، 1 میلیارد رنگ و محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کنه، اما بخاطر نوع پنل، کم بودن تراکم پیکسلی و رزولوشن عجیبی که داره، نمیشه اون رو جزو نمایشگرهای سطح بالا به حساب آورد.

 

بررسی باتری و شارژدهی ZTE nubia Z60 Ultra

شرکت ZTE همیشه توجه ویژه‌ای به باتری گوشی‌هاش داشته و یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گوشی nubia Z60 Ultra باتری 6000 میلی آمپر ساعتشه. این باتری از نظر ماندگاری هم وضعیت خوبی داره و با یه بار شارژ کامل می‌تونید تا 30 ساعت مکالمه، 13 ساعت وب‌گردی، 20 ساعت تماشای فیلم و 10 ساعت بازی رو تجریه کنین. زمان ماندگاری فعال این گوشی حدود 16 ساعته که نسبت به گوشی‌های رقیبش در صدر قرار می‌گیره.

بررسی باتری و شارژدهی ZTE nubia Z60 Ultra

اگه از شارژر 80 واتی برای شارژ باتری این گوشی استفاده کنید، خیلی سریع شارژ میشه. طبق ارزیابی‌هایی که انجام شده در عرض 15 دقیقه، شارژ باتری به 51 درصد و در عرض 30 دقیقه شارژش به 87 درصد می‌رسه. برای شارژ 0 تا 100 درصد به 40 دقیقه زمان نیاز دارید که برای باتری 6000 میلی آمپر ساعتی واقعاً سرعت خوبیه.

بنابراین اگه بخوایم یه نقطه قوت مهم برای گوشی ZTE nubia Z60 Ultra تعریف کنیم، ظرفیت، ماندگاری و سرعت شارژ شدن باتری این گوشیه که نسبت به خیلی از گوشی‌های دیگه وضعیت بهتری داره.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های ZTE nubia Z60 Ultra

به مهم‌ترین قسمت از بررسی گوشی ZTE nubia Z60 Ultra رسیدیم. شرکت ZTE این گوشی رو شبیه دوربین‌های قدیمی طراحی کرده و به همین دلیل لنز‌های قدرتمندی هم براش در نظر گرفته که عبارت هستن از:

  • دوربین اصلی واید 50 مگاپیکسلی با لنز 35 میلی‌متری
  • دوربین اولترا واید 50 مگاپیکسلی با لنز 18 میلی‌متری
  • دوربین پریسکوپ تله فوتو 64 مگاپیکسلی با لنز 85 میلی‌متری
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی‌متری

بررسی عملکرد دوربین‌های ZTE nubia Z60 Ultraدر ادامه هرکدوم از دوربین‌ها رو به طور مجزا بررسی می‌کنیم.

 

عملکرد دوربین‌ اصلی

دوربین اصلی ZTE nubia Z60 Ultra لنز 50 مگاپیکسلی Sony IMX800 داره. عکس‌های این دوربین توی روشنایی روز عالی به نظر می‌رسه، نویز کم و جزئیات خوبی داره و تعادل رنگ سفید به درستی انجام شده. این دوربین یه حالت عکاسی به اسم Gorgeous داره که وقتی روی اون حالت قرار میدید، رنگ‌ها اغراق‌آمیزتر و تا حدودی جذاب‌تر میشن. این دوربین حالت‌های عکاسی پرتره، پانوراما و عکاسی در شب هم داره. باید به پشتیبانی از OIS و PDAF توی این دوربین هم اشاره کنیم که از تار شدن عکس‌ها به دلیل لرزش دست جلوگیری می‌کنن و در ضمن، به طور خودکار روی سوژه فوکوس می‌کنن.

این دوربین 50 مگاپیکسلی فیلم‌هایی با کیفیت 8K ضبط می‌کنه که فقط برای 30 فریم بر ثانیه تنظیم شدن. با این حال، ویژگی نادریه و تو گوشی‌های کمی می‌تونید به این کیفیت دست پیدا کنید.

به طور کلی، دوربین اصلی nubia Z60 Ultra به خاطر استفاده از لنز 35 میلی‌متری کیفیت خوبی رو در اختیار شما قرار میده و برای عکاسی از مناظر طبیعی یا عکاسی پرتره توی محیط بسته می‌تونید ازش استفاده کنید.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

دوربین اولترا واید این گوشی لنز 50 مگاپیکسلی OmniVision OV50E40 داره که می‌تونه عکس‌هایی با زاویه دید 100 درجه ثبت کنه. البته این زاویه نسبت به دوربین‌های اولترا واید گوشی‌های دیگه که تا 120 درجه رو پشتیبانی می‌کنن، محدودتره. با این وجود عکس‌هایی که با دوربین اولترا واید می‌گیرید، کیفیت خوبی داره، جزئبات سوژه‌ها از دست نمیره و عمق رنگ‌ها در حد طبیعی قرار داره.

عملکرد دوربین اولترا واید ZTE nubia Z60 Ultraبنابراین میشه گفت که این دوربین در حد خودش کیفیت خوبی داره. این رو هم در نظر داشته باشید که مثل دوربین اصلی از OIS و PDAF پشتیبانی می‌کنه و جلوی تار شدن عکس‌ها بخاطر لرزش دست گرفته میشه.

 

عملکرد دوربین پریسکوپ

دوربین پریسکوپ تله فوتو برای عکاسی از سوژه‌های دور طراحی شده. نوبیا Z60 Ultra به لنز پریسکوپ 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B40 مجهز شده که می‌تونه تا 3 برابر زوم اپتیکال در اختیار شما قرار بده. ویژگی مهم دیگه‌ای که این لنز داره، پشتیبانی از OIS و PDAF هست؛ حتماً می‌دونید که وقتی زوم تصویر زیاد میشه، احتمال تار شدن عکس هم بالا میره. با وجود OIS از تار شدن عکس‌ها بخاطر لرزش دست جلوگیری میشه و با فوکوس خودکار تشخیص فاز، تشخیص سوژه بهتر انجام می‌شود. این دوربین هم کیفیت خوبی در اختیار شما قرار میده و می‌تونید از سوژه‌ها دوردست عکس‌های قشنگی بگیرید.

 

عملکرد دوربین سلفی

زیر نمایشگر 6.8 اینچی این گوشی از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی استفاده شده. این دوربین بخاطر کیفیت معمولیش ممکنه ناامیدتون کنه. عکس‌هایی که با دوربین سلفی ثبت می‌کنید از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیستن، رنگ‌هاش مصنوعی‌ان و تضاد رنگی مناسبی دیده نمیشه. همچنین وقتی از خودتون عکس می‌گیرید، بوکه کردن پس‌زمینه به خوبی اتفاق نمی‌افته و عکس‌های سلفی معمولی و بدون جزئیات هستن.

 

بررسی ZTE nubia Z60 Ultra از نظر سخت افزار و نرم افزار

گوشی ZTE nubia Z60 Ultra به یکی از قدرتمندترین چیپست‌های 8 هسته‌ای دنیا مجهز شده. قلب تپنده این گوشی چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 هست که طی فرایند 4 نانومتری ساخته شده. این پردازنده اکتبر سال 2023 رونمایی شده و برای گوشی‌های مختلفی مثل سامسونگ گلکسی S24 اوترا یا شیائومی 14 اولترا استفاده شده. این چیپست با پردازنده گرافیکی Adreno 750 کار می‌کنه و برای اجرای بازی‌های سنگین موبایلی مناسبه و به هیچ وجه داغ نمی‌کنه. در ضمن، این پردازنده از مصرف بیش از حد باتری هم جلوگیری می‌کنه و یکی از دلایلی که ماندگاری باتری Z60 Ultra خیلی زیاده، همین پردازنده‌ست.

بررسی سخت افزار ZTE nubia Z60 Ultra

شرکت ZTE این گوشی رو از نظر رم و حافظه داخلی بسیار متنوع تولید کرده. البته قابلیت اضافه کردن کارت حافظه نداره و از همون اول باید تصمیم بگیرید که چه حافظه‌ای براتون کافیه. مدل‌های مختلف رم و حافظه این گوشی عبارته از:‌

  • حافظه 256 و رم 8 گیگ
  • حافظه 256 و رم 12 گیگ
  • حافظه 512 و رم 12 گیگ
  • حافظه 512 و رم 16 گیگ (موجود در ایران)
  • حافظه 1 ترا و رم 16 گیگ
  • حافظه 1 ترا و رم 24 گیگ

همینطور که می‌بینید این گوشی از نظر پردازنده، رم و حافظه داخلی چیزی کم نداره و میشه گفت از این نظر خیلی بهتر از گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های دیگه‌ست. این موضوع زمانی جذاب‌تر میشه که بدونید قیمت این گوشی هم در مقایسه با اون گوشی‌های پرچمدار ارزون‌تره.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

Nubia Z60 Ultra اندروید 14 رو با رابط اختصاصی زد تی ای به نام MyOS 14 ترکیب کرده. با این کار، همه کسایی که به اندروید عادت دارن می‌تونن به راحتی با گوشی کار کنن و حال و هوای شرکت ZTE هم در سرتاسر گوشی وجود داره. یکی از تفاوت‌های اصلی این سیستم عامل با اندروید اینه که وقتی انگشتتونو از بالای صفحه به پایین می‌کشید، پنجره شناوری ظاهر میشه که می‌تونید از اون قسمت وضعیت اینترنت، وای فای و بلوتوث رو بررسی کنید. این قابلیت توی اندروید هم وجود داره اما ZTE یه تغییرات ظاهری بهش داده تا خاص بشه.

بررسی نرم افزار ZTE nubia Z60 Ultra

باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی Nubia Z60 Ultra برای اجرای بازی، امکانات و نرم‌افزارهای اختصاصی جذابی داره. مثلا X Gravity یکی از اونهاست که می‌تونید با استفاده ازش، دستگاه‌هایی مثل ماوس یا کیبورد رو به گوشی متصل کرده و راحت‌تر بازی کنید. یا تنظیماتی در اختیارتون قرار میده که فرکانس CPU و GPU‌ رو به طور دستی تغییر بدید تا به بالاترین توانایی این سخت‌افزارها برسید و بازی بهتر اجرا بشه.

به طور کلی، سیستم عامل و نرم‌افزارهای Nubia Z60 Ultra برای گیمرهای موبایلی که دائماً در حال بازی هستن، خیلی مناسبه و امکانات خوبی در اختیارتون قرار میده.

 

اسپیکر گوشی

اسپیکرهای موجود روی بدنه nubia Z60 Ultra صدای استریو تولید می‌کنن که برای بازی کردن یا تماشای فیلم مناسبه. طبق بررسی‌هایی که انجام شده، حجم و کیفیت صدای این اسپیکرها در حالت معمولی خوبه. با این وجود نمیشه گفت که بیس عالی‌ای داره و بیشتر صداهای زیرتر این گوشی هستن که واضحن. باید اشاره کنیم که این گوشی ورودی جک 3.5 میلی‌متری نداره و اگه می‌خواید موسیقی گوش کنید باید هندزفری بی‌سیم بخرید.

 

آیا گوشی ZTE nubia Z60 Ultra ارزش خرید دارد؟

عرضه این گوشی توی بازار ایران خیلی کمه! با این حال، نسخه 16 گیگابایت رم با حافظه 512 گیگ گوشی nubia Z60 Ultra با قیمت حدود 80 میلیون (تیر 1403) فروخته میشه. در نظر داشته باشید که این مدل جزو گوشی‌های پرچمدار بازار محسوب میشه و این قیمت خیلی هم براش زیاد نیست. بنابراین سوال اینه که اگه حدود 80 میلیون پول داشته باشیم، آیا انتخاب‌های بهتری برامون وجود داره؟

اگه طرفدار برند ZTE نیستید، اس 24 اولترا از نظر تراکم پیکسلی و رزولوشن نمایشگر وضعیت بهتری داره، به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز شده و از قلم نوری هم پشتیبانی می‌کنه. البته از نظر ظرفیت و ماندگاری باتری، کمی ضعیف‌‌تر از نوبیاست. از بین شیائومی‌ها هم 14 اولترا همون پردازنده رو داره، ولی تراکم پیکسلی و رزولوشن نمایشگرش بیشتره، تا 3000 نیت روشنایی صفحه داره، به 4 تا لنز دوربین مجهز شده و دو سیم‌کارته‌ست.

بنابراین، اگه دنبال گوشی با پردازنده قدرتمند، رم بالا، ظرفیت و ماندگاری باتری زیاد و نمایشگر بزرگ هستید که بشه باهاش بازی کرد و قابلیت‌های گیمینگ و عکاسی خوبی داشته باشه، گوشی nubia Z60 Ultra می‌تونه ارزش خرید داشته باشه. این گوشی بیشتر انتخاب خاص پسند‌هاییه که از طراحی‌های معمولی و ترند بازار خسته شدن و می‌خوان در رده پرچم‌دار از مدل‌های منحصر‌به‌فرد‌تر بهره‌مند بشن.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 4 روز پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

محمد سابود

جمعه صبح سر صندوق ها ✌️

۰۷ تیر ۱۴۰۳