نقد و بررسی گوشی ZTE nubia Red Magic 8 Pro

گوشی های مخصوص گیم به خاطر عرضه گوشی های قاتل پرچمدار بسیار قدرتمند با قیمت مناسب تر دیگه خیلی گزینه های جالبی به نظر نمیرسن و فقط عاشق های سینه چاک تکنولوژی و گیمرهای مرفه که هزینه های 40 50 میلیون تومانی خیلی براشون سنگین نیست سراغ این دسته از گوشی های میرند، به خاطر همین مثل چند سال قبل تنوع زیادی از گوشی های گیمینگ از شرکت ها عرضه نمیشه ولی شرکت چینی ZTE با گوشی های رد مجیک خودش هر 5 6 ماه یکبار گیمرها رو با یه گوشی گیمنیگ خفن جدید سوپرایز میکنه و با اینکه خیلی تفاوت و نوآوری های زیادی در گوشی های عرضه شده از این شرکت دیده نمیشه ولی با عرضه هر گوشی جدید از این برند، نقاط ضعف و مشکلات قبلی رو برطرف میکنه و یه تجربه گیمینگ خیلی خوب به طرفدارهای خودش ارائه میکنه. جدیدترین گوشی گیمینگ این شرکت با نام Nubia Red Magic 8 Pro در اوایل دی 1401 معرفی شده و امروز میخوایم تو این مقاله این گوشی جدید و جذاب گیمینگ رو با هم بررسی کنیم و ببینیم چه امکانات جدیدی برای این گوشی در نظر گرفته شده و چه تفاوت های با نسل قبلی خودش داره. با بررسی گوشی گیمینگ ZTE nubia Red Magic 8 Pro همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی ZTE Nubia Red Magic 8 Pro

گوشی رد مجیک 8 پرو برعکس نسخه های قبلی از یه طراحی تخت و مستطیلی شکل استفاده میکنه که در حالت استفاده معمولی و روزانه ممکنه کمی اذیت کننده باشه. مخصوصا وزن زیاد 228 گرمی و اندازه بزرگش، استفاده یک دستی از گوشی رو کمی سخت میکنه. خبری از گوشی های گرد و خمیده هم برای این نسل نیست و تقریبا با یه پاره آجر طرفید! از طراحی گیمینگ با نورپردازی های RGB ، قسمت پشتی شفاف و نوشته های عجیب غریب زیاد هم خبری نیست و با یه طراحی شیک و ساده تر نسبت به نسل های قبلی طرفیم. این گوشی فعلا فقط در رنگ مشکی عرضه شده و احتمالا نسخه شفاف فقط در نسخه 8 پرو پلاس استفاده میشه. قسمت پشتی از گلس و فلز ساخته شده که رنگ مشکی مات براش استفاده شده که خیلی اثر انگشت و لکه روش باقی نمیمونه. طرح ها و نوشته هایی کنار دکمه های مخصوص بازی و برند رد مجیک در قسمت پشتی حک شده که با بازتاب نور به صورت زیبایی رنگشون عوض میشه. قاب پلاستیکی مستحکم شفاف قرار گرفته در جعبه هم تا حدودی به محافظت بیشتر گوشی کمک میکنه اما خیلی روی لبه های گوشی قرار نمیگیره و بیشتر برای حفظ ظاهر گوشی مناسبه.

بررسی طراحی ZTE Nubia Red Magic 8 Pro

البته خیلی نباید از این گوشی بابت نداشتن چراغ های RGB زیاد ناامید شد، چون روی لبه راست قاب پشتی لوگوی Red Magic و نوشته های زیر دکمه ها از چراغ های RGB استفاده میکنن که کاملا قابل شخصی سازی هستن و موقع بازی و استفاده از دکمه های روشن میشن یا زمان دریافت اعلان ها یا تماس های میتونید تنظیم کنید که با حالت ها و رنگ های مختلفی روشن بشن و رنگ عوض کنن.

مشخصات طراحی رد مجیک 8 پرو

دوربین های سه گانه گوشی هم به همراه چراغ LED به صورت خط عمودی وسط قاب پشتی قرار گرفته که تقریبا برآمدگی زیادی ندارن و مزاحمتی برای شما ایجاد نمیکنن. فریم گوشی هم از فلز آلومینیوم با خطوط پلاستیکی برای آنتن دهی ساخته شده. روی لبه راست خروجی فن، دکمه پاور، دکمه مخصوص بازی قرمز رنگ و دو دکمه لمسی مخصوص بازی با نرخ تاچ سمپلینگ 520 هرتزی قرار گرفته. روی لبه چپ یه خروجی فن دیگه به همراه دکمه های کم و زیاد کردن صدا، بالای گوشی جک 3.5 میلیمتری صدا که بودنش روی یه گوشی گیمینگ جز واجباته، میکروفون و اسپیکر قرار گرفته و در پایین گوشی هم اسپیکر دوم، میکروفون، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت که فقط از دو سیم پشتیبانی میکنه قرار داره.

صفحه نمایش مثل نسل قبل بسیار زیبا و با کمترین حاشیه طراحی شده و حدود 89 درصد از بخش جلوی گوشی رو تشکیل میده. از ناچ یا پانچ هول هم برای دوربین سلفی خبری نیست و با یه صفحه نمایش کم حاشیه و بدون مزاحمت طرفید که کاملا برای تماشای ویدیو و بازی بهینه و ساخته شده. البته دوربین سلفی به صورت کلی حذف نشده و فقط به زیر نمایشگر منتقل شده. از گوریلا گلس 5 هم برای محافظت بیشتر صفحه نمایش استفاده شده.

رد مجیک 8 پرو با بدنه تخت و مستطیلی شکل خودش خیلی گوشی خوش دستی به حساب نمیاد اما نسبت به نسل قبلی قطر و وزن کمتری داره ولی هنوز گوشی تقریبا بزرگ و یغوری به حساب میاد. از گواهی IP هم به خاطر خروجی های زیاد فن خبری نیست. کیفیت ساخت بالای این گوشی در کنار طراحی جالب و نیمه گیمینگ اون باعث شده با یه طراحی تکراری و ساده طرف نباشیم و از این لحاظ این گوشی کاملا تونسته تحولات خوبی رو در کنار حفظ کیفیت و ژن گیمینگ خودش ایجاد کنه.

 

بررسی صفحه نمایش نوبیا رد مجیک 8 پرو

صفحه نمایش 6.8 اینچی امولد حاشیه بسیار کمی داره که استفاده از اون رو به خصوص موقع بازی بسیار لذت بخش میکنه. رزولوشن 1116 در 2480 پیکسلی با تراکم 400ppi در کنار امکان نمایش 1 میلیارد رنگ جزئیات و کنتراست رنگ بسیار فوق العاده ای به شما نشون میده. رفرش ریت 120 هرتزی هوشمند که با توجه به استفاده شما میتونه بین 60 تا 120 برای مصرف بهتر باتری سوییچ کنه، تجربه بازی و استفاده روزمره بسیار مناسبی داره. البته هنوز اکثر بازی ها نهایتا با 60 فریم اجرا میشن و خیلی تفاوت خاصی در فریم های بالا دیده نمیشه اما در استفاده عادی و چرخیدن در منوها همه چی روون و بسیار سریع انجام میشه.

بررسی صفحه نمایش نوبیا رد مجیک 8 پرو

یکی از ویژگی های بسیار خوب و مهم گوشی های رد مجیک، تاچ سمپلینگ بسیار بالای اونهاست که در این نسل هم از نرخ 960 هرتزی استفاده شده که باعث میشه تجربه بسیار سریع و بدون تاخیری داشته باشید. دوربین سلفی زیر نمایشگر هم در نگاه اولیه تقریبا غیر قابل تشخیصه و فقط در نمایش رنگ های سفید روی صفحه تا حدودی میتونید متوجه حضورش بشید. از تکنولوژی HDR هم خبری نیست و اگه خیلی محتوای ویدیویی با پشتیبانی از این فرمت تماشا میکنید، شاید این گوشی شما رو ناامید کنه.

تاچ سمپلینگ خوب red magic 8 pro

یه مشکلی که در نسخه های قبلی این گوشی باعث ضعف این بخش شده بود، روشنایی پایین صفحه نمایش بود که گوشی رد مجیک 8 پرو به خوبی این مشکل رو برطرف کرده و روشنایی حداکثری 1300 نیتی که در حالت دستی تا 550 نیت و در حالت خودکار تا 820 روشن میشه کاملا استفاده از گوشی رو در محیط های روشن و بیرون هم راحت کرده. در مجموع بخش صفحه نمایش به خوبی نیازهای یه گیمر رو برطرف میکنه و نقاط ضعف قبلی نسل قبل هم برطرف شده و استفاده از این نمایشگر بزرگ و زیبا رو لذت بخش کرده.

 

بررسی باتری Red Magic 8 Pro

بخش باتری هم بهبود های بسیار خوبی داشته و باتری دوگانه حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی در کنار پردازنده 4 نانومتری باعث شده شارژدهی بسیار خوب رو شاهد باشیم و در استفاده معمولی و روزمره از گوشی بتونید به راحتی یک روز و نیم از این گوشی استفاده کنید که برای یه گوشی گیمینگ فوق العاده به حساب میاد. البته شارژدهی موقع استفاده سنگین خیلی بهتر نشده و در حدود 6 تا 7 ساعت میتونید از گوشی استفاده کنید. نیم ساعت بازی PubG حدود 7 درصد از شارژ رو کم میکنه و نیم ساعت بازی سنگین Genshing Impact حدود 12 درصد. نیم ساعت استفاده از دوربین هم حدود 9 درصد از شارژ رو کم میکنه که نشون میده هنوز استفاده های سنگین تر از گوشی باعث مصرف زیاد باتری میشه. سرعت شارژ هم به لطف آداپتور 65 واتی داخل جعبه مناسبه، صفر تا 50 گوشی زیر یک ربع شارژ میشه و شارژ کامل گوشی هم حدود 37 دقیقه زمان میبره که به شارژهای هایپر فست شیائومی نمیرسه ولی برای یه گوشی گیمینگ بسیار خوب و به راحتی میتونید بعد از 20 دقیقه استراحت مجدد به بازیتون برسید!

بررسی باتری Red Magic 8 Pro

یه قابلیت مهم دیگه که باید توی هر گوشی گیمینگی قرار بگیره و توی گوشی رد مجیک 8 پرو هم شاهدش هستیم، گزینه Charge Separation باتریه که باید توی تنظیمات فعالش کنید و امکان بای پس کردن شارژ باتری رو میده. یعنی اینکه باتری گوشی دیگه شارژ نمیشه و گوشی به حالت برق مستقیم میره و انرژی مورد نیازش رو مستقیما از آداپتور میگیره. اینجوری هم باتری زود مستهلک نمیشه و عمر گوشی بالاتر میره و هم باعث داغ شدن بیش از حد گوشی موقع بازی نمیشه و با خیال راحت و بی وقفه می تونید بازی کنید! یه نکته جالب موقع شارژ فعال شدن خودکار فن گوشیه که باعث داغ نشدن گوشی موقع شارژ میشه ولی تاثیری در سرعت شارژ نداره.

بخش باتری با افزایش حجم در استفاده معمولی از گوشی بسیار خوب و بهینه شده و یکی از بهترین شارژدهی ها رو توی گوشی های هوشمند میتونید داشته باشید ولی سرعت شارژ هنوز به گوشی های دیگه شیائومی و وان پلاس نمیرسه و میشه گفت راضی کننده است.

 

بررسی امنیت نوبیا رد مجیک 8 پرو

حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر قرار گرفته و دقت و سرعت خوبی موقع باز کردن گوشی داره. یه نکته جالب در مورد این حسگر، امکان تشخیص ضربان قلبه و می تونید بعد از یه دست بازی کالاف استرس زا و چالشی، ضربان قلبتون رو اندازه گیری کنید و از سکته زودرس جلوگیری کنید!

 

دوربین ZTE Nubia Red Magic 8 Pro

سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین این گوشی رو تشکیل میدن که بعد از چندین نسل بالاخره شاهد استفاده از یه سنسور اصلی با کیفیت بهتر برای گوشی های رد مجیک هستیم. سنسور اصلی در حالت پیش فرض عکس های 12.5 مگاپیکسلی ثبت میکنه که میشه گفت کیفیت خوبی داره و جزئیات مناسب و رنگ های واقعی در اونها دیده میشه ولی بی نقص نیستن و دینامیک رنج میتونست کمی بهتر باشه. البته باید شرایط نوری مناسب فراهم باشه تا کیفیت خوبی به دست بیارید. عکس های پرتره هم با این لنز ثبت میشه که میشه گفت تشخیص سوژه و جداسازی تقریبا بی نقص انجام میشه و محو کردن پس زمینه هم کاملا واقعی و قابل قبول انجام میگیره. عکاسی در شب هم بهبود پیدا کرده و جزئیات، اکسپوژر و ترکیب رنگ مناسبی در عکس های اون دیده میشه ولی هنوز داینامیک رنج کمی مشکل داره.

دوربین ZTE Nubia Red Magic 8 Pro

سنسور اولترا واید عکس های قابل قبول اما معمولی میگیره که جزئیات مناسبی داره اما کمی نرم و تاره و تا حدودی هم لبه ها به هم ریختگی داره. عکس های سنسور ماکرو با اینکه قابلیت فوکوس خودکار نداره، جزئیات و ترکیب رنگ خوبی داره و عکس های خوبی میتونید ثبت کنید.

به خاطر داشتن تجربه بهتر موقع بازی باید از دوربین سلفی بگذرید، چون دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هنوز عکس های با رنگ های تار و محو و با رنگ های مصنوعی میگیره و اصلا نمیشه روی عکس های سلفی حساب کرد.

امکان فیلمبرداری 8k با 30 فریم، 4k با 30/60 فریم امکان پذیره که جزئیات و ترکیب رنگ و کنتراست مناسبی در فیلم دیده میشه. رزولوشن 4k لرزشگیر دیجیتال مناسبی داره که به خوبی لرزش ها و لغزیدن موقع فیلمبرداری رو حذف میکنه. در مجموع با پیشرفت و استفاده از لنز اصلی بهتر در گوشی رد مجیک 8 پرو شاهد عکاسی و فیلمبرداری در حد و اندازه یه گوشی پرچمدار هستیم و دیگه این بخش جز نکات ضعف این گوشی حساب نمیشه، البته هنوز در امکانات عکاسی و لنز های فرعی و مخصوصا دوربین سلفی مشکلاتی دیده میشه که اجازه نمیده لقب بهترین دوربین یه گوشی گیمینگ رو به red magic 8 pro بدیم.

 

بررسی سخت افزار رد مجیک 8 پرو

قدرت سخت افزاری در کنار یه رابط کاربری بهینه برای بازی باعث میشه تجربه گیمینگ یه گوشی خوب و لذت بخش باشه. گوشی Red Magic 8 Pro با پردازنده جدید و به روز اسنپدراگون 8 نسل 2 در کنار 8/12/16 گیگ رم LPDDR5X و 128/256/512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی پر سرعت UFS 4.0 روی کاغذ عملکرد سخت افزاری بسیار قدرتمندی داره. در اکثر بنچمارک ها این گوشی به خوبی و با قدرت از بقیه رقبا پیشی میگیره و در استفاده معمولی و عادی هم به لطف رابط کاربری سبک و بهینه و قدرت پردازشی بالا تجربه بسیار خوبی رو به شما میده.

بررسی سخت افزار رد مجیک 8 پرو

در بازی های سنگین و با گرافیک بالا مثل Genshin Impact هم به راحتی با بیشترین گرافیک و نرخ فریم 60 به خوبی همه چی اجرا میشه، دمای گوشی هم در استفاده طولانی مدت تا حدودی 43 درجه میره. اما مهمترین بخش در یه گوشی گیمینگ نحوه مدیریت دما و ثبات در پردازشه تا گوشی بتونه در استفاده طولانی مدت هم خروجی بسیار خوب و بدون مشکلی به شما بده. رد مجیک با استفاده از نسخه بهینه خنک کننده ICE 11.0 که از 10 لایه تشکیل شده و فن خنک کننده اختصاصی در گوشی به خوبی هوای داغ رو از طریق فن های قرار گرفته در لبه گوشی خارج میکنه و حتی در سخت ترین شرایط هم مشکلی در قدرت پردازشی و عملکرد گوشی پیش نمیاد، به صورتی که بدون هیچ لگ و افت فریم در بازی قدرت پردازشی رو تا 80 درصد قدرت اصلی کاهش میده تا تجربه شما موقع بازی بسیار خوب و روون باقی بمونه.

سیستم خنک کننده گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک 8 پرو

فن داخلی در چند حالت میتونه فعالیت کنه و حتی میتونید فن رو کاملا خاموش کنید، البته در سرعت زیاد، کمی صدای فن ممکنه شما رو اذیت کنه ولی به صورتی نیست که موقع بازی مزاحمتی براتون ایجاد کنه. برای کنترل بهتر امکانات مخصوص بازی مثل RGB ها و بازخورد لمسی این گوشی از یه هسته جدا به نام Red Core 2 استفاده میکنه تا فشار کمتری به پردازنده مرکزی وارد بشه. در مجموع گوشی رد مجیک 8 پرو یکی از قدرتمندترین و با ثبات ترین پردازنده ها رو داره و با کمک فن خنک کننده داخلی در استفاده طولانی مدت هم به راحتی و با فریم بالا میتونید به بازیتون ادامه بدید.

 

رابط کاربری و امکانات ویژه زد تی ای رد مجیک 8 پرو

استفاده از اندروید 13 و Red Magic OS 6 تجربه به روز و با ظاهر ساده اما امکانات و ویجت های مخصوص بازی زیادی به شما میده که بتونید تا جای ممکن تجربه گیمینگ خودتون با این گوشی رو منحصر به فرد کنید. ظاهر رابط کاربری تا حدودی شبیه به اندروید خامه ولی با یک سری تغییرات برای بهینه کردن برای بازی که امکان شخصی سازی تمام بخش های UI رو به شما میده. میتونید Always on Display رو با آیکون ها و انیمیشن های مخصوص بازی و یا GIF های مخصوص خودتون شخصی سازی کنید. میتونید اندازه و فونت و یا رنگ آیکون ها رو به سلیقه خودتون شخصی سازی کنید. قابلیت Entertainment toolbox (که عملکردی شبیه به Edge Panel سامسونگ داره)، به شما اجازه دسترسی سریع به برنامه های دلخواهتون رو میده. ویجت های جالب و مخصوص بازی مثل ویجت فن، مقداری زمان بازی با گوشی و یا اسلایدر تنظیم رفرش ریت به صورت یه ویجت رو میتونید استفاده کنید.

رابط کاربری و امکانات ویژه زد تی ای رد مجیک 8 پرو

با فشار دکمه قرمز رنگ مخصوص بازی هر جا که باشید مستقیم وارد فضای Game Space Red Magic میشد. ظاهر این رابط کاربری کلا عوض شده و به صورت دو منو بزرگ موازی در دو طرف صفحه نمایش قرار میگیره و اجازه دسترسی راحت تر به امکانات و قابلیت های قرار گرفته مثل مشاهده سرعت CPU و GPU، امکان ضبط کلیپ و اسکرین شات از بازی و نوشتن متن برای اون یا به اشتراک گذاری سریع، ارسال پیام، تنظیم حالت های پردازشی و مشاهده FPS بازی رو میده. قابلیت X Gravity هم خیلی راحت و بدون دردسر گیم پدها یا موس و کیبورد رو به راحتی با بازی های مختلف هماهنگ و تنظیم میکنه. بعضی تنظیمات این بخش شما رو به یه منو دیگه منتقل میکنه که میتونید حالت های پردازشی رو بین سه مد Rise ،Eco و بالانس عوض کنید، تاچ سمپلینگ یا دقت صفحه نمایش رو کم و زیاد کنید یا ترکیب رنگ و نور صفحه رو برای یه بازی مخصوص تغییر بدید تا تجربه بهتری در یه بازی مخصوص داشته باشید و کلی تنظیم کوچک و بزرگ دیگه که تجربه بازی شما رو بهبود میده و میتونه باعث برتری شما در بازی بشه.

تریگرهای لمسی با تاچ سمپلینگ 520 هرتزی که امکان شخصی سازی برای نوع عملکرد در بازی رو به شما میده یکی دیگه از برگ های برنده شما در این گوشیه که با دقت بالا در بازی های شوتر و ریسینگ یه تجربه خیلی خوب و سریع رو به شما میده. اما فقط امکان تشخیص عملکرد برای ضربه زدن وجود داره و خبری از کشیدن یا فشار بر روی این دکمه ها نیست. یکی دیگه از امکانات خوب اضافه شده، پورت تایپ سی نسخه 3.2 که امکان اتصال به تلویزیون رو میده و شما میتونید با اتصال یه هاب و یه گیم پد خیلی راحت روی تلویزیون خونه، ادامه بازیتون رو انجام بدید.

اگه حوصله کابل های اضافه رو هم ندارید با استفاده از برنامه Redmagic studio برای PC بدون هیچ مشکلی تصویر گوشی رو روی کامپیوترتون انتقال بدید و از تجربه بازی کالاف یا Pubg با موس و کیبورد و رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی روی یه صفحه نمایش بزرگ لذت ببرید!

نقد و بررسی گوشی ZTE nubia Red Magic 8 Pro

 

اسپیکر ZTE nubia Red Magic 8 Pro

دو اسپیکر استریو گوشی با 5 آهنربا، صدای بسیار بلندی و با کیفیت به شما میده که بیس خوب و تفکیک مناسبی داره، اما در صداهای بیشینه کمی نویز و به هم ریختگی صدا شنیده میشه. محل قرارگیری اسپیکر ها هم به صورتی استفاده شده تا کمترین مزاحمت و خفه کردن تصادفی موقع بازی براتون پیش بیاد. جک 3.5 میلیمتری صدا که برای یه گیمر شکارچی جزو واجبات یه گوشی گیمینگ به حساب میاد حذف نشده و شما به راحتی میتونید از هدست یا هندزفری های گیمینگ با سیم خودتون استفاده کنید.

اسپیکر ZTE nubia Red Magic 8 Pro

 

جمع بندی

گوشی رد مجیک 8 پرو با قیمت حدودی 600 دلار و با بهبود اندک ضعف های نسل قبلی (مثل دوربین اصلی نسبتا معمولی، روشنایی کم صفحه نمایش، باتری با شارژدهی نسبتا معمولی) و استفاده از یه پردازنده فوق العاده قدرتمند در کنار صفحه نمایش بی نقص و بی نظیر که تقریبا هیچ حاشیه ای نداره و طراحی جالب و منحصر به فرد، یه بار دیگه یه گوشی گیمینگ عالی و به صرفه ساخته که در کنار غول های این دسته از گوشی های مثل ROG Phone 6 به راحتی میتونه با قیمتی مناسب و امکاناتی بسیار عالی قد علم کنه. البته در مورد قیمت نهایی این محصول در داخل ایران فعلا نمیشه نظر داد و با توجه به نسخه های قبلی این گوشی که قیمتی حدودا 40 تا 50 میلیون تومان داشتند و نسبت به قیمت دلاری خودشون بسیار گرون تر بودند این گوشی هم احتمالا با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی خودش در بازار موجود میشه و اگه طرفدار گوشی های گیمینگ هستید یا انقدری پولدارید که هر سال بهترین گوشی گیمینگ موجود در بازار رو داشته باشید، بدون شک این گوشی یکی از گزینه های قابل بررسی برای شما خواهد بود!

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 9 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 131
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

t.mirshekari86

attractive

۰۹ دی ۱۴۰۲
..//YaGHi//..

سلام به همگی امیدوارم حالتون خوب باشه بچه‌ها من حدود ۸ ماهی میشه که این گوشی رو خریدم نسخه رم ۱۶ و حافظه ۵۱۲ و پشت شفاف میخوام اینو بعد از ۸ ماه استفاده از این گوشی بهتون بگم این گوشی در نوع خودش برای مصرفی که ساخته شده تا این لحظه بی‌رقیبه و در بحث گیمینگ من ندیدم گوشی بتونه باهاش رقابت کنه اما خوب قیمتش هم میشه گفت بالاست ولی برای یه نفری که اهل بازی کردن هست منزله خداست یکی از دوستانمون گفته بود کسی که بخواد اینو پول بده خب میره کنسول می‌خره،، دوست عزیز کسی که ۷۰ میلیون پول به گوشی مخصوص بازی میده مطمئناً کنسول هم در کنارش داره و این‌ها اصلاً با هم قابل قیاس نیستند….

۱۷ مهر ۱۴۰۲