بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 9s شیائومی

بررسی گوشی ردمی نوت 9s شیائومی

سلام. شیائومی توی تولید گوشی های میان رده و اقتصادی تقریبا تمام بازار به خصوص بازار ایران رو برای خودش کرده. شیائومی گوشی های میان رده خودش رو با قابلیت های بسیار نزدیک به گوشی های پرچمدار دیگه وارد بازار میکنه و به همین دلیل تونسته این بخش از بازار رو برای خودش بکنه. امروز میریم سراغ بررسی یه گوشی، یکی دیگه از برادر های خانواده Redmi Note 9، یعنی Redmi Note 9s. همونطور که گفتم این گوشی هم یکی از گوشی های اقتصادی شیائومی هستش. این گوشی توی بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون تومان توی بازار ایران خرید و فروش میشه. بریم ببینیم شیائومی بازم قاتل پرچم داره تولید کرده یا Redmi Note 9s میان رده معمولی هست.

طراحی و کیفیت ساخت Redmi Note 9s

همونطور که در جریان هستید شیائومی توی بخش طراحی گوشی های میان رده خودش از متریال با کیفیت استفاده میکنه و حس کار کردن با گوشی پرچمدار رو به کاربر های خودش القا میکنه. شیائومی برای بدنه Redmi Note 9s از شیشه استفاده کرده، کاری که سامسونگ خیلی به ندرت برای گوشی های میان رده خودش میکنه. اما فریم میانی این گوشی از جنس پلاستیک هستش که متناسب با قیمت این گوشی کاملا طبیعیه.طراحی قاب پشتی Redmi Note 9sتوی قاب پشتی شیشه ای این گوشی که با گوریلا گلس 5 ( Gorilla Glass 5 ) محافظت میشه، فریم مربعی برای دوربین ها قرار داره که کاملا شبیه به Redmi Note 9 طراحی شده و تغییر آنچنانی نکرده. داخل فریم دوربین ها 4 سنسور دوربین وجود داره که بیرون زدگی فریم دوربین ها نه خیلی زیاده نه میشه گفت بیرون زده نیست. فلش دوربین هم داخل اون فریم و زیر دوربین ها قرار داره. پایین قاب پشتی لوگو ردمی وجود داره. بخاطر شیشه ای بودن قاب پشتی اثر انگشت به شدت روی قاب پشتی میمونه که کاریش نمیشه کرد.طراحی بالای گوشی Redmi Note 9sطراحی فریم سمت چپی Redmi Note 9sطراحی فریم راستی Redmi Note 9sطراحی زیر گوشی Redmi Note 9sلبه پایین فریم میانی رو جک هندزفری، درگاه شارژ ( Type-C)، اسپیکر و میکروفون به خودشون اختصاص دادن. لبه سمت راست گوشی دکمه پاور که با حسگر اثر انگشت ادغام شده به همراه دکمه های کنترل کننده صدا قرار دارن. لبه سمت چپ فقط خشاب سیم کارت قرار گرفته که همزمان میتونه دوتا سیمکارت به همراه حافظه جانبی رو پشتیبانی کنه. لبه بالایی فریم میانی هم به جز میکروفون و سنسور مادون قرمز خبری از چیز خاصی نیست.پنل جلویی گوشی جایی که نمایشگر تخت Redmi Note 9s قرار داره که حاشیه های معمولی داره. دوربین سلفی اون بالا وسط نمایشگر داخل پانچ هول قرار داره و اسپیکر مکالمه هم بین حاشیه پنل جلویی قایم شده.در کل باید بگم توی بخش طراحی کاملا شبیه رقبای خودش هست و اتفاق عجیبی توی این بخش رخ نداده و تنها نکته منفی برای این گوشی فریم پلاستیکی اون هست که اگر آلومینیوم بود میتونست نقطه قوت طراحی این گوشی باشه. این گوشی یکی از بزرگترین صفحه نمایش ها رو توی این بازه قیمتی داره و طبیعتا وزن زیادی هم داره. این گوشی بیشتر به درد کسایی میخوره که عادت به کار کردن با گوشی های بزرگ رو دارن میخوره، در غیر اینصورت شاید احساس خوبی از کار کردن با این گوشی نداشته باشید. 

کیفیت نمایشگر Redmi Note 9s

شیائومی برای نمایشگر Redmi Note 9s از نمایشگر IPS LCD با اندازه 6.67 اینچ استفاده کرده که نمایشگر بزرگی محسوب میشه. این نمایشگر رزولوشن 1080 در 2400 داره که نسبت تصویر 20:9 داره و تراکم پیکسلی اون هم 395 ppi هستش. وظیفه محافظت کردن از نمایشگر بر عهده گوریلا گلس 5 هست که در برابر خط و خش های جزئی کاملا مقاوم و قابل اعتماده هستش. این نمایشگر از قابلیت +HDR10 پشتیبانی میکنه و همین باعث شده کیفیت اینه نمایشگر توی این بازه قیمتی کاملا مطلوب و قابل باشه. این نمایشگر بهترین نمایشگر این بازه قیمتی نیست اما بزرگترین هست، اگر اهل فیلم دیدن و بازی کردن هستید این نمایشگر کاملا به درد شما میخوره. اما اگر دنبال نمایشگر با کیفیت هستید میتونید برید سراغ گوشی های سامسونگ توی این بازه قیمتی!نمایشگر Redmi Note 9s

باتری و شارژدهی Redmi Note 9s

توی بخش طراحی گفتم که این گوشی نسبتا گوشی سنگین و قطوری هستش دلیلش باتری 5020 میلی آمپری هست که شیائومی توی این گوشی قرار داده. این بهترین باتری توی این بازه قیمتی هستش و خیالتون رو از بابت باتری راحت میکنه. شارژدهی این باتری به راحتی میتونه برای کارکردن معمولی 2 روز کامل به شما شارژ بده. این عالیه و بزرگترین نقطه قوتی این گوشی باتری بی نظیر Redmi Note 9s هست. برای شارژ کردن این گوشی داخل جعبه آداپتور 18W قرار داره که از شارژ سریع پشتیبانی میکنه، مدت زمانی که لازمه این گوشی به طور کامل شارژ بشه حدود 1 ساعت هستش که عالیه، عالی!

امنیت Redmi Note 9s

شیائومی برای بخش امنیت این گوشی حسگر اثر انگشت خازنی قرار داده که با دکمه پاور ادغام شده. بالاخره کمپانی ها دارن به این نتیجه میرسن که بهترین جا برای حسگر اثر انگشت خازنی همون بغل گوشیه. سرعت این حسگر زیاد تعریفی نداره، برای بازکردن گوشی تاخیر داره اما شاید با به روز رسانی نرم افزاری اوکی بشه، خدا رو چه دیدی؟ علاوه بر حسگر اثر انگشت برای امنیت از سیستم تشخیص چهره استفاده میکنه. سیستم تشخیص چهره 2 بعدی که سرعت خوبی داره و توی نور کم هم عملکرد مطلوب و خوبی رو داره.بخش امنیت Redmi Note 9s

عملکرد دوربین Redmi Note 9s

توی قسمت طراحی در مورد دوربین ها گفتم که Redmi Note 9s از 4 تا دوربین برای ثبت عکس و فیلمبرداری استفاده میکنه. سنسور لنز اصلی 48 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل، سنسور ماکرو 5 مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل دوربین های این گوشی رو تشکیل میدن.فریم دوربین های Redmi Note 9s

  • سنسور اصلی:

عکس های سنسور اصلی به صورت پیش فرض به صورت 12 مگاپیکسل گرفته میشن اما شما میتونید از کیفیت 48 مگاپیکسل هم استفاده کنید. عکس های ثبت شده با سنسور اصلی داینامیک رنج و نور خوبی دارن اما جزئیات رو به خوبی ثبت نمیکنن و توی حالت زوم کیفیت عکس ها پایین میاد. در مجموع عکس های سنسور اصلی کیفیت قابل قبول و خوبی دارن. این گوشی سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هم داره که عملکرد معمولی داره. پشت سوژه اصلی رو به خوبی تار میکنه اما بعضی برای تشخیص سوژه اصلی از فضای پشتی گیج میزنه. عکس های پرتره کاملا معمولی هستن. نکته مثبت و قابل توجه برای دوربین Redmi Note 9s عکاسی در حالت شب هست که عکس های به شدت خوبی رو ثبت میکنه و توی این بخش نمره بالایی رو به خودش اختصاص میده.

  • سنسور اولترا واید:

سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید هم دقیقا عملکردی شبیه سنسور اصلی داره، عکس ها جزئیات و وضوح خوبی ندارن اما روشنایی و داینامیک رنج قابل قبولی داره. لبه های عکس های ثبت شده با این سنسور زیاد بهم ریخته نمیشه که این یکی از مزیت های سنسور اولترا واید Redmi Note 9s هستش.

  • سنسور ماکرو:

مثل اکثر گوشی ها این سنسور با توجه به اینکه 5 مگاپیکسلی هست اما کیفیت عکس های ثبت شده با این سنسور کاملا فانتزی هستش و جنبه سرگرمی و تفریح داره.

  • فیلم برداری:

Redmi Note 9s قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 فریم بر ثانیه رو هم پشتیبانی میکنه. کیفیت فیلم برداری با این گوشی مطلوب و قابل قبول هستش اما عملکرد لرزشگیر زیاد تعریف نداره. البته ظاهرا شیائومی به صورت نرم افزاری برای این گوشی لرزش گیر در نظر گرفته چون زمانی که دست شما دچار لرزش میشه و گوشی این لرزش ها رو برطرف میکنه کیفیت فیلم پایین میاد. سرعت تغییر فوکوس قابل قبول و خوبی داره که این نکته مثبت بخش فیلمبرداری Redmi Note 9s هستش.

  • دوربین سلفی:

شیائومی از سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده کرده که یکی از نقاط قوت این گوشی نسبت به رقبای خودش توی این بازه قیمتی هستش. کیفیت عکس های سلفی ثبت شده واقعا خوب و قابل قبوله. این دوربین سلفی یکی از بهترین دوربین های سلفی توی این بازه قیمتی هستش. جزئیات، وضوح و روشنایی عکس های سلفی واقعا خیلی خوبه اما داینامیک رنج خیلی خوبی نداره. اگر زیاد اهل سلفی گرفتن هستید Redmi Note 9s یکی از بهترین انتخاب ها برای شما هستش.

سخت افزار و پردازنده Redmi Note 9s

برای بخش سخت افزاری شیائومی از پردازنده اسنپدراگون 720 جی (Snapdragon 720G) استفاده کرده. این گوشی در دو مدل سخت افزاری عرضه شده که یکی 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4 گیگابایت رم و اون یکی 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 6 گیگابایت رم هستش. سخت افزار این گوشی کاملا معمولی هستش و احتمال این که با لگ و باگ مواجه بشید هست. عملکرد روون و مطلوبی توی بازی های سنگین نداره. البته خیلی بد هم نیست اما نسبت به رقبای خودش عملکرد ضعیف تری داره و توی این بخش نمره قابل قبولی رو نمیگیره.عملکرد پردازشی Redmi Note 9s

نرم افزار و رابط کاربری Redmi Note 9s

مثل تمام گوشی های جدید بازار این گوشی هم از اندروید 10 به عنوان سیستم عامل استفاده میکنه و با رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 11 بهینه شده. این رابط کاربری فضای گرافیکی جذابی به شما میده و علاوه بر اون قابلیت شخصی سازی داره که باعث میشه کار کردن با این رابط کاربری برای شما جذاب باشه. به احتمال خیلی زیاد این گوشی نسخه بعدی رابط کاربری یعنی  MIUI 12 رو پشتیبانی میکنه.رابط کاربری Redmi Note 9s

عملکرد اسپیکر Redmi Note 9s

برای این بخش هم مثل اکثر گوشی ها میان رده و اقتصادی شیائومی از یه دونه اسپیکر استفاده کرده و اسپیکر اون پایین گوشی قرار داره. این اسپیکر بلندی صدای خوبی داره اما کیفیت صداش به اندازه بلندی صدا خوب نیست. در مجموع اسپیکر این گوشی عملکرد خوبی داره.

جمع بندی

برای جمع بندی این گوشی توی بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون تومان که تمام برند ها برای این بازه قیمتی هدف گذاری کردن، در نتیجه Redmi Note 9s رقبای خوبی از تمام برند های مطرح داره. بزرگترین نقطه قوت این گوشی باتری و شارژدهی این گوشی هستش که میشه گفت بهترین هستش، نقطه قوت بعدی اندازه صفحه نمایشگر هست که بزرگترین نمایشگر رو توی این بازه قیمتی داره. از نقاط ضعف این گوشی میشه به سرعت پایین حسگر اثر انگشت، وزن زیاد این گوشی و نقطه ضعف آخر بخش سخت افزاری هست که ای کاش شیائومی برای این بخش بیشتر مایه میذاشت.

سوالات متداول
(3 سوال)
چرا گوشی Redmi Note 9s شیائومی بخریم؟ مزایا آن چیست؟

باتری با ظرفیت 5020 میلی آمپر، شارژدهی عالی، دوربین سلفی با کیفیت و نمایشگر بزرگ از نقاط قوتی است که، ارزش خرید گوشی ردمی نوت 9 اس رو بالا میبره.

چرا گوشی ردمی نوت 9 اس رو نخریم؟ و معایب آن چیست؟

پردازنده ضعیف، وزن زیاد گوشی و عملکرد کند حسگر اثر انگشت گوشی Redmi Note 9s از مواردی هستن که ممکنه شما رو خرید این گوشی منصرف بکنه.

گوشی Redmi Note 9s از دو سیم کارت بصورت همزمان پشتیبانی میکنه؟

بله، گوشی ردمی نوت 9 اس از دو سیم کارت بطور همزمان به همراه رم میکرو پشتیبانی میکنه.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲۱ خرداد, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 59
5/ 3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Army

گوشی خوبی به نظر میاد
نمیدونم سامسونگ a32 4g رو بخرم یا اینو
ولی خب راستش به گوشی های شیائومی زیاد اعتماد ندارم
چون تا حالا نخریدم
بین این و a32 سامسونگ کدومو پیشنهاد میدین؟
اولویتم دوربین سلفیه و البته دوربین پشتیشم خوب باشه.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰
godrati

ولی درکل گوشی خوبیه

۲۶ دی ۱۴۰۰
godrati

یکمی گوشی سنگینیه

۲۶ دی ۱۴۰۰
alireza

خب تجربه یه ساله با این گوشی اینو میگه که عالی اقا خوب بود می خوای بخری اینو نخر چون تقریبا خیلی گوشی جدیدتره این اومده ولی خوب اگه معیارتون این نباشه عالیه.فقط این مدلیش که دست ماست تو هات اسپات کردن مشکل داره و با اپدیت نرم افزاری هم درست نشد.

۲۲ دی ۱۴۰۰
Alikah1363

این گوشی با توجه به نقدو بررسی که سایت موبو گذاشته البته توی یه سایت دیگه ویدیو رو دیدم خریداری کردم کیفیتش خوبه بعد یکسال یه مقدار لگ داره ولی آزار دهنده نیست پشت گوشی به شدت سره که من موقعی که از قاب درمیارم خیلی احتیاط میکنم از دستم نیفته به نظرم توی این رنج قیمت اگه بتونید یه مقدار روش بزارید poco x3 pro کیفیت بهتری داره بروزترم هست راستی یه بار تاچ گوشیم شکست که بردم تعویض کنه تعمیرکار موقع تعویض به یه مشکل خورد که باتری منفجر شد البته شانس اوردم باتری سریع جداکرد به گوشی آسیب نرسید نمیدونم ایراد باتری بوده یا اینکه ایراد تعمیرکار

۱۹ دی ۱۴۰۰
MJ.Bahoosh

گوشی خوبی.

۳۰ آذر ۱۴۰۰
    z.zarei

    اره گوشی خوبی هست
    من دارم راضیم

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
a.s_momeni

👌👌👌

۲۴ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۲۴ آذر ۱۴۰۰
mjasghari44

🥳👏💘

۲۳ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

🥰💜

۲۳ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

🦅🤎

۲۳ آذر ۱۴۰۰
iman

GOOD

۱۹ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

❤❤❤

۲۲ آبان ۱۴۰۰
mahdi1385

گوشی خوبی هستش
نقطه قوت میشه گفت باتری ۵۰۲۰ آمپر صفحه نمایش خوب
پردازنده معمولی
نقطه ضعفش
بیرون زدگی دوربین کمی زیاد
سرعت متوسط حسگر اثر انگشت
می تونست بهتر هم باشه

۱۹ آبان ۱۴۰۰
z.zarei

اصل کاری باتریش هست
که خیلی خوب شارژ نگه می‌داره
ولی دیگ به خاطر این آموزش مجازی چون همش سرمون تو گوشیه من خودم ی بار صبح شارژ میزنم ی بار هم صبح روز بعدی
با این شرایط باز هم خوب شارژ نگه میداره👌🏻🙂

۱۸ آبان ۱۴۰۰
z.zarei

دوربین خوبی هم داره
تو فیلم برداری هم خوبه

۱۸ آبان ۱۴۰۰
z.zarei

موافقم گوشیه خیلی سنگینی هست
خیلی😅

۱۸ آبان ۱۴۰۰
z.zarei

گوشی خوبیه منم دارم🙂

۱۸ آبان ۱۴۰۰
z.zarei

سلااااااااام
به به به به
گوشی شیائومی

۱۸ آبان ۱۴۰۰
Taha Rabiee

💜

۱۰ آبان ۱۴۰۰