بررسی مشخصات Redmi K60 شیائومی

گوشی های سری K ردمی قاتل پرچمدارهای بسیار خوش ساخت و خوش قیمت شیائومی هستند که بیشتر توی بازار چین عرضه میشن و در بازار ایران به خاطر عرضه نسخه های مشابه سری F پوکو خیلی محدود وارد میشن. اما با توجه به قیمت مناسب و امکانات خیلی خوبی که ارائه میکنن طرفدارهای خاص خودشون رو دارند، مخصوصا در بین گیمرهایی که دنبال یه گوشی با پردازنده خیلی قدرتمند و قیمت مناسب میگردن. گوشی ردمی K60 هم که در اواسط دی در بازار چین عرضه شده و قیمت حدودی 350 دلاری داره، جدیدترین گوشی از این سری با یه سری تغییرات مثبته که ارزش خریدش رو به نسبت نسل قبل بالاتر هم برده. با بررسی مشخصات Redmi K60 شیائومی موبونیوز همراه باشید تا این گوشی تقریبا قاتل پرچمدار جدید و جذاب رو یه بررسی اجمالی داشته باشیم.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت شیائومی Redmi K60

طراحی و ظاهر گوشی ردمی کی 60 مثل نسل قبل یعنی Redmi K50 زیبا و چشم نوازه و از یه طراحی ساده برای این گوشی استفاده شده. قاب پشتی از جنس شیشه ساخته شده و طراحی نسبتا ماتی داره که خیلی اثر انگشت و کثیفی روش باقی نمیمونه. چینش و طراحی دوربین ها هم مقداری تغییر کرده و سنسورها به صورت خط عمودی در یه برآمدگی مستطیلی شکل به همراه فلش LED قرار گرفتن. لبه های این برآمدگی به صورت خمیده و از جنس فلز ساخته شده و سنسورها هم داخل بخش شیشه ای محصور شدن که باعث میشه ظاهر گوشی تکراری نباشه. لوگوی REDMI هم پایین این قسمت قرار گرفته.

بررسی طراحی شیائومی Redmi K60

Redmi K60 شیائومی توی چهار رنگ عرضه میشه که دو رنگ سفید و سبز طراحی یکسانی دارند ولی رنگ مشکی و آبی کمی متفاوت ساخته شدن. رنگ مشکی در لبه ها یه بخش با طراحی هاشور مانند و شبیه به برچسب کربن داره و رنگ آبی هم از چرم مصنوعی ساخته شده و به جای بخش هاشور مانند لبه ها از دو تکه جدا که با یه دوخت جذابی به بخش وسط متصل شده استفاده میکنه. همین باعث شده این رنگ باعث خاص شده و جذاب شدن گوشی بشه و بهتر هم در دست قرار بگیره. اما وزن نسبت به نسخه های دیگه حدود 5 گرم سنگین تره (وزن نسخه های با پشت شیشه ای 199 گرمه). قسمت فلزی برآمدگی دوربین هم از رنگ بدنه استفاده میکنه و در نسخه های مختلف متفاوته. قاب پشتی با یه طراحی خمیده به فریم پلاستیکی که ظاهری شبیه به فلز داره متصل میشه و باعث میشه استفاده در طولانی مدت راحت تر باشه.

مشخصات بدنه گوشی شیائومی مدل ردمی کی 60

بالای گوشی اسپیکر، میکروفون و فرستنده مادون قرمز که پای کار ثابت گوشی های شیائومیه، قرار داره. پایین گوشی اسپیکر دوم، میکروفون، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت (که فقط از دو سیم پشتیبانی میکنه) قرار داره. روی لبه راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته و حسگر اثر انگشت به روی صفحه نمایش منتقل شده. لبه چپ هم کویره و خبری نیست.

مشخصات بدنه redmi k60 شیائومی

در مورد مقاومت گوشی در برابر آب و گرد و غبار اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی به احتمال زیاد مثل نسل قبلی خودش از گواهی IP53 توی ساخت استفاده شده. در مجموع کیفیت ساخت و طراحی نسبت به قیمت بسیار خوبه و با یه گوشی خوش ساخت و جذاب طرفیم.

 

مشخصات صفحه نمایش شیائومی Redmi K60

برسیم به نمایشگر گوشی ردمی K60 که یکی از بخش های خیلی جذاب گوشیه و از یه نمایشگر 6.67 اینچی OLED با رزولوشن 1440×3200 با تراکم پیکسلی 526 PPI و رفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنه. کنتراست و عمق رنگ ها به لطف پنل 12Bit (که امکان نمایش 68 میلیارد رنگ رو داره) بسیار جذابه و خوراک تماشای ویدیو و بازی کردنه. این اتمام کار نیست و این صفحه نمایش از دالبی ویژن و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کنه تا بتونین نهایت کیفیت رو باهاش موقع تماشای محتوای ویدیویی که از این فرمت ها پشتیبانی میکنه، تجربه کنین. حاشیه صفحه نمایش مناسبه و دوربین سلفی توی یه پانچ هول وسط صفحه قرار گرفته. حسگر اثر انگشت اپتیکال هم دقت و سرعت خوبی در باز کردن گوشی داره.

بررسی صفحه نمایش شیائومی Redmi K60

در این نسل پنل نمایشگر ساخت سامسونگ استفاده نشده و شیائومی با یه شرکت چینی دیگه برای این گوشی همکاری کرده و با اینکه کیفیت ساخت و امکانات مثل نسل قبلی بسیار خوبه اما روشنایی بیشینه مقداری کمتره و از محافظ پیش فرض صفحه نمایش هم خبری نیست. برای تجربه بهتر موقع بازی هم از تاچ سمپلینگ 480 هرتزی استفاده شده. در مجموع صفحه نمایش یه تجربه در حد گوشی بالا رده رو با قیمت اقتصادی تر میده و کاملا میتونه شما رو راضی کنه.

بررسی صفحه نمایش شیائومی ردمی k60

 

مشخصات باتری گوشی شیائومی ردمی K60

شیائومی از یه باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5500 میلی‌آمپر ساعت برای گوشی ردمی کی 60 استفاده کرده. به لطف این باتری حجیم و پردازنده با مصرف بهینه، عملکرد شارژدهی این گوشی خیلی خوبه و در استفاده معمولی میتونه دو روز به شما شارژ بده (در صورتی که رزولوشن صفحه رو روی FHD+ تنظیم کنید و از رفرش ریت پایین تری استفاده کنید). در صورت استفاده از رزولوشن و رفرش ریت بالاتر این عدد به حدود یک روز میرسه که باز هم شارژدهی بسیار مناسب و خوبی به حساب میاد. 20 دقیقه بازی PUBG حدود 6 درصد از شارژ گوشی رو کم میکنه و نیم ساعت تماشای ویدیو هم حدود 3 درصد از شارژ رو کاهش میده.

مشخصات باتری گوشی شیائومی ردمی K60

گوشی redmi k60 از فست شارژ 67 واتی پشتیبانی می‌کنه و فول شارژ شدن باتری با این آداپتور که داخل جعبه قرار داره، نزدیک به 55 دقیقه زمان می‌بره که با توجه به ظرفیت باتری، عدد خوبی به حساب میاد.

یه نکته قابل توجه که به این نسل اضافه شده استفاده از شارژ بیسیم فست شارژ 30 واتیه که باعث شده این گوشی هر چه بیشتر به یه گوشی پرچمدار نزدیک بشه.

 

بررسی عملکرد دوربین شیائومی ردمی K60

شیائومی برای ردمی K60 از سه تا سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده کرده که نسبت به نسل قبل، فقط سنسور اصلی بهبود پیدا کرده و باعث شده عملکرد لنز اصلی در این بخش نسبتا بهتر بشه ولی هنوز سنسورهای فرعی تعریف آنچنانی ندارند.

بررسی عملکرد دوربین شیائومی ردمی K60

لنز اصلی عملکرد خوبی با توجه به قیمت داره و عکس های ثبت شده کنتراست بالا و رنگ واقعی دارند و شفافیت هم مناسبه. دینامیک رنج در نور کم کمی مشکل داره ولی با روشن کردن حالت نایت مد این مشکل تا حدودی رفع میشه.

سنسور اولترا واید در روز کیفیت مناسب و قابل قبولی داره اما در عکس های شب و تاریک خیلی تعریفی نداره. لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی داره و خیلی نمیتونید روش حساب باز کنید.

امکانات و قابلیت های بخش فیلمبرداری به لطف استفاده از پردازنده پرچمدار بسیار بهبود پیدا کرده و امکان ثبت ویدیو با رزولوشن 8K و با 24 فریم بر ثانیه امکان پذیر شده. با رزولوشن 4K هم میتونید با نرخ 30 یا 60 فریم فیلمبرداری کنید. در مجموع کیفیت فیلمبرداری خوبه و لرزشگیر اپتیکال هم به خوبی به وظیفه اش عمل میکنه و فیلم های با لرزش بسیار کمی ضبط میکنه.

دوربین سلفی از لحاظ عدد مگاپیکسل کمی پسرفت کرده و از یه سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده شده اما کیفیت خوب و قابل قبولی داره. در عوض قابلیت فیلمبرداری 1080 با 60 فریم بر ثانیه اضافه شده که کیفیت خوب و مناسبی هم داره.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزاری شیائومی Redmi K60

دیگه خبری از پردازنده مدیاتک نیست و از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در کنار 8/12/16 گیگ رم و 128/256/512 گیگ حافظه ذخیره سازی برای redmi k60 استفاده شده. سرعت هسته اصلی و پر قدرت نسبت به گوشی های دیگه ای که از این پردازنده استفاده میکنن مقداری کمتره و روی 3000Mhz قرار گرفته. البته این دلیلی بر ضعف این پردازنده نیست و باعث شده مشکل داغ شدن بیش از حد و افت قدرت این پردازنده تا حد خیلی زیادی برطرف بشه و خیلی راحت بتونه از پس بازی های بسیار سنگین با گرافیک بالا و فریم حدود 55 تا 60 بر بیاد و در استفاده طولانی مدت هم لگ و افت خیلی شدیدی نداشته باشه. البته هنوز در نزدیکی دوربین دما تا حدود 47 درجه بالا میره که مقداری زیاده ولی به خوبی این دما رو میتونه مدیریت کنه.

بررسی عملکرد پردازشی شیائومی Redmi K60

تجربه رابط کاربری ردمی k60 به خاطر استفاده از MIUI 14 و اندروید 13 بسیار به روز و مناسبه و یه تجربه خیلی روون و راحت رو به شما میده. MIUI 14 هم بهبود های بسیار زیاد و خوبی کرده و در کنار قابلیت های شخصی سازی بسیاری که بهش اضافه شده، ظاهر بهتری پیدا کرده و سبک تر هم شده. برنامه های پیش فرض و غیر قابل پاک کردن کاهش پیدا کرده و میتونید به جز 8 مورد از برنامه های اصلی پیش فرض رو اگه لازم ندارید به راحتی پاک کنید.

 

مشخصات اسپیکر شیائومی ردمی K60

اسپیکر استریو استفاده شده بلندی بسیار خوبی داره و صدا به خوبی بالانس شده. تفکیک صدا هم مناسبه و به خوبی صدای خواننده و ساز ها رو میتونید تشخیص بدید، اما در بلندی بیشینه تا حدودی نویز توی صداها شنیده میشه. از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست و یا باید از تبدیل تایپ سی استفاده کنید و قید پورت تایپ سی رو بزنید و یا از هندزفری های بلوتوثی استفاده کنید که به لطف بلوتوث نسخه 5.3 استفاده شده تجربه بسیار خوب و با تاخیر کمی رو به شما میده.

مشخصات اسپیکر شیائومی ردمی K60

 

آیا گوشی Redmi K60 شیائومی ارزش خرید دارد؟

گوشی شیائومی Redmi K60 با توجه به صفحه نمایش بسیار خوب با جزئیات و روون و طراحی ساده و جذابش در کنار یه پردازنده قدرتمند که تا سال ها از پس بازی ها با کیفیت خوب برمیاد و باتری با شارژدهی عالی یه گوشی تقریبا قاتل پرچمدار خیلی خوب به حساب میاد که عملکرد بخش دوربینش هم خوب و مناسبه و خیلی مثل نسخه های قبلی جزو نقاط ضعف به حساب نمیاد. اما انحصاری بودن این گوشی برای بازار چین میتونه خیلی ها رو نسبت به این گوشی دلسرد کنه و لوازم جانبی سری های K هم خیلی در بازار ایران به وفور نسخه های دیگه ردمی پیدا نمیشه. البته باید تا زمان عرضه اون در بازار ایران و مشخص شدن قیمت نهایی صبر کنیم تا بتونیم در مورد ارزش خرید ردمی k60 نظر قطعی بدیم. نباید از گزینه پوکو که به صورت جهانی هم عرضه میشه و معمولا قیمت نسبتا مناسب تری نسبت به این گوشی داره صرف نظر کنیم و باید ببینم برند پوکو با سری F خودش امسال چه چیزی در چنته داره و تو جنگ قیمت گوشی شیائومی کدوم مدل تو این بازه برنده میشه!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۴ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 72
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Shayan .mi

پشمام با این قیمت که حدود ۲۳/۲۵ ملیون هست نرخ ۱۴۴ هرتز داره ثبت لمس ۴۸۰ هرتز داره ۶۸ میلیارد رنگه دالبی ویژن داره گیمیگه 8k ویدیو میگیره این فوقالعاده هست😍😍😍

۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    Hamid85

    سلام تو ایران اومده لطفا اصلاحش کنید اداپتور۱۲۰وات و IP67داره…

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
aRssAlaN

سلام تو ایران اومده؟

۲۱ خرداد ۱۴۰۲
Mahdi2005

خسته نباشید به بچه های موبونیوز ❤️❤️

۲۴ اسفند ۱۴۰۱
Sepehr Tuluie

نسبت به قیمتش واقعا گوشی خوبی برای گیم هست

۲۴ اسفند ۱۴۰۱
tahamousavi

اولش فکر کردم این همون پوکو اف 4 هستش، بعد دیدم فرق داره.
فکر کردم پوکو اف 4 گیمینگه، ولی دیدم مشخصاتش بهش نمیخوره.
آخر سر هم متوجه شدم کلا یه چیز دیگه س و مشابهی توی پوکو نداره.
اگه بیاد تو ایران، گوشی خوبی میشه…

۱۰ اسفند ۱۴۰۱
    Hamid5665

    الآن دیگه مشخصه، همون poco f5 pro هست با باطری قویتر و رم و حافظه بالاتر هم داره،فقط توی بازار ایران سخت گیر میاد

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
thisabasi

طراحیش یه جوریه 🤔

۰۹ اسفند ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

گوشی قشنگیه 👌🏻

۰۹ اسفند ۱۴۰۱
A.L.I

ب قیافش میخوره ک خوش دست باشه

۰۸ اسفند ۱۴۰۱
ALI ZAREI

طراحی خوشگلی داره

۰۸ اسفند ۱۴۰۱