نقد و بررسی مشخصات گوشی MI NOTE 10 شیائومی

بررسی گوشی می نوت 10 شیائومی

سلام. برند شیائومی یکی از ویژگی ها و مشخصه های اصلیش ساخت گوشی هایی با مشخصات نزدیک به پرچمداره که قیمت میان رده دارن و شیائومی برای MI NOTE 10 هم به اصول خودش پایبند بوده. این گوشی اوایل نوامبر 2019 توسط شیائومی معرفی شد و بعد از تقریبا یک هفته روونه بازار شد. زمانی که این گوشی معرفی شد دوتا مشخصه خیلی بارز نسبت به رقبای هم قیمت خودش داشت. مشخصه اول سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی دوربین و دومین مشخصه ظرفیت باتری 5260 میلی آمپر بود که باعث شد کاربر های گوشی های هوشمند به این گوشی توجه کنند. بریم ببینیم شیائومی اونقدری که در مورد این گوشی گفته تونسته به حرفاش عمل کنه یا همش فقط حرف بوده!

طراحی و کیفیت ساخت MI NOTE 10

سری می نوت شیائومی معروفه به سری قاتل پرچمدار. شما میتونید توی طراحی MI NOTE 10 دلیل این لقب رو کاملا درک کنید. گوشی تماما شیشه ای با فریم آلومینیومی مات به شما حس کار کردن با گوشی پرچمدار رو القا میکنه. همین باعث شده این گوشی یکی از جذاب ترین گوشی های شیائومی توی بخش طراحی باشه.قاب پشتی MI NOTE 10 همونطور که گفتم کاملا شیشه ای و این قاب پشتی با گوریلا گلس 5 (GORILLA GLASS 5) محافظت میشه. قاب پشتی خیلی شلوغه و پر از دوربینه! فریم دوربین ها اون بالا سمت چپ که به شکل بیضی هست قرار داره. البته همه دوربین ها توی این فریم جا نشده و دوتا از سنسور زیر فریم دوربین ها دیده میشه. کنار فریم دوربین ها دو تا فلش دوربین قرار گرفته. اون پایین سمت چپ دقیقا هم راستای فریم دوربین ها لوگو شیائومی قرار داره و رو به روی لوگو یعنی پایین سمت راست توضیحات مربوط به گوشی قرار گرفته. بخاطر همین بود که گفتم قاب پشتی این گوشی خیلی شلوغه!طراحی قاب پشتی بررسی گوشی mi note 10فریم میانی MI NOTE 10 از جنس آلومینیوم ماته که طراحی این گوشی رو جذاب تر کرده. زیر گوشی درگاه شارژ (Type-C)، جک هندزفری، اسپیکر و میکروفون مکالمه دور همدیگه جمع شدن. لبه سمت راست دکمه پاور، دکمه های کنترل کننده صدا و خشاب سیم کارت قرار دارن. روی لبه سمت چپ هیچ خبری نیست و کالا صاف و یک دسته. بالای گوشی هم مثل لبه سمت چپ خبری از چیز خاصی نیست و شیائومی ترجیح داده بالای گوشی رو خلوت کنه. هر چقدر قاب پشتی شلوغ بود روی لبه سمت چپ و بالای گوشی جبران شده.طراحی زیر گوشی mi note 10طراحی سمت راست گوشی mi note 10پنل جلویی رو نمایشگر خمیده به خودش اختصاص داده که نمایشگر MI NOTE 10 تقریبا 88 درصد پنل جلویی رو اشغال کرده. دوربین سلفی بالای گوشی توی ناچ قطره ای قرار داره و بالای دوربین سلفی اسپیکر تقریبا بزرگ مکالمه قرار داره. حاشیه های نمایشگر با توجه به خمیده بودن نمایشگر به شدت کمه و یکی از مزیت های این گوشی توی بخش صفحه نمایش و طراحی محسوب میشه.در مجموع باید بگم که شیائومی توی بخش طراحی برای MI NOTE 10 چیزی کم نذاشته. درسته که وزن این گوشی تقریبا 208 گرمه و قطر زیادی داره اما خمیده بودن قاب پشتی و پنل جلویی باعث شده این گوشی خوش دست باشه و توی زمان زیاد کاربر رو اذیت نکنه. این گوشی کیفیت ساخت و متریال به شدت خوبی داره و کاملا حس کار کردن با پرچمدار رو به شما منتقل میکنه. همه ی این توضیحات یعنی این گوشی توی بخش طراحی نمره قابل قبول و خوبی رو میگیره. البته بیرون زدگی دوربین تقریبا زیاده و در مجموع قطر این گوشی نسبت به رقبای هم قیمت خودش طبیعتا زیاد تره که کاربر های شیائومی دیگه به این مدل طراحی عادت کردن و کاملا براشون طبیعی شده.

نمایشگر MI NOTE 10

شیائومی توی این بخش هم تونسته شعار خودش رو عملی کنه و نمایشگر این گوشی امولد (AMOLED) هستش. اندازه این نمایشگر 6.47 اینچه و با رزولوشن 1080 در 2340 تونسته نسبت تصویر 20:9 رو در اختیار مخاطب خودش قرار بده. همونطور که گفتم نمایشگر این گوشی از تکنولوژی امولد استفاده میکنه و همین باعث شده نگاه کردن به این نمایشگر لذت بخش باشه. عمق رنگ مشکی زیاد با کنتراست بسیار مطلوب باعث شده این گوشی توی بخش نمایشگر عملکرد به شدت خوبی رو داشته باشه. این نمایشگر از قابلیت HDR10 استفاده میکنه و مثل قاب پشتی با گوریلا گلس 5 محافظت میشه.نمایشگر گوشی mi note 10البته همونطور که میدونید نمایشگر های خمیده مشکلات مربوط به خودش رو داره. این خمیدگی باعث میشه موقع کار کردن با گوشی به صورت اتفاقی لب های خمیده لمس بشه و شاید این لمس های اتفاقی روی تجربه کاربری شما تاثیر بذاره و اگر به نمایشگر های خمیده عادت نداشته باشید شما رو اذیت کنه اما حاشیه های به شدت کم این نمایشگر باعث شده خمیده بودن نمایشگر زیاد اذیت کننده نباشه. در مجموع باید بگم شیائومی بهترین نمایشگر رو توی این بازه قیمتی برای MI NOTE 10 در نظر گرفته و کاملا عملکرد مطلوبی رو از خودش ثبت کرده.

باتری و شارژدهی MI NOTE 10

توی بخش مقدمه گفتم که باتری این گوشی یکی از مهم ترین نقاط قوت این گوشیه! شیائومی باتری 5260 میلی آمپری برای این گوشی در نظر گرفته که عملکرد به شدت خوبی داره. ظرفیت باتری MI NOTE 10 باعث شده توی استفاده های سنگین مثل بازی کردن، وبگردی، عکاسی و کارای سنگین گرافیکی تقریبا یک روز و نصفی به شما شارژدهی داشته باشه و توی کار های عادی و روزمره تا دو روز میتونه برای شما کار کنه.شاید براتون سوال باشه باتری با این ظرفیت چقدر زمان میبره تا کامل شارژ بشه؟ خیالتون راحت شیائومی حواسش بوده و توی جعبه NOTE 10 آداپتور 30W گذاشته. این یعنی این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی میکنه. نکته جذاب اینجاست که فقط 1 ساعت زمان لازمه تا باتری این گوشی از صفر درصد به صد درصد برسه. این فوق العادس! داستان جذاب تر میشه اگر بدونید تقریبا توی نیم ساعت، 60 درصد ظرفیت باتری شارژ میشه.در کل باید بگم توی بخش باتری MI NOTE 10 تونسته بهترین عملکرد رو بین رقبای هم قیمت خودش داشته باشه و خیال شما رو از بابت شارژ دهی و مدت زمان شارژ شدن راحت کنه. تنها نکته منفی توی بخش باتری مربوط میشه به داغ شدن این گوشی که وقتی داخل شارژه و 60 درصد رو رد میکنه شروع میکنه به داغ شدن و من نتونستم دلیل این داغ شدن رو پیدا کنم . اگر زیاد اهل بازی کردن و فیلم دیدن هستید و گوشی همیشه دستتونه، توی این بازه قیمتی NOTE 10 میتونه بهترین انتخاب برای شما باشه.

امنیت MI NOTE 10

NOTE 10 بخاطر تکنولوژی استفاده شده توی نمایشگرش از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده میکنه. حسگری که از نوع حسگر های اپتیکاله. اگر در مورد انواع حسگر های اثر انگشت دنبال اطلاعات بیشتری هستید حتما یه سری به مطلب انواع حسگر اثر انگشت بزنید و با دقت اون مطلب رو مطالعه کنید چون توی اون مطلب همه چیز در مورد انواع حسگر اثر انگشت، تفاوت هاشون، مزیت ها و نقاط ضعفشون رو توضیح دادم. سرعت حسگر اپتیکال این گوشی زیاد عملکرد خوبی نداره و توی این بازه قیمتی تقریبا تمام گوشی همچین عملکردی رو دارن.امنیت گوشی mi note 10در ضمن این گوشی برای بخش امنیت از سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم استفاده میکنه که توی مطالب قبلی هم گفتم این سیستم دو بعدی امنیت زیاد بالایی نداره و توی شرایط نوری نامناسب عملکرد خوبی نداره. سرعت این سیستم تشخیص چهره دو بعدی نسبت به رقبای خودش عملکرد سریع و قابل قبولی داره!

دوربین MI NOTE 10

نوبتی هم باشه نوبت بخش دوربینه جایی که اصلی ترین نقطه قوت MI NOTE 10 محسوب میشه و شیائومی برای این بخش سنگ تموم گذاشته. این گوشی بر خلاف رقبای هم قیمت خودش 5 تا سنسور داره که این میتونه واقعا جذاب باشه. سنسور اصلی 108 مگاپیکسل، 2 تا سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسل و 8 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 20 مگاپیکسل و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل خانواده 5 نفره دوربین های  این گوشی رو تشکیل دادن.فریم دوربین های mi note 10

  • سنسور اصلی:

شاید پیش خودتون بگید عدد 108 مگاپیکسل فقط جنبه تبلیغاتی داره اما اینطور نیست عملکرد سنسور اصلی این گوشی واقعا فوق العادس. عکس های ثبت شده با سنسور اصلی عالیه. عکس ها داینامیک رنج به شدت خوبی دارن، جزئیات رو به بهترین شکل ممکن ثبت میکنن و وایت بالانس عکس های ثبت شده کاملا مطلوبه. 

  • سنسور تله فوتو:

همونطور که گفتم این گوشی دوتا لنز تله فوتو داره که سنسور 12 مگاپیکسلی تا دو برابر زوم اپتیکال داره و سنسور 8 مگاپیکسلی زوم 5 برابری اپتیکال داره. همین باعث شده شما بتونید عکس های تله به شدت خوبی رو بگیرید و به راحتی بتونید با فاصله مناسب از سوژه جزئیات رو به خوبی ثبت کنید. عکس های تله فوتو مثل عکس های سنسور اصلی داینامیک رنج خیلی خوبی دارن.

  • سنسور اولترا واید:

کیفیت عکس های ثبت شده با سنسور اولترا واید 20 مگاپیکسلی کیفیت به شدت خوبی نسبت به رقبای هم قیمت این گوشی داره. درسته که نسبت به عکس های سنسور اصلی کمی افت کیفیت و داینامیک رنج داریم اما همچنان کیفیت و داینامیک رنج عکس های واید کاملا قابل قبوله و شما میتونید عکس های با زاویه دید بازتر خوبی رو ثبت کنید.

  • سنسور ماکرو:

سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی این گوشی مثل خیلی از گوشی توی این بازه قیمتی بیشتر جنبه سرگرمی داره اما فکر نکنید عکس های ماکرو خیلی کیفیت بدی دارند. اگر شرایط نوری خوب باشه و بتونید به اندازه کافی به سوژه نزدیک بشید میتونید عکس های ماکرو خوبی رو ثبت کنید.

  • فیلم برداری:

این گوشی قابلیت فیلمبرداری 1080p با 30 فریم بر ثانیه رو داره که فیلم های ضبط شده کیفیت قابل قبولی دارن. عملکرد لرزشگیر واقعا خوب و قابل قبوله و میتونم بگم تنها نکته منفی در مورد بخش فیلمبرداری سرعت تغییر فوکوسه که نسبت به رقبای خودش عملکرد کند تری داره.

  • دوربین سلفی:

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی بهترین دوربین سلفی توی این بازه قیمتیه. عکس های سلفی وضوح و شارپنس به شدت خوب و قابل قبولی دارن و با دوربین سلفی این گوشی میتونید عکس های سلفی فوق العاده ای رو ثبت کنید.در مجموع باید بگم اصلی ترین نقطه قوت این گوشی دوربین جذاب و با کیفیت این گوشیه. توی این بازه قیمتی دوربین این گوشی نسبت به رقبای هم قیمت خودش عملکرد بهتری داره و خیال شما رو از بابت دوربین کاملا راحت میکنه البته عکاسی تو حالت شب به خوبی عکاسی توی حالت معمولی نیست و تنها نقطه ضعف بخش دوربین این گوشی ، عکاسی توی حالت شبه. در نهایت اگر اهل عکاسی و سلفی گرفتن هستید این گوشی توی این بازه قیمتی بهترین انتخابه!محیط دوربین mi note 10

پردازنده و سخت افزار MI NOTE 10

شیائومی از اسنپ دراگون 730 جی (Snapdragon 730G) به عنوان قلب تپنده این گوشی استفاده کرده. همونطور که از پسوند این تراشه معلومه، مخصوص بازی طراحی شده. NOTE 10 توی دو نسخه سخت افزاری عرضه شده. 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 6 گیگابایت رم. این مشخصات سخت افزاری باعث شده این گوشی توی بخش سخت افزار نمره قابل قبولی رو دریافت کنه. این گوشی توی بازی های گرافیکی سنگین مثل آسفالت 9 و پابجی موبایل هیچ مشکلی نداره و بازی ها رو توی بهترین حالت گرافیکی بدون لگ و باگ اجرا میکنه. توی محیط کاربری و سوییچ کردن بین فضا های مختلف محیط کاربری هم مشکلی نداره و عملکرد روون و قابل قبولی رو از خودش نشون میده.سخت افزار mi note 10تنها نکته ای که شاید منفی باشه اینه که شیائومی میتونست از پردازنده های نسل 8 اسنپدراگون برای این گوشی استفاده کنه و شاید این سخت افزار توی مدت طولانی افت عملکرد داشته باشه و شما رو مجبور کنه که گوشیتون رو عوض کنید که این فقط احتماله! در کل عملکرد سخت افزاری این گوشی با رقبای هم قیمت خودش رقابتی کاملا برابر داره و نمیشه گفت این بهترین یا بدترین سخت افزار توی این بازه قیمتیه!

نرم افزار و رابط کاربری MI NOTE 10

شیائومی برای این گوشی از اندروید 9 به عنوان سیستم عامل استفاده کرده و قول این رو داده که تا اندروید 11 روی این گوشی قابل پشتیبانی باشه. این گوشی با استفاده از رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12 سیستم عامل خودش رو بهینه سازی کرده. رابط کاربری اختصاصی شیائومی یکی از بهترین و روون ترین رابط های کاربری موجود برای اندرویده که به شما کلی امکانات شخصی سازی و تجربه خوب کاربری رو میده. البته همونطور که میدونید تجربه کاربری و رابط کاربری کاملا سلیقه ای هست و نمیشه معیار درستی براش در نظر گرفت.رابط کاربری mi note 10محیط این رابط کاربری به شدت جذابه و با انیمیشن های مخصوص خودش این محیط رو به سمت فانتزی شدن میبره که تمام این ها باعث میشه شما تجربه کاربری لذت بخش رو با رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI داشته باشید.

اسپیکر MI NOTE 10

درسته که این گوشی رو میشه قاتل پرچم دار دونست اما شیائومی برای بخش اسپیکر هیچ علاقه ای نداشته تا NOTE 10 رو شبیه پرچمدار ها کنه! در نتیجه این گوشی قابلیت پخش صدای مونو داره و تمام صدا از اسپیکر زیر گوشی پخش میشه. البته روی پنل جلویی یه اسپیکر بزرگ داره که فقط مخصوص مکالمه هست و موقع پخش صدا به شما هیچ کمکی نمیکنه. کیفیت صدای به شدت خوب این اسپیکر واقعا قابل تحسینه اما بلندی صدای زیاد مطلوبی نداره.شیائومی کیفیت رو فدای کمیت نکرده و اگر اهل گوش دادن موزیک با صدای بلند یا بازی کردن با صدای بلند هستید این گوشی زیاد شما رو راضی نمیکنه و حتما باید با هندزفری یا هدفون موزیک مورد علاقتون رو گوش بدید یا بازی مورد علاقتون رو بازی کنید.

جمع بندی

رسیدیم به بخش آخر این مطلب و حالا موقع جمع بندیه. NOTE 10 توی بخش طراحی نمره به شدت قابل قبولی دریافت میکنه و با اینکه لبه های خمیده داره اما میتونه نظر شما رو در مورد نمایشگر های خمیده تغییر بده. این گوشی بین رقبای خودش به جرات میشه گفت بهترین طراحی رو داره. باتری این گوشی یکی از مزیت های بزرگ اون نسبت ره رقبای هم قیمت خودشه. این باتری علاوه بر ظرفیت بالای خودش و شارژدهی مناسبش، سرعت شارژ فوق العاده ای هم داره و تقریبا 1 ساعت صفر تا صد باتری رو شارژ میکنه. نقطه قوت و مهم ترین مشخصه NOTE 10 یعنی بخش دوربین که عملکرد محشر و بی نظیری داره و توی این بازه قیمتی دوربین به شدت خوبی داره و اگر اولویت اول شما برای خرید گوشی توی این بازه قیمت دوربینه بدون شک NOTE 10 بهترین انتخاب برای شماست.تنها نقطه ضعف این گوشی میتونه همون اسنپدراگون سری 7 باشه که ای کاش شیائومی از پردازنده های سری 8 توی این گوشی استفاده میکرد و میتونست خیال ما رو از بابت عملکرد پردازنده برای طولانی مدت راحت کنه. در کل باید بگم این گوشی نسبت به رقبای هم قیمت خودش ارزش خرید بالایی داره و به شما حس کار کردن با یکی از پرچمدار ها رو منتقل میکنه.

سوالات متداول
(3 سوال)
چرا گوشی شیائومی می نوت 10 رو بخریم؟ مزایا این گوشی چیست؟

نمایشگر با کیفیت در کنار عملکرد بسیار خوب دوربین و شارژدهی خوب باتری نقاط قوتی هستن که گوشی Xiaomi Mi Note 10 رو تبدیل یکی از انتخابهای خوب در این بازه قیمتی میکنن.

چرا گوشی Xiaomi Mi Note 10 رو نخریم؟ معایب این گوشی چیست؟

سرعت کم حسگر اثرانگشت و استفاده از اسپیکر مونو نقاط ضعف گوشی شیائومی می نوت 10 در این بازه قیمتی نسبت به رقبای هم قیمتشه.

آیا گوشی شیائومی می نوت 10 از رم میکرو پشتیبانی میکنه؟

خیر، درگاه سیم کارت Xiaomi Mi Note 10 از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمیکنه ولی میتونین از دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کنین.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۲ دی, ۱۳۹۸

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 21
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Abolfazl 2010

سلام من میخوام گوشی بخرم می نوت ۱۰ بخرم یا پوکو ایکس تری پرو

۳۱ تیر ۱۴۰۲
abasi6658

سری نوت شیائومی از ۸پرو به بعد ارزش خرید بیشتری نسبت به بقیه مدلهای هم رده خودش دارن

۰۵ آبان ۱۴۰۱
alireza_ziarati

عالی

۰۶ تیر ۱۴۰۱
Mr.Iman

عالی🌼

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
Mostafash

الان این گوشی چه قیمته واقعی شش ملیون ممنون اگه پاسخ بدید

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    illominati123

    نه دوازده میلیونه

    ۰۷ فروردین ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

خیلی خوبه این گوشی 👌🏻

۰۴ اسفند ۱۴۰۰
.M.m.A.

همچنین مثل همیشه عالی

۱۷ بهمن ۱۴۰۰
.M.m.A.

اما درکل خوبه

۱۷ بهمن ۱۴۰۰
.M.m.A.

اگه توقف تولید نخورده بود و همچنین قدیمی نبود و مقاومت زیاد نسبت به گرد و غبار داشت خوب بود

۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    illominati123

    سلام دوست عزیز من از سال ۹۸ یعنی نزدیک ۴ ساله این گوشی رو استفاده میکنم یعنی یه بار ندیدم این گوشی زود شارژ خالی کنه و سرعت شارژ بالایی داره
    اما دوربین فوق العاده است نمایشگر هم بی همتا فقط من چون از هدست بلوتوثی
    استفاده میکنم اسپیکر برام مهم نیست و بهترین گوشی مثل اس ۲۳ اولترا اس

    ۰۷ فروردین ۱۴۰۲
godrati

👍🏻👍🏻👍🏻👌🏻👌🏻🔥

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
godrati

مث همیشه خفنی

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
godrati

عال و مشتی

۰۹ بهمن ۱۴۰۰
a.s_momeni

👌👌👌

۲۸ آذر ۱۴۰۰
iman

خوبه

۱۶ آذر ۱۴۰۰
mjasghari44

🥳🤍

۱۵ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

💜🦅😘

۱۵ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

خفن 🥰

۱۵ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

❤❤❤

۲۶ آبان ۱۴۰۰
AmirReza.mp

این گوشی عالی بود

۰۴ آبان ۱۴۰۰