بررسی گوشی Redmi K60 Ultra شیائومی

یکی از گوشی های قاتل پرچمدار و خفن امسال گوشی شیائومی 13T Pro که مدتی میشه در ایران با قیمت حدودی 25 میلیون تومان موجود شده و در اکثر بخش های میتونه یه تجربه نزدیک به گوشی های پرچمدار رو به شما عرضه کنه. البته این گوشی برای بازار چین با نام شیائومی ردمی K60 Ultra عرضه شده که یه سری تغییرات نسبت به نسخه جهانی گوشی داره، مخصوصا در بخش دوربین اما قیمت حدودی 330 یورویی گوشی باعث میشه این گوشی مخصوص بازار چین، یه گزینه خیلی جذاب بین باقی قاتل پرچمدارهای امسال باشه. با بررسی گوشی Redmi K60 Ultra شیائومی همراه موبونیوز باشید تا ببینم این قاتل پرچمدار ردمی چند مرده حلاجه؟

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت شیائومی Redmi K60 Ultra

از لحاظ ظاهری این گوشی ردمی شبیه پرچمدارهای سری شیائومی 13 ساخته شده و از یه طراحی و بدنه پریمیوم و با کیفیت ساخت بالا استفاده میکنه. پنل پشتی از شیشه ساخته شده و حس خوبی موقع استفاده منتقل میکنه اما به خاطر براق بودن ساختار گوشی خیلی راحت کثیف میشه. توی سه رنگ مشکی، سبز و سفید عرضه میشه که رنگ مشکی یه مقداری طراحی مات‌تری داره و یه سری خطوط مورب هم در پنل پشتی به کار رفته. به خاطر متریال به کار رفته در گوشی و همچنین ساختار داخلی یه مقداری وزن گوشی زیاده، البته در حد گوشی های پرچمداری مثل S23 Ultra سامسونگ نیست. حدود 204 گرم وزن داره و قطر گوشی هم 8.5 میلیمتره و ممکنه در استفاده طولانی مدت یه مقداری به دست شما فشار وارد کنه. البته لبه های پنل پشتی یه مقداری خمیدگی داره که باعث میشه گوشی بهتر توی دست قرار بگیره.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت شیائومی Redmi K60 Ultra

جزیره دوربین مثل گوشی های قبلی سری K طراحی شده و از بخش مربعی شکل ساخته شده از شیشه و با برآمدگی زیاد برای این گوشی استفاده شده که به صورت دو تکه است و دوربین اصلی، لنز ماکرو و فلش LED در بخش بالایی و لنز اولترا واید و نوشته های 50 مگاپیکسلی در بخش پایینی قرار گرفته. لوگو Redmi هم در پایین پنل پشتی قرار گرفته.

فریم گوشی طراحی کاملا تختی داره و از پلاستیک توی ساختش استفاده شده ولی از لحاظ ظاهری جذاب و زیبا ساخته شده. روی لبه سمت راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه. لبه سمت چپ هیچ خبری نیست و کویره. بالای گوشی اسپیکر دوم و میکروفون دیده میشه. پایین گوشی هم اسپیکر اصلی، میکروفون، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت قرار داره که فقط از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکنه.

صفحه نمایش تخت از لحاظ ظاهری نکته عجیب و غریبی نداره و از یه طراحی مناسب و مدرن استفاده میکنه. حدود 87.5 درصد از پنل جلوی گوشی رو نمایشگر تشکیل داده که حاشیه مناسبی به حساب میاد. دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول وسط نمایشگر قرار گرفته. گواهی IP68 توی ساخت گوشی به کار رفته و خیال شما رو بابت عدم نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل گوشی راحت میکنه و باعث نزدیک تر شدن کیفیت ساخت به گوشی های پرچمدار شده. در مورد گلس محافظ قرار گرفته روی صفحه هم اطلاعات دقیقی نیست و به احتمال زیاد شیائومی با یک شرکت چینی دیگه در این زمینه همکاری کرده.

در مجموع از لحاظ کیفیت ساخت این گوشی چیزی کم نداره و با استفاده از متریال با کیفیت توی ساخت، طراحی مدرن و به روز و نسبتا خوش دست و همچنین رعایت گواهی IP68 توی ساخت، در این بخش نمره بسیار خوبی کسب میکنه.

 

بررسی صفحه نمایش شیائومی ردمی K60 Ultra

یک نمایشگر 6.67 اینچی بزرگ با پنل اولد و با رزولوشن 1220 در 2712 (1.5k) برای گوشی استفاده شده که از دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی میکنه و میتونه محتواهایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنن رو با کیفیت بسیار خوبی نمایش بده. کیفیت و جزئیات محتوای نمایش داده شده بسیار بالاست. دقت رنگی مخصوصا رنگ مشکی خیلی خوبه و با امکان نمایش بیش از 68 میلیارد رنگ از لحاظ جزئیات و دقت رنگی هیچ کمبودی رو احساس نمیکنید. حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر قرار گرفته و عملکرد سریع و مناسبی داره.

بررسی صفحه نمایش شیائومی ردمی K60 Ultra

رفرش ریت 144 هرتزی برای گوشی استفاده شده که در عمل و استفاده معمولی خیلی تفاوتی با گوشی های 120 هرتزی نداره و فقط توی بعضی بازی های خاص میتونید به این عدد دست پیدا کنید، پس خیلی از این عدد شگفت زده نشید! به صورت هوشمند و با توجه به استفاده ای که از گوشی میکنید میتونه بین 30 تا 144 هرتز جابجا بشه. به گفته شیائومی گوشی ردمی کی 60 اولترا روشنایی بیشینه 2600 نیتی داره که خیلی عدد خفن و شگفت انگیزیه، البته خیلی نباید هیجان زده شد، چون در حالت تنظیم دستی این عدد تا 500 و در حالت خودکار نهایتا تا 1200 نیت روشنایی صفحه نمایش افزایش پیدا میکنه و فقط اگر از محتوا HDR زیر نور مستقیم آفتاب استفاده کنید این عدد میتونه به 2600 نیت گفته شده نزدیک شه! البته برای استفاده زیر نور آفتاب و محیط‌های پر نور هیچ ضعف و مشکلی نداره.

تاچ سمپلینگ 480 هرتزی داره که باعث میشه صفحه نمایش پاسخدهی بهتری به دستورهای شما داشته باشه و موقع کار با گوشی در کنار رفرش ریت بالای نمایشگر حس خیلی خوبی به شما منتقل کنه. البته موقع بازی هم میتونه به کمکتون بیاد تا شما بتونید عملکرد بهتری توی بازی های آنلاین داشته باشید. در مجموع صفحه نمایش هیچی از گوشی های پرچمدار کم نداره و میتونه کیفیت تصویر بسیار خوبی رو به همراه عملکردی روون و سریع به کاربر بده.

 

مشخصات باتری Xiaomi Redmi K60 Ultra

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد مناسبی داره و با توجه به سخت افزار قدرتمند و صفحه نمایش پر جزئیات و پر مصرف میتونه توی استفاده عادی و روزمره حدود یک روز شارژدهی کنه. البته اگه استفاده سنگین از گوشی انجام بدید، مثلا بازی کنید احتمالا آخر روز نیاز به شارژ مجدد داشته باشید. البته با توجه به قرار گرفتن شارژر 120 واتی داخل جعبه نیازی نیست خیلی منتظر باشید، بعد از گذشت حدود 10 دقیقه 50 درصد باتری شارژ میشه و توی حدود 20 دقیقه باتری گوشی کاملا شارژ میشه. موقع شارژ گوشی هم دمای گوشی خیلی بالا نمیره.

مشخصات باتری Xiaomi Redmi K60 Ultra

از قابلیت شارژ بیسیم برخلاف گوشی K60 پرو خبری نیست. در مجموع این بخش مثل باقی قاتل پرچمدارها و میان رده های شیائومی یه شارژدهی نسبتا خوب رو با سرعت شارژ فوق العاده بالا به شما میده و دقیقا انتظاراتی که از یه گوشی شیائومی دارید، کاملا برآورده میشه.

 

بررسی عملکرد دوربین شیائومی Redmi K60 Ultra

یکی از بخش هایی که تفاوت نسبتا زیادی بین این گوشی و شیائومی 13T Pro دیده میشه توی همین بخشه و شیائومی خیلی پکیج دوربین خوب و جذابی برای این گوشی در نظر نگرفته. یک لنز 50 مگاپیکسلی اصلی به همراه یک لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین گوشی ردمی K60 Ultra رو تشکیل میدن. عکس های لنز اصلی کیفیت و جزئیات خوبی داره و دقت رنگی هم بسیار بالاست و عکس های ثبت شده شبیه به واقعیت و با کنتراست بالایی ثبت میشن اما دینامیک رنج خیلی خوب نیست و جاهای تاریک بیش از حد تاریک ثبت میشن.

بررسی عملکرد دوربین شیائومی Redmi K60 Ultra

لنز اولترا واید نسبتا افت کیفیت زیادی به نسبت لنز اصلی داره و یه مقداری گوشه های تصویر به رنگ بنفش میزنه. لنز ماکرو هم خیلی تعریفی نیست و جزئیات و کیفیت تصویر خوبی توی عکس ها دیده نمیشه و برای ثبت عکس های جذاب باید تلاش خیلی زیادی بکنید. عملکرد بخش فیملبرداری توی لنز اصلی خوبه و با کمک لرزشگیر اپتیکال استفاده شده میتونه فیلم های با کیفیت و با لرزش نسبتا کمی رو ثبت کنه. قابلیت فیلمبرداری 4K و 60 فریم رو هم داره و جزئیات زیاد و مناسبی توی ویدئوهای ثبت شده دیده میشه. لنز سلفی 20 مگاپیکسلی عملکرد نسبتا مناسبی داره و میتونه عکس هایی با جزئیات خوب و مناسب بگیره ولی مثل لنز اصلی دینامیک رنج مقداری مشکل داره. در مجموع بخش دوربین این گوشی نقطه قوت و تمرکز نبوده و نمیتونه مثل نسخه جهانی این گوشی یعنی شیائومی 13 تی پرو عملکرد خارق العاده و با امکانات متنوعی رو از خودش نشون بده اما کار رو به خوبی در میاره.

 

عملکرد پردازشی و نرم افزاری Xiaomi Redmi K60 Ultra

شیائومی در این بخش مثل نسخه جهانی از تراشه مدیاتک +Dimensity 9200 استفاده کرده که آخرین تراشه 4 نانومتری شرکت مدیاتکه و عملکردی در حد و اندازه پرچمدار های سال قبلی داره و باعث جذابیت بیش از حد این گوشی قاتل پرچمدار میشه. در استفاده روزمره و عادی همه چی به خوبی اجرا میشه و خیلی راحت میتونید وبگردی کنید، توی شبکه های اجتماعی بچرخید و از برنامه های مختلف استفاده کنید. موقع اجرای بازی ها هم عملکرد بسیار درخشانی داره و خیلی راحت میتونه بازی های سنگین و جدید رو با 60 فریم و یا بالاتر اجرا کنه. ولی مدیریت دمای توی این گوشی خیلی خوب انجام نمیشه و بعد از 15 20 دقیقه بازی سنگین گوشی شروع به داغ شدن میکنه و ممکنه هر از گاهی دچار افت فریم در بازی و لگ زدن بشه. البته اگه یه مقداری گرافیک رو کمتر کنید این مشکل خیلی توی چشم و اذیت کننده نیست.

Xiaomi Redmi K60 Ultra Game Menu بررسی گوشی Redmi K60 Ultra شیائومی

از 256 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 برای این گوشی در نظر گرفته شده و توی نسخه های مختلف با 12/16/24 گیگ رم LPDDR5X عرضه میشه و از لحاظ مقدار رم و حافظه ذخیره سازی هیچ کمبودی رو موقع کار با این گوشی احساس نخواهید کرد. از WIFi 6e برای گوشی استفاده شده و به خوبی میتونید با سرعت بیشتر و اختلال کمتر از اینترنت WiFi استفاده کنید. پورت تایپ سی استفاده شده ورژن 3.2 هست که به شما امکان انتقال تصویر و دیتا رو با سرعت بالاتر و به راحتی میده.

از اندروید 13 و MIUI 14 برای گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی مناسب و قابل قبول و تجربه به روزی رو به شما ارائه میده. امکاناتی مثل پوشه های بزرگ برای برنامه ها که امکان باز کردن برنامه با یک کلیک و ویجت های مختلف و شخصی سازی شده رو به شما میده. البته به دلیل انحصاری بودن این گوشی برای چین برنامه های از پیش نصب شده نسبتا زیادی داره که ممکنه تا حدودی اذیت کننده باشه. در مورد پشتیبانی نرم افزاری اطلاعات خیلی دقیقی در دسترس نیست اما با توجه به اخبار مختلف، به احتمال زیاد مثل نسخه جهانی حدود 4 سال آپدیت های اندروید برای این گوشی عرضه میشه و تا 5 سال هم آپدیت های امنیتی رو دریافت میکنه.

عملکرد نرم افزاری Xiaomi Redmi K60 Ultra

 

مشخصات اسپیکر شیائومی ردمی K60 Ultra

اسپیکر استریو استفاده شده صدای نسبتا بالانسی رو ارائه میکنه اما کیفیت و تفکیک صدا خیلی خفن نیست ولی بلندی مناسبی داره. از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست و باید از تبدیل یا هندزفری بلوتوثی استفاده کنید که با توجه به بلوتوث نسخه 5.4 استفاده شده میتونید تجربه با تاخیر کم و مصرف انرژی پایینی رو داشته باشید.

 

جمع بندی

شیائومی برای ردمی K60 Ultra چیزی کم نذاشته و با توجه به قیمت 330 یورویی گوشی از یه طراحی جذاب و مدرن با کیفیت ساخت بالا و گواهی IP68 بعد از مدت ها استفاده کرده که حس خوبی رو موقع استفاده منتقل میکنه. صفحه نمایش هم که با کیفیت بالا و نرخ به روز رسانی 144 هرتزی و دقت رنگ بسیار خوب حس خیلی خوبی موقع بازی کردن با گوشی و یا فیلم دیدن میده. شارژدهی باتری با اینکه خیلی خفن و اعجاب انگیز نیست اما با داشتن یه شارژر 120 واتی و خفن خیلی سریع میتونید مجددا از گوشی استفاده کنید. سخت افزار به روز و قدرتمند گوشی به راحتی از پس هر بازی و برنامه ای برمیاد اما یه مقداری بیش از حد داغ میکنه و ممکنه یه مقداری در استفاده طولانی مدت سنگین اذیت کنه. تنها نقطه گوشی بخش دوربینه که با توجه به قیمت گوشی و قاتل پرچمدار بودن نمیشه خیلی بهش ایراد گرفت و میتونه عکس ها و ویدئوهای مناسب و خوبی رو ثبت بکنه. در کل احتمال ورود این گوشی به ایران خیلی زیاد نیست اما اگه خواستید سراغ این گوشی برید، اصلا شما رو نا امید نمیکنه و با خریدش میتونید یه قاتل پرچمدار خفن و قدرتمند داشته باشید.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 8 ماه پیش
تعداد نظرات : 23
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
REVENGE

سلام آیا این گوشی کالاف و پابجی رو روی 90 فریم اجرا می‌کنه؟؟؟ درسته قبلا پشتیبانی نمی‌کرد ولی الان یه خبر هایی هست

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
REVENGE

سلام آیا این گوشی کالاف و پابجی رو روی 90 فریم اجرا می‌کنه؟؟؟ درسته قبلا پشتیبانی نمی‌کرد ولی الان یه خبرایی هست

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
tahamousavi

خوبه ولی بهتر از اینا هم توبازار هست…

۲۷ آذر ۱۴۰۲
    Mobin.sn

    باش دو بار حتما سامسونگ اره؟
    توهم داری

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

می‌تونه خوب باشه 👌🏻

۲۲ آذر ۱۴۰۲
shahab-021

یه پرچمدار خفن
فقط حیف که از شیائومیه 😄

۰۷ آذر ۱۴۰۲
    Mobin.sn

    نمیدونم چی بگم 🤲

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
puriyap8

عالیه

۰۶ آذر ۱۴۰۲
alirza.amiry

bad nist !

۰۴ آذر ۱۴۰۲
majid_kh

خیلی خوشم نیومد

۰۴ آذر ۱۴۰۲
alirezanikkhah

13Tpro تقریبا همین گوشی هست و با قیمت کمتر تو بازار موجود

۰۴ آذر ۱۴۰۲
    Mobin.sn

    لطفاً بدون آگاهی حرف نزنید ممنون

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

با طراحیش حال نکردم

۰۴ آذر ۱۴۰۲
    REZA 1383

    13t pro خیلی بهتره

    ۰۴ آذر ۱۴۰۲
      Mobin.sn

      🤲خدا شفا بده

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Poria28

چرا یه دفعه چند میلیون رفت قیمتش بالا هفته قبل 33 بود رم 24

۰۳ آذر ۱۴۰۲
Limb0onTop

رم ۲۴ وات

۰۳ آذر ۱۴۰۲
    Saeid2023

    رم ۲۴ گیگ

    ۰۴ آذر ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۰۳ آذر ۱۴۰۲
Mohammadmartin

F4gt دارم داغ کردنش رو عصاب هست می خوام گوشی جدید بخرم 13tpro داغیش تو سطح f4gt هست؟؟

۰۳ آذر ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبهآفرین

۰۳ آذر ۱۴۰۲
Nurse

اصلا مگه داخل ایران موجود میشه ؟!

۰۳ آذر ۱۴۰۲
Mahayd24

۱۳ تی پرو با دوربین خیلی بهتر از با کانفینگ بهتر با پک و رام گلوبال از این ۴ میلیون ارزونتره
بقیه چیزاشون هم کپی هم دیگس
اینو نخرید اشتباه نکنید

۰۳ آذر ۱۴۰۲