قابلیت های جذاب و جدید گوشی های شیائومی

اوایل کار شیائومی تو ایران کمتر کسی بود که بهش اعتماد کنه و اکثر مردم خریدن گوشی های  برند های قدیمی مثل سامسونگ و اپل رو ترجیح میدادن، اما شیائومی با ارائه دادن گوشی با کیفیت مناسب و خدمات خوب و البته قیمت اقتصادی تونست خیلی خوب جاشو تو بازار ایران تثبیت کنه و تبدیل بشه به جدی ترین رقیب برای شرکت های قدیمی و کهنه کار مثل سامسونگ. گوشی های شیائومی ویژگی های منحصر به فرد خودشونو دارن که یکی از این ویژگی های رابط کاربری شیائومی شیائومی یعنی MIUI هست. رابط کاربری شیائومی با بروزرسانی مداوم و ارائه امکانات شخصی سازی جالب و جذاب و استفاده از محیط های گرافیکی زیبا تونسته نظر خیلی از کاربرا رو به سمت خودش جلب کنه. تو آپدیت آخر رابط کاربری شیائومی شیائومی یعنی MIUI کلی قابلیت جدید و جذاب اضافه شده که امروز به بررسی چند تا از قابلیت های جذاب و جدید گوشی های شیائومی میپردازیم با ما همراه باشید.

انیمیشن های MIUI 12

انیمیشن های MIUI 12 یکی از جذابیت های این رابط کاربریه و تو هر نسخه انیمیشن های جدید و جذابی بهش اضافه میشه. اولین انیمیشن باز و بسته کردن اپلیکیشن هاست. انیمیشن بعدی که واسه کاربران آیفون خیلی آشناست، اگر سمت راست صفحه رو بکشید پایین کنترل سنتر باز میشه، اگر سمت چپو بکشید پایین نوتیفیکیشن سنتر میاد پایین. انیمیشن بعدی وقتی به بخش About phone تو تنظیمات گوشی میرید انیمیشن پر بودن حافظه شکل یه آبه که با حرکت دادن گوشی اون آب حرکت میکنه و اگه روش بزنید یه ستون باز میشه و با رنگ های مختلف مشخص کرده که چه فایل هایی چقدر از حافظتونو پر کردن که خیلی جالبه. تو بخش باتری که برید اگر optimize رو بزنید یه سری انیمیشن وجود داره که حرکات جالب و جذابی دارن. اگر بخواید یه اپلیکیشنو از صفحه گوشی Remove کنید بعد از ریموو کردن یه انیمیشن محو شدن داره که میتونه تو نوع خودش جالب و جذاب باشه. اگه تو لیست برنامه هاتون خیلی محکم اسکرول کنید بالا یا پایین اخرش یه حالت هول دادن وجود داره که جالبه. اگه تو بخش باتری تنظیمات رو گزینه Battery usage stats بزنید میتونید با انیمیشن بین ساعت ها جا به جا شید که اینجا هم اتفاقات جالب و جذابی میوفته. همونطور که دیدید تو بخش های مختلف MIUI 12 انیمیشن های مختلفی گذاشته شده و باید دید تو طولانی مدت این همه انیمیشن چه تاثیر و عملکردی رو سرعت و باتری گوشی دارن. انیمیشن MIUI 12

سوپر والپیپر MIUI 12

یکی از بخش هایی که خیلی واسه کاربرا جذابه همین سوپر وال پیپره و نحوه کار کردش به این صورته که وقتی گوشی قفله والپیپر تو یه حالته و وقتی آنلاک میکنید با یه حالت خیلی جذابی گوشی رو باز میکنه، برای مثال تو حالت قفل رو کره زمینه و وقتی گوشیو باز میکنید به سمت یه نقطه از کره زمین حرکت میکنه . واسه فعال کردن سوپر والپیپر کافیه صفحه اصلیو به سمت عقب زوم اوت کنید و از بخش والپیپر ها سوپر والپیپر رو انتخاب کنید و از پایین my page بزنید و از بخش wallpapers رو گزینه Super wallpapers رو انتخاب کنید. پنجره های شناور floating windowقابلیت floating window قابلیتی بود که هم رو سیستم عامل ios هم ONE UI سامسونگ دیده میشد و الان رو رابط کاربری شیائومی یعنی MIUI دیده میشه و خیلی هم بهینه شده و کار کردش به این صورته که شما وارد یه برنامه مثل اینستاگرام میشی بعد برنامه رو مینی مایز میکنی و از بین گزینه ها  floating window رو انتخاب میکنید بعد از بین برنامه های موجود یه برنامه رو انتخاب میکنید و میبیند که یه پنجره به صورت شناور هست میتونید بکشید و جا به جاش کنید و با کشیدن به سمت گوشه ها میتونید جا به جاش کنید. و اگر بگیرید و بکشیدش بالا به صورت کامل محو میشه. سوپر والپیپیر Miui12

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین MIUI 12

یکی از بزرگترین تغییراتی که میتونین ببینین اینه که اجازه گرفتن سلفی تو حالت اسلوموشن رو میده. مورد بعدی گرفتن عکس تو حالت Clone هست که میتونید نمونش رو پایین ببینید. تغییر بعدی رابط کاربری منوی بالای دوربینه که خیلی تمیز و شسته رفته شده و شما میتونید تو بخش تنظیمات از قسمت  Customize میتونید Camera modes رو تغییر بدید و از بخش Features  هم میتونید همه تنظیماتی که میخوایدو واسه خودتون شخصی سازی کنید که تو بخش های مختلف در دسترستون باشه.

امکانات اضافه شده به Dark Mode

 یه سری امکانات به دارک مود Dark mode رابط کاربری شیائومی اضافه شده که میتونین شخصی سازی کنید و یکی از این امکانات حالت Schedule هست که میتونید ساعت طلوع و غروب تعیین کنید یعنی تایم بذارید کی دارک مود خاموش و روشن شه. در کل دارک مود MIUI 12 خیلی بهینه شده و اگر وال پیپیری بذارید که نقاط روشن داشته باشه تو حالت دارک مود اونو تیره میکنه و اپلیکیشن ها رو بهینه میکنه و کلا ترکیب رنگ های دارک خیلی جذاب تر شده. 

امنیت MIUI 12

تو بخش امنیت MIUI 12 یه سری بخش هاییه که بهینه شده برای مثال تو تنظیمات  Privacy protection یه قسمتی اضافه شده که شما تمام دسترسی هایی که به اپلیکیشن های مختلف میدیدو آنالیز میکنه و این باعث میشه خیلی از دسترسی ها رو به اپلیکیشن هایی که این دسترسی ها رو لازم ندارن ندید.

حالت Ultra battery saver 

حالت Ultra battery saver قابلیتیه که به رابط کاربری MIUI اضافه شده و به ادعای شیائومی میتونه تا پنج ساعت شارژ دهی گوشیو بیشتر کنه. برای دسترسی پیدا کردن به این قسمت وارد Battery &  Performance بشید و از این قسمت Ultra battery saver رو انتخاب کنید و بعد از روشن کردن این گزینه تمامی برنامه های گوشیو میذاره رو کمترین حالت استفاده از باتری، این حالت قبلا رو گوشی های سامسونگ بود، الان رو گوشی های شیائومی اضافه شده. با زدن گزینه Add میتونید برنامه هایی که تو حالت باتری کم که بهش احتیاج دارینو اضافه کنید، واسه خارج شدن از این حالت هم سمت راست بالا روی خروج بزنید.حالت Ultra Battery Saverاین هم از قابلیت های جدید گوشی های شیائومی که سعی شد به صورت خلاصه و مفید توضیح داده شه. در مجموع MIUI 12 کلی ترفند و قابلیت دیگه هم داره که تو مطلب جداگانه  به بررسی اونا میپردازیم.

نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۳۰ مهر, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 64
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

mygh5138

سوپر والپیپر تو گوشی من نیست
poco x4 pro 5g

۲۱ آذر ۱۴۰۱