بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 11E شیائومی

وقتی یه گوشی پرفروش میشه و محبوبیت زیادی پیدا میکنه، شرکت های تولید کننده سعی میکنن تا جای ممکنه از این محبوبیت استفاده کنن و با یه سری تغییرات کوچیک نسخه های متنوعی برای همون گوشی بدن و مشتری های بیشتری رو راضی کنن! شیائومی هم که استاد این داستانه و گوشی های پرفروشش رو با تغییرات کوچیک و اسم های گیج کننده مشابه برای بازار های مختلف عرضه میکنه و تا جایی که میتونه از محبوبیت یه سری گوشی پرفروش استفاده میکنه و پول در میاره. گوشی شیائومی Redmi Note 11E اوایل اسفند 1400 معرفی شد و با تاخیر زیادی به ایران راه پیدا کرد و الان جز لیست قیمت گوشی شیائومی بازار ایران قرار داره. تو این مقاله قراره با مشخصات ردمی نوت 11 ای آشنا بشیم و ببینیم این گوشی تو بازه قیمتی 5 تا 6 میلیون تومن ارزش خرید داره یا نه؟ با بررسی Redmi Note 11E شیائومی همراه موبونیوز باشید.

بررسی طراحی Redmi Note 11E

تو بخش طراحی با یه گوشی طرفیم که از پشت خوبه ولی از جلو زیاد جالب به نظر نمیرسه! برای قسمت پشتی از پلاستیک استفاده شده که تکسچر راه راه جالبی داره و گریپ خوبی توی دست ایجاد میکنه، اثر انگشت و کثیفی خیلی روش نمی مونه. تو گوشه سمت راست دوتا سنسور بزرگ دوربین به همراه فلش LED تو یه مستطیل با یه برآمدگی نسبتا خوب قرار گرفته و به شما این امید رو میده که حتما دوربین گوشی خیلی خوبه! تو بخش دوربین با هم بیشتر این سنسور هارو بررسی میکنیم. پایین گوشی لوگو redmi با یه 5g کوچولو قرار داره که میگه بله من ارتباط 5g هم دارم و نکته خوبی برای این گوشی به حساب میاد. قسمت پشتی با یه خمیدگی محسوس به فریم میانی وصل میشه که از جنس پلاستیکه و حالت تختی داره و تو دست گرفتن گوشی رو بهتر میکنه. وزن گوشی اما نسبتا بالاست و در حدود 200 گرمه.

بررسی طراحی و محتویات Redmi Note 11E

سمت راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور رو میبینیم، که به عنوان حسگر اثر انگشت هم استفاده میشه و سرعت و عملکرد خیلی خوبی هم داره. لبه پایینی گوشی درگاه تایپ سی، اسپیکر و میکروفون قرار داره. سمت چپ خشاب سیم کارت رو میبینیم. خشاب سیم کارت همزمان از دو سیم یا یه سیم و کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه.لبه بالا هم میکروفون دوم، جک 3.5 میلی متری قرار داره و تمام.

حدود 83.6 درصد از جلوی گوشی رو صفحه نمایش تشکیل داده. نمایشگر حاشیه هایی زیادی داره (به خصوص از پایین صفحه) و استفاده از ناچ قطره ای طراحی این بخش رو قدیمی و نامناسب کرده.

در کل با یه طراحی ساده و نسبتا قدیمی (مخصوصا تو صفحه نمایش) طرفیم که فقط طراحی جالب دوربین هاش کمی بهترش میکنه و میشه گفت تو طراحی حرف خاصی برای گفتن نداره.

مشخصات صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 11E

برسیم به پنل جلویی، جایی که در redmi note 11e از یه نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 90 هرتزی استفاده شده. نرخ به روز رسانی هوشمند نیست. اگه مصرف باتری براتون مهمه باید به صورت دستی نرخ رو تغییرش بدید. کیفیت صفحه نمایش مناسبه، تراکم پیکسلی بالاست و زاویه دید خوبی داره، اما از قابلیت HDR پشتیبانی نمیکنه و همین باعث میشه تو بعضی ویدیو ها کیفیت خیلی خوبی نشون نده. از تاچ سمپلینگ با نرخ 240 هرتزی استفاده شده که عملکرد خوبی برای کسایی که با گوشی بازی میکنن داره. روشنایی صفحه میشه گفت متوسطه و تو محیط بیرون ممکنه کمی اذیتتون کنه. هیچ محافظ پیش فرضی هم روی صفحه نصب نیست و بهتره حتما از گلس استفاده کنید.

مشخصات صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 11E

در کل عملکرد صفحه میشه گفت خوبه برای این بازه، عالی نیست ولی راضیتون میکنه.

بررسی عملکرد باتری ردمی نوت 11E

شیائومی یه باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت برای Redmi Note 11e استفاده کرده. این گوشی تو استفاده معمولی یک روز کامل شارژدهی میکنه و اگه کمی استفاده کمتری کنید تا یک روز نیم هم جواب میده. یه شارژر 18 واتی تو جعبه قرار داره که با استفاده از اون فول شارژ شدن باتری تقریبا نزدیک به 1 ساعت 40 دقیقه طول میکشه. در مجموع عملکرد باتری برای بازه قیمتی خودش مناسبه و هم سرعت شارژ و هم شارژدهی اون بازدهی خوبی دارن و هیچ نقطه ضعفی یا قوت خاصی تو این بخش نداره.

بررسی عملکرد باتری ردمی نوت 11E

مشخصات دوربین Redmi Note 11E

دوربین redmi note 11e بخشیه که با دیدن گوشی شاید به خودتون بگید حتما خیلی سنسور های قوی و خوبی توش استفاده شده. از دو تا سنسور یکی 50 مگاپیکسلی اصلی و یکی سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی استفاده شده، اولین کمبود دوربین اینجا میشه دید که از سنسور اولترا واید و ماکرو خبری نیست و یکی از نقطه ضعف های این بخشه. کیفیت سنسور اصلی خوبه نسبتا و تو روشنایی مناسب عکس های با دیتیل خوبی میگیره اما تو شب و روشنایی کمتر نویز دیده میشه و کیفیتش کمی افت میکنه. عکس های پرتره هم بد نیست و سوژه رو خوب جدا میکنه اما کمی کدر میشه کیفیت سوژه و دینامیک رنج مناسبی هم نداره. فیلمبرداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه میگیره و کیفیت خیلی بالا و خفنی نداره فیلم ها و تقریبا کار راه بنداز و معمولیه.

مشخصات دوربین Redmi Note 11E

دوربین سلفی ردمی نوت 11 ای از یه سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده کرده و میتونید باهاش 1080 با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. کیفیت عکس های دوربین سلفی کاملا معمولیه ولی خوب نیست و بیشتر به درد گرفتن یه سری عکس معمولی و ساده میخوره و زیاد نباید بهش اتکا کنید.

به طور کلی دوربین این گوشی یکی از نقاط ضعفش به حساب میاد، نه اینکه افتضاح باشه، کار رو درمیاره ولی دوربین های خیلی بهتری تو این بازه دیده میشه و اگه دوربین براتون خیلی مهمه گوشی ردمی Note 11e خیلی راضیتون نمیکنه.

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزار ردمی نوت 11 ای

شیائومی برای بخش پردازشی این گوشی، پردازنده مدیاتک Dimensity 700 رو در نظر گرفته. این گوشی تو دو نسخه با 4/6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. استفاده از این پردازنده هم امکان ارتباطی 5g به این گوشی داده و هم باعث شده در کنار قدرت مناسب پردازشی مصرف باتری بهینه ای هم داشته باشه. تو محیط کاربری و استفاده معمولی هیچ مشکل و باگی دیده نمیشه و یه تجربه روون و خوب در کنار نرخ به روز رسانی 90 هرتزی بهتون میده. تو بازی های سبک که هیچ مشکلی نداره، بازی کالاف دیوتی رو با جزئیات مدیوم و فریم متوسط تقریبا بدون هیچ مشکل و افت فریمی اجرا میکنه و خیلی هم داغ نمیکنه.

تو بخش نرم افزار از رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 13 بر پایه اندروید 11 استفاده شده. محیط کاربری روون و با امکانات شخصی سازی خوبی داره و نسبت به نسخه MiUI 12.5 بهبود عملکرد خوبی داره و باگ ها و مشکلات کمتری توش دیده میشه. هنوز خبری از آپدیت اندروید 12 برای این گوشی نیست و معمولا گوشی های اقتصادی  و میان رده شیائومی دیرتر از بقیه این آپدیت ها رو دریافت میکنن.

در مجموع استفاده از پردازنده جدید و تقریبا میان رده توی این گوشی باعث شده عملکردش توی این بخش خوب باشه و نشون میده شیائومی بیشترین تمرکز و هزینه رو روی این بخش از گوشی کرده.

عملکرد اسپیکر ردمی Note 11e

به خاطر کاهش هزینه تو گوشی های اقتصادی از اسپیکر مونو تا جای ممکنه استفاده میشه. این اتفاق توی Redmi Note 11e هم افتاده و صدا فقط از اسپیکر زیر گوشی پخش میشه. اسپیکر بلندی و کیفیت متوسطی داره و خیلی نباید ازش انتظار زیادی داشته باشید. جک 3.5 میلیمتری صدا هم روی این گوشی قرار گرفته و به راحتی و با خیال راحت می تونید از هندزفری و هدفون های با سیم استفاده کنین.

آیا redmi note 11e شیائومی ارزش خرید داره؟

ردمی نوت 11 ای به طور خیلی محدود وارد بازار ایران شده، قیمت redmi note 11e هم تو بازه 5 تا 6.2 میلیون تومن قرار داره. طراحی و دوربین معمولی داره که عملکردش با توجه به بازه قیمتیش بد نیست ولی گوشی های با کیفیت بهتری تو این بخش پیدا میشن. صفحه نمایش نسبتا خوبه و راضیتون میکنه، عملکرد سخت افزاری و باتری خوبی داره و اگه دنبال یه گوشی مناسب برای کاربری معمولی و کمی هم بازی می کنید تو بازه قیمتی خودش عملکرد خوبی داره. اما مزیت هاش اونقدری نیست که بی خیال گوشی های رند بازار بشید و اگه حوصله دردسر تامین لوازم و قطعات رو در آینده ندارید، سراغ خرید گوشی redmi note 11e نرید بهتره.

مقایسه گوشی Redmi Note 11 SE و Redmi Note 11e

این دو گوشی عملا یکین و به غیر از یه سری تفاوت های جزئی ردمی نوت 11se تو بخش های مختلفی مثل دوربین سلفی نسبتا بهتر، امکان انتخاب بین رم 4/8 به جای 4/6، استفاده از رابط کاربری مقداری قدیمی تر (MiUi 12.5 نسبت به MiUi 13) تفاوت عملکردی زیاد نسبت به هم ندارند. فقط طراحی بهتر و خوش دست تر redmi Note 11se ممکنه کمی جذاب ترش کنه. پس اگه فاکتور تفاوت طراحی و سلیقه رو بذاریم کنار، هر کدوم ارزون تر بود ارزش خرید بیشتری داره. البته هر دو گوشی به صورت محدود وارد بازار ایران شدن و خریدشون ریسکیه.

مشاهده لیست فروشنده های معتبر و قیمت روز گوشی Redmi Note 11SE شیائومی

مقایسه گوشی Redmi Note 11 و Redmi Note 11e

Redmi Note 11 صفحه نمایش امولد با کیفیت و جزئیات خیلی بهتر و روشنایی بیشتری داره، عملکرد دوربینش بهتره و لنز های ماکرو و اولترا واید هم داره، تو طراحی از بدنه سبک تر و خوش دست تری استفاده شده، عملکرد باتری تقریبا یکیه و یه کوچولو شارژدهیش کمتره اما سرعت شارژش به خاطر شارژ 33 واتی بهتره و حدود نیم ساعتی زودتر فول شارژ میشه. اسپیکر استفاده شده هم کیفیت و بلندی بهتری داره. redmi Note 11e عملکرد سخت افزاری بهتر و پردازنده جدید تری داره و یه کوچولو تجربه روون تری هم تو رابط کاربری هم تو بازی ها بهتون میده، تو امکانات ارتباطی وضعیتیش یه کوچولو بهتره و از بلوتوث 5.1 و 5G استفاده میکنه. در مجموع و با توجه به اینکه ردمی نوت 11 ای تو اکثر زمینه های عملکرد نسبتا ضعیف تری داره و قیمت هر دو برای نسخه 4/128 حدودا 5 میلیون تومنه و ردمی نوت 11 جر گوشی های رند بازار محسوب میشه که لوازم جانبیش به وفور وجود داره، خرید شیائومی Redmi Note 11 انتخاب منطقی تری به حساب میاد.

مقایسه گوشی Samsung A23 و Redmi Note 11e

ردمی نوت 11e از یه صفحه نمایش IPS نسبت به TFT سامسونگ استفاده میکنه که هم کیفیت و شفافیت بهتری داره و هم روشنایی بالاتری بهتون میده. عملکرد سخت افزاریش هم به خاطر استفاده از پردازنده جدیدتر، خیلی بهتره و مخصوصا تو اجرا بازی های تفاوت محسوسی با هم دارن. طراحی هر دو گوشی نسبتا معمولی و ساده اس و برتری خیلی خاصی نسبت به هم ندارن. تو امکانات ارتباطی redmi note 11e به خاطر استفاده از بلوتوث 5.1 و تماس 5G وضعیت نسبتا بهتری داره. گوشی سامسونگ A23 از اندروید 12 و رابط کاربری One UI استفاده میکنه که نسبتا تجربه بهتری بهتون میده. تو بخش باتری عملکردشون تقریبا یکیه و شارژر 25 واتی سامسونگ تو بخش سرعت شارژ یه برتری 10 دقیقه ای تو شارژ کامل بهش میده. دوربین سامسونگ عکس های نسبتا با کیفیت تری میندازه و سنسورهای ماکرو و اولترا واید هم روش قرار گرفته. اسپیکر هر دو مونو با کیفیت و بلندی معمولیه. اگه دوربین براتون خیلی مهمه و با رابط کاربری سامسونگ راحت ترید می تونید سراغ خرید گوشی A23 سامسونگ برید، در غیر این صورت با توجه به قیمت نسخه 4/128 هر دو مدل که ردمی نوت 11e حدود 800 هزار تومن ارزون تره خریدش منطقی تره و عملکرد بهتری توی بخش پردازشی و صفحه نمایش داره.

مشاهده لیست فروشنده های معتبر و قیمت روز گوشی A23 سامسونگ

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۴ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 54
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

@hasan23

سلام می خواستم بدونم چطوری این گوشی امتیاز 8.1 اورده درحالی که گوشی هایی بودند که در بازه قیمتیشون امکانات و ویژگی هایی داشتن خیلی خوب بود و بقیه رقبا رو می زاشتن تو جیبشون ولی از شما امتیاز همیشه کمتر از ۸می گرفتن 🤔?

۰۲ دی ۱۴۰۱
@hasan23

سلام می خواستم بدونم چطوری این گوشی امتیاز 8.1 اورده درحالی که گوشی هایی بودند که در بازه قیمتیشون امکانات و ویژگی هایی داشتن خیلی خوب بود و بقیه رقبا رو می زاشتن تو جیبشون ولی از شما امتیاز همیشه کمتر از ۸می گرفتن ?

۰۲ دی ۱۴۰۱
Mahdi2005

برو درسته 👌🤩

۰۹ آذر ۱۴۰۱
farzamaminpoor

واقعا طراحیا شیائومی هی داره بهتر و بهتر میشه اما با الگو گرفتن از یه برند دیگه😂🤦

۲۴ آبان ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۲۲ آبان ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۲۲ آبان ۱۴۰۱
tahamousavi

شیائومی هم رسماً نسل ۱۱ خودش رو حلال کرده!

۱۹ آبان ۱۴۰۱
afsheen

اپل خودتی…اپل اداتو در میاره 😄

۱۷ آبان ۱۴۰۱
Madi11

همون بهتر که به طور محدودی وارد بازار شده
قاعدتن لوازم جانبیش هم سخت پیدا میشه

۱۷ آبان ۱۴۰۱
Madi11

همون بهتر که به طور محدودی وارد بازار شده

۱۷ آبان ۱۴۰۱
    hashemaqa

    درود

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
hamidcipher

میانرده ! /:

۱۶ آبان ۱۴۰۱