بررسی گوشی ZTE nubia Z50S Pro

کمپانی چینی زد تی ای (ZTE) با طراحی عجیب و غریب گوشی‌هاش همه رو شگفت‌زده می‌کنه. گوشی ZTE Nubia Z50S Pro نمونه‌ای از جدیدترین گوشی‌های این شرکته که با طراحی خاص و امکانات ویژه‌ای که داره، افراد خاص‌پسند رو هدف قرار داده. فقط کافیه به ظاهر این گوشی نگاهی بندازید تا در عرض چند ثانیه شما را مات و مبهوت کنه. کمپانی ZTE این گوشی رو در 27 جولای 2023 (5 مرداد 1402) معرفی و روانه بازار کرد و به عنوان یکی از گوشی‌های پرچمدار این شرکت شناخته میشه. البته آخرین گوشی از این سری با نام Z60 Ultra هم در اواخر سال 2023 به عنوان پرچمدار این خانواده معرفی شده. نوبیا Z50S پرو از تراشه قدرتمند کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌کنه. دوربین سه‌گانه با لنزهای 50 و 8 و 50 مگاپیکسل این گوشی رو برای کسایی که عاشق گرفتن عکس‌های فوق عریض با کیفیت بالا هستن جذاب کرده. همچنین باید به شارژ‌ سیمی 80 واتی این گوشی هم اشاره کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن باتری 5100 میلی آمپر ساعتی گوشی رو به طور کامل شارژ‌ می‌کنه. این گوشی که با قیمتی حدود 50 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسه در سه رنگ مشکی، سفید-نقره‌ای و کرم (Khaki) تولید شده. با توجه به قیمت و امکانات خاص این گوشی باید دید آیا ارزش خرید داره یا خیر؟ با بررسی گوشی ZTE nubia Z50S Pro همراه موبونیوز باشید تا به این سوال پاسخ بدیم. 

 

بررسی طراحی نوبیا Z50s پرو زد تی ای

همانطور که در ابتدا گفتیم، طراحی Zte nubia Z50S Pro قطعاً‌ توجه شما رو به خودش جلب می‌کنه. اون چیزی که بیشتر از همه به چشم میاد، شکل طراحی دوربین‌ها در قاب پشتی گوشیه که به شکل یه دایره و به شکلی کاملاً خاص طراحی شدن. مهندسان شرکت ZTE سه لنز دوربین رو به شکلی زیبا داخل این دایره قرار دادن و فلاش دوربین رو کمی بالاتر و بیرون از این دایره جا دادن. وقتی به طراحی دو رنگ قاب پشتی گوشی و شکل قرار گرفتن دوربین‌ها نگاه می‌کنید، یاد دوربین‌های چاپ سریع می‌افتید که لنز به شکل دایره روی اونها قرار داشت. 

بررسی طراحی نوبیا Z50s پرو زد تی ای

از زیبایی طراحی گوشی که بگذریم باید به ابعادش اشاره کنیم. به لطف نمایشگر 6.8 اینچی و امکانات متعددی که برای نوبیا زد 50 اس پرو در نظر گرفته شده، این گوشی ابعادی معادل 163.6 در 8.6 در 75.9 میلی‌متر داره و همین موضوع باعث شده وزنش به 228 گرم برسه. همونطور که می‌بینید، این گوشی در دسته گوشی‌های سنگین وزن قرار می‌گیره و اگه وزن گوشی براتون مهمه، حواستون به این مورد باشه. 

در سمت راست این گوشی کلیدهای ولوم، قفل و پاور گوشی قرار داده شده و سمت چپ هیچ کلید یا پورتی دیده نمیشه. بالای قاب گوشی می‌تونید اسپیکر و سنسور مادون قرمز رو ببینید و در پایین قاب گوشی پورت USB-C، اسپیکر و درگاه سیم کارت قرار داده شده. 

بررسی طراحی بدنه نوبیا Z50s پرو زد تی ای

پنل پشتی از جنس چرم مصنوعی ساخته شده که هم ظاهر زیبایی به گوشی میده و هم باعث میشه لکه و کثیفی موقع استفاده رو خیلی نشون نده. گواهی امنیتی یا IP خاصی روی این گوشی دیده نمیشه و باید حواستون خیلی بیشتر به گوشی باشه. به طور کلی از نظر زیبایی‌شناسی و ارگونومی میشه گفت گوشی ZTE nubia Z50S Pro یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های موجود در بازاره که طراحیش با اکثر گوشی‌ها متفاوته. این گوشی برای کسانی که دنبال یه طراحی جدید هستن و دوست دارن گوشی خاص در دست بگیرن بسیار مناسبه.

 

بررسی صفحه نمایش زد تی ای نوبیا زد 50 اس پرو

گوشی ZTE Nubia Z50S Pro  صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED داره که نسبت نمایشگر به بدنه‌ اش تقریباً 89.3 درصده و تقریبا با یه گوشی کم حاشیه طرفیم! این نمایشگر بزرگ تجربه تماشای بدون مزاحمت رو برای کاربرها قراهم می‌کنه و به راحتی می‌تونید باهاش فیلم و سریال ببینید یا بازی کنید. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 1260 در 2800 پیکسل در نظر گرفته شده که در نتیجه تراکم پیکسلیش هم حدود 452ppi میشه تا تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تر تولید بشن. فناوری AMOLED‌ به کار رفته در نمایشگر این گوشی، رنگ‌ها، به خصوص رنگ سیاه موجود در تصویر را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کنه. 

 صفحه نمایش زد تی ای نوبیا زد 50 اس پرو

از نظر روشنایی، گوشی Z50S Pro دارای حداکثر روشنایی 1200 نیت بوده و حتی زیر نور مستقیم خورشید هم می‌تونید به راحتی صفحه رو ببینید. اگرچه باید اذعان کرد که این حداکثر روشنایی گوشی در مقابل روشنایی گوشی‌های پرچمدار چند سال اخیر، خیلی هم بالا به نظر نمیاد. 

نمایشگر این گوشی از تصاویر HDR هم پشتیبانی می‌کنه و می‌تونه طیف وسیع‌تری از رنگ و کنتراست رو به نمایش بذاره. باید به نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی این گوشی هم اشاره کرد که حرکت تصاویر رو روان‌تر و نرم‌تر کرده و برای انجام بازی‌های سریع و اکشن به درد می‌خوره. حالت خودکار بین 120 هرتز و 90 هرتز جابجا میشه تا در کنار تجربه روان، مصرف انرژی خیلی بالایی هم نداشته باشه.

کمپانی ZTE برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی در برابر خط و خش، از یه لایه محافظ Gorilla Glass Armor روی نمایشگر استفاده کرده. همچنین این نمایشگر دارای پوشش ضد انعکاسه که بازتاب نور از نمایشگر رو به حداقل می‌رسونه تا دیدن نمایشگر گوشی در شرایط نوری مختلف بهبود پیدا کنه. این گوشی همچنین به فیلتر نور آبی هم مجهز شده تا فشار وارد شده به چشم کاربران رو در زمان استفاده کاهش بده. 

به طور کلی، نمایشگر گوشی زد تی ای نوبیا Z50S پرو امکانات عجیب و فوق‌العاده‌ای که اون رو از گوشی‌های دیگه متمایز کنه نداره. اندازه نمایشگر، حداکثر روشنایی، نرخ تازه‌سازی و محافظ اون در حد گوشی‌های متوسطه و نمیشه اون رو با گوشی‌های پرچمدار برتر دنیا هم رده دونست. 

 

بررسی عملکرد دوربین ZTE nubia Z50S Pro

به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این گوشی رسیدم؛ دوربین! کمپانی ZTE برای این گوشی از سه لنز در قاب پشت و یک دوربین سلفی استفاده کرده. با توجه به لنزهایی که روی این گوشی نصب شده، کاربرها با سلیقه‌ها و نیازهای مختلف می‌تونن عکس‌های مختلفی با گوشی ثبت کنن. بریم و دونه دونه دوربین‌های این گوشی رو بررسی کنیم. 

بررسی عملکرد دوربین ZTE nubia Z50S Pro

ZTE برای دوربین اصلی نوبیا Z50S Pro از لنز مدل IMX800 شرکت سونی استفاده کرده که 50 مگاپیکسلیه و دیافراگم عریض f/1.6 داره. این دوربین به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز شده تا در لحظه گرفتن عکس، در صورتی که دستتون لرزید، عکس تار نشه. با ورود به بخش تنظیمات این دوربین می‌تونید میزان نور ورودی به لنز رو تنظیم کنید تا عکاسی در نور خیلی زیاد یا خیلی کم به بهترین شکل انجام بشه. 

یه لنز 8 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو به عنوان دومین دوربین گوشی در نظر گرفته شده. این دوربین بیشتر برای عکاسی از اشیائی که در فاصله دور از شما قرار دارن کاربرد داره و شبیه به می‌تونه با زوم چند برابری اشیا رو نزدیک بیاره. 

دوربین سوم این گوشی یه لنز 50 مگاپیکسلی داره که فاصله کانونی f/2.0 براش در نظر گرفته شده تا عکس‌های فوق عریض ثبت کنه. در حالی که اکثر گوشی‌ها برای عکاسی اولترا واید از لنز 8 مگاپیکسلی در کنار لنز اصلی گوشی استفاده می‌کنن، شرکت ZTE این لنز 50 مگاپیکسلی رو برای گوشی نوبیا Z50S Pro در نظر گرفته. این دوربین قابلیت ثبت عکس‌های 125 درجه داره و عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا ثبت می‌کنه. 

قبل از معرفی دوربین سلفی، باید اشاره کنیم که مجموعه‌ای از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هم برای دوربین این گوشی در نظر گرفته شده که میشه به فناوری HDR، عکاسی پانوراما، تشخیص صحنه از طریق هوش مصنوعی و تنظیمات مختلف برای عکاسی در شب اشاره کرد. 

نمونه عکس دوربین ZTE nubia Z50S Pro

شرکت ZTE برای دوربین سلفی این گوشی از یه لنز 16 مگاپیکسلی از نوع واید استفاده کرده تا هم عکاسی باهاش راحت باشه و هم فیلمبرداری. شما می‌تونید فیلم‌هاتون رو با کیفیت 1080p@30fps‌ با این دوربین سلفی ضبط کنید. 

از نظر فیلمبرداری، دوربین اصلی ZTE‌ نوبیا Z50S Pro کیفیت بسیار خوبی داره و به شما اجازه میده فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنید. این دوربین لرزشگیر مخصوص داره و همچنین می‌تونید از حالت‌های فیلم‌برداری اسلوموشن و تایم لپس هم استفاده کنید. 

در نتیجه، فارغ از شکل ظاهری و چیدمان دوربین‌ها که در قاب پشتی گوشی به شکلی خاص جا گرفتن، دوربین‌های ZTE nubia Z50S Pro کیفیت خوبی دارن و می‌تونن نظر خیلی از کاربرها رو به خودشون جلب کنن. 

 

مشخصات باتری زد تی ای نوبیا Z50S Pro

کمپانی ZTE برای گوشی نوبیا Z50S پرو از باتری قدرتمند لیتیومی با ظرفیت 5100 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده. با یه بار شارژ کردن باتری می‌تونید در طول یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد، از گوشی استفاده کنید و تقریبا میتونید بین 11 تا 12 ساعت از گوشی اسکرین تایم بگیرید، البته در استفاده ترکیبی و معمولی. 

مشخصات باتری زد تی ای نوبیا Z50S Pro

برای شارژ این گوشی می‌تونید از شارژر 80 واتی سیمی ZTE استفاده کنید تا فرایند شارژ کردن گوشی سریع‌تر انجام بشه. این گوشی به قابلیت فست شارژ‌ مجهز شده که البته در مقایسه با فست شارژ گوشی‌های پرچمدار، خیلی هم حرفی برای گفتن نداره. 

اگه بخوایم با آمار و ارقام باهاتون درباره باتری ZTE Nubia Z50S Pro صحبت کنیم، باید بگیم که وقتی شاٰرژ باتری گوشی به 1 درصد میرسه، در صورتی که از شارژر 80 واتی براش استفاده کنید، می‌تونید تا 30 درصد از باتری رو در عرض 10 دقیقه شارژ کنید. اگه بیشتر زمان بذارید، در 20 دقیقه، 59 درصد و در نیم ساعت 85 درصد از ظرفیت باتری شارژ‌ میشه. همچنین برای شارژ‌ کامل باتری حداقل به 38 دقیقه زمان نیاز دارید. 

دو نکته مهم درباره باتری گوشی ZTE وجود داره؛ نکته اول اینه که این گوشی از قابلیت‌های بهینه‌سازی باتری برای بهتر نگه‌ داشتن شارژ استفاده می‌کنه. در واقع، نرم‌افزارهایی روی گوشی نصب شده که باعث میشه مصرف باتری کمتر بشه. این نرم‌افزارها باعث میشه، برنامه‌هایی که در پس‌زمینه فعال هستن، غیرفعال بشن و نور صفحه نمایش با توجه به نور محیط تنظیم بشه تا مصرف باتری کاهش پیدا کنه. 

نکته دوم وجود دو حالت مختلف در حال شارژ‌ یا در حال استفاده از منبع تغذیه هستش. وقتی گوشی رو به پریز برق متصل می‌کنید، می‌تونید گوشی رو روی حالت منبع تغذیه قرار بدید. با این کار، اگه فیلم تماشا کنید یا بازی کنید، باتری به هیچ وجه داغ نمیشه چون انرژی مستقیماً از پریز برق گرفته شده و فشاری به باتری نمیاد. 

به طور کلی، گوشی ZTE Nubia Z50S Pro از نظر باتری و شارژ امتیاز متوسطی دریافت میکنه. نه میشه اون رو در دسته گوشی‌های با شارژ خیلی سریع قرار داد و نه به کندی شارژ‌ میشه. 

 

عملکرد پردازشی و نرم افزاری ZTE nubia Z50S Pro

گوشی ZTE nubia Z50S Pro با سیستم عامل اندروید 13 که توسط MyOS 13 برای ZTE سفارشی‌سازی شده کار می‌کنه. این ترکیب تجربه کاربری یکپارچه‌ای را با هارمونی شرکت ZTE ارائه میده که جذابیت گوشی رو بیشتر کرده. MyOS 13 پوسته‌ایه که روی اندروید 13 کشیده شده تا نرم‌افزارها، آیکون‌ها و حال و هوای دستگاه‌های سری Nubia بیشتر حس بشه. 

عملکرد پردازشی و نرم افزاری ZTE nubia Z50S Pro

نکته جالب توجه اینه که این رابط کاربری با سیستم عامل اندروید 13 به خوبی چفت شده و به کاربرها کمک می‌کنه به راحتی به بخش‌های مختلف گوشی دسترسی داشته باشن و اجرای برنامه‌ها روان‌تر و سریع‌تر انجام بشه. نکته دیگه اینه که ZTE مثل خیلی از کمپانی‌ها که برنامه‌های پیش‌فرض زیادی روی گوشی نصب می‌کنن عمل نکرده و برنامه‌ها رو به حداقل رسونده تا کاربر به دلخواه خودش، برنامه نصب کنه. 

در سینه گوشی نوبیا Z50S پرو تراشه 4 نانومتری کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 قرار داده شده. این چیپست 8 هسته‌ای یکی از جدیدترین پردازنده‌های شرکت کوالکامه که برای این گوشی ZTE‌ در نظر گرفته شده و نسبت به نسخه معمولی سرعت هسته اصلی بیشتری داره. این تراشه پرچمدار به راحتی از پس اجرای برنامه ها و بازی های سنگین برمیاد و تقریبا ضعف و مشکل خاصی نداره. در استفاده سنگین طولانی مدت نیز عملکرد گوشی خیلی ضعف و مشکل خاصی نداره و دچار افت فریم و لگ زیادی نمیشه.

از نظر راه‌های ارتباطی و اتصالی گوشی هم باید به فناوری‌های وای فای، بلوتوث نسخه 5.3 و NFC اشاره کرد. همچنین یه پورت مادون قرمز هم روی این گوشی قرار داده شده که برای کنترل دستگاه‌های سازگار باهاش طراحی شده. همونطور که قبلاً هم گفتیم در زیر بدنه گوشی یه پورت USB-C 3.1 قرار داده شده که قابلیت انتقال تصویر و شارژ سریع داره. 

باید به این نکته هم اشاره کرد که گوشی ZTE مدل nubia Z50S Pro قابلیت اضافه کردن حافظه خارجی نداره و در سه نسخه با حافظه و رم‌های مختلف تولید شده که عبارت است از: 

  • نسخه با حافظه 256GB‌ و رم 12GB
  • نسخه با حافظه 1TB و رم 12GB
  • نسخه با حافظه 1TB و رم 16GB

در نتیجه، این گوشی از نظر عملکرد سخت‌افزار و نرم‌افزاری، گزینه‌های خوبی پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اجرای سریع و روان برنامه‌های گوشی به لطف یکپارچه شدن سیستم عامل و رابط کاربری به وجود اومده و به لطف تراشه 4 نانومتری کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 همه‌چیز تحت کنترل بوده و با بالاترین کیفیت اجرا میشه. 

 

عملکرد اسپیکر گوشی ZTE nubia Z50S Pro

دو اسپیکر گوشی که در لبه های بالایی و پایینی گوشی قرار دارند، صدایی نسبتا بالانس با بلندی بسیار خوبی پخش میکنن. کیفیت و تفکیک صدا هم بسیار خوبه، اما بیس خیلی تعریفی نداره. این گوشی از اکثر تکنولوژی های صوتی مثل aptX HD, aptX Adaptive, aptX Lossless پشتیبانی میکنه و میشه گفت در بخش صوتی عملکرد تقریبا خوب و کاملی داره.

 

آیا گوشی ZTE nubia Z50S Pro ارزش خرید داره؟

گوشی ZTE مدل نوبیا Z50S پرو در بازار ایران با قیمت حدودی 50 میلیون تومان به فروش می‌رسه. این گوشی در دسته‌ گوشی‌های پرچمدار قرار گرفته و اگه قرار باشه ارزش خریدش رو بررسی کنیم باید اون رو با گوشی‌های پرچمدار مقایسه کنیم. از نظر پردازنده، این گوشی در سطح گوشی S23 Ultra سامسونگ و یا گوشی iPhone 13 Pro max قرار داره که پرچمدارهای سال‌های قبل سامسونگ و آیفون هستن. گوشی zte در مقایسه با این رقبا چیز خیلی خاصی کم نداره و با توجه به قدرت سخت افزاری خیلی خوب، دوربین مناسب، باتری با شارژدهی و سرعت شارژ بالا و همچنین طراحی خاص و منحصر به فرد میتونه گزینه جذابی بین باقی پرچمدارها باشه.

در خاتمه باید بگیم که اگه قصد دارید یه گوشی 50 میلیون تومانی بخرید که ظاهر خیلی خیلی خاصی داشته باشه و وقتی توی دست می‌گیرید همه ازتون بپرسن گوشیتون چیه، حتماً گوشه چشمی به ZTE Nubia Z50S Pro داشته باشید. این گوشی از نظر طراحی فوق‌العاده‌ست و گزینه‌های عکاسی خوبی هم در اختیار شما قرار میده. اما به هیچ وجه نباید با پرچمدارهای سامسونگ و آیفون مقایسه بشه چون به گرد پای اونها هم نمی‌رسه. 

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 18
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

این که کلا ایران موجود نیست. بررسیش صرفا جنبه فان و سرگرمی داره…

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

با این ظاهر عجیب و غریب
بازاری تو ایران نخواهد داشت

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

خوبه…

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Mahayd24

طراحی عجیب فروش رو کم میکنه

۲۲ بهمن ۱۴۰۲
walkovere

پولش نیس

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
SinaRe8596

جالب است ابایزید

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
Nurse

دوربینش در برابر رقبا کم نمیاره؟!

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
Hossein_sh

چرا باید یکی ایفون و سامسونگ رو ول کنه اینو بگیره؟🤣

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    NOKIA1100

    ولی به نظر من، اگه حتی گوشی داریا بگیریم، به ول کردن آیفون می‌ارزه…

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

خوبه!

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

طراحیش پسندم نیست ولی همه چیش واقعا خوبه!

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
MHH

چه دوربین جالبی داره!

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

اصلا خوشم نیومد ازش…
‌پردازنده و دوربین خوبی داره اما شیپ کلیشو نمسندیدم

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
Yasin883

تیم موبونیوز سلام و خسته نباشید من در تعجبم چرا تیم نمیاد بررسی Poco x6 pro و redmi note 13 pro رو بسازه ما خیلی وقته منتظریم ها
به نظرم چیزایی که یه عده زیادی منتظرشن رو زودتر ویدیو بررسی اش رو بسازید تا چیزی که چند صد میلیون قیمتش هست و شاید زیر ۲۰ نفر استفاده کنن

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    NOKIA1100

    باید اول ازشون استفاده کنند بعد ویدیو رو بذارند.

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
NOKIA1100

شبیه کمرا فون هست.

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
Emran.B1388

عالیه‌

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

ظاهرش خیلی باحاله

۲۱ بهمن ۱۴۰۲