قابلیت ها و امکانات اضافه شده در آخرین آپدیت Youtube

یوتیوب بزرگترین پلتفرم محتوای ویدیوی در بروزرسانی جدید خود با تعداد زیادی تغییرات و دست پر آمده. مهم نیست با چه دستگاهی به یوتیوب سر میزنید، میخواد نسخه وب یا موبایل باشه، این ویژگی‌ها باعث راحتی کار برای تمامی کاربرها شده. گوگل با اضافه کردن این ویژگی های جدید علاوه بر راحتی کار با این پلتفرم سعی بر ایجاد یک تجربه جدید و بهتر برای کاربران رو داره. با بررسی این قابلیت ها و امکانات جدید Youtube همراه موبونیوز باشید.

 

سرعت بخشیدن به پخش ویدیو تنها با لمس و فشردن صفحه

قبلا اگر با موبایل یوتیوب رو باز میکردید و ویدیو رو در حالت تمام صفحه مشاهده میکردید، جلو یا عقب بردن ویدیو کمی سخت و زمان بر بود. حالا زمانی که در حال تماشای ویدیو در حالت تمام صفحه یا حالت های دیگه مثل portrait هستین، می‌تونید هر جایی از صفحه روی پلیر یوتیوب انگشتتون رو فشار بدید تا سرعت پخش به ۲ برابر افزایش پیدا کنه؛ بعد زمانی که به بخش مورد نظر توی ویدیوی که دارید تماشا میکنید رسیدید، میتونید انگشتتون رو رها کنید و از اون لحظه ادامه ویدیو رو تماشا کنید. این ویژگی در برنامه‌های موبایل و تبلت و همچنین در نسخه وب در دسترس خواهد بود. با این قابلیت جدید، سریعتر و راحت‌تر میتویند توی ویدیو جابجا بشید و وقت کمتری از شما تلف میشه.

 

پیش‌نمایش بزرگ‌تر Thumbnails

یوتیوب حالا شروع به نمایش دادن پیش‌نمایش بزرگ‌تر thumbnails کرده؛ این ویژگی وقتی به کار میاد که در حال ویدیو دیدن هستید و میخواید به یه قسمت خاصی از ویدیو برید. حالا اینکار یعنی چی؟ شاید شما بخواید تا یه قسمتی جلو برید و ببینید محتوای اون لحظه از ویدیو چیه. برای افرادی که در جریان نیستند، ویژگی جستجو یا جلو رفتن تصویری به شما این اجازه رو می‌ده به بخشی از ویدیو برید و عکس هایی از اون بخش هنگام جلو یا عقب رفتن ببینید و با این قابلیت حالا شما دقیقا به همون بخشی از ویدیو میرید که میخواستید.

حالا چجوری میتونیم از این ویژگی توی یوتیوب استفاده کنیم؟ شما می‌تونید این کار را با یک پرس یا فشار طولانی انگشت روی صفحه و کشیدن از وسط نمایشگر به سمت بالا انجام بدید عکس هایی از بخش هایی از ویدیو به شما نمایش داده میشه و میتویند به راحتی توی ویدیو مورد نظر جابجا بشید. البته این قابلیت فعلا برای گوشی های یا سیستم هایی با قابلیت تاچ در دسترسه.

 

قفل کردن صفحه

این ویژگی به ما اجازه میده تا از تماس تصادفی انگشت در حین تماشای ویدیو در یوتیوب جلوگیری کنیم. اینجوری دیگه لمس ناخواسته پیش نمیاد و کمتر موقع دیدن ویدیو روی حالت تمام صفحه اذیت میشیم و به صورت تصادفی پخش ویدیو رو متوقف میکنیم.

 

صدای پایدار

همانطور که از اسم این ویژگی معلومه صدای پخش شده دیگه به صورت متعادل تری پخش میشه. حجم صدای پایدار یک سطح حجمی متعادل از صدا رو ارائه میکنه که دیگه با کاهش و افزایش صدا یا تفاوت‌های ناگهانی صدا کاربر اذیت نشه. این ویژگی طبق خبرها به صورت آزمایشی شروع به کار کرده و به طور خودکار برای همه کاربران روشن میشه. با این قابلیت اگر اختلاف صدا بین موسیقی متن و آهنگ و صدای افراد وجود داشته باشه، دیگه به صورت خودکار کنترل میشه تا صدا به صورت متعادل پخش بشه.

صدای پایدار

 

جستجو آهنگ‌ها با حتی زمزمه کردن

قابلیت Hum یا زمزمه هم یک ویژگی بامزه جدیده که تقریبا برگرفته از اپلیکیشن shazam هست. یوتیوب جدیدا به کاربران این امکان رو میده که با زمزمه کردن یک قسمت از موسیقی در حدود 3 ثانیه به دنبال آهنگ‌ روی این پلتفرم بگردن. شما همچنین می‌تونید آهنگی رو اجرا کنید یا بخونید تا یوتیوب بتونه اون آهنگ رو شناسایی کنه؛ که با استفاده از این قابلیت صدای ضبط شده شما برای مطابقت با صدای ضبط اصلی استفاده خواهد شد. یوتیوب این ویژگی رو در هفته‌های آینده منتشر می‌کنه اما در ابتدا این قابلیت فقط برای دستگاه‌های اندرویدی به صورت محدود در دسترس قرار میگیره!

جستجو آهنگ‌ها با حتی زمزمه کردن

 

زبانه جدید شما (You Tab)

یک تب یا زبانه به اسم ” You” جدیدا به یوتیوب اضافه شده که تمام ویدیوهایی که قبلا مشاهده کردید، پلی لیست ها، دانلودها و خریدهای اکانت شما همراه با تنظیمات مربوط به حسابتون و اطلاعات کانالتون رو نشون می‌ده. تب شما جایگزین پنجره کتابخانه در وب، موبایل و تبلت شده.

زبانه جدید شما (You Tab)

 

منوی عمودی روی تلویزیون‌های هوشمند

طبق خبرها یک منوی عمودی جدید برای یوتیوب در تلویزیون‌های هوشمند به این برنامه اضافه میشه. شما می‌تونید با کلیک روی عنوان‌های ویدیو در حین تماشا به این منو دسترسی داشته باشید و منو عمودی برای شما ظاهر خواهد شد. این منوی عمودی دسترسی سریع‌تری به ویژگی‌هایی مانند توصیف ویدیو، توضیحات و دکمه اشتراک ارائه می‌ده.

 

سخن پایانی

یوتیوب ویژگی‌هایی رو برای سازندگان ویدیو هم راه‌اندازی کرده. یوتیوب در حال اضافه کردن نشانه‌های بصری هست که زمانی ظاهر میشند که یک خالق یا صاحب کانال از بینندگان بخواد کانال اون رو Like کنند یا مشترکش بشند. نشانه‌های بصری با دکمه هایی که بینندگان می‌توانند به آن‌ها ضربه بزنند همگام خواهند بود. اگه خیلی از این برنامه استفاده میکنید برای تماشای ویدیو ها با زیرنویس فارسی میتونید به مقاله زیرنویس فارسی یوتیوب در گوشی و کامپیوتر مراجعه کنید. شما در طول روز چقدر از این برنامه محبوب استفاده میکنید و به نظرتون این ویژگی های اضافه شده چقدر میتونه در استفاده روزانه شما از این برنامه تاثیر گذار باشه؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 8
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
AliNajafiJahani

جالبه واقعا 👌🏻

۲۶ آبان ۱۴۰۲
Mohammad_d

عالیه

۱۲ آبان ۱۴۰۲
Arvin Hashemi

تغییرات مفیدی هست بنظرم و یوتیوب هرروز داره بهتر و بهتر میشه

۱۱ آبان ۱۴۰۲
arash09

قابلیت های جالبی بود
اگه بشه دانلود هم کرد دیگه واقعا خیلی خوب میشه

۱۰ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

جالب است

۱۰ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

دکمه دانلود هم اضافه کنید دیگه

۱۰ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

mercccc az sayte khoobeton

۱۰ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

قسمت عکس پروفایل چنل ها هم جذاب تر شده

۱۰ آبان ۱۴۰۲