مقایسه Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی

اگه دنبال گوشی ارزون با دوربین 108 مگاپیکسلی باشید، اولین اسم‌هایی که به گوشتون می‌خوره گوشی‌های ردمی نوت 13 و ردمی 13 هستن. احتمالاً شباهت زیاد اسم این دو گوشی کمی اذیت‌تون کرده، اما کافیه بدونید که Note 13 اواخر دی ماه 1402 معرفی شده، ولی گوشی Redmi 13 یکی از جدیدترین محصولات این شرکته که اواسط خرداد 1403 به طور رسمی رونمایی شد. هر دو گوشی دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دارن، حداکثر 8 گیگابایت به عنوان رم براشون در نظر گرفته شده، نمایشگر بزرگ دارن و باتری‌شون حدود 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داره. اما بخاطر تفاوت نوع پنل نمایشگر، وزن، ضخامت، پردازنده و فناوری‌ها، برتری‌هایی نسبت به هم دارن که کنجکاوریم بدونیم. ما در ادامه مقایسه Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی رو به شکل مفصل انجام دادیم. پس همراهمون باشید تا ببینیم کدوم گوشی ارزش بالاتری داره؟

 

مقایسه Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی از نظر طراحی و کیفیت

اولین چیزی که با کنار هم قرار دادن این دو گوشی نظر شما رو جلب می‌کنه، تفاوت تعداد دوربین‌های پشت گوشی‌هاست. قاب پشت ردمی نوت 13 میزبان سه لنز دوربینه، ولی قاب پشت گوشی ردمی 13 با دو لنز بزرگ طراحی شده که در کنارشون فلش بزرگی هم وجود داره.

رنگ بندی Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی

هر دو گوشی طراحی مدرنی دارن و انحنای لبه‌هاشون خیلی کمه که باعث شده از این نظر شبیه گوشی‌های آیفون باشن. گوشی Redmi Note 13‌ با رنگ‌های مشکی، سبز نعنایی، آبی یخی و غروب اقیانوسی تولید شده و گوشی Redmi 13 با رنگ‌های مشکی، طلایی، آبی اقیانوسی و صورتی روانه بازار شده.

 

کیفیت بدنه

تفاوت عمده بدنه این دو گوشی اندازه، وزن و جنس قاب پشتی اونهاست. گوشی ردمی نوت 13 4جی با فریم و بدنه پلاستیکی ساخته شده، ولی در طرف مقابل برای گوشی Redmi 13 از فریم پلاستیکی و بدنه شیشه‌ای استفاده شده. استفاده از شیشه، جذابیت ظاهری ردمی 13 رو بیشتر کرده، ولی باعث وزن بیشترش هم شده. این گوشی بخاطر نمایشگر بزرگتری که داره، با ابعاد بزرگتری هم طراحی شده و ضخامتش به 8.3 میلی‌متر رسیده. این در حالیه که Redmi Note 13 4G هم اندازه کوچیک‌تری داره و هم ضخامتش 8 میلی‌متره.

مقایسه طراحی ظاهری Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی

بخاطر ضخامت بیشتر و نمایشگر بزرگتر، وزن Redmi 13 حدود 20 گرم بیشتر از Redmi Note 13 4G هست و این موضوع ممکنه برای کسایی که دنبال گوشی سبک‌تر و کوچیک‌تر هستن، مهم باشه.

به طور کلی، به نظر می‌رسه هر دو گوشی از نظر کیفیت بدنه در یه سطح قرار دارن، با این تفاوت که قاب پشتی ردمی 13 از شیشه‌ست ولی قاب پشت ردمی نوت 13 از پلاستیک چند لایه ساخته شده. اگه دنبال گوشی سبک‌تر و با ضخامت کمتر هستید، ردمی نوت 13 انتخاب بهتریه، اما اگه قاب شیشه‌ای براتون مهمه، بهتره ردمی 13 رو انتخاب کنید.

 

مقایسه پنل جلویی

طراحی پنل جلوی این دو گوشی خیلی شبیه به هم انجام شده. هر دو گوشی از نظر حاشیه‌های دور نمایشگر خیلی خوب عمل نکردن و می‌تونید حاشیه‌های زیادی رو ببینید. نسبت نمایشگر به بدنه ردمی نوت 13 حدود 87 درصده و همین پارامتر برای گوشی ردمی 13 حدود 85 درصده که برای گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده خیلی عدد عجیبی نیست. بالای نمایشگر هر دو گوشی هم می‌تونید حفره دوربین سلفی رو ببینید. پنل جلویی این گوشی‌ها مثل اکثر مدل‌های گوشی‌ شیائومی تو این رنج قیمتی طراحی شده و المان سورپرایزکننده‌ای نداره.

مقایسه طراحی Redmi 13 و Redmi Note 13 4G

در نتیجه، با توجه به طراحی مشابه و استفاده از مواد یکسان، میشه گفت که طراحی پنل جلوی این دو گوشی تفاوت چندانی نداره و فقط حاشیه‌های اطراف نمایشگر ردمی 13 کمی بیشتر از ردمی نوت 13 هست.

طراحی اطراف بدنه

رنگ فریم و بدنه گوشی Redmi Note 13 4G با هم فرق می‌کنه و همین موضوع روی ظاهر گوشی تاثیر گذاشته. البته رنگ فریم و بدنه Redmi 13 فرقی با هم ندارن و میشه گفت کاملاً یکپارچه هستن. طراحی پورت و کلیدهای این دو گوشی از خیلی جهات شبیه به همدیگه‌ست اما تفاوت‌هایی هم دارن.

مقایسه فریم ردمی 13 و ردمی نوت 13 4جی

سمت راست هر دو گوشی می‌تونید کلیدهای ولوم و پاور رو ببینید. سمت چپ گوشی ردمی نوت 13 چیزی وجود نداره اما اسلات سیم کارت، سمت چپ گوشی ردمی 13 قرار داده شده. از طرف دیگه، پایین هر دو گوشی می‌تونید پورت شارژ USB-C، میکروفن و اسپیکر رو ببینید و اسلات سیم کارت گوشی ردمی نوت 13 هم در این قسمته. اما طراحی فریم بالای این دو گوشی کاملاً با هم فرق داره. لبه بالایی Note 13 4G، اسپیکر و میکروفون دوم، ورودی جک 3.5 میلی‌متری و سنسور مادون قرمز وجود داره، ولی بالای گوشی ردمی 13 فقط ورودی جک 3.5 میلی‌متری و سنسور مادون قرمز دیده میشه.

بنابراین، طراحی اطراف بدنه این دو گوشی تا حدودی شبیه به هم انجام شده، اما بخاطر وجود اسپیکر دوم، طراحی گوشی Redmi Note 13 4G تفاوت‌هایی با Redmi 13 داره.

 

طراحی دوربین‌ها

ابتدای این بخش گفتیم که مهم‌ترین تفاوت ظاهری این دو گوشی، طراحی دوربین‌های اونهاست. گوشی ردمی نوت 13 بخاطر داشتن دوربین اولترا واید و مایکرو در کنار دوربین اصلی، چیدمان مستطیلی رو انتخاب کرده که از فلش به عنوان ضلع چهارم طراحی استفاده شده. اما چیدمان دوربین‌های Redmi 13 به شکل مثلثی انجام شده که ضلع سوم فلش گوشیه.

طراحی پشت بدنه Redmi 13 و Redmi Note 13 4G

از نظر اندازه لنزها، بخاطر نوع خاص طراحی و حلقه‌های نقره‌ای که دور لنزها کشیده شده، به نظر می‌رسه دوربین‌های گوشی Redmi 13 بزرگتر هستن و استفاده از فلش بزرگتر در کنار دو دوربین، این حس رو تقویت کرده. در واقع فلش گوشی Redmi 13 اونقدر بزرگه که در نگاه اول ممکنه خیلی از کاربرها اشتباه کنن و اونو با دوربین سوم اشتباه بگیرن. طوری که به نظر می‌رسه شیائومی به شکل زیرکانه‌ای قصد داشته این اشتباه تو ذهن مخاطب به وجود بیاد!

با این حال، طراحی دوربین‌های دو گوشی از این نظر که دو لنز بزرگ زیر هم قرار گرفتن، خیلی شبیه به همه. بنابراین انتخاب برنده بین دو گوشی کار سختیه و به سلیقه شما بستگی داره.

 

استانداردهای محافظتی

دو استاندارد محافظتی نسبتا مشابه برای این دو گوشی در نظر گرفته شده. گوشی Redmi Note 13 4G تونسته گواهینامه IP54 رو دریافت کنه و این در حالیه که Redmi 13 گواهینامه IP53 رو بدست آورده. این دو چه تفاوتی با هم دارن؟ استاندارد IP54 یعنی گوشی در برابر گرد و غبار مضر موجود در محیط مقاومت داره و این گرد و غبار وارد بدنه دستگاه نمیشه. علاوه بر این، در برابر قطرات آب هم به طور محدود مقاومه. به زبان ساده‌تر، گوشی‌هایی که استاندارد IP53 رو دریافت می‌کنن برای استفاده در محیط‌های کارگاهی که پر از گرد و خاکه مناسب نیستن، ولی اونایی که IP54 دارن رو می‌تونید در این شرایط هم استفاده کنید.

در کنار این مورد، نمایشگر نوت هم گوریلا گلس 3 داره که با وجود قدیمی بودن از نسخه معمولی ردمی 13 قوی‌تره. بنابراین گوشی Redmi Note 13 4G از نظر مقاومت، امتیاز بالاتری نسبت به Redmi 13 بدست میاره.

 

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت گوشی Redmi Note 13 4G زیر نمایشگر قرار داده شده و از نظر نرم‌افزاری هم سرعت قابل قبولی داره. در طرف مقابل، حسگر اثر انگشت Redmi 13 روی دکمه پاور گوشی تعبیه شده و بدک نیست. بنابراین این دو گوشی از نظر جایگذاری سنسور اثر انگشت با هم تفاوت دارن و از نظر سرعت و دقت عملکرد، میشه گفت گوشی ردمی نوت 13 وضعیت بهتری داره.

 

مقایسه صفحه نمایش

با اینکه نمایشگر گوشی ردمی 13 اندازه بزرگتری نسبت به نمایشگر نوت 13 داره، اما از نظر کیفیت اصلاً خوب نیست! از پنل AMOLED با اندازه 6.67 اینچ به عنوان صفحه نمایش گوشی Redmi Note 13 4G استفاده شده که در مقابل پنل 6.79 اینچی IPS LCD گوشی Redmi 13 شاید کوچیک‌تر باشه، اما تکنولوژی جدیدتری داره. صفحه نمایش این دو گوشی رو از نظر رفرش ریت، حداکثر روشنایی، تراکم پیکسلی و رزولوشن می‌تونیم بررسی کنیم.

مقایسه صفحه نمایش Redmi 13 و Redmi Note 13 4G

نمایشگر ردمی نوت 13 از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنه، این در حالیه که نمایشگر ردمی 13 رفرش ریت 90 هرتزی رو پوشش میده. گرچه هر دو گوشی برای اجرای بازی مناسب هستن و تاخیر و لگ خیلی کمی توشون دیده شده، اما برای اجرای بازی‌های سنگین‌تر و سریع‌تر که به نرخ تازه‌سازی بالاتری نیازه، نمایشگر ردمی نوت 13 وضعیت بهتری داره.

از سوی دیگه باید به حداکثر روشنایی نمایشگرها هم اشاره کنیم. گرچه در تبلیغات گوشی ردمی نوت 13 گفته شده که می‌تونه به حداکثر روشنایی 1800 نیت برسه، اما توی تست‌ها مشخص شده که حداکثر روشنایی این گوشی در حالت تنظیم دستی به 492 نیت می‌رسه و فقط در حالت خودکار به 1313 نیت روشنایی می‌رسه. اما گوشی Redmi 13 در این زمینه وضعیت فاجعه‌باری داره و طبق آزمایش‌ها، حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی در حالت تنظیم دستی به 342 نیت و در حالت خودکار به 448 نیت می‌رسه. بنابراین باید گفت که کار کردن با گوشی Redmi Note 13 4G زیر نور مستقیم خورشید، راحت‌تر از گوشی Redmi 13 هست.

گرچه اندازه صفحه نمایش Redmi 13 بزرگ‌تره اما رزولوشنش به همون میزان پیشرفت نکرده. نمایشگر این گوشی رزولوشن 1080 در 2460 پیکسلی با تراکم 395ppi ارائه میده، در حالی که نمایشگر گوشی Redmi Note 13 4G می‌تونه وضوح 1080 در 2400 با همون میزان تراکم پیکسلی رو به نمایش بذاره. این اعداد نشون میده که کیفیت تصویر در گوشی ردمی 13 خیلی هم بالا نیست.

بنابراین برنده این بخش رو باید گوشی Redmi Note 13 4G بدونیم که با نمایشگر کوچیک‌تر، تونسته امکانات بیشتر و عملکرد بهتری رو نسبت به نمایشگر Redmi 13 در اختیار کاربرها قرار بده.

 

مقایسه باتری و شارژدهی ردمی 13 و ردمی نوت 13 4G

از نظر ظرفیت باتری، هر دو گوشی تقریباً در یه سطح قرار دارن. گوشی Redmi Note 13 4G با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی ساخته شده و گوشی Redmi 13 به باتری 5030 میلی آمپر ساعتی مجهز شده. اما از نظر ماندگاری و سرعت شارژ این دو گوشی عملکرد متفاوتی دارن که دلیلش سخت‌افزارهاشونه.

ماندگاری باتری گوشی Redmi 13 Note 4G با یه بار شارژ کامل، در حالت طبیعی 11 ساعت و 52 دقیقه‌ست و اگه ازش برای مکالمه استفاده کنید حدود 24 ساعت، برای وب‌گردی حدود 11 ساعت، برای تماشای فیلم حدود 14 ساعت و برای بازی حدود 7 ساعت بهتون شارژ میده.

در طرف مقابل، باتری گوشی Redmi 13 در حالت طبیعی حدود 10 ساعت و 28 دقیقه بهتون شارژ میده و اگه برای مکالمه ازش استفاده کنید حدود 36 ساعت، برای وب‌گردی حدود 9 ساعت، برای تماشای فیلم حدود 15 ساعت و برای بازی حدود 5.5 ساعت شارژ در اختیارتون قرار میده.

همینطور که می‌بینید، دوام و ماندگاری باتری این دو گوشی با هم فرق می‌کنه. در بعضی از زمینه‌ها گوشی Redmi 13 عملکرد بهتری داره و در بعضی دیگه، گوشی Redmi Note 13 4G.

اگه از نظر سرعت شارژدهی این دو گوشی رو با هم مقایسه کنیم باید بگیم که اگه از شارژر 33 واتی خود گوشی‌ها استفاده کنید، ردمی نوت 13 4 جی در عرض 15 دقیقه حدود 29 درصد و در عرض 30 دقیقه حدود 51 درصد از باتری رو شارژ می‌کنه و برای شارژ کامل به حدود 72 دقیقه زمان نیاز داره. باتری گوشی ردمی 13 در عرض 15 دقیقه حدود 22 درصد و در عرض 30 دقیقه 42 درصد از شارژ باتری رو پر می‌کنه. برای شارژ 0 تا 100 درصد این باتری به حدود 77 دقیقه زمان نیازه.

بنابراین با اینکه میشه گفت سرعت شارژ هر دو گوشی در سطح خوبیه و از این نظر جزو گوشی های خوب بازار محسوب میشن، اما سرعت شارژ باتری Redmi Note 13 4G کمی بهتر از Redmi 13‌ هست.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های Redmi 13 و Redmi Note 13 4G

گوشی Redmi Note 13 4G به سه دوربین 108 (اصلی)، 8 (اولترا واید و 2 (ماکرو) مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و گوشی Redmi 13 به دو دوربین 108 (اصلی) و 2 (ماکرو) مگاپیکسلی به همراه دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز شده که در ادامه هرکدوم از دوربین‌ها رو به صورت مستقل بررسی می‌کنیم.

مقایسه دوربین Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی

 

عملکرد دوربین‌‌های واید (اصلی)

دوربین اصلی هر دو گوشی لنز 108 مگاپیکسلی سامسونگ HM6 داره که از این نظر کاملاً شبیه به هم هستن. البته خیلی فریب عدد بالای کیفیت این دوربین رو نخورید، چون نرم‌افزار دوربین هر دو گوشی به صورت پیش‌فرض روی کیفیت 12 مگاپیکسل تنظیم شده و فقط در صورتی که خودتون اونو تغییر بدید، کیفیتش به 108 مگاپیکسل می‌رسه. جزئیات عکس‌هایی که هر دو گوشی ثبت می‌کنن به یه شکله و رنگ‌ها حالت طبیعی دارن. البته کنتراست رنگ‌ها یه کم پایینه و می‌تونست بهتر باشه، اما از نظر محدوده دینامیکی، وضعیت خوبی دارن.

لنز دوربین اصلی هر دو گوشی به قابلیت PDAF مجهز شدن ولی OIS ندارن و این یعنی در صورتی که بخواید در حال قدم زدن با گوشی‌تون عکاسی کنید، احتمالاً عکستون تار میشه. دوربین اصلی هر دو گوشی از نظر کیفیت فیلمبرداری هم چیز قابل ارائه‌ای ندارن! هر دو فقط کیفیت 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه رو در اختیارتون قرار میدن که معمولیه. نه تنهایی خبری از کیفیت 4K برای فیلمبرداری نیست، بلکه باید فیلم‌برداری اسلوموشن رو هم فراموش کنید.

مقایسه کیفیت دوربین Redmi 13 و Redmi Note 13 4G

بنابراین، برخلاف تبلیغات زیادی که روی دوربین 108 مگاپیکسلی هر دو گوشی شده، باید گفت که دوربین اصلی این گوشی‌ها کیفیتی در حد متوسط داره و به هیچ وجه یه دوربین فوق‌العاده نیست. از اونجا که هر دو گوشی به یه لنز مجهز شدن، نمیشه یکی رو بهتر از دیگری معرفی کرد.

 

عملکرد دوربین‌های اولتراواید

گوشی Redmi 13 دوربین اولترا واید نداره که تو رنج قیمتیش جالب نیست. ولی Redmi Note 13 4G به دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی مجهز شده که کیفیت معمولی داره. این دوربین با دریچه دیافراگم f/2.2 می‌تونه عکس‌های با روشنایی خوب ثبت کنه و زاویه‌ای که پوشش میده 120 درجه‌ست. بنابراین برای عکاسی از مناظر طبیعی یا عکاسی دسته‌جمعی توی محیط‌های کوچک مناسبه. البته هرچقدر نور محیط کم بشه، کیفیت عکس‌های این دوربین هم کاهش پیدا می‌کنه. با این حال، وجود دوربین اولترا واید روی Redmi Note 13 4G‌ رو باید یه امتیاز مثبت براش به حساب بیاریم.

مقایسه Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی از نظر دوربین

 

عملکرد دوربین‌‌های ماکرو

دوربین ماکروی این دو گوشی کیفیت 2 مگاپیکسلی داره و با اینکه لنزهاشون از شرکت‌های مختلفی ساخته شده، ولی کیفیت یکسانی دارن. با توجه به وضوح محدود و فوکوس ثابتی که این دوربین داره، نمیشه امتیاز بالایی بهش دارد و صرفاً برای عکاسی از غذاهای خوشمزه و سوژه‌ها از فاصله خیلی نزدیک مناسبه و کیفیت شفافی نداره. این موضوع در مورد دوربین ماکرو هر دو گوشی صدق می‌کنه.

 

عملکرد دوربین‌های سلفی

دوربین سلفی گوشی Redmi Note 13 4G کیفیت 16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی Redmi 13 کیفیت 13 مگاپیکسلی داره. اما این اعداد فقط روی کاغذه! کیفیت عکس‌هایی که با دوربین سلفی این دو گوشی می‌گیرید تفاوت چندانی با هم نداره و فقط میشه گفت عکس‌هایی سلفی Redmi 13 بخاطر دریچه دیافراگم بزرگ‌ترش روشنایی بهتری داره. وگرنه باقی پارامترها مثل محدوده دینامیکی، کنتراست و عمق رنگ تصاویر هر دو دوربین یکسانه.

مقایسه ردمی 13 و نوت 13 4جی از نظر سخت افزار و نرم افزار

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در مقایسه Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی وجود داره، پردازنده‌هاشونه. شیائومی برای پردازنده نوت از چیپست 6 نانومتری کوالکام Snapdragon 685 استفاده کرده و برای ردمی 13، چیست 12 نانومتری مدیاتک Helio G91 Ultra رو به کار برده. هر دو پردازنده در دسته‌ پردازنده‌های میان‌رده و اقتصادی قرار می‌گیرن و نمیشه ازشون انتظار بالایی داشت. با این حال از نظر سرعت GPU CLOCK، چیپست کوالکام عملکرد بهتری نسبت به مدیاتک داره و برای اجرای بازی‌های سنگین، از رقیبش جلو میزنه.

مقایسه قدرت پردازش Redmi 13 و Redmi Note 13 4G

هر دو گوشی با نسخه‌های رم و حافظه داخلی مشابه تولید شدن که عبارته از:

  • رم 6GB و حافظه داخلی 128GB
  • رم 8GB و حافظه داخلی 128GB
  • رم 8GB و حافظه داخلی 256GB

می‌تونید با استفاده از اسلات مخصوص سیم‌کارت که هیبریدی طراحی شده، کارت حافظه جانبی به هر دو گوشی اضافه کرده و حافظه‌شون رو ارتقاء بدید. به طور کلی، در زمینه پردازنده باید گفت که گوشی Redmi Note 13 4G عملکرد بهتری نسبت به Redmi 13 داره.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

یکی دیگه از تفاوت‌های این دو گوشی در سیستم عامل اونهاست. شرکت شیائومی برای Redmi Note 13 4G از سیستم عامل MIUI 14 بر پایه اندروید 13 استفاده کرده که البته کاربرها می‌تونن اون رو به اندرویدهای بالاتر ارتقاء بدن. از طرف دیگه، سیستم عامل HyperOS برای Redmi 13 انتخاب شده که یکی از جدیدترین و روان‌ترین سیستم عامل‌های شیائومی محسوب میشه و قراره نسخه دومش هم بیاد. در سال گذشته خیلی از گوشی‌های پرچمدار و رده بالای شیائومی به این سیستم عامل مجهز شدن؛ چون این کمپانی چینی قصد داره HyperOS رو برای تموم محصولات شیائومی به کار ببره تا راحت‌تر به هم متصل بشن.

بنابراین از نظر نرم‌افزاری و رابط کاربری، گوشی Redmi 13 یه مقدار جلوتر از Redmi Note 13 4G قرار داره و امتیاز بالاتری کسب می‌کنه.

 

مقایسه اسپیکر

برخلاف گوشی Redmi 13 که فقط به یه اسپیکر در زیر بدنه گوشی مجهز شده، می‌تونید دو اسپیکر روی Redmi Note 13 4G ببینید و موسیقی رو با کیفیت استریو بشنوید. حجم و کیفیت صدای هر دو گوشی در سطح قابل قبولیه اما Redmi Note 13 بخاطر داشتن دو اسپیکر، حجم بالاتری تولید می‌کنه. هر دو گوشی برای تولید صداهای بیس ضعف‌هایی دارن و وقتی ولوم گوشی روی حداکثر قرار می‌گیره، کیفیت صدا افت می‌کنه. اما خبر خوب اینه که هر دو گوشی ورودی جک 3.5 میلی‌متری دارن و می‌تونید از هندزفری‌های سیمی هم برای اتصال استفاده کنید و موسیقی رو از اون طریق هم بشنوید.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

با رسیدن به انتهای مقایسه Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی دیگه وقتشه که ارزش خرید این دو گوشی رو ارزیابی کنیم. در اینجا دو تا از گوشی‌های ارزون شیائومی رو داریم که با فاصله 4 ماه از هم عرضه شدن و مدل ردمی 13 جدیدتره. ردمی نوت 13 4G تو بازار ایران با قیمت حدود 9.5 میلیون تومان فروخته میشه و گوشی Redmi 13 در نسخه مشابه با کمی اختلاف قیمت حدود 9.8 میلیونه (تیر 1403) که چون جدید اومده احتمالا قیمتش پایین‌تر بیاد. اما در کل اگه حدود 10 میلیون بودجه دارین و دنبال یه گوشی جدیدتر با نمایشگر بزرگ‌تر، بلوتوث 5.4، قاب پشت شیشه‌ای و سیستم عامل اندروید 14 با رابط کاربری HyperOS هستید، گوشی Redmi 13 انتخاب خوبیه. در غیر این صورت، همونطور که دیدیم ردمی نوت 13 4جی تو اکثر بخش‌ها مثل نمایشگر بهتر، روشنایی صفحه، رفرش ریت بالا، اسپیکرهای استریو و خوش دست بودن، از رقیبش جلو زده. حتی با اینکه پردازنده خفنی نداره، اما تو این بخش هم از ردمی 13 بهتر عمل می‌کنه.

مقایسه مشخصات Redmi 13 با redmi note 13 4g

thumb مقایسه Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی
Xiaomi Redmi 13
thumb مقایسه Redmi 13 و Redmi Note 13 4G شیائومی
Xiaomi Redmi Note 13 4G
تاریخ عرضه

Announced2024, June 03

StatusAvailable. Released 2024, June 03

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

مشخصات بدنه

رنگ بندیMidnight Black, Sandy Gold, Ocean Blue, Pink

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front, plastic frame, glass back

Weight205 g (7.23 oz)

Dimensions168.6 x 76.3 x 8.3 mm (6.64 x 3.00 x 0.33 in)

رنگ بندیMidnight Black, Mint Green, Ice Blue, Ocean Sunset

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight188.5 g (6.67 oz)

Dimensions162.3 x 75.6 x 8 mm (6.39 x 2.98 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass

Resolution1080 x 2460 pixels (~396 ppi density)

Size6.79 inches, 109.5 cm2 (~85.1% screen-to-body ratio)

نوعIPS LCD, 90Hz, 550 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging33W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5030 mAh, non-removable

Charging33W wired, 50% in 29 min, 100% in 70 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینDual : 108 MP, f/1.8, (wide), 1/1.67", 0.64m, PDAF 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR

نوع دوربینTriple : 108 MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.67", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternaleMMC 5.1

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetMediatek Helio G91 Ultra (12 nm)

CPUOcta-core (2x2.0 GHz Cortex-A75 & 6x1.8 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G52 MC2

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, HyperOS

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioFM radio

USBUSB Type-C

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.1, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو -29.9 LUFS (Average)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display Contrast ratio: 1300:1 (nominal)

Performance AnTuTu: 258090 (v9), 262438 (v10) GeekBench: 1346 (v5), 1342 (v6) 3DMark Wild life: 725 (offscreen 1440p)

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price147.38

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

Price$199.97 / 199.00 / 169.00

SAR EU

Models

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 2
5/ 3

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
SmMehran

دقیقا دوستمون درست میگن

۱۴ مهر ۱۴۰۳
arsalansh

از سایت موبونیوز بعیده این اشتباه !
در مورد گواهی IP53 و IP54 که شما گفتید مورد دوم برای محیط های کارگاهی و گرد و خاک بهتره باید خدمتتون عرض کنم رقم اول گواهی IP مربوط به محافظت در برابر ذرات جامد هست که در هر دو مورد عدد ۵ است و فرقی با هم ندارند ! رقم دوم IP مربوط به محافظت در برابر آب هست که گوشی redmi note 13 یک مقدار بهتره ، پس هیچکدوم این گوشی ها در محیط پر از گرد و خاک برتری نسبت به هم ندارند .

۱۹ تیر ۱۴۰۳