بررسی مشخصات گوشی Poco C50 شیائومی

شیائومی برای فروش بیشتر مخصوصا در بازه گوشی های میان رده و اقتصادی از برندهای زیر مجموعه خودش مثل ردمی و پوکو استفاده میکنه و گوشی های یکسان با یه سری تغییرات خیلی کوچیک و ناچیز رو با اسم های مختلف در منطقه های مختلف جغرافیایی عرضه میکنه. تو بازار موبایل ایران هم چون به صورت رسمی کالایی وارد نمیشه، گوشی های بازار چین، هند و اروپا همه در کنار همدیگه پیدا میشن و همین باعث سخت تر شدن انتخاب از بین گزینه های این شرکت میشه. حالا یکی از جدیدترین گوشی های اقتصادی برند پوکو یعنی Poco C50 با قیمت حدودا 90 دلاری با یه ظاهر خیلی آشنا معرفی شده تا گزینه های قابل خرید شیائومی توی بازه اقتصادی بیشتر از قبل باشه. بررسی مشخصات گوشی اقتصادی پوکو C50 شیائومی همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی گوشی Poco C50

اولین چیزی که با دیدن این گوشی به ذهنتون میرسه، آشنا بودن خیلی زیاد این گوشیه! درست حدس زدید، پوکو همون گوشی redmi A1 Plus رو بدون هیچ گونه تغییر در ابعاد و اندازه و وزن و فقط با عوض کردن برند redmi روی قسمت پشتی با POCO مجدد عرضه کرده! طراحی و ظاهر گوشی هنوز خوب و قابل قبوله و با توجه به قیمت اقتصادی این گوشی خیلی نمیشه به عدم خلاقیت شیائومی توی این بخش خرده گرفت. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و بافت قسمت پشتی یه حالت دون دون مانند جذابی داره که علاوه بر زیباتر شدن و دادن حس چرم مصنوعی، به گریپ بهتر گوشی توی دست هم کمک میکنه. به خاطر همین بافت اثر انگشت و لکه و کثیفی هم خیلی روی بدننه باقی نمی مونه. دو سنسور دوربین (که دومی تقریبا سرکاریه!) به همراه چراغ فلش توی یه قسمت مربع مانند با طراحی خمیده قرار گرفتن و برآمدگی نسبتا کمی هم داره. نوشته های AI Camera هم روی این بخش دیده میشه. حسگر اثر انگشت به صورت یه دایره وسط قاب پشتی قرار گرفته و محل دسترسی بهش راحته و بودنش در این بازه قیمتی با توجه به بقیه رقبا که همین رو هم ندارند، نقطه مثبتی به حساب میاد.

بررسی طراحی گوشی Poco C50

فریم پلاستیکی با طراحی براق ساخته شده که حس فلز رو منتقل میکنه و روی لبه راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا، پایین گوشی درگاه میکرو USB (به خاطر هزینه کمتر تولید!)، جک 3.5 میلیمتری صدا و میکروفون، بالا اسپیکر و روی لبه چپ هم درگاه سیم کارت که همزمان میتونید از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی استفاده کنید، قرار گرفته.

پنل جلویی حدود 81 درصدش رو صفحه نمایش تشکیل داده و حاشیه زیادی مخصوصا از پایین پنل داره. دوربین سلفی توی یه ناچ قطره ای وسط صفحه قرار گرفته و بالای اون هم بلندگوی مکالمه رو میبینیم. از لحاظ طراحی و به نسبت گوشی های دیگه بازه قیمتی اقتصادی میشه نمره خوبی رو به این گوشی شیائومی داد و برای یه گوشی اقتصادی، پوکو سی 50 اکثر استانداردهای لازم رو رعایت کرده.

 

بررسی عملکرد صفحه نمایش شیائومی Poco C50

صفحه نمایش 6.52 اینچی با پنل IPS و رزولوشن 720 و حاشیه های خیلی زیاد، برای استفاده روزمره و معمولی بد نیست اما به خاطر روشنایی کم صفحه نمایش و زاویه دید محدود به خاطر نوع پنل، کمی استفاده در محیط بیرون و پر نور سخت میشه. جزئیات و ترکیب رنگ ها هم خیلی خوب نیست، رفرش ریت 60 هرتزی خیلی تجربه روونی به شما نمیده اما در مجموع با توجه به قیمت عملکرد مناسب و قابل قبولی داره.

بررسی عملکرد صفحه نمایش شیائومی Poco C50

 

 

مشخصات باتری شیائومی پوکو سی 50

تو این بخش به لطف صفحه نمایش کم مصرف و پردازنده معمولی و باتری با حجم 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی رو میتونید داشته باشید و با استفاده معمولی و روزمره مثل زنگ زدن، ارسال پیام و وب گردی معمولی، حدود 2 روز میتونید از گوشی استفاده کنید و اگه استفاده سنگین تری داشته باشید یک روز کامل بهتون شارژ میده.

بررسی عملکرد باتری شیائومی پوکو سی 50

اما سرعت شارژ به خاطر استفاده از پورت میکرو USB و آداپتور 10 واتی (توان پایین)، خیلی خوب نیست و حدود 3 ساعت باید برای شارژ مجدد گوشی منتظر بمونید. البته به خاطر شارژدهی خوب و زیاد گوشی و قیمت پایین نمیشه خیلی به این بخش ایراد گرفت.

 

امنیت شیائومی Poco C50

تو این بخش شیائومی از یه حسگر اثر انگشت روی قسمت پشتی استفاده کرده که محل قرار گیریش مناسبه و به راحتی میتونید بهش دسترسی داشته باشید و دقت خوبی هم داره اما سرعتش همیشه خوب نیست و ممکنه بعضی وقت ها خیلی سریع گوشی رو باز نکنه. ولی همین که بیخیال این بخش نشده، نکته مثبتی به حساب میاد.

امنیت شیائومی Poco C50

 

بررسی عملکرد دوربین شیائومی Poco C50

دوتا سنسور 8 مگاپیکسلی اصلی و 0.3 مگاپیکسلی تشخیص عمق که عملا تفاوتی توی عکس های ایجاد نمیکنه، برای این بخش در نظر گرفته شده. عکس های لنز اصلی جزئیات خیلی زیادی نداره و فقط توی نور و روشنایی مناسب میتونید عکس های نسبتا قابل قبولی با دیتیل و شارپنس معمولی بگیرید.

 

بررسی دوربین گوشی پوکو سی 50

سنسور تشخیص عمق هم انگار فقط برای کامل شدن دوربین گوشی و شبیه شدن به طراحی آیفونی قرار گرفته و خیلی تاثیر خاصی توی عملکرد عکس های پرتره نداره و نمیشه خیلی روی این بخش هم حساب باز کرد و خطا توی تشخیص سوژه و محو کردن قسمت پشتی نسبتا زیاده. فیلمبرداری فقط با کیفیت 1080 و 30 فریم انجام میشه که مثل عکس های دوربین اصلی خیلی جزئیات و دیتیل خاصی نداره و رنگ های هم خیلی بی روح و ساده است.

بررسی عملکرد دوربین شیائومی Poco C50

 

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم نباید انتظار زیادی ازش داشته باشید و یه سری عکس با جزئیات خیلی کم و رنگ های غیر طبیعی ثبت میکنه و بیشتر به درد شرکت در جلسات آنلاین غیر مهم یا برای اعلام حضور توی ویدیو چت به درد میخوره.

 

بررسی عملکرد پردازشی و رابط کاربری پوکو سی 50

از تراشه مدیاتک هلیو A22 برای بخش پردازشی این گوشی استفاده شده که خیلی قدرت سخت افزاری خاصی نداره. کلا گوشی های اقتصادی خیلی توان اجرای بازی ها رو ندارند، چه برسه به اجرای بازی های جدید و به روز و بیشتر برای استفاده روزمره و خیلی سبک بهینه شدن و در همین استفاده معمولی هم موقع مولتی تسک سنگین و زیاد ممکنه گاهی لگ هم بزنه و بهتره خیلی برای بازی سراغ این گوشی نرید.

بررسی عملکرد پردازشی پوکو سی 50

رابط کاربری همبه کمک استفاده از اندروید 12 گو و بدون پوسته خاصی از MIUI سبک و نسبتا روون اجرا میشه ولی انتظار امکانات شخصی سازی متنوع MIUI رو نداشته باشید. برای سبک شدن و اجرای بهتر برنامه ها خیلی از امکانات و قابلیت های رابط کاربری شیائومی رو اینجا نمیبینیم و با یه ظاهر و طراحی شبیه به اندروید خام طرف هستیم. برای اجرا بهتر و روون تر بعضی برنامه ها هم باید سراغ نسخه گو یا لایت اونها برید. انتظار پشتیبانی نرم افزاری خیلی زیادی رو هم نباید داشته باشیم و همین که یه آپدیت بعدی هم برای این گوشی عرضه بشه، نعمت بزرگی به حساب میاد! این گوشی توی دو نسخه با 2/3 گیگ رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه میشه که برای استفاده معمولی و سبکی که میشه از این دستگاه گرفت مناسبه.

 

بررسی اسپیکر پوکو C50 شیائومی

اسپیکر قرار گرفته بالای گوشی در جای خوبی قرار گرفته و موقع تماشای ویدیو یا وبگردی ممکن نیست اونو خفه کنید. صدا هم بلند و با کیفیت مناسبه و با توجه به قیمت راضی کننده است و اونجوری نیست که انگار صدا داره از ته چاه میاد. وجود جک 3.5 میلی متری هم که تو رنج قیمتی اقتصادی عادیه و اگه نباشه جای تعجب داره.

بررسی اسپیکر پوکو C50 شیائومی

 

آیا گوشی Poco C50 شیائومی ارزش خرید داره؟

کیفیت ساخت مناسب و راحتی استفاده از گوشی در کنار باتری خیلی خوب و صفحه نمایش کار راه بندازه در کنار یه رابط کاربری سبک که با توجه به قدرت کم گوشی بهینه شده، این گوشی رو به یه گزینه مناسب برای گوشی دوم و یا افرادی که میخوان با گوشی وب گردی کنن و زنگی بزنن و یا پیغامی بفرستن تبدیل میکنه (مثل پدر و مادر ها یا بچه های کوچیک). ولی با توجه به اینکه هنوز این گوشی وارد بازار ایران نشده و با توجه به قیمت های به روز دلار و هزینه های جانبی گمرگ و رجیستری ممکن از قیمت گوشی Redmi A1 Plus که چندین ماه پیش عرضه شده و در حال حاضر قیمتی پایین تر از 3 میلیون تومان داره گرون تر باشه و با اینکه عملا هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود نداره، خرید Poco C50 نسبت به گزینه ردمی خیلی توصیه نمیشه. فقط در صورتی که پوکو C50 قیمتی نزدیک برادر دوقلو خودش داشت میشه به خریدش فکر کرد.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۳ بهمن, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 35
5/ 2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

HOSSEIN1402

میتونم بگم تنها برای فردی بهتره که از گوشی های دکمه دار قدیمی نوکیا بیاد بره گوشی اندروید بخره.
.
.
والسلام
.
فقط اون میکرو یو اس بیش منو کشته!!!
سمه خالصه!!!!!!

۰۷ شهریور ۱۴۰۲
Nurse

یکم بودجه بیشتر خرج بشه ، یک چیز درست درمون بگیریم

۱۶ تیر ۱۴۰۲
amirsajadfolady

اقتصادی محض!
microusb آخه.؟..

۰۲ فروردین ۱۴۰۲
Mahdi2005

برو درسته 👌🔥

۰۴ اسفند ۱۴۰۱
Amir Reza M. p

بدک نی

۲۴ بهمن ۱۴۰۱
tahamousavi

رابطه این گوشی با redmi A1plus منو یاد رابطه گوشی poco m3 با redmi 9T میندازه.
یادشون بخیر…

۱۹ بهمن ۱۴۰۱
Nurse

لطفاً مقایسه Xiaomi 12 با سامسونگ s21 هم بذارید

۱۹ بهمن ۱۴۰۱
hamidcipher

اقتصادی و ارزون!

۱۸ بهمن ۱۴۰۱
mms2099

چرا انقد طراحی ها شبیه اپل شده اون از s های جدید سامسونگ اینم از این

۱۸ بهمن ۱۴۰۱
shahab-021

لعنت رو خوب اومدی
رو اعصابه همش!

۱۸ بهمن ۱۴۰۱
Sagad.farzi

برادرم این گوشی را دارد

۱۶ بهمن ۱۴۰۱
MAHYAR.066

👍👍👌

۱۶ بهمن ۱۴۰۱
emad.mobo

به نظر من ارزش خرید داره .. مخصوصا برای گوشی دوم

۱۵ بهمن ۱۴۰۱