باگ های POCO M3 و REDMI 9T شیائومی

خاموش شدن POCO M3 و REDMI 9T شیائومی

شیائومی به تولید گوشی های باکیفیت با قیمت پایین شهرت پیدا کرده. خیلی ها اعتقاد دارن که ارزون بودن گوشی های شیائومی بخاطر باگ ها و مشکلاتیه که داره اما آیا واقعا این طرز تفکر درسته؟ قبلا در مورد پایین بودن قیمت شیائومی و باگ های گوشی های شیائومی صحبت کردیم اما اتفاقی که چند وقته برای دو مدل از محبوب ترین گوشی های شیائومی افتاده باعث شده به صورت اختصاصی در مورد خاموش شدن POCO M3 و REDMI 9T شیائومی صحبت کنیم. گزارش هایی از بازار و کاربر ها رسیده که بعد از آپدیت کردن این دو مدل گوشی، گوشی ها خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه! البته این مشکل برای برخی از پارت نامبرها بوده که وارد بازار ایران شده بودن و الان برطرف شده. اگر شما و اطرافیانتون این دو مدل گوشی رو دارید و هنوز آپدیت نکردید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

 

چرا این اتفاق میافته؟

همونطور که گفتیم POCO M3 و REDMI 9T که دو تا از محبوب ترین گوشی های شیائومی توی بازار ایران هستن، بعد از آپدیت نرم افزاری دیگه روشن نمیشن و گوشی به طور کامل از کار میافته! حالا چرا این اتفاق برای این دو مدل گوشی میافته؟ بعد از بررسی و مشورت با تعمیرکار های گوشی دو تا دلیل برای این اتفاق پیدا کردیم:

1.مشکلات نرم افزاری

این احتمال وجود داره که بعد از آپدیت کردن نرم افزار و سخت افزار این دو مدل گوشی با هم تطابق ندارن و همین اتفاق باعث میشه رام گوشی پاک بشه و گوشی بعد از آپدیت شدن به طور کامل از کار بیافته و دیگه روشن نشه! البته اگر این موضوع صحت داشته باشه شیائومی به زودی برای آپدیت نرم افزاری این گوشی ها راه چاره ای پیدا میکنه!

2.باتری

دومین حدسی که بعضی از تعمیرکار های گوشی برای این مشکل میزنن اینه که هر دو تا گوشی باتری 6000 میلی آمپر ساعتی دارن و ظرفیت بالای باتری باعث میشه باتری این گوشی ها فضای بیشتری رو اشغال کنه! به همین دلیل شیائومی مجبور شده باتری و CPU رو تقریبا کنار هم قرار بده. همین نزدیکی باعث میشه موقعی که باتری در حال شارژ شدنه یا موقع آپدیت شدن گوشی که گرمای زیادی تولید میشه، به CPU آسیب بزنه و گوشی دیگه هیچوقت روشن نشه. البته این موضوع هنوز به طور جدی بررسی نشده و در حد حدس و گمان باقی مونده!

راهکار هایی برای رفع این مشکل

حالا که متوجه شدیم چرا این اتفاق برای POCO M3 و REDMI 9T میافته چندتا راهکار بهتون پیشنهاد میکنیم که بعد از خاموش شدن بتونید گوشی رو روشن کنید. البته این راهکارها صد در صدی نیستن و احتمالش هست که با هیچ کدوم از این روش ها گوشی روشن نشه!

1.Fast Bot

زمانی که گوشی در حالت خاموش قرار داره شما میتونید با استفاده از فست بوت به احتمال خیلی زیاد گوشی رو روشن کنید. فقط کافیه دکمه پاور و کم کردن صدای گوشی رو به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. با این کار وارد منوی بوت گوشی میشید و میتونید گوشی رو به طور کامل ریست کنید. برای این کار بعد از روشن شدن صفحه با منوی Fast boot، دکمه پاور و کم کردن صدا رو دوباره به مدت 5 ثانیه نگه دارید. البته با این روش تمام اطلاعات شما پاک میشه و بهتره قبل از آپدیت کردن حتما از اطلاعات گوشی بکاپ تهیه کنید!

2.Restart

شما میتونید گوشی رو به صورت دستی ری استارت کنید. کافیه دکمه پاور رو به مدت 15 تا 20 ثانیه نگه دارید که گوشی به صورت دستی ری استارت بشه. احتمال داره با این روش گوشی بالا بیاد و دوباره بتونید از گوشی استفاده کنید. اگر با این روش هم نتونستید گوشی رو روشن کنید، برید سراغ روش سوم!

3.خالی کردن باتری گوشی

خب شاید براتون سوال باشه که وقتی گوشی خاموشه چطوری باتری گوشی رو خالی کنیم؟ جالبه بدونید که گوشی شما روشن میشه اما تصویری رو نمایش نمیده چون سیستم عاملی روی گوشی وجود نداره! این دوتا گوشی از نمایشگر IPS استفاده میکنن و در نتیجه زمانی که گوشی رو روشن میکنید یه نور بک لایت میبینید. کافیه گوشی رو توی این حالت قرار بدید تا شارژ گوشی به صورت کامل خالی بشه. وقتی نمایشگر کاملا خاموش شد، گوشی رو به شارژ بزنید و دوباره گوشی رو روشن کنید. اگر با این روش هم نتونستید گوشی رو روشن کنید بهتره که به تعمیرکار گوشی مراجعه کنید!

 

اخطار: اگر قصد خرید گوشی توی بازه 4 تا 5 میلیون تومن رو دارید بهتره دور این دو مدل گوشی رو خط بکشید و برید سراغ گوشی سامسونگ توی این بازه قیمتی! البته مشکل روشن نشدن Poco M3 و Redmi 9T الان توی پارت جدیدی که وارد بازار ایران شده برطرف شده. نکته ای که باید بهش توجه کنید درمورد نسخه های دست دوم این دو گوشیه و اگر قصد خرید نسخه دست دوم و کارکرده این گوشیها رو دارید، ممکنه این مشکل خاموش شدن گوشی بعد از آپدیت پیش بیاد. توصیه میکنیم پارت نامبر گوشی رو قبل از خرید چک کنید.
پارت نامبرهای ردمی 9 تی و پوکو ام 3 که دچار مشکل خاموشی شدند:
V12.0.7.0.QJQEUXM, V12.0.6.0.QJFMIXM, V12.0.5.0.QJFRUXM, V12.0.4.0.QJQIDXM, V12.0.8.0.QJFEUXM, V12.0.7.0.QJQMIXM

 

جمع بندی

سوالات متداول
(1 سوال)
آیا مشکل خاموش شدن گوشی های پوکو m3 و redmi 9t شیائومی واقعیت دارد؟

بله، برای بعضی پارت نامبرهای گوشی های poco m3 و ردمی 9 تی مشکل خاموش شدن بعد از آپدیت وجود داشت که البته این مشکل در پارت های وارداتی جدید حل شده است.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۶ آبان, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 1395
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

m.s.r

❤️❤️❤️❤️❤️

۱۲ آذر ۱۴۰۰
m.s.r

❤️❤️❤️❤️

۱۲ آذر ۱۴۰۰
m.s.r

❤️❤️❤️

۱۲ آذر ۱۴۰۰
m.s.r

❤️

۱۲ آذر ۱۴۰۰
mahan.2009

لطفاً سوال منو جواب بده من پوکو X3nfc دارم آیا اگر به می یو آی 12.5 و اندروید 11 آپدیت کنم موردی پیش نمیاد؟؟؟

۱۲ آذر ۱۴۰۰
mahan.2009

من میخواستم یکیشون رو بخرم که بودجم بالا تر رفت و پوکو x3nfc گرفتم خداروشکر

۱۲ آذر ۱۴۰۰
mohammmadjavad

گیو اوی بزار

۱۲ آذر ۱۴۰۰
mohammmadjavad

موبوبکس عالیه

۱۲ آذر ۱۴۰۰
mohammmadjavad

روم تور بزار عالی بزار

۱۲ آذر ۱۴۰۰
mohammmadjavad

روم تور بزار

۱۲ آذر ۱۴۰۰
mohammmadjavad

قرعه کشی بزار

۱۲ آذر ۱۴۰۰
javad20030

ایول

۱۲ آذر ۱۴۰۰
ahmadnaseri

قیمتشون قبلا خوب بود الان بالا اومده

۰۶ آذر ۱۴۰۰
ahmadnaseri

تنها فرقشون دوربین التراواید بود

۰۶ آذر ۱۴۰۰
ahmadnaseri

من اصلا از این دو مدل خوشم نمیومد

۰۶ آذر ۱۴۰۰
iman

موفق باشی

۰۶ آذر ۱۴۰۰
im_sadeghian

گود گود

۰۶ آذر ۱۴۰۰
im_sadeghian

پس جوایز و مزایا کوششش

۰۶ آذر ۱۴۰۰
im_sadeghian

اپ سایتو بسازززززز

۰۶ آذر ۱۴۰۰
im_sadeghian

مسابقه و کوییز بنداز تو سایت

۰۶ آذر ۱۴۰۰