نقد و بررسی مشخصات گوشی Redmi 10 شیائومی

نقد و بررسی گوشی ردمی 10 شیائومی

جدیدترین میان رده شیائومی که وارد بازار ایران شده Redmi 10 هستش! این گوشی در حال حاضر توی بازار ایران یه چیزی حدود 6 میلیون تومن قیمت داره و جز گوشی های میانرده و شاید اقتصادی طبقه بندی میشه! ردمی 10 با توجه به اینکه به تازگی وارد بازار ایران شده احتمالا تا چند ماه آینده افت قیمت پیدا کنه و تقریبا 5 میلیون تومن قیمت داشته باشه. اگر قصد خرید گوشی توی این بازه قیمتی رو دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چون قصد داریم به بررسی گوشی Redmi 10 بپردازیم و این گوشی رو با رقبای هم قیمت خودش مقایسه کنیم!

طراحی و کیفیت ساخت Redmi 10

Redmi 10 هم مثل تمام گوشی های میان رده شیائومی طراحی و کیفیت ساخت به شدت قاب قبولی داره و نسبت به رقبای سامسونگی از متریال بهتری برای ساخت این گوشی استفاده شده! ردمی 10 یه گوشی کاملا پلاستیکیه که شیائومی با طراحی جذاب تونسته حس کار کردن با گوشی های بالا رده رو به کاربر منتقل کنه!قاب پشتی از پلاستیک براق ساخته شده و توی نگاه اول حس شیشه بودن رو به بیننده القا میکنه! فریم دوربین ها به صورت مستطیلی با بیرون زدگی خیلی کم طراحی شده و مثل همیشه سمت چپ قاب پشتی میتونید فریم دوربین ها رو پیدا کنید. فریم دوربین ها 4 تا سنسور و فلش دوربین های ردمی 10 رو توی خودش جا داده!طراحی قاب پشتی ردمی 10فریم میانی هم از پلاستیک براق ساخته شده که کیفیت ساخت به شدت بالایی داره! زیر گوشی درگاه شارژ Type-C، اسپیکر و میکروفون مکالمه دیده میشه! بالای گوشی اسپیکر دوم، میکروفون دوم، جک هندزفری به همراه سنسور مادون قرمز (IR-Blaster) قرار گرفته. سمت راست فریم میانی دکمه پاور که با حسگر اثر انگشت ادغام شده و کلید کنترل کننده صدا قرار داره و سمت چپ فریم میانی پذیرای خشاب سیم کارته که این خشاب سیم کارت قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و حافظه جانبی به صورت همزمان رو داره!طراحی فریم میانی ردمی 10خشاب سیم کارت ردمی 10پنل جلویی هم مثل تمام گوشی های میان رده جدید به صورت کاملا تخت طراحی شده! حاشیه های نمایشگر نسبتا زیاده و همین باعث شده 83.4 درصد از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص پیدا کنه. دوربین سلفی توی پانچ هول نسبتا بزرگ بالای پنل جلویی دیده میشه و اسپیکر مکالمه هم رفته توی حاشیه نمایشگر و باعث شده که نمایشگر بزرگتر به چشم بیاد!حاشیه های نمایشگر ردمی 10آیکون پک ردمی 10دوربین سلفی و اسپیکر ردمی 10در نهایت باید بگیم شیائومی تونسته توی بخش طراحی کاری کنه که همیشه یکی از بهترین طراحی ها و کیفیت ساخت ها رو داشته باشه. Redmi 10 از این قاعده مستثنی نیست و یکی از بهترین طراحی ها و کیفیت ساخت ها رو توی این بازه قیمتی داره. ردمی 10 با وزن 181 گرمی گوشی خوش دست و خوش ساختی محسوب میشه! 

کیفیت نمایشگر Redmi 10

شیائومی برای Redmi 10 ترجیح داده از پنل نمایشگر LCD استفاده کنه. نمایشگری با اندازه 6.5 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل که نسبت تصویر 20:9 رو در اختیار کاربر قرار میده! این نمایشگر LCD نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتزی داره که میتونه یکی از نقاط قوت توی بخش نمایشگر به حساب بیاد!نمایشگر ردمی 10نرخ تازه سازی نمایشگر ردمی 10تنظیمات رنگی نمایشگر ردمی 10کیفیت نمایشگر ردمی 10در مورد کیفیت این نمایشگر باید بگیم زیاد راضی کننده نیست! LCD بود این نمایشگر باعث میشه غلظت و کنتراست رنگ ها توی این نمایشگر زیاد تعریفی نباشه و شما رو به وجد نیاره! روشنایی این نمایشگر هم بین رقبای هم قیمت خودش حرفی برای گفتن نداره و میتونه شما رو اذیت کنه. در مجموع باید بگیم اگر قصدتون از خرید گوشی توی این بازه قیمتی نمایشگر هستش این گوشی اصلا شما رو راضی نمیکنه و باید برید سراغ رقبای هم قیمتش!

باتری و شارژدهی Redmi 10

ردمی 10 از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده میکنه! همچنین این گوشی قابلیت شارژ سریع 18 واتی رو پشتیبانی میکنه که نسبت به گوشی های دیگه شیائومی سرعت شارژ کمتری داره البته Redmi 10 از تکنولوژی شارژ معکوس 9 واتی هم بهره میبره!آداپتور و کابل شارژ ردمی 10تنظیمات مربوط به باتری ردمی 10مصرف باتری ردمی 10در مورد شارژدهی ردمی 10 باید بگیم به راحتی میتونه توی استفاده های معمولی رو به زیاد تا یک روز کامل شما رو همراهی کنه! البته سرعت شارژ نسبتا پایین باعث میشه تقریبا بین 80 تا 100 دقیقه طول بکشه تا به صورت کامل این گوشی شارژ بشه. در مجموع میتونیم بگیم بخش باتری و شارژدهی این گوشی یکی از نقاط قوت ردمی 10 محسوب میشه!

امنیت ردمی 10 شیائومی

با توجه به LCD پنل نمایشگر این گوشی شیائومی به جز استفاده از حسگر اثر انگشت خازنی راه دیگه ای نداشته! شیائومی بهترین محل رو برای حسگر اثر انگشت در نظر گرفته و این حسگر رو با دکمه پاور ادغام کرده! حسگر اثر انگشت سرعت خوب و قابل قبولی داره و کار کردن باهاش شما رو اذیت نمیکنه! در ضمن ردمی 10 از سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم استفاده میکنه که سرعت خیلی خوبی نداره و توی نور کم برای باز کردن گوشی به مشکل برمیخوره. در نهایت توی بخش امنیت هم عملکرد خوب و قابل قبولی از خودش نشون میده که تفاوت زیادی با رقبای هم قیمت خودش نداره!حسگر اثر انگشت ردمی 10سیستم تشخیص چهره ردمی 10

عملکرد دوربین Redmi 10

Redmi 10 از چهار تا سنسور برای بخش دوربین خودش استفاده کرده! سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و در نهایت سنسور تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی اعضای خانواده دوربین های این گوشی رو تشکیل میدن!طراحی فریم دوربین های ردمی 10

  • سنسور اصلی:

عکس های ثبت شده با سنسور اصلی، اصلا کیفیت خوبی ندارن! شارپنس و غلظت رنگ ها اصلا تعریفی نیست! البته شاید بخاطر نمایشگر باشه که این اتفاق برای عکس ها میافته که اگر توی نمایشگر های دیگه هم عکس های این گوشی رو بررسی کنید بازم کیفیت زیاد خوبی ندارن. البته جزئیات و وایت بالانس تصاویر قابل قبوله اما اگر دنبال دوربین هستید اصلا روی سنسور اصلی این گوشی حساب باز نکنید!

نمونه عکس سنسور اصلی Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس زوم دو برابری سنسور اصلی Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور اولترا واید:

سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی هم تمام مشخصات فنی سنسور اصلی رو داره اما مثل تمام سنسور های اولترا واید نسبت به سنسور اصلی  افت کیفیت داره و همین باعث میشه عکس های اولترا واید اصلا خوب نباشه! البته اعوجاج و بهم ریختگی تصاویر اولترا واید زیاد اذیت کننده نیست!

نمونه عکس سنسور اولترا واید Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور ماکرو:

سنسور ماکرو توی این گوشی کاملا جنبه فانتزی داره! سنسور ماکرو قابلیت فوکوس اتوماتیک نداره و برای عکاسی ماکرو نمیتونید از یه جایی به بعد به سوژه نزدیک بشید! البته اگر شرایط نوری خیلی خوب باشه و موقع عکاسی دستتون نلرزه میتونید عکس های نسبت خوبی رو ثبت کنید!

نمونه عکس 02 ماکرو Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس 01 ماکرو Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور تشخیص عمق میدان:

سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان به ردمی 10 کمک میکنه تا عکس های پرتره بهتری بگیره اما متاسفانه باید بگیم عملکرد زیاد خوبی نداره! سوژه رو بیشتر اوقات به خوبی از بک گراند تشخیص نمیده و تار شدن بک گراند به صورت مصنوعی انجام میشه. جزئیات و کیفیت سوژه اصلی هم زیاد تعریفی نیست!

نمونه عکس حالت پرتره Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

شیائومی برای این گوشی از کیفیت 1080p@30fps برای فیلم برداری استفاده میکنه که از نظر کیفیت فیلمبرداری هم بین رقبای هم قیمت خودش حرفی برای گفتن نداره! سرعت تغییر فوکوس کاملا معمولی و عملکرد لرزشگیر هم کاملا عادیه!

  • دوربین سلفی:

سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی هم اصلا خوب نیست! از نظر کیفیت عکس های سلفی باید بگیم که شارپنس و جزئیات واقعا پایینه و توی بهترین شرایط نوری شاید بتونید یه عکس سلفی کاملا معمولی با این سنسور سلفی ثبت کنید!

نمونه عکس سلفی فضای باز Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس سلفی پرتره فضای باز Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس سلفی حالت پرتره فضای بسته Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
نمونه عکس سلفی فضای بسته Redmi 10
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

در مجموع باید بگیم بخش دوربین این گوشی از تمام رقبای هم قیمت خودش عملکرد به مراتب ضعیف تری داره. اگر اولویت اولتون برای خرید گوشی دوربین گوشی هستش، Redmi 10 اصلا گزینه ی مناسبی برای شما نیست!

سخت افزار و پردازنده ردمی 10

شیائومی برای این گوشی میان رده خودش دوباره رفته سراغ پردازنده مدیاتک هلیو G88 با معماری 12 نانومتری که جز پردازنده های جدید مدیاتک محسوب میشه! Redmi 10 توی دو نسخه 64 گیگابایتی با حافظه رم 4 گیگابایتی و نسخه 128 گیگابایتی با حافظه رم 4 و 6 گیگابایت عرضه شده!مشخصات سخت افزاری ردمی 10گیم پلی کالاف دیوتی در ردمی 10تنظیمات گرافیکی کالاف دیوتی در ردمی 10دمای ردمی 10 بعد از یک ساعت بازی کردنعملکرد این پردازنده در مجموع قابل قبوله و شما میتونید بازی های سنگین گرافیکی مثل کالاف دیوتی موبایل رو با کیفیت مدیوم گرافیکی به راحتی اجرا کنید. نکته جذابی که توی بخش پردازنده وجود داره، داغ نشدن این گوشی بعد از بازی کردنه! تقریبا بعد از یک ساعت بازی کردن فقط یک درجه دمای این گوشی بالا میره و این میتونه یکی از بزرگترین نقاط قوت ردمی 10 توی بخش پردازنده به حساب بیاد!

نرم افزار و رابط کاربری Redmi 10

ردمی 10 از اندروید 11 به عنوان سیستم عامل استفاده میکنه که این سیستم عامل رو با رابط کاربری اختصاصی خودش یعنی MIUI 12.5 بهینه سازی کرده. در مورد رابط کاربری و قابلیت های این رابط کاربری توی مطالب قبلی به صورت کامل توضیح دادیم. این رابط کاربری یکی از بهینه ترین رابط های کاربری اندرویدی محسوب میشه که قابلیت های شخصی سازی زیادی رو در اختیار کاربر قرار میده! البته این گوشی به دلیل جدید بودن به احتمال خیلی زیاد اندروید 12 و MIUI 13 رو هم دریافت میکنه که میتونه یکی از مزیت های این گوشی نسبت به رقبای قدیم تر از خودش محسوب بشه!رابط کاربری ردمی 10سیستم عامل ردمی 10قابلیت های رابط کاربری ردمی 10قابلیت تصویر در تصویر ردمی 10حاشیه پایینی پنل جلویی ردمی 10

عملکرد اسپیکر Redmi 10

شیائومی برای Redmi 10 هم از اسپیکر استریو استفاده کرده! بلندی صدا کاملا قابل قبوله اما وقتی شما صدا رو روی بیشینه قرار میدید، کیفیت و تفکیک صدا به صورت چشمگیری کاهش پیدا میکنه! در نتیجه توی بخش اسپیکر هم نسبت به رقبای خودش برتری خاصی نداره و به احتمال زیاد شما رو راضی نمیکنه!عملکرد اسپیکر ردمی 10

جمع بندی

همونطور که توی مقدمه این مطلب اشاره کردیم این گوشی در حال حاضر توی بازار ایران 6 میلیون تومن قیمت داره که در آینده این قیمت پایین تر هم میاد. Redmi 10 توی بخش طراحی، پردازنده و باتری عملکرد قابل قبولی از خودش نشون داده و اگر دنبال یه گوشی خوش دست با پردازنده نسبتا خوب و باتری قابل اعتماد هستید میتونید برید سراغ ردمی 10 شیائومی! البته توی بخش نمایشگر، دوربین و اسپیکر این گوشی نسبت به رقبای هم قیمت خودش ضعف های زیادی داره و اگر این موارد جز اولویت شما برای خرید گوشی هستش، ردمی 10 اصلا گزینه خوبی برای شما نیست! امیدواریم این مطلب موقع خرید گوشی به کارتون بیاد، ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید!

خرید گوشی redmi 10
نقاط قوت
طراحی و کیفیت ساخت مطلوب
باتری و شارژدهی قابل قبول
پردازنده مناسب و کارآمد
نقاط ضعف
عملکرد نا امید کننده دوربین ها
کیفیت پایین نمایشگر LCD
عملکرد ضعیف اسپیکر ها
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲۴ آبان, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 1031
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

ahmadnaseri

نظر شخصیمه

۰۷ آذر ۱۴۰۰
ahmadnaseri

بدرد نمیخوره

۰۷ آذر ۱۴۰۰
smart_aoi

فقط یه چیزی میشه گفت گوشی خوبی نیست

۰۷ آذر ۱۴۰۰
    yaain

    عالی

    ۰۸ آذر ۱۴۰۰
nimabagheriii

بره براي نظر سنجي

۰۷ آذر ۱۴۰۰
nimabagheriii

ولي هيچ چيز پرچم دارها نميشن

۰۷ آذر ۱۴۰۰
nimabagheriii

ولي نسبت به پولي كه ميگيره ميرزه

۰۷ آذر ۱۴۰۰
nimabagheriii

توقع بالايي ازش نميره

۰۷ آذر ۱۴۰۰
nimabagheriii

ردمي يه ميان رده هست ديگه

۰۷ آذر ۱۴۰۰
    smart_aoi

    ردمی پایین رده هست با این گوشی

    ۰۷ آذر ۱۴۰۰
abrang

ایشالا 1 میلیونی شدنت

۰۶ آذر ۱۴۰۰
    Farshid_84

    ایشاالله

    ۰۶ آذر ۱۴۰۰
abrang

تبریک بابت یوتیوب

۰۶ آذر ۱۴۰۰
abrang

بابا باریکلا

۰۶ آذر ۱۴۰۰
abrang

برو درستههه

۰۶ آذر ۱۴۰۰
abrang

عالیییی

۰۶ آذر ۱۴۰۰
Mr.Mtr

🤘🤘🤘🤘🤘🤘

۰۵ آذر ۱۴۰۰
Mr.Mtr

❤❤❤❤4

۰۵ آذر ۱۴۰۰
Mr.Mtr

💪💪💪💪💪3

۰۵ آذر ۱۴۰۰
Mr.Mtr

✌✌✌✌✌2

۰۵ آذر ۱۴۰۰
Mr.Mtr

عالی بمولا

۰۵ آذر ۱۴۰۰
NimcNajafpour

Perfect 190

۰۵ آذر ۱۴۰۰
NimcNajafpour

Perfect 189

۰۵ آذر ۱۴۰۰