معرفی Redmi Note 13 شیائومی

ردمی نوت ۱۳ شیائومی، در رویداد سپتامبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) شیائومی به عنوان جدیدترین میان رده اقتصادی این برند از سری ردمی معرفی شد که نسبت به نسل قبلی یعنی ردمی نوت ۱۲، تغییرات زیادی رو توی بخش های دوربین، حافظه داخلی و تراشه به همراه داشته. با معرفی Redmi Note 13 شیائومی همراه موبونیوز باشید تا مشخصات این میان رده اقتصادی جدید و خوش قیمت شیائومی رو بررسی کنیم.

سخت افزار ردمی نوت ۱۳

تقریبا میشه گفت که شیائومی، مهمترین و بزرگترین تغییرات توی بخش سخت افزار سه تا گوشی جدید سری ردمی رو توی بخش سخت افزار این گوشی ها ایجاد کرده. تراشه Redmi Note 13، به جای اسنپدراگون که توی ردمی نوت ۱۲ به کار رفته بود؛ از برند مدیاتک انتخاب شده. تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۶۰۸۰ که توی این گوشی به کار رفته، یه تراشه ۶ نانومتری و ۸ هسته ای هست که از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 پشتیبانی می کنه. این تراشه، برای یه گوشی میان رده اقتصادی، عملکرد قابل قبولی توی همه بخش ها داره و اگه رم گوشی بالا باشه، حتی برای بازی های سنگین هم میشه ازش توقع یه اجرای قابل قبول و بدون لگ رو داشته باشیم.

سخت افزار ردمی نوت ۱۳
توی بخش حافظه داخلی و رم هم، ردمی نوت ۱۳ با سه رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت و با حافظه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه میشه که در مقایسه با نسل قبلی، تغییری توی میزان حافظه داخلی نداشته اما رم ۴ گیگابایت که توی ردمی نوت ۱۲ وجود داشت، توی این مدل حذف شده و به جای اون، رم ۱۲ گیگابایت اضافه شده.

صفحه نمایش و طراحی شیائومی Redmi Note 13

طراحی Redmi Note 13 برخلاف نسخه قبلی این گوشی، شباهت زیادی به گوشی های آیفون داره؛ یه فرمولی که بعضی از برندهای دیگه هم واسه گوشی های ۲۰۲۳ ازش استفاده کردن که ظاهرا هم چیز بدی از آب در نیومده. ماژول های دوربین همچنان توی ساختار جزیره ای قرار گرفتن اما خوب، ظاهر و چیدمان ماژول ها نسبت به ردمی نوت ۱۲، بهتر شده. انحنای گوشه های قاب هم کمتره و پشت قاب گوشی مسطح شده.
شیائومی برای ردمی نوت ۱۳، از همون اندازه نمایشگر نسل قبلی این گوشی استفاده کرده. یه نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت که البته، نسبت به نمایشگر ردمی نوت ۱۲، میزان حداکثر روشنایی، کمتر شده. رزولوشن نمایشگر Redmi نوت ۱۳ هم همچنان همون ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل هست و تغییری توی این بخش نداشته. این گوشی، با سه رنگ سفید، مشکی و آبی روانه بازار می شه.

صفحه نمایش و طراحی شیائومی Redmi Note 13

 

دوربین Xiaomi Redmi Note 13

در ترکیب دوربین های Redmi Note 13 دیگه خبری از لنز اولترا واید و ماکرو نیست و به جای اون، یه لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی اضافه شده تا در کنار دوربین اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی، عکس ها و ویدیوهای دلخواه شما رو ثبت کنه. حداقل انتظاری که از شیائومی داشتیم، این بود که حالا که اندازه دوربین اصلی رو از ۴۸ مگاپیکسل به ۱۰۰ مگاپیکسل رسونده، کیفیت فیلمبرداری رو هم بهتر کنه ولی متاسفانه این کار رو نکرده و همچنان، حداکثر کیفیتی که میتونین با دوربین ردمی نوت ۱۳ فیلمبرداری کنید، کیفیت 1080p با 30 فریم هست.
دوربین سلفی در نوت ۱۳ سری ردمی، از ۱۳ مگاپیکسل به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده که میشه توقع سلفی های بهتری رو ازش داشت و باید صبر کنیم و ببینم در عمل هم، عکس های با کیفیت تری رو میگیره یا فقط روی کاغذ این اندازه رو زیادتر کرده. توی بخش ضبط ویدیو هم، مثل مجموعه دوربین های پشتی، خبری از تغییر خاصی نبوده و با این دوربین هم، میتونین با حداکثر کیفیت 1080p و 30 فریم فیلمبرداری کنید.

دوربین Xiaomi Redmi Note 13

 

باتری و نرم افزار شیائومی ردمی نوت ۱۳

Redmi Note 13 قراره با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 وارد بازار بشه. باتری این گوشی، نسبت به نسل قبلی هیچ تغییری نکرده و یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با آداپتور شارژ سریع ۳۳ واتی که داخل جعبه قرار گرفته شارژ میشه. توی ردمی نوت ۱۲، آداپتور ۳۳ واتی شارژ سریع، همین باتری رو در مدت ۲۲ دقیقه و از صفر تا ۵۰ درصد شارژ می کرد که با توجه به تغییر تراشه توی ردمی نوت ۱۳ و بهینه تر شدن عملکرد گوشی، انتظار داریم که این زمان، کاهش پیدا کنه.

باتری و نرم افزار شیائومی ردمی نوت ۱۳

جمع بندی

ردمی نوت ۱۳، نمیشه گفت که قراره براتون کولاک کنه ولی به عنوان یک میان رده اقتصادی حدود ۱۴۰ یورویی، امکانات خوبی داره و برای استفاده عادی و روزمره مثل وبگردی و تماشای فیلم و بازی میتونه یه عملکرد خوب رو به شما بده. ظاهر این گوشی نسبت به نسل قبلی، تغییرات خیلی خوبی پیدا کرده و اگه طرفدار پرچمدارهای اپل باشین، طراحی این گوشی خوشحالتون میکنه. تغییر تراشه این گوشی و جایگزین کردن تراشه های کوالکام با مدیاتک، فکر بدی نبود اما به نظر من، بهتر بود به همون اسنپدراگون رضایت می داد. در بخش دوربین هم، تغییرات Redmi Note 13 نسبت به نسب قبلی زیاد بود و احتمالا با عکس های بهتر و جون دارتری توی این گوشی روبرو بشیم. نظر شما درباره ردمی نوت ۱۳ چیه؟ برامون بنویسین تا ببینیم شما هم برای ارزش خرید این گوشی، با ما هم نظر هستین یا نه؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش
تعداد نظرات : 23
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
a.m110

خوبه بد نیست

۲۰ مهر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

گوشی بدی نیست 🖖🏻

۲۰ مهر ۱۴۰۲
Abbas0313

عالی

۱۶ مهر ۱۴۰۲
mehdi gheysari

پرو پلاس

۱۶ مهر ۱۴۰۲
Erfan_mobo

من ک منتظرعرضه نسخه پرو پلاسش میمونم تا 4/5دیگه تو ایران میاد و همه جوره نسبت ب A54ارزش خرید بیشتری داره

۱۵ مهر ۱۴۰۲
Erfan_mobo

سلام دوستان این گوشی تو بازار چین عرضه شده وبرای عرضه حهانی باید ی 4/5ماه دیگه صبر کنید ولی قطعا
ارزش صبر کردن داره وعیلی قیمت معقولی هم داره

۱۵ مهر ۱۴۰۲
SINAZIYA

میگن نسخه پرو پلاسش خیلی خفته برسی اونم بزار لطفا

۱۴ مهر ۱۴۰۲
    Erfan_mobo

    با ی سرچ میشه فهمید کاری نداره ک
    اما هنوز عرضه نشده ک برسی شو بزاره ک

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
Limb0onTop

13 پرو بهتر بود
ولی این تو رنج خودش خیلی خوبه

۱۳ مهر ۱۴۰۲
    I love Mehdi Shajari

    خب معلومه نسخه پرو از نسخه معمولی بهتره😐

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
qazal

من هنوز با عرضه ردمی نوت ۱۲ کنار نیومده بودم
چرا سیزدهش اومد؟؟
مگه همین یه ماه پیش ۱۲ عرضه نشده بود؟🥲😂

۱۳ مهر ۱۴۰۲
    Erfan_mobo

    با ی سرچ میشه فهمید کاری نداره ک
    اما هنوز عرضه نشده ک برسی شو بزاره ک

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
M.B.a

دوربین تشخیص عمق به چه درد می خوره من اولترا واید رو بیشتر دوست دارم

۱۳ مهر ۱۴۰۲
changiz4411

عالی

۱۳ مهر ۱۴۰۲
aliqadiri

عالی

۱۳ مهر ۱۴۰۲
mms2099

ی خورده بذارید روش پروشو بخرید

۱۳ مهر ۱۴۰۲
Hossein713

شیائومی این بار با سری های نوت ۱۳ میترکونه

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Nurse

برای خرید گوشی منتظرش بمونیم یا فعلا خبری ازش نمیاد ؟؟؟

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

این گوشی غوغا خواهد کرد ولی قیمتش چنده note 13 pro وقتی بیاد ایران؟؟
این سوالی است که جوابش خاموشی است🗿🚬

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Hwman

گوشی قابل قبولیه

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Farid qawami

سلام.
پیش بینی میکنین تو بازار ایران چه قیمتی داشته باشه؟

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Soheil1386

به این سری از شیائومی امیدوارم

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Mahayd24

دم شیائومی گرم

۱۲ مهر ۱۴۰۲