بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 11SE شیائومی

این اواخر تنوع گوشی های اقتصادی شیائومی انقدر زیاد شده که ناخودآگاه یاد اوایل دوره معرفی گوشی های سری A سامسونگ میفتیم که هر روز یه مدل ازش معرفی میشد و بهش عادت نداشتیم. اتفاق عجیب تر اینجاست که شیائومی مدتیه یه سری گوشی ها رو با طراحی به شدت مشابه و شاید یه سری تغییرات جزئی تو سخت افزار وارد بازار می کنه. تو این مقاله قراره با مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 11SE آشنا بشیم. یه گوشی کاملا اقتصادی که مشخصاتش از همه نظر ممکنه براتون آشنا باشه. این گوشی یه نسخه اختصاصی برای هند هم داره و تو این مقاله نسخه گلوبال رو بررسی می کنیم.

طراحی Redmi Note 11SE؛ به POCO M3 Pro سلام کن!

تو بخش طراحی، تو همون نگاه اول، یه طراحی کاملا آشنا می بینیم. شیائومی انگار دیده تو انبار بدنه از POCO M3 Pro مونده، گفته بذار اسم پوکو رو از قاب پشتی پاک کنم، به جاش Redmi بنویسم و بفرستمش تو بازار. انتخاب خوبی هم داشته؛ دمش گرم! چون با یه گوشی خوشگل طرفیم که کیفیت ساخت خوبی هم داره.

قاب پشتی گوشی از جنس پلاستیک و براقه و یه تغییر طیف جذاب هم موقع تکون دادن گوشی دیده میشه که زیباست و حس خوبی داره. قاب پشتی به شدت اثر انگشت رو به خودش جذب می کنه که البته میشه با یه قاب این مورد رو حل کرد. یه نوار مشکی رنگ سمت چپ قاب پشتی دیده میشه که تقریبا از وسط شروع میشه و تا بالای گوشی میرسه. یه بیرون زدگی مستطیل شکل گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی داخل نوار مشکی دیده میشه که دو تا دوربین و یه فلش رو تو خودش جای داده. البته جا برای سه تا دوربین بوده ولی شیائومی تصمیم گرفته یکی رو خالی بذاره. لوگوی Redmi هم تو همین نوار مشکی زیر قاب دوربین ها قرار داره. لبه قاب پشتی خمیده طراحی شده که به خوش دست شدن گوشی در کنار وزن مناسبش کمک میکنه. دور تا دور گوشی رو فریم پلاستیکی در بر گرفته.

سمت راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور رو می بینیم. حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده و سرعت و عملکرد خیلی خوبی هم داره. زیر گوشی درگاه تایپ سی، اسپیکر و میکروفون قرار داره. سمت چپ گوشی خشاب سیم کارت رو میبینیم. خشاب سیم کارت Redmi Note 11 SE طراحی هیبریدی داره و میتونه از دو سیم کارت همزمان یا یک سیم کارت و رم میکرو پشتیبانی کنه. بالای گوشی هم میکروفون دوم، جک 3.5 میلی متری و حسگر مادون قرمز قرار گرفته.

برسیم به پنل جلویی، جایی که یه نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 90 هرتزی میبینیم. نمایشگر ردمی نوت 11 اس ای کیفیت رضایت بخش و خوبی داره. از نظر روشنایی به پای نمایشگر های AMOLED نمیرسه ولی تو بازه قیمتی خودش خوبه و کارتون رو راه میندازه. دوربین سلفی تو یه پانچ هول بالای صفحه نمایش قرار داره و اسپیکر مکالمه هم بالاش دیده میشه. پنل جلویی با گوریلا گلس 3 محافظت میشه.

طراحی ردمی نوت 11SE کاملا تکراریه. هیچ اتفاق خاصی یا جدیدی نیفتاده و با یه گوشی از سال 2021 که دوباره تو سال 2022 وارد بازار شده، طرفیم. وجود گواهی IP53 میتونه خیالتون رو تا حدودی بابت مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار راحت کنه. البته از حق نگذریم این گوشی هنوزم یه گوشی خوشگل و خوش دست به حساب میاد.

صفحه نمایش Redmi Note 11 SE هم تو بازه قیمتی خودش کیفیت خوبی داره و رزولوشن بالاتر نمایشگر باعث میشه یه برتری نسبت به رقبای سامسونگ که اکثرا رزولوشن 720 دارن، پیدا کنه.

عملکرد باتری ردمی نوت 11SE

شیائومی یه باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی برای Redmi Note 11 SE در نظر گرفته. این گوشی تو استفاده معمولی میتونه یک روز کامل شارژدهی کنه که عملکرد خوبی به حساب میاد. ردمی نوت 11 اس ای از شارژ 18 واتی پشتیبانی می کنه و فول شارژ شدن باتری تقریبا نزدیک به 2 ساعت طول می کشه. شیائومی داره معادلات رو یکم بهم میریزه و این گوشی تو بعضی از کشور ها با آداپتور و تو بعضی دیگه بدون شارژر وارد بازار شده!

عملکرد دوربین Redmi Note 11 SE

شاید تنها تفاوت بین ردمی نوت 11SE و POCO M3 Pro تو همین بخش دوربین باشه. یه سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی و یه سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق پکیج دوربین Redmi Note 11 SE رو تشکیل میده. خبری از دوربین ماکرو هر چند فانتزی که روی Poco M3 Pro قرار داشت، روی این گوشی نیست. گوشی های دیگه تو این بازه قیمتی دوربین اولترا واید، هر چند تزئینی هم دارن و اینکه تو این بازه قیمتی فقط یه دوربین اصلی روی این گوشی میبنیم یکم عجیبه. عکس هایی که با دوربین این گوشی ثبت میشه، به عنوان یه گوشی اقتصادی کیفیت قابل قبولی داره. قابلیت فیلمبرداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه هم با دوربین اصلی وجود داره که یه نقطه ضعف نسبت به رقباش به حساب میاد که قابلیت فیلمبرداری 4K هم دارن. کیفیت ویدئو ها کاملا معمولیه و ازش انتظار خاصی نداشته باشین.

دوربین سلفی ردمی نوت 11 اس ای هم یه سنسور 8 مگاپیکسلی داره و میتونین باهاش 1080 با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنین. کیفیت عکس های دوربین سلفی کاملا معمولیه ولی خوب نیست.

به طور کلی دوربین این گوشی یکی از نقاط ضعفش به حساب میاد. ولی به این معنی نیست که کلا نمیشه باهاش کاری انجام داد. دوربین Redmi Note 11 SE در حد ثبت خاطرات و چند تا عکس از منظره برای دل خودتون کار رو در میاره. اگه دوربین براتون اولویت داره، انتخاب های بهتری تو همین بازه قیمتی میتونین داشته باشین.

عملکرد پردازشی ردمی نوت 11 اس ای

شیائومی برای بخش پردازشی این گوشی، پردازنده مدیاتک Dimensity 700 رو در نظر گرفته. این گوشی تو دو نسخه با 4/8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. دایمنسیتی 700 از پس انجام کار های روزانه و اجرای بازی های سبک به خوبی بر میاد ولی اگه خیلی از گوشی کار بکشین ممکنه با لگ و باگ هم مواجه بشین.

تو بخش نرم افزار، Redmi Note 11 SE با رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 12.5 بر پایه اندروید 11 معرفی شد. محیط کاربری روان و با امکانات شخصی سازی خوبی در اختیار کاربران قرار گرفته. هنوز خبری از آپدیت اندروید 12 یا MIUI 13 برای این گوشی نیست ولی امیدواریم شیائومی زودتر یه بروزرسانی اساسی برای این گوشی منتشر کنه.

عملکرد اسپیکر ردمی نوت 11SE

هر جا صحبت از گوشی اقتصادی باشه، میتونیم انتظار اسپیکر مونو رو داشته باشیم. این اتفاق روی Redmi Note 11 SE هم افتاده و صدا فقط از اسپیکر زیر گوشی پخش میشه. اسپیکر بلندی و کیفیت خوبی داره. وجود جک هندزفری روی این گوشی هم خبر خیلی خوبیه و به راحتی و با خیال راحت می تونین از هندزفری و هدفون های با سیم استفاده کنین.

آیا redmi note 11se ارزش خرید داره؟

ردمی نوت 11 اس ای (گلوبال) به طور خیلی محدود وارد بازار ایران شده (مهر 1401) و قیمت redmi note 11se تو بازه 5.5 6 میلیون قرار داره. این گوشی به جز بخش دوربین، هیچ تفاوتی با پوکو M3 Pro نداره و شیائومی همون گوشی رو با یه اسم جدید دوباره وارد بازار کرده. Redmi Note 11 SE سال 2022 معرفی شده ولی به جز بخش طراحی، تو بخش های دیگه در حد یه گوشی جدید حرف برای گفتن نداره و همین باعث میشه که این گوشی ارزش خرید بالایی نداشته باشه. این گوشی میتونه انتخاب مناسبی برای پدر و مادر ها یا دانش آموزان باشه که خیلی کار خاصی با گوشی ندارن و دنبال یه گوشی می گردن که بتونه چند سالی همراهشون باشه و اگه یه موقع بالاخره رنگ پوشش سراسری شبکه 5G رو تو ایران دیدیم، بتونه از این شبکه هم سرویس بگیره. البته اینم باز بگیم که این گوشی یه نسخه ساخت هند هم داره که کلا داستانش با این گوشی فرق می کنه.

 

مقایسه گوشی Redmi Note 11 SE و Poco M3 Pro

ردمی نوت 11 اس ای دقیقا یک سال بعد از پوکو ام 3 پرو معرفی شد و اگه این دو تا گوشی همزمان با هم معرفی میشدن، تو یه بازه قیمتی هم قرار داشتن. دو تا تفاوت بین این دو گوشی وجود داره. پوکو M3 Pro یه دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی داره که خبری ازش روی Redmi Note 11 SE نیست. از طرف دیگه، شیائومی موقع معرفی این گوشی روی ظرفیت باتری و شارژدهی باتری این گوشی خیلی تاکید کرده بود. حتی روی جعبه هم نوشته 5000 که به ظرفیت باتری اشاره داره خیلی بزرگ دیده میشه. ولی به طور کلی با توجه به اینکه عمری از Poco M3 Pro گذشته و Redmi Note 11 SE هم هیچ فرق محسوسی با این گوشی نکرده، هر دو گوشی اصلا ارزش خرید بالایی ندارن و میشه تو همین بازه به انتخاب های بهتری هم فکر کرد.

خرید گوشی redmi note 11se
نقاط قوت
شارژدهی خوب باتری
نقاط ضعف
دوربین
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۳ مهر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 84
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Parsasafarpoor

نوت 11seبا نوت 10cnهیچ فرقی نداره فقط se دوربین 2گانه داره cn دوربین 3گانه

۰۵ مرداد ۱۴۰۲
Hossein1861

بچه ها بیچاره شدم تو رو خدا جواب بدید من این گوشی رو ۸ تومن خریدم الان اسمش نوت ۱۰ هست
یعنی بهم انداختن؟

۱۵ تیر ۱۴۰۲
    abdi0011

    نه بهت ننداختن همین گوشی 11se هستش گوشیتو آپدیت کن درست میشه اگر نشد خودت باید اسمشو عوض کنی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
Kach

خیلی عالیه . مچکرم

۱۴ تیر ۱۴۰۲
Afshindj

سلام‌ من یه گوشی شیائومی not11seگرفتم چراتودرباره تلفن نوشته نوت ۱۰مشکلش چیه

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
Alirawa369

شارژر 67وات بزنیم بهش زود تر شارژ میشه

۱۴ اسفند ۱۴۰۱
Kiyarash emr

اسم گوشی نت۱۱ اس ای توی گوشی نوشته نت ۱۰ آخه چرا

۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    Alirawa369

    باید بدی درست کنن منم همینم با برنامه درست میکنن این گوشی خراب شده

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    Alirawa369

    شارژر 67وات بزنیم بهش زود تر شارژ میشه

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    Alirawa369

    بده درست کنن خرابه منم همین بودم درست کردن

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
Alirawa369

چرا پس ردمورد همه ی گوشی ها ویدئو گذاشتی ولی اینو نمیزاری

۰۷ اسفند ۱۴۰۱
Alirawa369

لطفا ویدئو بزار درباره این گوشی
مخصوصا پردازنده

۲۷ بهمن ۱۴۰۱
farzamaminpoor

طراحای این گوشی
همو ام سه پرو رو بیارید پوکوشو پاک کنید جاش ردمی بچسپونید😂

۲۴ آبان ۱۴۰۱
Mahdi2005

مثل همیشه درجه یک 👌🤩

۱۲ آبان ۱۴۰۱
Soheil1386

مهدی کجاییییییییی😔😔😔😔😔

۰۸ آبان ۱۴۰۱
Amir Reza M. p

ارزشش خرید نداره

۳۰ مهر ۱۴۰۱