بزرگترین شکست های شیائومی

چند روز پیش شکست های بزرگ سامسونگ رو رفتیم الان نوبت سامسونگی ها رسیده تا اون مشتی رو که خوردن بزنن به شیائومی بازا! امروز میخوایم بپردازیم به شکست های بزرگ شیائومی. پس بریم سراغ بزرگترین شکست های شیائومی!

شکست استراتژی ورود به بازار گوشی های هوشمند

شیائومی کلا یه شکسته که دست و پا درآورده! چرا میگم؟ چون ورورد شیائومی به بازار اسمارت فون ها با این استراتژی بوده که گوشی های سوپر ارزون قیمتی رو عرضه کنه و اصلا از روی خود گوشی سود نگیره و بعد از فروش بیاد سودش رو توی اکوسیستم بگیره. یعنی نرم افزارهایی که ارائه میده، سرویس ها و خدمات نرم افزاری رو که میده با یه اشتراک ماهانه بفروشه و یه پولی از بابت خدمات نرم افزاری بگیره، که این ایده هیچ موقع اجرایی نشد و شیائومی توی استراتژی اصلی ورود به بازار موبایل شکست بزرگی خورد، یعنی اصلا ورودش با شکست مواجه شد. اوایل اگه یادتون باشه گوشی های شیائومی گوشی های سوپر ارزون قیمتی بودن که همه به خاطر این ارزون بودنشون بهشون اعتماد نمی کردن. بعد که شیائومی خواست خدمات مختلفی رو بفروشه و مثل اپل بیاد یه اپل وان بزاره و مثلا سرویس اشتراک موسیقی، خبر و بازی و یا این چیزها رو میخواست بفروشه که اصلا اندروید بازها نرفتن به این سمت و شیائومی هم آروم آروم سر استراتژی رو کج کرد و رفت به سمتی که گفت بزار گوشی پرچمدار و گرون قیمت بسازیم و بیایم توی بازی بلکه از خود گوشی ها سود بکنیم و این نحوه استراتژی ورود به بازار بزرگترین و اصلی ترین شکست شیائومی به حساب میاد.

مشکلات و باگ های متعدد رابط کاربری MIUI

شکست بعدی باز راجع به همین نرم افزارهاست. موقعی که شیائومی شروع کرد، با ساخت گوشی به بازار موبایل ورود نکرد بلکه با ساخت رابط کاربری این کار رو شروع کرد و اومد MIUI رو ساخت. بعد برای این رابط کاربری یه دونه گوشی هم ساخت. این رابط کاربری توی فروم هایی که وجود داره و همچنان هم هست توسط سازنده های زیادی به صورت مداوم بهینه میشد، حالا یکی دیگه از بزرگترین شکست های شیائومی توی همین miui و ناپایداری اون در اوایلش بود و واقعا هم شکست بود، یعنی مدام پشت سر هم آپدیت میومد و خیلی مشکل های نرم افزاری وجود داشت و خیلی باگ داشت و مداوم کرش میکرد و پر از باگ بود. توی فروم ها یکی میومد یه نسخه به روز رسانی پینشهاد میداد و این به عنوان یه آپدیت ارائه میشد. بعد کاربران میرفتن از اونجا آپدیت ها رو میگرفتن تا اینکه آروم آروم شیائومی این شکست ها رو تبدیل به پیروزی کرد و اومد همه این فروم ها رو بررسی کرد و اون خوب ها رو سوا کرد و خودش به صورت رسمی اون آپدیت هایی که توی این فروم ها عرضه میشد رو برای گوشی ها و کاربران عرضه میکرد. پس دومین شکست شیائومی میشه همین فروم هایی که واسه آپدیت های نرم افزاری بودن که تا یه بازه زمانی خیلی طولانی رابط کاربری گوشی های شیائومی پر از باگ و مشکل بود و الان یه دو سه سالیه که دیگه بهینه تر شده و مشکلات کمتری داره.

مشکل برد اصلی گوشی MI 9

بریم سراغ شکست هایی که توی گوشی های شیائومی بود. از پرچمدارها شروع میکنیم، گوشی می ۹ سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد و یه گوشی بود که اومده بود بترکونه، پردازنده خفن، نمایشگر خفن و کلا یه گوشی پرچمدار خفن. شیائومی رو هیچ کسی به پرچمدار نمی شناخت. شیائومی یه پرچمدار رو آورد که شکست پرچمدار قبلیش رو از یاد ببره ولی وقتی اومد تو بازار مشکل توی برد اصلیش داشت، کاربرها گزارش میدادن که اگه با این گوشی بیشتر از ۱۰ دقیقه توی دوربین بچرخیم، گوشی داغ میکنه، کرش میکنه و دیگه کار نمی کنه. اینو چندین نفر گزارش دادن و شیائومی نمی دونست چه کاری باید بکنه، چون مشکل سخت افزاری توی بردش بود و اینجا بود که پرچمدار بعد از پرچمدار شکست خورد. البته این شکست های مداوم در پرچمدارها باعث شد دیگه همچنان کسی به گوشی های پرچمدار شیائومی خیلی توجهی نکنه و هنوزم که هنوزه گوشی های پرچمدار شیاومی اصلا توی گوشی های بالارده و پرچمدار سهم بازار زیادی ندارن، چون مردم خیلی تجربه و خاطره خوبی از گوشی های پرچمدارش ندارن.

مشکل وای فای گوشی MI 8

شکست بعدی برمیگرده به نسل قبلی همین می ۹ یعنی می ۸. گوشی MI 8 دقیقا یه گوشی بود که شیائومی کپی آیفون زده بود، صفحه نمایش خفن، پردازنده خفن، طراحی کپی آیفون و یه گوشی بود که اومده بود مثلا تیکه بزرگی از بازار پرچمدارها و بالارده های اندرویدی رو بگیره اما وقتی اومد تو بازار مشکل وای فای داشت و کلا متصل نمی شد. این مشکل خیلی زیاد و غیر قابل حل بود و با آپدیت نرم افزاری حل نمی شد و یه مشکل سخت افزاری داشت و باعث شد این بدنامی دیگه روی گوشی های شیائومی بمونه یعنی شیائومی دوتا پرچمدار پشت سر هم معرفی کرد که هر دو با سر خوردن زمین و از همونجا دیگه اعتماد به گوشی های پرچمدار شیائومی از بین رفت.

مشکلات دوربین های سلفی پاپ آپ Mi 9T

شکست بعدی مربوط به دوربین های سلفی پاپ آپ گوشی های شیائومی میشه و یکی از بزرگترین شکست هایی بوده که شیائومی خورده. توی یه سری از گوشی های خودش مثل می ۹ تی و می ۹ تی پرو اومد از دوربین های پاپ آپ سلفی استفاده کرد که بعد از یه مدت گرد و غبار میرفت زیر اون دوربین و بعد دیگه به صدا کردن میفتاد و درست و حسابی کار نمی کرد. از یه جایی به بعد هم دیگه اعطاش رو به لقاش بخشید و گفت من اصلا توی این پروژه دوربین پاپ آپ شکست خوردم. حالا تب این دوربین پاپ آپ از کجا اومد؟ از جایی که صفحه نمایش با حاشیه کم و بدون ناچ خیلی ترند و مد شده بود و سامسونگ اومد پانچ هول رو روی گوشی های خودش استفاده کرد، البته سامسونگ اولین شرکتی نبود که این کار رو کرد ولی چون اومد یهو تو این بازار شیائومی گفت حالا من چی کار کنم؟ من از دوربین پاپ آپ استفاده میکنم که دوربین پاپ آپ هم با شکست مواجه شد.

مشکلات حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور گوشی های سری Redmi Note 9

شیائومی بعضی موقع ها خیلی هول هولکی و با عجله کار میکنه که این باعث شده توی یه سری از محصولاتش این با عجله عمل کردن و عرضه زود و خیلی سریع به بازار باعث بشه که حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور سه چهار تا مدل به مشکل بخوره و شیائومی قبل از عرضه و انتشار توی بازار این مورد رو تست نکرده بوده. گوشی های سری ردمی نوت ۹ مثل نوت ۹ تی، نوت ۹ اس و نوت ۹ پرو حسگر اثر انگشتشون مشکل داشت. خیلی ها گزارش میدادن که مشکل داره ولی برای تعداد کثیر دیگه ای هم مشکلی نداشت، یعنی مثل لپ لپ بود و بستگی به شانس تون داشت. به احتمال زیاد خیلی از شماها با این مدل گوشی مشکل داشتید و اگه همچین تجربه ای داشتید با ما تو کامنت ها به اشتراک بذارید که آیا شما هم همچین مشکلی داشتید یا نه؟ ولی این مورد هم یکی از بزرگترین که نه ولی یکی از شکست های شیائومی بود که بعد از این مشکلات درس خوبی از این بازی گرفت که دیگه سراسیمه و هول هولکی گوشی رو وارد بازار نکنه، چون همین تست نکردن باعث شد یه حجم زیادی گوشی های مشکل دار مرجوع بشن و به داستان بخورن. البته شیائومی توی نسل بعدی اومد این مشکل رو درست کرد و اول تست کرد و بعد وارد بازار کرد، یعنی ردمی نوت ۱۰ های دیگه درست بودن ولی ردمی نوت ۹ ها همه مشکل داشتن.

مشکل ایجاد هاله روی صفحه نمایش پنل های IPS قدیمی

اما یکی دیگه از شکست ها که مربوط به همون اوایل کار شیائومی میشه مشکل صفحه نمایش های IPS بود که توی گوشی های خودش مثل ردمی نوت ۸ محبوب، ردمی نوت ۷، ردمی نوت ۵ و a2 استفاده میکرد و پنل نمایشگر این گوشی ها از یه شرکتی بود به اسم تیان ما که یه شرکت چینی بود که صفحه نمایش ارزون تولید میکرد. این پنل های IPS روشون هاله میفتاد، یعنی شما میرفتی با گوشیت کار میکردی مثلا داشتی فیلم میدیدی و اگه زیادی فیلم میدیدی و رو اون میموندی روی نمایشگر هاله همون فیلم می موند، مثلا میرفتی اینستاگرام میچرخیدی پس زمینه اون فیلم می موند روی گوشی، حالا اینکه اون فیلمه چی بود رو کاری نداریم! ولی هاله میفتاد روی صفحه نمایش و در همون اوایل برای شیائومی بدنامی درست شد روی صفحه نمایش ها هاله میفته و داستان و باگ داره. دیگه بعد از یه مدت کلا با اون کمپانی چینی تیان ما که صفحه نمایش IPS ارزون تولید میکرد همکاری نکرد و دیگه رفت سراغ صفحه نمایش اولد و امولد و اینا البته امولد نه امولد مخصوص سامسونگه  و از همون پنل های اولد داره استفاده میکنه.

جمع بندی

این جمعی از شکست های شیائومی بود که باید می دونستید، شیائومی روی پرچمدارهاش شکست خورده ولی بزرگترین شکستی که شیائومی خورد همون استراتژی ورود به بازار بود که اومده بود گوشی ارزون بده و روی خدمات نرم افزاری پول اشتراک بگیره که شکست خورد. اینجاست که به قدرت اپل پی می بریم، اپل اینقدر قدرت داره که گوشی گرون میده سود خیلی زیادی هم میکنه و سودی که از خدمات نرم افزاری در میاره از فروش اون گوشی گرونه هم بیشتره و شیائومی اومده بود جای پای اپل بزاره ولی خب نتونست و این بزرگترین شکست شیائومی بود. روی گوشی های می ۹ و می ۸، حسگر اثر انگشت، دوربین پاپ اپ و صفحه نمایش های مشکل دارم که داستان زیاد داشت ولی این داستان ادامه پیدا کرد و شیائومی تونست توی این ۱۰ ۱۲ سال اخیری که به بازار موبایل ورود پیدا کرده واقعا عملکردش خفن بوده و مشتی مسیر رو طی کرده اما شما به عنوان یه طرفدار شیائومی میدونم میای توی کامنت ها فحش میدی به من، من شکست های سامسونگ هم تولید کردم میتونید برید اونجا فحش بدید به یه نفر دیگه! ولی طرفدارهای سامسونگ میتونن این مطلب رو بفرستن واسه رفیق های شیائومی بازشون که جوابی باشه به اون ویدیو قبلی!

شیائومی باز هم شکست داره من سعی کردم تو زمینه موبایل ها رو بیشتر بگم و مطلب بعدی شکست های اپله، ولی اخه آیفون که شکست نداره!! آيفون یه دونه شکست داره اونم آیفون ۶ و ۶ پلاسه که با فشار از دو طرف از وسط میشکست، دیگه توی زمینه گوشی شکست آنچنانی نداره ولی یه دونه شکست های بزرگ اپل رو هم میسازم که نگید طرفدار و فن اپلم! نکته دیگه ای نیست امیدوارم که این مطلب بهتون لذت داده باشه، دمتون گرم، مرسی از همراهیتون!

اگه با همه توضیحات هنوز هم از شیائومی خوشتون میاد میتونید انواع گوشی های شیائومی موجود در بازار و قیمت روز این گوشی ها رو در لیست قیمت گوشی شیائومی موبونیوز ببینید.

 

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 115
5/ 2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Abolfazl ca

آدم نمیداونه بخره یا نه

۲۶ شهریور ۱۴۰۲
Abolfazl ca

مثل تخم مرغ شانسی کوشی هاش بعضی هاش حتی از کوشی های پرچم دار هم بهتر کار میکنه بعضی هاش هم آشغاله

۲۶ شهریور ۱۴۰۲
Mohammad_d

به نظرم بدترین شکست ها رو شیائومی داشت

۲۶ تیر ۱۴۰۲
ALI ZAREI

اینم شکست داشته

۱۷ تیر ۱۴۰۲
A.L.I

ماشالله شکست

۱۷ تیر ۱۴۰۲
Nimapvp

نظرتون کدومه؟؟
بدترین شکست هارو شیائومی داشت،لایک👍🏻
بدترین شکست هارو سامسونگ داشت،👎🏻
بنده اعلام بیطرفی میکنم

۱۶ تیر ۱۴۰۲
Alireza96483904

جالب بود

۱۵ تیر ۱۴۰۲
Kach

Nice , من موافقم

۱۴ تیر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

جالب بود 👌🏻

۱۴ تیر ۱۴۰۲