اخبار لو رفته از شیائومی 13T و Xiaomi 13T Pro

شیائومی به زودی سری گوشی های 13T رو عرضه میکنه اما به تازگی یه سری عکس ها و اخبار از ویژگی های گوشی 13T Pro لو رفته که توی این پست به بررسی این گوشی قاتل پرچمدار جذاب و خاص میپردازیم. طبق سنت چند ساله شیائومی گوشی های سری K ردمی رو با نام شیائومی 1xT در بازار جهانی عرضه میکنه و گوشی Redmi K60 Ultra با نام Xiaomi 13T pro به بازار جهانی (البته با یه سری تغییرات جزئی) عرضه میشه. مشخصات و قیمت گوشی Xiaomi 13T هم لو رفته و یه گوشی تقریبا جدید از شیائومی به حساب میاد. اگه شما هم جزو طرفداران برند شیائومی هستید و دوست دارید از ویژگی های یکی از خفن ترین قاتل پرچمدار های امسال مطلع باشید، با بررسی اخبار لو رفته از شیائومی 13T و Xiaomi 13T Pro همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی مشخصات ظاهری Xiaomi 13T Pro

از لحاظ ظاهری این گوشی به ردمی K60 Ultra که به تازگی در مراسم آگوست 2023 شیائومی معرفی شده شباهت داره اما عکس ها و اخبار لو رفته نوید این رو میده که دوربین های پیشرفته تر و بهتری برای این گوشی استفاده شدن. گوشی توی دو رنگ مشکی و آبی عرضه میشه و از یه جزیره دوربین مربعی شکل بزرگ و با برآمدگی نسبتا زیاد استفاده میکنه. در رنگ مشکی از پنل پشتی شیشه ای براق استفاده شده اما رنگ آبی با پنل پشتی ساخته شده از چرم مصنوعی و مات عرضه میشه. فریم گوشی به صورت تخت ساخت شده اما قاب پشتی یه مقداری در لبه ها خمیدگی داره تا این گوشی بزرگ و قطور بهتر توی دستتون قرار بگیره. توی ساخت بدنه از گواهی IP68 استفاده شده و خبری از جک 3.5 میلیمتری نیست.

بررسی مشخصات ظاهری Xiaomi 13T Pro

 

بررسی نمایشگر شیائومی 13T Pro

یه صفحه نمایش تخت بزرگ 6.67 اینچی با پنل امولد و نرخ به روز رسانی 144 هرتزی داره و از رزولوشن 1220 پیکسلی استفاده میکنه که حاشیه بسیار کم و ظاهر جذابی داره. روشنایی بیشینه هم میتونه تا حدود 2600 نیت افزایش پیدا کنه.

بررسی نمایشگر شیائومی 13T Pro

 

بررسی سخت افزار Xiaomi 13T Pro

با توجه به اطلاعاتی که از بنچمارک های Geekbench لو رفته، به احتمال زیاد گوشی از تراشه مدیاتک Dimensity 9200 Plus استفاده میکنه که میشه گفت تقریبا در حد و اندازه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 قرار داره و قدرت بسیار نزدیکی با این تراشه پرچمدار و قدرتمند داره. تا 16 گیگ رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی رو هم پشتیبانی میکنه. امکان ارتقا فضای ذخیره سازی به وسیله رم میکرو SD رو هم ندارید.

 

بررسی دوربین شیائومی 13 تی پرو

دوربین های اصلی با همکاری Leica ساخته شدن و از یه دوربین سه گانه برای گوشی استفاده شده که شامل یه لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX707، لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و یه لنز اولترا واید 13 مگاپیکسلی میشه. نسبت به گوشی ردمی K60 Ultra فقط دوربین های اصلی و پشت گوشی شامل تغییر شدن و سنسور سلفی هنوز یه لنز 20 مگاپیکسلیه.

بررسی دوربین شیائومی 13 تی پرو

 

بررسی باتری شیائومی 13T Pro

از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه که به احتمال زیاد میتونه شارژدهی خوب و مناسبی داشته باشه و یه آداپتور 120 واتی پر سرعت هم داخل پک محصول قرار گرفته.

 

تفاوت های گوشی شیائومی 13T با 13T Pro

گوشی شیائومی 13T به احتمال زیاد یه گوشی جدید باشه که فقط از لحاظ پردازنده و مقدار رم و حافظه در نظر گرفته شده با نسخه پرو تفاوت داره و بقیه بخش ها با این گوشی تقریبا پرچمدار یکیه. این گوشی از تراشه مدیاتک Dimensity 8200 Plus استفاده میکنه و فقط در یک نسخه با 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه.

 

قیمت و زمان عرضه گوشی های شیائومی 13 تی و 13 تی پرو

با توجه به شایعات به احتمال زیاد، شیائومی در تاریخ 1 سپتامبر (10 شهریور) به صورت رسمی از گوشی 13T Pro و 13T رونمایی میکنه. قیمت تخمین زده شده برای گوشی 13 تی پرو با نسخه پایه 8/256 در بازار انگلیس حدود 649 پوند انگلیسه که با توجه به نرخ تبدیل قیمت نسخه جهانی رو به حدود 820 دلار میرسونه که دست کمی از گوشی های پرچمدار و گرون قیمت برندهای دیگه نداره. البته Xiaomi 13T برای نسخه 8/256 احتمالا حدود 549 پوند قیمت داشته باشه (که در حدود 690 دلار آمریکا میشه) و میتونه یه قاتل پرچمدار خیلی جذاب تر باشه.

 

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 11 ماه پیش
تعداد نظرات : 62
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Delaan170

بنظرم شیاومی 13t pro رو نباید صرفا یه گوشی یا گجت دید.بنظرم شیاومی یه اثر هنری با ارزش افریده. مگه میشه تو همه قسمت ها از همه سرتر و بهتر عمل کرده. پردازنده مدیا تک 9200 پلاس یه رستاخییز به پا میکنه .شاید این پردازنده جهشی تو تولید پردازنده ها بکنه. متاسفم برای جوان های این مملکت که بخاطر منافع جویی بعضی افراد که باعث بالارفتن دلار شدن در حسرت خرید میمونن.

۳۱ شهریور ۱۴۰۲
tahamousavi

اگه دوربین 13Tpro رو ندید بگیریم، میشه گفت الان دیگه تقریباً پرچمداری هستن برا خودشون. دیگه فکر نکنم بشه بهشون گفت قاتل پرچمدار (مخصوصاً با این قیمت)…

۱۹ شهریور ۱۴۰۲
a.m110

👍

۱۴ شهریور ۱۴۰۲
ghasem1402

بچه ها الان شیامی تو اینستااستوری گزاشته ک شیامی ۱۳ تی ۲۶سپتامبر ساعت ۲ بعد از ظهر تو اروپا معرفی میشه شیامی ۱۳ تی همه چیزش با پرو یکیه بجز تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا دوست داشتنی رو شیامی ۱۳ تی است

۱۴ شهریور ۱۴۰۲
godrati

خوب بودد

۱۴ شهریور ۱۴۰۲
godrati

خوب بود

۱۴ شهریور ۱۴۰۲
AmriAli 1388

امروز ۱۳ شهریور معرفی نشد

۱۳ شهریور ۱۴۰۲