بررسی مشخصات ZTE Nubia Red Magic 7S Pro

موبایل گیمرهای پولدار، دنیای جالبی دارن و بدون دغدغه جور کردن پول یا مقایسه ارزش خرید گوشی گیمینگ با گوشی پرچمدار، دنبال بهترین تجربه بازی از گوشی هستن. اما اگه پول خرید گوشی گیمینگ رو نداشته باشی و یه گوشی نشستی و نون و ماستتو میخوری بازم آشنایی با پرچمدارهای گوشی های گیمینگ میتونه جذاب باشه. شاید یه روزی تو رویا بتونی یه گوشی حدودا 40 میلیونی مخصوص بازی رو بخریم! گوشی گیمینگ جدید کمپانی ZTE که با نام Nubia Red Magic 7s Pro به بازار عرضه شده یکی از بهترین عملکردهای سخت افزاری رو تو بنچمارک ها داشته و توی اجرای بازی ها، عملکرد خارق العاده ای داشته باشه. البته سخت افزار فقط نقطه قوت این گوشی نیست و تو بقیه بخش ها هم عملکرد قابل توجهی داشته و صد البته بدون نقص هم نیست که قراره در ادامه با بررسی ZTE Nubia Red Magic 7S pro عملکرد همه بخش های این گوشی گیمینگ رو زیر ذره بین ببریم. با موبونیوز همراه باشید.

 

بررسی طراحی ZTE Nubia Red Magic 7S pro

طراحی یکی از بخش هایی که تقریبا از اولویت های اول یه گوشی گیمینگ به حساب میاد و ظاهر زیبا به همراه نورپردازی RGB مناسب میتونه یه گوشی گیمینگ رو بیشتر از چیزی که هست نشون بده. گوشی رد مجیک 7 اس پرو هم از یه طراحی خیلی خوب استفاده میکنه که تقریبا اکثر سلیقه ها رو راضی میکنه. این گوشی توی چهار مدل رنگ یا بهتره بگیم طرح عرضه میشه که جذاب ترین اونها نسخه سوپر نواست که طراحی شفاف و Transparency داره که قطعات و مشخصات گوشی روی گوشه های دستگاه حک شدن و داخل گوشی هم تا حدودی مشخصه. قسمت پشتی از گلس ساخته شده و وسط گوشی یک قطعه فلزی تقریبا از بالا تا پایین قرار گرفته و هم باعث شده کیفیت ساخت بهتری بگیره و هم به سیستم خنک کنندگی دستگاه کمک میکنه. وسط این قسمت فلزی هم تو نوار RGB قرار داره که با یه رنگ قرمز جذابی روشن میشه. در نسخه مشکی ساده این گوشی هم دورتادور این قطعه نوار RGB قرار گرفته. تقریبا وسط گوشی سه سنسور اصلی با یه فلش LED توی یه مستطیل با یه برآمدگی خیلی کم قرار داره. سمت راست دوربین هم فن قرار گرفته توی گوشی یه بریدگی براش در نظر گرفته شده که با نوار RGB دورش ظاهر گوشی رو جذاب تر کرده. سمت چپ دوربین هم ورودی هوای خنک قرار گرفته تا هر چه بهتر و سریع تر گوشی رو خنک کنه.

فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده و تقریبا خبرهای زیادی توشه! پایین گوشی اسپیکر، میکروفون، درگاه سیم کارت که فقط دو سیم کارت میخوره و خبری از پشتیبانی کارت حافظه نیست در کنار پورت تایپ سی ورژن 3.0 قرار داره که به شما امکان اتصال گوشی به تلویزیون و مانیتور رو هم میده. بالای گوشی اسپیکر دوم، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره. لبه سمت راست خیلی شلوغه و علاوه بر دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا، میکروفون سوم(!)، خروجی هوای داغ فن و دو دکمه لمسی مخصوص بازی قرار داره که تاچ سمپلینگ 520 هرتزی برای دقت بیشترش استفاده شده. روی لبه چپ هم دکمه قرمز رنگ فعال کردن حالت گیمینگ گوشی قرار داره که با استفاده ازش مستقیم توی فضای گیمینگ Red Magic وارد میشید.

صفحه نمایش دستخوش تغییرات خوبی شده و دیگه خبری از دوربین سلفی نیست و با یه صفحه نمایش بدون مزاحم و با حاشیه نسبتا کمی طرفیم که برای یه گوشی گیمینگ میشه گفت بهترین طراحی صفحه رو داره. البته دوربین سلفی حذف نشده و فقط زیر صفحه نمایش جا خوش کرده. برای محافظت صفحه نمایش هم از گوریلا گلس 5 استفاده شده. در هر دو طرف گوشی یه موتور ویبره خیلی خوب کار گذاشته شده تا بازخورد لمسی خیلی واقعی و خوب بهتون بده و موقع بازی کاملا توی فضاش غرق بشید.

در کل گوشی های گیمینگ خیلی وزن بالا و قطر زیادی دارن و گوشی Red Magic 7s Pro هم با قطر 10 میلیمتری و وزن 235 گرمیش خیلی گوشی خوش دستی به حساب نمیاد و مثل بقیه گوشی های گیمینگ با یه گوشی یغور طرفید. به خاطر سوراخ سنبه های زیاد گوشی هم از گواهی IP خبری نیست. در مجموعه طراحی گوشی خیلی خوب و زیبا ساخته شده و متریال با کیفیتش استفاده ازش رو لذت بخش تر میکنه اما باید با وزن زیاد گوشی و بزرگ بودنش کنار بیاید.

 

بررسی صفحه نمایش نوبیا رد مجیک 7 اس پرو

صفحه نمایش تخت غول پیکر 6.8 اینچی امولد که مثل نسل قبلی رفرش ریت فوق العاده نداره و از نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده میکنه و ترکیب رنگ، شارپنس و جزئیات صفحه خیلی خوبه و به خاطر قابلیت 10bit استفاده شده باعث میشه امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو داشته باشه. یکی از مهمترین ویژگی های گوشی تاچ سمپلینگ 960 هرتزی فوق العاده این گوشیه که تقریبا توی هیچ گوشی دیگه ای نمی تونید ببینید و یه تجربه بی نقص و بدون دیرکرد رو توی بازی ها بهتون میده. به خاطر استفاده از دوربین زیر نمایشگر حاشیه صفحه کم شده و تجربه بازی و ویدیو دیدن با این گوشی بدون مزاحمت انجام میشه.

بررسی صفحه نمایش نوبیا رد مجیک 7 اس پرو

نرخ به روز رسانی هوشمند نیست و باید دستی بین 60 تا 120 هرتز تنظیمش کنید و باعث میشه مصرف باتری کمی بیشتر بشه. نقطه ضعف بزرگش که شاید فقط توی محیط بیرون به چشم بیاد روشنایی کمه صفحه نمایشه که توی نور زیاد واقعا اذیت کننده است و خیلی نمی تونید توی این شرایط از گوشی استفاده کنید. در مجموع صفحه نمایش دقیقا برای یه گیمر ساخته و طراحی شده و به غیر از روشنایی نسبتا کمش و هوشمند نبودن رفرش ریت هیچ نقطه ضعفی نداره و یه تجربه عالی تو استفاده ازش می تونید داشته باشید.

 

بررسی باتری Red Magic 7s Pro

باتری نسبت به نسخه های قبلی با اینکه خیلی حجم خیلی بالاتری نداره و از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده، خیلی عملکرد بهتری پیدا کرده و در حالت استفاده سبک و معمولی حدود یک روز و نیم بهتون شارژ میده و اگه به صورت مداوم بشینید پای بازی حدود 6 تا 8 ساعت بهتون شارژ میده که عملکرد خیلی خوبی به حساب میاد و کاملا کارتون رو راه میندازه. سرعت شارژ هم با استفاده از شارژ 65 واتی قرار گرفته توی جعبه خوبه و از صفر تا 80 درصد شارژ گوشی حدودا توی 20 دقیقه شارژ میشه و 20 درصد باقی مونده تقریبا 10 الی 15 دقیقه زمان میبره که کمی عجیبه ولی در مجموع سرعت شارژ برای یه گوشی گیمینگ که میخواید سریع از گوشی استفاده کنید مناسبه.

بررسی باتری Red Magic 7s Pro

یه قابلیت مهم دیگه که باید توی هر گوشی گیمینگی قرار بگیره و توی گوشی رد مجیک 7 اس پرو هم شاهدش هستیم، گزینه Charge Separation که باید توی تنظیمات باتری فعالش کنید و امکان بای پس کردن شارژ باتری رو میده. یعنی اینکه باتری گوشی دیگه شارژ نمیشه و گوشی به حالت برق مستقیم میره و انرژی مورد نیازش رو مستقیما از آداپتور میگیره. اینجوری هم باتری مستهلک نمیشه و عمر گوشی بالاتر میره و هم باعث داغ شده بیش از حد گوشی موقع بازی نمیشه و با خیال راحت و بی وقفه می تونید بازی کنید.

با بهتر شدن شارژدهی گوشی و سرعت شارژ بالای گوشی در کنار قابلیت Charge Separation با یه پکیج باتری خیلی خوب طرفیم که کاملا کار رو براتون در میاره و مثل نسخه های قدیمی تر این برند پاشنه آشیلش به حساب نمیاد.

 

بررسی امنیت نوبیا رد مجیک 7 اس پرو

حسگر اثر انگشت اپتیکال رو صفحه قرار گرفته، دقت و سرعتش خوبه و هیچ مشکلی براتون ایجاد نمیکنه اما محل قرار گرفتنش خیلی خوب نیست و به خاطر همین اوایل استفاده ممکنه کمی اذیتتون کنه. حسگر دو بعدی چهره هم به خاطر دوربین سلفی ضعیف تر قرار گرفته خیلی عملکرد خوبی نداره و بهتره به حسگر اثر انگشت بسنده کنید.

 

دوربین ZTE Nubia Red Magic 7s Pro

به دوربین یه گوشی گیمینگ نباید خیلی اتکا کنید، البته اونجوری نیست که بگیم کیفیت افتضاحی داره اما نسبت به قیمت و پولی که بابتش میدید نباید خیلی انتظار زیادی داشته باشید. سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی عکس های نسبتا مناسبی میگیره اما امکانات خیلی خفن و زیادی نداره. توی شرایط نوری خوب دیتیل عکس های مناسبه و شارپنس خوبی داره اما دینامیک رنج خیلی خوب نیست و رنگ های که ثبت میکنه خیلی خوب در نمیان و زیاد طبیعی نیستن. عکس های پرتره هم با این لنز ثبت میشه که تقریبا جداسازی سوژه خوب انجام میشه و بک گراند رو به خوبی محو میکنه.

دوربین ZTE Nubia Red Magic 7s Pro

سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا نسبت به لنز اصلی عکس های روشن تری میگیره اما جزئیات خیلی خوب نیست و به هم ریختگی توی گوشه های تصویر دیده میشه. رد مجیک ۷ اس پرو یه سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو هم داره که نسبتا خوبه و با سعی و خطا تقریبا عکس های مناسبی می تونید باهاش ثبت کنید.

قابلیت فیلمبرداری 8K با فریم ریت ۳۰ رو داره که جزئیات خوبه اما لرزشگیر مناسبی نداره و برای یه ضبط یه ویدئو بدون لرزش احتمالا باید از یه گیمبال یا سه پایه استفاده کنید. فیلمبرداری 4k و 1080 با فریم ریت 60 انجام میشه که اوضاعش کمی بهتره و خیلی لرزشگیرش بهتر عمل میکنه و فیلم های نسبتا مناسبی می تونید ثبت کنید.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی زیر نمایشگر در یک کلام آشغاله و به خاطر اینکه باید چند پیکسل صفحه نمایش رو هم تشخیص بده همیشه انگار لنز کثیفه و یه هاله ای روی عکس ها و فیلم هایی که باهش ثبت میکنید میفته. با اینکه باعث شده ظاهر گوشی بهتر بشه ولی به خاطر همین موضوع کیفیت فدا شده و با یه دوربین سلفی خیلی ضعیف طرفیم.

در کل بخش دوربین های پشت عملکرد نسبتا خوب و معمولی رو دارن و تقریبا میشه گفت کار راه بندازن اما دوربین سلفی هیچ انتظاری نمیشه ازش داشت و همونجوری که انگار رو صفحه نمایش چیزی نمی بینید کلا بهتره فکر کنید وجود نداره.

 

بررسی سخت افزار رد مجیک 7 اس پرو

مهمترین بخش یه گوشی گیمینگ سخت افزارشه و اینکه اون گوشی چجوری قدرت رو در کنار دما میتونه مدیریت کنه که بیشترین خروجی پردازشی و با کمترین افت رو داشته باشه. اکثر گوشی های بعد از حدود 20 الی 30 دقیقه بازی یا پردازش سنگین دماشون به حدود 43 درجه میرسه و چون سیستم خنک کننده مناسبی ندارن و هوای داغ به خوبی خارج نمیشه، گوشی هم برای اینکه بیش از حد داغ نشه و تبدیل به زغال نشه با کاهش قدرت پردازشی سعی میکنه که این دما رو کنترل کنه و به خاطر همین حتی یکسری از گوشی های پرچمدار هم خیلی به درد بازی کردن نمیخورن و شما بیشتر از نیم ساعت بازی کنید گوشی دیگه راندمان خوبی نداره، که این مشکل توی گوشی های اندرویدی خیلی بیشتر از آیفونیه. حالا شرکت ZTE با استفاده از سیستم خنک کننده ICE 10.0 که نسبت به نسخه های قبلی خودش بهبود عملکرد خیلی خوبی داشته و استفاده از فن داخل گوشی سعی کرده هوای داغ رو خیلی سریع تر از گوشی خارج کنه و پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رو که خیلی به داغ کردن بیش از حد معروفه رو به خوبی مدیریت کنه و یکی از بهترین خروجی گوشی های اندرویدی رو به شما بده و توی برنامه های بنچمارکی مثل 3D Mark تقریبا نسبت به گوشی پرچمدار سامسونگ S22 Ultra دو برابر خروجی بهتری میده و حتی از گوشی آیفون 13 پرو مکس که یکی از قدرتمندترین و با ثبات ترین پردازنده ها رو داره عملکرد بهتری نشون میده.

بررسی سخت افزار رد مجیک 7 اس پرو

البته این موارد همش روی کاغذه و باید ببینیم گوشی رد مجیک 7 اس پرو که با پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و 256/512/1TB حافظه داخلی و 12/16/18 گیگ رم به بازار عرضه شده چه عملکردی توی بازی های از خودش نشون میده. در بازی Genshin Impact که یکی از سنگین ترین بازی هاست و نیاز به قدرت پردازشی خیلی بالایی داره همه تنظیمات به صورت پیش فرض روی High قرار داره و میتونه بهتون 60 فریم در ثانیه خروجی بده. در حین بازی هیچ لگ و کندی دیده نمیشه و بدون کمترین مشکلی همه چی اجرا میشه. بازی های کالاف و Pubg هم بدون ذره ای مشکل اجرا میشن. البته این خروجی رو در حالتی که فن روشن باشه و قدرت پردازشی روی حالت Rise قرار بگیره بهتون میده. بعد از یک ساعت بازی کردن هم دمای گوشی به حدود 43 تا 44 درجه سانتی گراد میرسه اما هیچ لگ و افت فریمی دیده نمیشه و همونطوری که توی بنچمارک ها دیده میشه این گوشی حتی توی فشار زیاد هم اخ نمیگه! اگه سراغ نسخه پایه با رم و حافظه 256/12 برید از لحاظ رم اصلا کمبودی احساس نمی کنید و به راحتی میتونید بین چندین بازی و نرم افزار سوئیچ کنید و فضای رم به خوبی مدیریت میشه. با روشن کردن فن اولش کمی صدای نسبتا زیادی میده اما بعد چند ثانیه تقریبا هیچ صدای ازش حس نمی کنید و حتی موقع بازی هم صدای خیلی کمی از خودش ایجاد میکنه.

بررسی فن خنک کننده رد مجیک 7 اس پرو

بررسی سیستم خنک کننده رد مجیک 7 اس پرو

با زدن دکمه قرمز رنگ مخصوص بازی هر جا که باشید مستقیم وارد فضای Game Space Red Magic میشد و از اونجا می تونید لیست بازی ها، اطلاعاتی مثل اینکه چقدر فضا ازتون گرفته و چقدر برای اون بازی وقت گذاشتید رو بهتون نشون میده. وقتی بازی رو هم اجرا کنید از اینجا به صورت خودکار گوشی فن رو روشن میکنه و روی بیشترین قدرت پردازشی قرار میگیره. توی بازی هم که باشید وقتی از سمت چپ صفحه دستتون رو بکشید می تونید به تنظیمات بیشتر این بخش دسترسی پیدا کنید. از اینجا می تونید رفرش ریت صفحه رو عوض کنید، حالت پردازشی گوشی رو بین سه حالت Rise ،Eco و بالانس عوض کنید که بین مصرف باتری و قدرت پردازشی تعادل ایجاد میکنه، روشنایی رو تنظیم کنید، اگه قصد ضبط کلیپی داشته باشید به راحتی از اینجا بهش دسترسی دارید، می تونید در دیسکورد یا واتس اپ به راحتی پیغام بدید با بگیرید و یا فن رو خاموش یا روشن کنید و کلی امکانات مربوط به بازی که تا جای ممکن میتونه تجربه شما رو شخصی سازی کنه و بیشترین خروجی رو از بازی بگیرید.

فضای گیمینگ رابط کاربری زد تی ای رد مجیک 7 اس پرو

یکی دیگه از قابلیت های مهم این گوشی تریگرهای لمسیه که تاچ سمپلینگ 520 هرتزی داره و با کمترین دیلی و تاخیر فرمان های شما رو به بازی منتقل میکنه. می تونید توی بازی هم تنظیمات مختلفی بهش بدید و با ضربه زدن یا کشیدن روی اون یه عملی انجام بشه و مخصوصا برای بازی های شوتر برای هدف گیری و شلیک خیلی مناسبه و تجربه خیلی بهتر و سریع تری توی بازی های رقابتی می تونید داشته باشید. در کل به قول شاعر: “آنچه خوبان دارند تو همه یکجا داری!” هر چیزی که از یه گوشی گیمینگ انتظار داشته باشید از قدرت پردازشی بالا، تریگرهای قابل تنظیم، رابط کاربری مخصوص بازی با امکانات و فن خنک کننده قوی همه با هم دست به دست هم دادند تا گوشی نوبیا رد مجیک 7 اس پرو تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها برای گیمرها بشه.

تریگرهای زد تی ای رد مجیک 7 اس پرو

 

رابط کاربری زد تی ای رد مجیک 7 اس پرو

اندروید 12 و Red Magic 5.5 ظاهر گیمینگی به گوشی شما میده و کلی امکانات و ویجت های مخصوص بازی مثل ویجت فن و مقداری زمان بازی بهتون نشون میده و می تونید متناسب با کارکرد خودتون شخصی سازیش کنید. رابط کاربری اختصاصی هنوز کمی باگ و مشکل داره ولی اونقدری نیست که شما رو اذیت کنه اما کمی دیده میشه. ظاهرش هم تا حدودی شبیه اندروید خامه و شاید برای یک سری روون بودن رابط کاربری One Ui سامسونگ رو نداشته باشه. در مورد آپدیت های اندروید آینده هم به احتمال خیلی زیاد تا دو نسخه بعدی رو دریافت کنه اما بعد از اون دقیق مشخص نیست.

رابط کاربری زد تی ای رد مجیک 7 اس پرو

 

اسپیکر ZTE nubia Red Magic 7S Pro

بلندی صدا خیلی خوبه و کاملا شما رو موقع بازی توی خودش غرق میکنه و تفکیک مناسب و بیس زیادش موقع بازی کمک میکنه که بهتر سراغ شکار دشمن هاتون برید! محل قرارگیری اسپیکر ها هم مثل نسل های قبلی عجیب غریب نیست و بالا و پایین گوشی قرار داره و امکان خفه کردن صدا تقریبا وجود نداره و با خیال راحت می تونید از تریگرهای گوشی استفاده کنید. جک 3.5 میلیمتری صدا یکی از ابزارهای مهمه یه گیمره و اینجا برعکس یکسری برندهای دیگه (مثل ROG Phone) حذف نشده و با خیال راحت و با کمترین تاخیر می تونید از هندزفری یا هدست های خودتون استفاده کنید.

جمع بندی

طراحی گوشی دقیقا مطابق استاندارد های یه گیمر ساخته شده و نسخه شفافش در کنار فن RGB یه ظاهر خیلی خوبی به این گوشی داده، خیلی خوش دست نیست اما برای بازی کردن در حالت افقی مناسبه. صفحه نمایش خیلی با جزئیات و روونه ولی روشناییش کمه و هوشمند نبودن نرخ به روز رسانی کمی باعث میشه از ارزشش کاسته بشه ولی تاچ سمپلینگ 960 هرتزی باعث میشه یه سر و گردن از گوشی های گیمینگ دیگه بالاتر قرار بگیره. شارژدهی خوب و سرعت شارژ مناسب در کنار تکنولوژی بای پس شارژ که امکان بازی کردن بی وقفه رو بهتون میده باعث میشه توی این بخش مثل نسخه های قبلی نقطه ضعف خاصی نداشته باشه و بشه کاملا روش حساب کرد.

دوربین  اصلی معمولی و سلفی افتضاحش باعث میشه اگه دوربین براتون مهمه خیلی راضیتون نکنه (البته اگه عملکرد دوربین براتون مهمه بهتر سراغ گوشی های پرچمدار دیگه برید و توی یه گوشی گیمینگ سراغش نگردید). قدرت سخت افزاری و پردازشی هم که یکی از نقطه قوت های این گوشی به حساب میاد و تقریبا میشه گفت فعلا رقیبی براش پیدا نمیشه و اگه دنبال یه تجربه قوی و پایدار میگردید و نمی خواید برای گوشیتون یه فن جدا هم بگیرید که تازه شاید عملکردش کمی بهتر بشه این بخش همه رو با هم در اختیارتون قرار میده. گوشی نوبیا رد مجیک 7 اس پرو در حال حاضر (آذر 1401) قیمت حدودی 39 تا 45 میلیون برای نسخه های متفاوت رو داره و به خاطر موجودی کمش توی بازار تقریبا قیمت خیلی بالایی داره. اگه شما نسخه قبلی رد مجیک رو داشتید خیلی این گوشی پیشرفت زیادی نکرده و خریدش توصیه نمیشه ولی اگه دنبال یه گوشی گیمینگ میگردید که بتونه با ROG Phone 6 Pro رقابت کنه و تو بعضی جاها حتی بهتر ازش عمل کنه و قیمت مناسب تری هم داشته باشه این گوشی کاملا برای شما ساخته شده و میتونه جایگزین مناسبی برای این گوشی باشه و یه گوشی گیمینگ با ارزش خرید بالا (البته برای گیمرهای مرفه بی درد) باشه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۹ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 50
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
qazal

به نظر من بهتره به جا گوشی گیمینگ پرچمدار بگیریم
چون دوربینای بهتریم دارن با همون پردازنده های فوق العاده و قیمت یکسان با گوشیای گیمینگ

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
Nurse

سمنو درجه یک
با بهترین قیمت

۱۷ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
Limb0onTop

و بازم ایران و گرونی …

۰۱ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi2005

Nice 👌🤩

۱۷ دی ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیوهات و برگشتت و بازگشت فعالیتت هستیم.

۱۰ دی ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیوهات و برگشتت و بازگشت فعالیتت هستیم.

۱۰ دی ۱۴۰۱
comment-user-img
Arman8740

می شه برای نوبیا رد مجیک یه فیلم درست کنی

۰۴ دی ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahyar1120

خفن بودددد

۳۰ آذر ۱۴۰۱