بررسی گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro

گیمرها عاشقش میشن! گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند سال 2023 هست که در خرداد 1402 رونمایی شد. این گوشی ZTE با چیپست Snapdragon 8 Gen 2، سیستم خنک کننده، باتری 6000mAh، پشتیبانی از فست شارژ، اسپیکرهای استریو، نمایشگر 6.8 اینچی، رم 16 گیگابایتی و نورپردازی RGB ساخته شده. به طوری که وقتی به ظاهر این گوشی نگاه می‌کنید، محو طراحیش میشید. اما سوالی که مطرح میشه اینه که آیا این گوشی به درد همه میخوره؟ اگه گیمر نباشیم، این گوشی برامون ارزش خرید داره؟ برای جواب دادن به این سوال با بررسی گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro همراه موبونیوز باشید تا زیر و بم گوشی رو با دقت ارزیابی کنیم.

 

بررسی گوشی nubia Red Magic 8S Pro از نظر طراحی و کیفیت

طراحی این گوشی ZTE‌ واقعاً هنرمندانه انجام شده؛ البته باید اشاره کنیم که Nubia به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ZTE همیشه گوشی‌هایی با ظاهر خاص طراحی می‌کنه که این گوشی هم در راستای همون سیاسته. در طراحی این گوشی از هیچ ترندی الگوبرداری نشده و به نظر میرسه که گروه طراحی شرکت ZTE بدون در نظر گرفتن ترندهای روز گوشی‌های پرچمدار، کار طراحی این گوشی رو انجام دادن. در اثبات این فرضیه میشه به چیدمان دوربین‌ها، کلیدها، چراغ RGB و رنگ‌های مختلف گوشی اشاره کرد که کاملاً خاص هستن.

این گوشی در سه رنگ زیر تولید شده:

  • مشکی نیمه شب (Midnight)
  • پلاتینیوم (Platinum)
  • شفق قطبی (Aurora)

در قاب پشتی این گوشی، چراغ‌های RGB‌ به شکل زیبایی قرار داده شدن و در حین بازی کردن، این چراغ‌ها با رنگ‌ها و افکت‌های مختلف روشن و خاموش میشن و حالت اتاق گیمینگ رو تداعی می‌کنن.

در یک دید کلی، باید گفت که طراحی ظاهری گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro منحصر به فرد، گیرا، زیبا و مخصوص گیمرهاست و احتمال اینکه مردم عادی به خرید چنین گوشی‌ای جذب بشن خیلی کمه. البته ممکنه به خاطر سخت‌افزارها و قیمت گوشی، حتی کسایی که گیمر نیستن هم دوست داشته باشن بخرنش.

 

کیفیت بدنه گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro

کمپانی ZTE این گوشی رو با قاب پشت شیشه‌ای و فریم آلومینیومی طراحی کرده. طول و عرض گوشی 164 در 76.4 میلی‌متره و ضخامت عجیب غریب 9.5 میلی‌متری داره که در مقایسه با خیلی از گوشی‌ها ضخامت زیادیه. همین موضوع روی وزن گوشی هم تاثیر گذاشته و باعث شده 228 گرم وزن داشته باشه! بنابراین شاید بشه گفت با یه گوشی بزرگ و سنگین طرف هستیم که ممکنه وقتی زیاد ازش استفاده می‌کنید دستتون رو خسته کنه. با این وجود، به نظر میرسه کیفیت بدنه این گوشی در سطح قابل قبولی باشه و با افتادن از دست و زمین خوردن به راحتی آسیب نبینه.

کیفیت بدنه گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro

به طور کلی، با بررسی گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro از نظر کیفیت بدنه، باید گفت که این گوشی بدنه قدرتمندی داره و به راحتی دچار آسیب یا خط و خش نمیشه. به لطف رنگی که برای بدنه این گوشی در نظر گرفته شده، اثر انگشت هم روی بدنه این گوشی باقی نمی‌مونه.

 

پنل جلویی گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro

وقتی به پنل جلوی این گوشی نگاه می‌کنید، صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی رو می‌بینید که با 89.1 درصد، بخش زیادی از جلوی گوشی رو در بر گرفته. بنابراین، مقدار فریمی که در گوشه‌های نمایشگر دیده میشه خیلی کمه.

بررسی پنل نمایشگر ZTE nubia Red Magic 8S Pro

نکته جالب درباره پنل جلوی این گوشی اینه که نمی‌تونید لنز دوربین سلفی رو روی نمایشگر ببینید! این لنز زیر نمایشگر تعبیه شده و هیچ نشونه‌ای از خودش باقی نذاشته؛ به همین دلیل میشه گفت که طراحی دوربین زیر نمایشگر به زیبایی هرچه تموم‌تر انجام شده.

 

طراحی اطراف بدنه ZTE nubia Red Magic 8S Pro

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ظاهری این گوشی، طراحی اطراف بدنه‌شه. وقتی به لبه‌های تیز و تخت این گوشی نگاه می‌کنید، کلیدها و سخت‌افزارهای زیادی دیده میشه. در سمت راست بدنه گوشی، در کنار کلید پاور، دو کلید حساس به فشار با نرخ 520 هرتز و زمان پاسخدهی 7.4 میلی ثانیه قرار داده شده که برای انجام بازی کاربردیه. همچنین در کنار این کلیدها، یه سوئیچ فیزیکی برای ورود به بازی هم دیده میشه که نوبیا بهش میگه Game space. علاوه بر این ها، می‌تونید در همین قسمت دریچه خروجی خنک کننده گوشی رو هم ببینید.

طراحی فریم ZTE nubia Red Magic 8S Pro

در سمت چپ بدنه، کلید ولوم صدا دیده میشه و ورودی هوا در نظر گرفته شده. در پایین گوشی، پورت شارژ، اسپیکر، میکروفون و شیار سیم کارت قرار داده شده و در بالای بدنه گوشی اسپیکر دوم به همراه ورودی جک 3.5 میلی‌متری تعبیه شده. نور چراغ‌های RGB که داخل بدنه گوشی قرار داده شده، از لبه‌های کناری گوشی هم قابل مشاهده هستن.

به طور کلی، طراحی اطراف بدنه این گوشی مثل بخش‌های دیگه‌ش خیلی خاصه و بخاطر ضخامت زیادی که داره، در کنار کلیدهای معمول که روی همه گوشی‌ها دیده میشه، کلیدهای اضافی برای کنترل بهتر بازی و همچنین خروجی خنک کننده هم در نظر گرفته شده.

 

طراحی دوربین‌های ZTE nubia Red Magic 8S Pro

چیدمان دوربین‌های این گوشی هیچ شباهتی به هیچکدوم از گوشی‌های پرچمدار و حتی میان رده بازار نداره و کاملاً منحصر به فرده. شرکت نوبیا ZTE تصمیم گرفته سه تا دوربین این گوشی رو به صورت خطی و زیر هم، در وسط قاب پشت گوشی قرار بده تا حالت تقارن طراحی رو حفظ کنه. بالای این لنز‌ها، فلاش هم قرار داده شده. همینطور که پیش از این هم گفتیم، دوربین سلفی این گوشی زیر نمایشگر قرار داده شده و قابل دیدن نیست. به طور کلی، طراحی و چیدمان دوربین‌های این گوشی با اینکه خاص انجام شده ولی جذابیت ویژه‌ای نداره.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro

خیلی انتظار نداشته باشید! شرکت ZTE‌ برای گوشی Red Magic 8S Pro از نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی از نوع AMOLED استفاده کرده که از نظر پنل و اندازه، وضعیت خوبی داره. اما رزولوشن نامتعارف 1116 در 2480 پیکسل برای این نمایشگر یه کم عجیب به نظر می‌رسه و خبری از پشتیبانی از فناوری HDR برای این نمایشگر نیست. با این وجود، نرخ تازه‌سازی نمایشگر 120 هرتز هست که برای جذب گیمرها، یه طعمه جذاب محسوب میشه.

بررسی صفحه نمایش گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro

طبق گفته شرکت ZTE، نمایشگر این گوشی باید به حداکثر روشنایی 1300 نیت برسه؛ ولی با تست‌هایی که انجام شده، به حداکثر مقدار 758 نیت رسیدیم که با اون ادعای تبلیغاتی مغایرت داشت. با این وجود، کاربرها می‌تونن میزان روشنایی این نمایشگر رو به راحتی تغییر بدن که برای بازی کردن در فضای باز در یه روز آفتابی کیفیت خوبی ارائه میده. از نظر دقت رنگ هم خیلی شگفت‌انگیز نیست و رنگ‌های سفید و خاکستری، بیش از حد مایل به آبی هستن که باید وارد تنظیمات گوشی بشید و این مشکلو به صورت دستی برطرف کنید. باید به وجود محافظ گوریلا گلس 5 روی این نمایشگر هم اشاره کرد که از اون برابر خط و خش و شکستگی محافظت می‌کنه.

به طور کلی، در بررسی گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro از نظر نمایشگر باید گفت که این گوشی صفحه نمایش سطح بالایی نداره ولی بخاطر پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی، قطعاً نظر خیلی از گیمرها رو به خودش جلب می‌کنه.

 

بررسی باتری و شارژدهی زد تی ای رد مجیک 8 اس پرو

شرکت ZTE برای این گوشی از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت استفاده کرده. با یه بار شارژ کردن این باتری، کاربرها می‌تونن تا 35:33 ساعت مکالمه داشته باشن، تا 17:49 ساعت وبگردی کنن و تا 22:27 ساعت بازی کنن. در حالت استندبای هم این گوشی تا 132 ساعت ماندگاری داره. این وضعیت برای گیمرهای حرفه‌ای که دنبال ماندگاری بیشتر باتری گوشی هستن، مطلوبه.

بررسی باتری ZTE nubia Red Magic 8S Pro

برای شارژ این گوشی، شارژر 80 واتی در چین و شارژر 65 واتی برای سایر کشورها عرضه شده. اگه از شارژر 65 واتی برای شارژ‌ باتری استفاده کنید در عرض 15 دقیقه 56 درصد و در عرض 30 دقیقه 94 درصد از باتری رو شارژ‌ می‌کنه. برای شارژ کامل هم به 35 دقیقه زمان نیاز دارید. فوق‌العاده نیست؟‌ سرعت شارژ بالای این گوشی خیال شما رو راحت می‌کنه و دیگه وقتتون هدر نمیره.

در ضمن تنظمیات باتری این گوشی حالت‌های مختلفی مثل Turbo Charging و Charge separation داره، که دومی باعث میشه برق مستقیماً به سخت‌افزار مربوطه انرژی بده و وارد باتری نشه. این قابلیت به درد وقت‌هایی میخوره که در حین بازی کردن، گوشی رو به شارژر هم زدید و با فعال کردن این قابلیت، گرمای باتری کاهش پیدا می‌کنه و عمر باترید در طولانی مدت بیشتر میشه.

به طور کلی، در زمینه باتری و شارژدهی گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro نمیشه هیچ نقطه ضعفی پیدا کرد و نسبت به خیلی از گوشی‌های پرچمدار یکی دو سال اخیر وضعیت بهتری داره.

 

عملکرد دوربین‌های گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro

گوشی‌های گیمینگ طبق یه قانون نانوشته، دوربین‌های خیلی معرکه‌ای ندارن. با همین مقدمه، باید گفت که از دوربین‌ها و کیفیت عکس و فیلم گوشی ZTE انتظار بالایی نداشته باشید. برای این گوشی از دوربین‌های زیر استفاده شده:

  • دوربین اصلی با سنسور 50 مگاپیکسلی و قابلیت PDAF
  • دوربین اولترا واید با سنسور 8 مگاپیکسلی
  • دوربین ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی با سنسور 16 مگاپیکسلی

در ادامه هرکدوم از دوربین‌ها رو به طور مستقل بررسی می‌کنیم.

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

برای دوربین اصلی این گوشی از لنز Samsung GN5 ISOCELL استفاده شده که جزو لنزهای جدید محسوب میشه. این لنز در تولید عکس‌های باکیفیت، رنگ‌های طبیعی و جزئیات بالا خوب عمل می‌کنه و حالت‌های مختلفی برای عکاسی و فیلمبرداری براش در نظر گرفته شده که میشه به حالت عکاسی پانوراما، پرتره، عکاسی در شب، تایم لپس، اسلومشون و عکاسی Pro اشاره کرد. نکته قابل تامل درباره این دوربین، کیفیت بالای فیلمبرداریشه. این دوربین می‌تونه کیفیت 8K برای ضبط فیلم در اختیار شما قرار بده که کیفیت فوق‌العاده‌ایه. در زیر نمونه‌ای از عکس‌هایی که با این دوربین گرفته شده رو می‌تونید ببینید.

نمونه عکس دوربین اصلی گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro

عکاسی در شب

برای عکاسی در شب با دوربین اصلی، دو راه وجود داره یا حالت Night رو در نرم‌افزار گوشی انتخاب کنید یا در تنظیمات دوربین، حالت انتخاب نور رو روی خودکار قرار بدید تا به صورت خودکار تنظیمات رو تغییر بده. در هر دو حالت، کیفیت خیلی خوبی برای عکاسی در شب از دوربین اصلی این گوشی ندیدیم. با اینکه ترکیب رنگ و نورها خوب انجام میشه اما خیلی از جزئیات در عکاسی شبانه با این گوشی از دست میره. نمونه عکاسی در شب با دوربین 50 مگاپیکسلی این گوشی رو ببینید.

نمونه عکس دوربین اصلی ZTE nubia Red Magic 8S Pro در شب

عکاسی پرتره

عکس‌های پرتره‌ای که با دوربین اصلی این گوشی می‌گیرید، اگه در نور ایده‌آل باشه، کیفیت خوبی دارن. جزئیات در عکس‌های پرتره به اندازه کافی دیده میشن و رنگ ها هم دقیق هستن. بوکه‌ای که در پس زمینه سوژه ایجاد میشه، قابل قبوله و خیلی حالت مصنوعی به عکس نمیده.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

همینطور که انتظار می‌رفت، عکس‌هایی که با دوربین اولترا واید این گوشی ثبت می‌کنید، خیلی چشمگیر نیستن. سنسور کوچیک و 8 مگاپیکسلی که برای این گوشی در نظر گرفته شده، به سختی می‌تونه عکس‌‌های مناسبی بگیره و فقط در صورتی که شرایط نوری محیط ایده‌آل باشه می‌تونید روش حساب کنید. رنگ‌های این دوربین اولترا واید، سرد و کسل کننده هستن و به هیچ وجه کیفیتی نزدیک به دوربین اصلی نداره. در زیر نمونه تصویر دوربین اولترا واید این گوشی رو ببینید:‌

نمونه عکس دوربین اولترا واید ZTE nubia Red Magic 8S Pro

عملکرد دوربین‌ ماکرو

عکس‌های ماکرو تقریباً خوب هستن. سنسور کوچیک 2 مگاپیکسلی تمام تلاششو داره می‌کنه تا عکس‌‌های ماکرو با نهایت جزئیات و رنگ‌های شسته رفته ثبت بشن و وضوح خوبی هم ارائه میده. با این حال، نمیشه سنسور ماکرو این گوشی رو با سنسور ماکرو گوشی‌های پرچمدار و حتی گوشی‌های میان رده سامسونگ مقایسه کرد.

 

عملکرد دوربین سلفی

نه! دوربین سلفی این گوشی که در زیر نمایشگر قرار داده شده، چیزی در حد فاجعه‌ست! عکس‌هایی که با این دوربین می‌گیرید اغلب تار هستن، رنگ‌هاشون بی‌حسه و بخش زیادی از جزئیات عکس از بین میره. نوبیا از لنز 16 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده کرده اما واقعا در حد یه دوربین 5 مگاپیکسلی عمل می‌کنه. کیفیت فیلمبرداری این دوربین هم 1080p در نظر گرفته شده تا کلاً بیخیالش بشید.

 

بررسی گوشی نوبیا رد مجیک 8 اس پرو از نظر سخت افزار و نرم افزار

این گوشی ZTE‌ به چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شده که خیلی هم جدید نیست و اول از همه برای گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ عرضه شده بود. این پردازنده در 15 نوامبر 2022 معرفی شده و دارای یه هسته اصلی Cortex-X3 با فرکانس 3.36 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.7 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 2.02 گیگاهرتزه.

بررسی گوشی نوبیا رد مجیک 8 اس پرو از نظر سخت افزار و نرم افزار

این چیپست کوالکام همچنین با پردازنده گرافیکی Adreno 740 با فرکانس 719 مگاهرتز کار می‌کنه. پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 روی گوشی‌های دیگه‌ای مثل Samsung Galaxy S23 Ultra یا Xiaomi Poco F6 Pro یا OnePlus Ace 3 هم قرار داده شده، ولی امتیاز بنچمارکی که روی گوشی نوبیا Red Magic 8S Pro دریافت کرده خیلی بیشتر از اون گوشی‌هاست.

این گوشی از نظر رم و حافظه در نسخه‌های زیر تولید شده:

  • حافظه 128GB و رم 8GB
  • حافظه 256GB و رم 8GB
  • حافظه 256GB و رم 12GB
  • حافظه 512GB و رم 12GB
  • حافظه 512GB و رم 16GB

به طور کلی، گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro از نظر پردازنده و رم و حافظه در سطح خوبی قرار داره و گیمرهایی که بازی‌های سنگین باهاش انجام میدن می‌تونن با خیال راحت، از این گوشی استفاده کنن.

 

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

از Redmagic OS 8.0 به عنوان رابط کاربری این گوشی استفاده شده. این رابط کاربری بر روی اندروید 13 ساخته شده و فضای داخلی گوشی کاملاً شبیه تمام گوشی‌های اندرودیه. این نسخه از رابط کاربری Redmagic OS تغییرات اساسی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته و می‌تونید بخش‌های زیادی از اون رو شخصی‌سازی کنید. تم‌ها و پوسته‌های متنوع و متعددی برای این گوشی در نظر گرفته شده که کاربرها می‌تونن به دلخواه هر کدوم از اونا رو استفاده کنن.

کمپانی ZTE علاقه شدیدی به حالت نمایشگر همیشه روشن داره و به همین دلیل گزینه‌های زیادی برای انتخاب در اختیار کاربرها قرار داده و می‌تونید آیکون‌های متحرک یا ویدیوهایی رو در بخش نمایشگر همیشه روشن انتخاب کنید. باید به این نکته هم اشاره کرد که تنظیمات نورپردازی RGB بدنه گوشی هم در دسترس شماست و این بخش هم به طور اختصاصی قابل تغییره.

 

قابلیت‌های گیمینگ ZTE nubia Red Magic 8S Pro

همونطور که گفته شد، این گوشی یه گوشی گیمینگه و به همین دلیل قابلیت‌ها و امکانات متعددی برای گیمرها در نظر گرفته. وجود کلید Game Space رو بدنه گوشی به همین منظور بوده که دسترسی گیمرها به منوی تنظیمات بازی راحت‌تر باشه.

قابلیت‌های گیمینگ ZTE nubia Red Magic 8S Pro

در زیر بعضی از قابلیت‌های گیمینگ این گوشی رو معرفی می‌کنیم:

  • شما می‌تونید قدرت CPU و GPU رو به صورت دستی افزایش بدید و برای این کار نیازی به اجازه گوشی ندارید.
  • میانبرهایی برای دسترسی راحت‌تر به بخش‌های مختلف بازی در این گوشی در نظر گرفته شده.
  • می‌تونید میزان روشنایی و رفرش ریت رو در حین بازی به راحتی تغییر بدید تا مصرف باتری بهینه بشه.
  • قابلییت «Game Shorthand» برای ذخیره و نمایش اسکرین شات‌هایی که وسط بازی می‌گیرید استفاده میشه.
  • با قابلیت «X Gravity» می‌تونید ماوس، کیبورد یا دسته بازی به گوشی متصل کنید.
  • پلاگین‌های مختلفی برای اجرای بهتر بازی روی گوشی تعبیه شده.

 

بررسی ZTE nubia Red Magic 8S Pro از نظر اسپیکر

گوشی Red Magic 8S Pro به دو بلندگوی استریو، یکی در پایین و یکی در بالای گوشی مجهز شده. این اسپیکرها حجم صدای فوق‌العاده‌ای دارن و کیفیت و وضوح بالایی هم ارائه میدن که برای تولید صدای باس خیلی خوبه. وقتی ولوم صدا رو روی حداکثر قرار میدید یه کم نویز شنیده میشه، اما اگه یه درجه کمتر کنید همه‌چیز ایده‌آل به نظر می‌رسه. باید به وجود جک 3.5 میلی‌متری در بالای بدنه گوشی هم اشاره کرد که برای اتصال هندزفری سیمی استفاده میشه.

 

آیا گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro ارزش خرید دارد؟

قیمت ZTE nubia Red Magic 8S Pro توی بازار ایران حدود 56 میلیون برای نسخه 12GB رم و حافظه 256GB و حدود 65 میلیون برای نسخه 16GB رم و حافظه 512GB تعیین شده. بی شک این رقم قیمت نسبتاً بالاییه و برامون سوال میشه که آیا واقعاً ارزش خرید داره؟‌ اگه بخوایم ارزش خرید این گوشی رو بررسی کنیم باید گوشی‌های گیمینگ هم‌رده این گوشی رو کنارش قرار بدیم. در واقع، قرار دادن گوشی‌های غیرگیمینگ در مقام رقابت با این گوشی، خیلی کار درستی نیست. حالا، رقبا کیا هستن؟

گوشی راگ فون 6 ایسوس سال 2022 با رم 16GB و حافظه 512GB توی بازار ایران با قیمت حدودی 50 میلیون تومان به فروش می‌رسه. این گوشی، باتری 6000mAh، پردازنده کوالکام نسل یک، دوربین اولترا واید و ماکرو باکیفیت‌تر و رفرش ریت 165 هرتزی داره ولی از نظر قدرت پردازنده، حداکثر روشنایی و سرعت شارژ باتری، عملکرد ضعیفتری نسبت به گوشی ZTE داره.

در آخر باید گفت که اگه این گوشی رو با پرچمدارهای آیفون یا سامسونگ مقایسه کنید، قطعا در زمینه کیفیت ساخت بدنه، کیفیت صفحه نمایش و دوربین‌ها، اون گوشی‌ها یه سر و گردن بالاتر هستن. اما از نظر قدرت پردازش بازی و امکاناتی که برای گیمرهای موبایلی دارن، در مقابل گوشی ZTE nubia Red Magic 8S Pro حرفی برای گفتن ندارن.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 7
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
༒•✞Mr .E✧•༒

به نظرم فقط برا گیمر های خفن خوبه

۱۸ خرداد ۱۴۰۳
alirza.amiry

بخدا مسخرت فردا تو ایران پر میشه از این گوشیا

۱۸ خرداد ۱۴۰۳
alirza.amiry

maskharast vaghan farda too iran por mishe az in gooshi bekhoda

۱۸ خرداد ۱۴۰۳
شهاب زمانی

جون جدت بیا بگو موبوکوین چی شد؟
چرا یهو پرید؟
اینهمه زحمت کشیدیم پاش

۱۸ خرداد ۱۴۰۳
Mohammad 14558

عجب گوشی ایه 👌🤌
واقعاً برا گیمرها خفنه ولی من ROG Phone 8 Pro رو انتخاب می‌کنم چون طراحی اون رو بیشتر می‌پسندم

۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    عارف دهقان

    اصلا قابل مقایسه با رد مجیک ۸ نیست هم از نظر قیمت . هم از نظر قدرت
    اگه بخوابیم مقایسه کنیم با رد مجیک ۹ پرو باید مقایسه بشه تازه در اون صورت هم باز قیمت راگ فون خیلی بیشتر هست اگه فقط به طراحی اهمیت میدید واقعا نمی صرفه فقط برای طراحی یه همچین گوشی فوق العاده گرونی رو بخرید

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
Nurse

سه چهارتا تا پوکو با این قیمت میشه خرید

۱۷ خرداد ۱۴۰۳