نقد و بررسی مشخصات گوشی Mi 10T Pro شیائومی

بررسی Mi 10T Pro شیائومی

شیائومی، کمپانی که دیر وارد بازار رقابت غول های موبایل شد اما خیلی زود به بقیه رسید. شرکتی که سعی کرد با حفظ کیفیت و پایین آوردن قیمت خودشو تو دل طرفداران موبایل جا کنه و با طراحی های خلاقانه و متفاوت تا حد زیادی تو امر این موفق بود. این غول چینی با عرضه کردن مدل های مختلف تو بازه های قیمتی مختلف تونسته تا حد زیادی بازار رو دست بگیره و برند هایی مثل سامسونگ باید تلاش کنن تا شیائومی ازشون نزنه جلو. محصولی که امروز به بررسیش میپردازیم یکی از خوب های برند شیائومیه که با مشخصات خوب و کیفیت قابل قبول تونسته نظر خیلی از کاربرا رو جذب کنه. بررسی Mi 10T Pro شیائومی (Xiaomi Mi 10T Pro) که یکی از جدیدترین گوشی های شیائومیه بهتون کمک میکنه تا تو خرید این گوشی مطمئن تر از قبل شید.

طراحی و کیفیت ساخت Mi 10T Pro

بخش طراحی از بررسی Mi 10T Pro خیلی جالب و جذابه، جایی که سه تا لنز همراه فلش و یه سنسور نورسنجی تو یه قاب مستطیل شکلن که سنسور لنز اصلی 108 مگاپیکسلی خیلی بزرگتر از بقیه سنسور ها جداست، بیرون زدگی زیادی دیده میشه و باید ببینیم که تو کار کردن اذیت میکنه یا نه. این بیرون زدگی دوربین تو اکثر گوشی های میان رده و پرچمدار دیده میشه و چیز غیرطبیعی نیست و نمیتونیم تو هیچ گوشی ایراد حسابش کنیم چون همه دارنش! پایین قاب پشتی یه لوگو شیائومی دیده میشه که یک سری توضیحات هم کنارشه. رنگی که تو تصاویر میبینید یه رنگ سیلوره ( نقره ای) که آبی هم قاطیشه. جنس بدنه پشتی از شیشست و در کل شیائومی می 10پرو کیفیت ساخت خیلی خوب و بالایی داره و کار کردن باهاش رضایت بخشه. جای اثر انگشت روش میمونه که با یه قاب این مشکل حل میشه. زیر گوشی درگاه Type-C، خشاب سیم کارت، اسپیکر و میکروفون دیده میشه. لبه سمت راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن و پاوره که حسگر اثر انگشت هم رو همین دکمه پاوره. بالای گوشی حسگر مادون قرمز و یه میکروفون دیگه قرار داره. لبه سمت چپ گوشی خبری از چیز خاصی نیست. پنل جلویی یه نمایشگر فلته که 85% پنل جلویی رو به خودش اختصاص داده. دوربین سلفی تو پانچ هوله و و مارو یاد سری S10 سامسونگ میندازه و اسپیکر مکالمه هم اون بالا خیلی ریز دیده میشه. مجموعا درمورد طراحی این گوشی باید گفت هرچیزی که یه گوشی پرچمدار باید داشته باشه توی طراحی این گوشی هست و شیائومی از این نظر چیزی کم نذاشته. طراحی ساخت مطلوب، متریال مناسب و حس خیلی خوب موقع دست گرفتن! البته نکته ای که باید بهش اشاره کرد وزن این گوشیه که از 200 گرم بیشتر شده، 220 گرمه که یه مقدار نسبت به S20 Plus سامسونگ  سنگین تره. و همین قضیه باعث شده تا کسایی که دست ظریف تر دارن یا دست هاشون کوچیکتره یه مقداری موقع کار کردن با این گوشی اذیت شن، البته طبق تجربه کاربری این گوشی خوش دسته و موقع کار کردن باهاش حس خیلی خوبی خواهید داشت. شیائومی تو طراحی این گوشی وقت گذاشته و عیب و ایراد خاصی نمیشه بهش گرفت و خیلی رضایت بخش، خوب و مطلوبه.طراحی Mi T10 Pro

نمایشگر Mi 10T Pro

بخش نمایشگر جاییه که پنل IPS دیده میشه که سرعت فوق العاده 144 هرتزی داره و این خیلی خفن و عالیه! شما میتونید از تنظیمات گوشی این رفرش ریت رو روی 90 و 60 هم تنظیم کنید و شیائومی دستتون رو حسابی باز گذاشته. باید گفت که 144 هرتز واقعا مصرف شارژ بالایی داره و اگر دوست دارید باتری گوشی مصرف کمتری داشته باشه باید کمترش کنید. درمورد کیفیت نمایشگر با توجه به اینکه این نمایشگر HDR 10+ رو ساپورت میکنه رنگ ها واقعا خوب و واقعی نشون داده میشه و کیفیت فوق العاده خوبی داره. نمایشگر این گوشی رزولیشن 1080×2400 داره که نسبت به رقباش یه مقداری پایینتره اما آنچنان تاثیری نداره و واقعا یه نمایشگر خوش کیفیت و سریعه.

تنها نقطه ضعفش اینه که با توجه به IPS بودنش نسبت به رقبای هم قیمتش که نمایشگر Dynamic AMOLED دارن روشنایی کمتری داره، تو زوایای مختلف خیلی کم پیش میاد که توی نور ها و رنگ ها تداخل به وجود بیاد، عمق رنگ مشکی به نسبت رقبا یه مقداری کمتره و دلیلش هم پنل آی پی اسه. شیائومی با گذاشتن پنل IPS روی این گوشی یه مقدار درمورد نمایشگر شک و تردید انداخت و میتونست با گذاشتن پنل سوپر امولد(Super AMOLED) بهتر عمل کنه که البته این کار باعث میشد تا قیمت گوشی افزایش پیدا کنه و تقریبا به قیمت یه پرچمدار تمام عیار برسه. شیائومی معمولا سعی میکنه با هماهنگ کردن نقاط مختلف گوشی باهم و گذاشتن تمرکز روی یک بخش، گوشی هاشو معرفی کنه. در مجموع نمایشگر این گوشی خوب و راضی کننده ست و باهاش به مشکل خاصی نمیخورید و همه چی رو خوب و با کیفیت نشون میده. رنگ ها خوبن، روشنایی مناسبی داره، رزولیشن بالاست و نمیشه بهش عیب و ایراد خاصی گرفت.

نمایشگر Mi T10 Pro

باتری و شارژدهی Mi 10T Pro

باتری Mi 10T pro ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی داره و عملکرد شارژ دهیش بدرد یه روز کامل میخوره. یک ساعت استفاده سنگین یعنی بازی کردن کال اف دیوتی موبایل چیزی حدود 14 درصد از شارژ این گوشیو کم کرد. یه آداپتور فست شارژ 33 واتی هم داره که این شارژر قدرتمند باعث میشه این گوشی زیر یه ساعت فول شارژ شه. شیائومی تو بخش باتری همیشه سعی کرده بهینه باشه و هم تو پرچمدار ها هم تو میان رده ها سعی کرده که عملکرد باتری خوب و قابل قبولی ارائه بده. این گوشی هم طبق سنت شیائومی عملکرد باتری مطلوبی داره و نباید بگیم باتریش کارایی کمی داره، در حد و اندازه خودش خوبه و میتونه کاربرا رو راضی نگهداره. تو مقایسه این باتری با رقبای هم قیمت هم باید گفت که عملکرد این گوشی یه مقداری بهتر از رقیباست که این میتونه خیلی خوب باشه. باتری Mi T10 Pro

امنیت Mi 10T Pro

تو بررسی Mi 10T Pro بخش امنیت جاییه که چالش ها شروع میشه و حسگر اثرانگشت اومده رو دکمه پاور، چیزی که واسه این گوشی تو این رنج قیمت یه مقداری عجیبه و دلیلشم همونطور که مشخصه پنل IPS نمایشگره، این پنل قابلیت اینو نداره که سنسور اثر انگشت رو زیر خودش جا بده و باید حسگر اثرانگشت پشت گوشی یا رو دکمه پاور باشه. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور چند وقتیه که تو گوشی های شیائومی مد شده و مورد استقبال کاربرا قرار گرفته، چون به نظر خیلی ها کار کردن با سنسور روی دکمه پاور خیلی راحت تره و اذیت نمیکنه. قاعدتا کسایی که دست های کوچیکتر و ظریف تری دارن موقع کار کردن با حسگر اثرانگشت پشت گوشی با مشکل مواجه میشن. حسگر اثر انگشت Mi 10T Pro روی دکمه پاور یه انیمیشن داره که از طریق تنظیمات گوشی میتونید این انیمیشن رو غیر فعال کنید. این انیمیشن باعث میشه که یه مقداری سرعت بیاد پایین اما خوبیش اینه که یه ویبره داره که شما متوجه میشید چه موقعی باید دستتون رو از روی گوشی بردارید. درمجموع سرعت حسگر اثرانگشتش سرعت خوبیه، جاش هم جای خوبیه. سیستم تشخیص چهره شیائومی Mi 10T Pro یه سیستم تشخیص چهره دو بعدیه که خیلی دقیق نیست و بعضی از اوقات اشتباه میزنه. سرعتش خوبه و تو نور کم عملکردش مطلوبه. در کل این گوشی حسگر های: اثر انگشت(side-mounted)-قطب نما- شتاب سنج(حسگر حرکتی) – حسگر مجاورتی -ژیروسکوپ-فشار سنج تو خودش جا داده و میشه گفت با یه گوشی تو این قیمت انتظارات رو برآورده کرده و نباید انتظار چیز خفن تری رو داشته باشیم.

دوربین Mi 10T Pro

بخش بعدی بررسی Mi 10T Pro دوربینه جایی که سنسور لنز اصلی 108 مگاپیکسله و از مشخصاتش میشه به لنز واید 26 میلی‌متری با 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.33 اینچ سایز سنسور و لنز واید با دریچه دیافراگ 1.7 همراه با فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر اشاره کرد که خیلی خفنه. کیفیت تصاویر با توجه به دریچه دیافراگ 1.7 واقعا خوبه چون هم میتونه به تصاویر عمق خیلی خوبه بده هم تصاویر روشنایی خیلی خوبی دارن. در کل میشه گفت دوربین 108 مگاپیکسلی می 10تی پرو عکسای خیلی خوبی ثبت میکنه، اما خیلی خفن نیست. اگه روی عکسا خیلی زوم کنید یه مقداری اون شارپنس و داینامیک رنج افت پیدا میکنه و یه مقدار خیلی کمی نویز پیدا میکنن.

  • سنسور اصلی

در مجموع حس کار کردن با این دوربین حس خوبیه و عکسا کیفیت خوبی دارن اما وقتی خیلی دقت کنیم انگار یه مقدار خیلی کمی کیفیتش از دوربین های پرچمدار پایینتره اما بازهم عکسایی که با Mi 10T Pro گرفته میشه کیفیتش یه مقداری از رقبای خودش بهتره. شیائومی تو عملکرد عکاسی این دوربین خوب عمل کرده و تونسته تا حد زیادی کاربرا رو راضی نگهداره و میشه عکس های خوبی با این گوشی ثبت کرد.

دوربین-Mi-10T-Pro
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

عکسا تو حالت پرتره با این گوشی عکسای معمولین و به جای سنسور تشخیص عمق یه سنسور نور سنجی تو این گوشی وجود داره که عملکردش کاملا با اون متفاوته و جدا کردن سوژه اصلی از بک گراند در 50 درصد مواقع خیلی خوب اتفاق نمیوفته. در مجموع با این گوشی میشه عکسای پرتره خوبی ثبت کرد.

دوربین پرتره Mi 10T Pro
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

عکسای حالت شب ( Night Mood) کیفیت خیلی خوبی دارن میشه باهاشون عکسای خیلی خوبی ثبت کرد. نویز ها خیلی کمن و نور بسیار عالیه، عکسا تو حالت شب خوبن و کاربرا رو راضی میکنن.

  • سنسور اولترا واید

سنسور 13 مگاپیکسلی Ultra Wide این گوشی اتوفوکوس نداره و بزرگترین مشکل این سنسور همینه. درکل به عنوان یه دوربین اولترا واید عکسای خیلی خوبی میشه باهاش ثبت کرد چون معمولا لنزای اولترا واید کیفیتشون از سنسور اصلی پایینتره اما این گوشی عکسای اولترا واید خوبی میگیره اما مشکل فوکوس یکی از چیزاییه که باید حواستون بهش باشه و خب اگر قصد خرید دارید باید باهاش کنار بیاید.

لنز الترا واید Mi 10T Pro
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • سنسور ماکرو

سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو این گوشی عملکرد خوبی نداره و خیلی نمیشه به سوژه نزدیک شد و عکسا نویز دارن، مگر اینکه شرایط نوری فوق العاده ای وجود داشته باشه از طرفی سنسور ماکرو فوکوس داره و شما میتونید موقع گرفتن عکسای ماکرو فوکوس کنید. چیز عجیب درمورد سنسور ماکرو اینه که اتوفوکوس داره و  تو کمتر گوشی میتونید همچین چیزی رو ببنیید.

سنسور ماکرو Mi 10T Pro
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • فیلمبرداری

Mi 10T Pro قابلیت فیلمبرداری 8K با 30 فریم بر ثانیه داره که خیلی خفنه و واقعا فوق العادس! نکته این کیفیت اینه که بیشتر از 6 دقیقه نمیشه باهاش فیلمبرداری کرد که طبیعیه و حجم خیلی زیاده داره. استابلایزرش تو این حالت خیلی خوب عمل نمیکنه اما بازهم از گوشی های سامسونگ هم رده خودش که فیلمبرداری 8k دارن عملکرد بهتری داره. این دوربین قابلیت فیلمبرداری 4K با 60 و30 فریم بر ثانیه رو هم داره که دیگه بهترین انتخاب واسه کساییه که بخش فیلمبرداری گوشی براشون مهمه، باید بگم طبق تجربیات کاربری این گوشی یکی از بهترین ها تو بخش فیلمبرداریه، استابلایزر خوبه فوکوس عالیه و نور و رنگ رو به بهترین حالت ممکن نمایش میده. اگه بخوایم دوربین های این گوشی رو با همرده های سامسونگی خودش مقایسه کنیم، رقابت خیلی پایاپای و نزدیکه اما این گوشی یه مقداری از رقبا بهتره.

  • سنسور سلفی

یه سنسور 20 مگاپیکسلی سلفی تو پانچ هوله که نمیشه با گوشی های پرچمدار مقایسه کرد چون این گوشی پرچمدار نیست ولی عکسا واقعا خوبن، شارپنس و داینامیک رنج و روشنایی خوبی دارن. اگه شرایط نوری مناسب باشه میتونید عکسای خوبی باهاش ثبت کنید اما خیلی نمیشه به عنوان یه گوشی پرچمدار رو دوربین سلفیش حساب کرد. یکی از نکات منفی ای که تو این گوشی نسبت به رقبا هست اینه که دوربین سلفیش قابلیت فیلمبرداری 4K نداره. شیائومی میتونست تو بخش فیلمبرداری دوربین سلفی بهتر عمل کنه که بازم تاکید میشه این گوشی پرچمدار نیست و نباید انتظار داشتن تمامی امکانات رو ازش داشت.

سخت افزار و پردازنده Mi 10T Pro

مثبت ترین نقطه بررسی Mi 10T Pro پردازندست و Mi 10T Pro شیائومی پردازنده اسنپدراگون 865 (Snapdragon 865) داره. همه چی خیلی خوب و روونه و واقعا عملکرد خوبی داره. مشخصات پردازنده این گوشی: اسنپدراگون 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 585) و این گوشی پردازنده گرافیکی Adreno 650 رو خودش داره که عملکردش خوب و قابل قبوله.این پردازنده قوی رو بذارید کنار نمایشگر 144 هرتزی و میتونید ببینید که عملکردش موقع بازی کردن چقدر خوبه. حالت گیم توربو هم داره که باعث میشه باتری بهینه مصرف شه و این گوشی رو واسه بازی کردن تبدیل به یه چیز فوق العاده کنه. طبق تجربیات کاربری موقع بازی کردن بازی های سنگین مثل آسفالت 9 و کال اف دیوتی و… حس خیلی خوبی داشتیم و میتونیم بگیم خیالتون از لحاظ پردازنده کاملا راحت باشه. نسبت به اگزینوس هایی که رو گوشی های سامسونگ هست این گوشی و پردازندش عملکرد خیلی پایدار تری دارن و بعد از یک ساعت بازی کردن دماش خیلی بالا نمیره و افت فریم و افت عملکرد نداره. شیائومی تو بخش پردازشی این گوشی چیزی کم نذاشته و واقعا میتونیم بهش یه نمره قبولی بدیم، پردازنده ای که تو تجربیات کاربری هیچ مشکل خاصی نداشت و از همه تست ها سربلند بیرون اومد. نسبت به رقبای خودش عملکرد خیلی خوبی داره و اونارو خیلی راحت کنار میزنه. پردازنده Mi T10 Pro

نرم افزار و رابط کاربری Mi 10T Pro

رابط کاربری جاییه که وقتی گوشی رو تحویل میگیرید اندروید 10 با MiUI 12 رو گوشیه و با اپدیت کردنش میتونید اونو به اندروید 11 ارتقا بدید. درمورد MiUI 12 هم یه ویدیو کامل ساخته شده که میتونید تمامی ویژگی ها و مشخصاتش رو تو اون ویدیو ببینید. یه فضای فکر شده و روون که شیائومی برای جاهای مختلفش انواع و اقسام برنامه ها رو چیده شما میتونید انواع تم ها، شخصی سازی ها و تغییر های مختلف رو داشته باشید. افکت ها و انیمیشن های خوبی اضافه شده و با اون سخت افزار قوی تو این گوشی حس و تجربه خیلی خوبی داره. رابط کاربری شیائومی رو این گوشی با این سخت افزار خیلی جواب داده و بدون مشکل و لگ و باگ میتونید از گوشی استفاده کنید و لذت ببرید. رابط کاربری Mi T10 Pro

عملکرد اسپیکر Mi 10T Pro

Mi 10T Pro اسپیکر استریو داره و بلندی و کیفیت صداش خوبه. درمقایسه با رقبا باید گفت بلندی صداش درحد اونا نیست اما کیفیت قابل قبولی داره. تنها نکته ای که باید بهش اشاره کرد انگار یه طوریه که صدا خفه ست و دلیلشم اینه که اون اسپیکر بالا خیلی کوچیکه و این باعث میشه یه مقدار خفه باشه اما کیفیتش واقعا خوبه و مشکلی از بابت صدا و کیفیت نداره. اسپیکر Mi T10 Pro

جمع بندی

طراحی و کیفیت ساخت این گوشی واقعا خوبه و کار کردن باهاش خیلیی حس خوبی بهتون میده، دلیلشم اینه که متریال ساخت این گوشی واقعا خوبه و کیفیت ساخت بالاست. کیفیت خوب نمایشگر و رفرش ریت 144 هرتزی این گوشی یکی از نقاط قوتیه که باید بهش اشاره کنیم تو رقابت باید گفت که کیفیت رقیب از این یه مقداری بهتره اما سرعت و روون بودن این گوشی خیلی بهتره. باتری این گوشی بخاطر فول شارژ شدن زیر یک ساعتش معرکه س، شارژ دهیش به وجد نمیاره اما قابل قبوله. دوربین اصلی این گوشی هم تو کیفیت عکسبرداری هم فیلمبرداری عملکرد خیلی خوبی داره و میشه بهش نمره خوبی داد. بهترین بخش این گوشی پردازندشه و اگر گوشی ای میخواید که تو بلند مدت عملکرد پایدار و خوبی داشته باشه Mi 10T Pro انتخاب خوبیه. در مجموع تو بررسی Mi 10T Pro میتونیم بگیم شیائومی رو این گوشی خیلی کار کرده و مثل برند های دیگه مثل سامسونگ جوری نبوده که فقط بخواد بزنه و رد شه. هم تو بخش طراحی و کیفیت ساخت خوب عملکرده، هم تو بخش دوربین و پردازنده. اگر بخوایم قطعی نظر بدیم این گوشی واسه کسایی که عکسبرداری و فیلمبرداری واسشون مهمه و میخوان بازی کنن میتونه انتخاب خیلی خوبی باشه و هیچ عیب و ایراد خاصی نمیشه بهش گرفت.

سوالات متداول
(3 سوال)
مزایای Mi 10T Pro 5G شیائومی چیست؟ چرا این گوشی رو بخریم؟

پردازنده بسیار عالی، نمایشگر 144 هرتزی و دوربین با کیفیت به همراه شارژدهی مناسب باتری و عملکرد خوب اسپیکر ها همه و همه باعث میشن می 10 تی پرو ارزش خرید بسیار بالایی رو داشته باشه.

معایب می 10 تی پرو شیائومی چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

شیائومی میتونست از نمایشگر امولد که کیفیت بالاتری داره به جای از نمایشگر IPS استفاده کنه، که البته با توجه به قیمت این گوشی منطقیه.

آیا Mi 10T Pro 5G از رم میکرو پشتیبانی میکنه؟

خیر، خشاب سیم کارت می 10تی پرو فقط از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکنه.

نقاط قوت
طراحی و کیفیت ساخت عالی
نمایشگر 144 هرتزی
دوربین با کیفیت
شارژدهی مناسب
پردازنده بسیار قوی
نقاط ضعف
نمایشگر IPS
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۳۰ دی, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 49
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

عجب گوشی خفنی ❤👌🏻

۲۲ بهمن ۱۴۰۰
Amir1383

🖤🖤

۱۱ بهمن ۱۴۰۰
Wìnterwinter

Mi 10 t

۱۹ دی ۱۴۰۰
iman

خیلی خفن بود خدایی🔥🔥🔥

۲۹ آذر ۱۴۰۰
godrati

👍🏻👍🏻✅✅

۲۶ آذر ۱۴۰۰
godrati

خفنه

۲۶ آذر ۱۴۰۰
godrati

عالی

۲۶ آذر ۱۴۰۰
mjasghari44

مشتی 😍❤️

۲۲ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

خفن 💖

۲۲ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

عالیع 😍

۲۲ آذر ۱۴۰۰
a.s_momeni

🔥🔥🔥

۱۶ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۱۵ آذر ۱۴۰۰
hossein.ham

عالییی

۱۱ آذر ۱۴۰۰
dMohammad

عالی

۲۳ آبان ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

❤❤❤

۱۶ آبان ۱۴۰۰
reza8386

خیلی خوبه

۱۲ آبان ۱۴۰۰
_mahdi_hosseini_86

خوبی🤙

۱۱ آبان ۱۴۰۰
_mahdi_hosseini_86

ارزش خرید داره؟

۱۱ آبان ۱۴۰۰
_mahdi_hosseini_86

خوبیییییییییییییییییییییییییییی🤙🤙🤙🤙🤙🤙

۱۱ آبان ۱۴۰۰
_mahdi_hosseini_86

😍❤💕💖

۱۱ آبان ۱۴۰۰