مقایسه Xiaomi 12x و 11t Pro شیائومی

مقایسه بین یه گوشی قاتل پرچمدار پرقدرت ولی سنگین و بزرگ با یه گوشی بالارده با قدرت خوب اما خوش دست و سبک شاید مقایسه به جا و درستی نباشه، اما برای خیلی از افراد قدرت پردازشی بالا خیلی کاربرد نداره و خوش دست بودن براشون خیلی مهمه و اولویت زیادی داره. به همین دلیل میخوایم گوشی شیائومی 11 تی پرو پر قدرت و پر فروش رو با گوشی شیائومی 12X خوش دست و کم فروش رو مقایسه کنیم و ببینیم هر گوشی به درد چه دسته از افرادی میخوره. با مقایسه Xiaomi 12x و 11t pro شیائومی همراه موبونیوز باشید.

 

مقایسه طراحی شیائومی 12 ایکس با 11 تی پرو

توی طراحی گوشی 11t Pro شیائومی لنزهای دوربین با یه برآمدگی نسبتا بزرگ به صورت عمودی و تقریبا به یه اندازه کنار هم توی قسمت پشتی قرار گرفتن. کیفیت ساخت در حد یه پرچمداره و با دست گرفتن گوشی حس خوبی بهتون منتقل میشه و توی ساخت گوشی هم از گواهی IP53 استفاده شده. قسمت پشتی از گلس براق ساخته شده که اثر انگشت و لکه روش میمونه و بهتره براش یه قاب تهیه کنید. قسمت پشتی به صورت خمیده به فریم آلومینیومی براق و خوش ساخت متصل میشه و باعث میشه در دست گرفتن گوشی راحت تر بشه. وزن نسبتا بالای گوشی که حدود 204 گرمه و قطر زیاد و اندازه بزرگ ، استفاده از گوشی یه مقداری برای دست های کوچک تر سخته و خیلی گوشی خوش دستی به حساب نمیاد. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار گرفته و دقت و سرعت مناسبی داره. صفحه نمایش 6.67 اینچی تخت حاشیه نسبتا زیادی داره و دوربین سلفی توی یه پانچ هول نسبتا بزرگ وسط صفحه قرار داره.

طراحی قاب پشتی شیائومی 11 تی پرو

گوشی شیائومی 12 ایکس مثل باقی خانواده سری 12 از یه بدنه با کیفیت ساخت بالا و طراحی ساده استفاده میکنه که برآمدگی بزرگ دوربین مخصوصا لنز اصلی توی این گوشی خیلی بیشتر به چشم میاد. قسمت پشتی از شیشه مات ساخته شده و خیلی خط و خش پذیره و بهتر برای گوشی از یه قاب استفاده کنید. از گواهی IP هم توی ساخت گوشی خبری نیست. طراحی خمیده این قسمت در کنار وزن سبک 174 گرمی و اندازه کوچک گوشی باعث میشه خیلی خوش دست بشه و بتونید زمان زیادی بدون مشکل ازش استفاده کنید. فریم آلومینیومی گوشی هم به صورت براق ساخته شده. صفحه نمایش 6.2 اینچی از لبه ها خمیده است و حاشیه خیلی کمی داره و دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول وسط صفحه قرار گرفته.

هر دو گوشی فاقد جک 3.5 میلیمتری صدا هستند و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمیکنن. محافظت صفحه نمایش هر دو گوشی به عهده گوریلا گلس ویکتوسه که در مقابل خط و خش و خرد شدن مقاومت خوبی داره.
هر دو گوشی کیفیت ساخت بالایی دارند و با استفاده ازشون حس خوبی بهتون دست میده، اما گوشی 12X خوش دست تر و سبک تره و برای دست های کوچیک یا افرادی که با گوشی های کامپکت حال میکنن میخوره. ولی خیلی گوشی حساس تری و باید بیشتر مراقبش باشید. گوشی 11 تی پرو تقریبا ایمن تره و به این راحتی ها چیزیش نمیشه اما به خاطر بزرگ و سنگین بودن شاید به دل خیلی ها نشینه. در مجموع انتخاب بین این دو گوشی سلیقه ایه و باید ببینید صفحه نمایش بزرگتر براتون اهمیت بیشتری داره یا خوش دست بودن و سبک بودن گوشی.
برای اطلاعات بیشتر و مشاهده تصاویر میتونید به بررسی کامل هر دو گوشی به صورت مجزا مراجعه کنید:

 

مقایسه صفحه نمایش شیائومی 12X با 11T pro

گوشی شیائومی 12X از یه صفحه 6.28 اینچی امولد با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنه. روشنایی صفحه هم خوبه و توی محیط بیرون و پر نور از شیائومی 11 تی پرو روشنایی بهتری داره و استفاده ازش راحت تره. امکان نمایش 68 میلیارد رنگ رو داره و همین موضع باعث میشه غلظت و کنتراست رنگ ها خیلی خوب و بی نظیر باشه، البته نسبت به 11 تی پرو خیلی قابل تشخیص نیست این تفاوت و خیلی باید توی جزئیات رنگ ها دقیق بشید. یکی از مهمترین تفاوت های این دو گوشی صفحه خمیده شیائومی 12 ایکسه که ممکنه به مذاق خیلی ها خوش نیاد، از لحاظ امنیت خیلی باید بیشتر مراقب گوشی باشید و بعضی از برنامه ها و بازی ها هم با این صفحه نمایش به مشکل میخورن، اما باعث میشه استفاده از گوشی و دیدن محتوا روش خیلی لذت بخش تر باشه و حس پرچمدار بودن بهتون دست بده.  محل قرار گیری حسگر اثر انگشت اپتیکال روی صفحه خیلی پایینه اما به خاطر کوچیک بودن گوشی خیلی اذیت کننده نیست و دقت و سرعت خیلی خوبی هم داره.
گوشی شیائومی 11T Pro از یه صفحه نمایش امولد 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده میکنه. روشنایی صفحه خوبه و بدون مشکل خاصی می تونید توی محیط بیرون و پر نور ازش استفاده کنید. صفحه گوشی 11 تی پرو امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو داره و دقت و کنتراست رنگ ها خیلی خوبه و زنده است.
پشتیبانی از تکنولوژی HDR10+ و دالبی ویژن روی هر دو گوشی باعث میشه موقع تماشا محتوای ویدیویی توی یوتیوب یا برنامه ها دیگه ای که از این تکنولوژی ها پشتیبانی می کنند، تجربه خیلی بهتر و با جزئیات بیشتری داشته باشید. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 480 هرتزی باعث میشه تجربه استفاده روزمره بهتری داشته باشید و توی بازی ها هم بتونید عکس العمل سریع تری از خودتون نشون بدید.
در مجموع خیلی تفاوت خاصی بین دو گوشی توی این بخش وجود نداره و مقداری سلیقه هم بین انتخاب بین صفحه خمیده و تخت دخیله، اما از لحاظ فنی گوشی شیائومی 12x به خاطر روشنایی و دقت رنگ نسبتا بهتر انتخاب مناسب تری میتونه باشه.

 

مقایسه قدرت پردازشی و نرم افزاری شیائومی 12 ایکس  با 11 تی پرو

وظیفه پردازش گوشی شیائومی 11 تی پرو به عهده تراشه اسنپدراگون 888 قرار داره که قدرت سخت افزاری بسیار بالایی داره، تو کارهای روزانه که همه چی روونه و از پس همه بازی های روز با بیشترین جزییات و فریم بر میاد و هیچ مشکلی توی اجرای بازی های روز نداره.

شیائومی 12 ایکس از تراشه اسنپدراگون 870 استفاده میکنه که روی کاغذ مقداری ضعیف تر از 11 تی پرو ولی در عمل فرق خاصی بین دو گوشی نیست، در استفاده روزمره و عادی همه چی خیلی روون و بدون مشکل اجرا میشه و بازی های سنگین و با گرافیک بالا با بیشترین جزئیات و فریم ریت بالا بدون مشکل اجرا میشن.

اما مشکلی که توی هر دو گوشی دیده میشه داغ کردن بعد از استفاده سنگین و طولانی مدته که باعث میشه گوشی با کاهش قدرت پردازشی دما رو کاهش بده و در نتیجه با کاهش کیفیت و افت فریم توی بازی ها مواجه میشید. توی گوشی 12x این موضوع حادتره و به خاطر بدنه کوچک تر و سیستم خنک کننده ضعیف ترش دما تا 45 درجه هم میره و همین موضوع باعث مصرف بیشتر باتری هم میشه. هر دو گوشی از 8/12 گیگ رم LPDDR5 و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده میکنن که امکان اضافه افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه جانبی رو هم ندارند.

از لحاظ فنی و راندمان توی عملکرد های پردازشی سنگین گوشی شیائومی 11t pro برنده این بخش به حساب میاد، اما با توجه به اینکه گوشی 12x برای استفاده سبک و روزمره ساخته شده و خیلی مناسب بازی نیست نمیشه بهش ایراد خاصی گرفت و با توجه به کاربری که براش ساخته شده عملکرد خیلی خوبی داره.

هر دو گوشی از رابط کاربری MIUI 13 مخصوص شیائومی و اندروید 11 که امکان ارتقا به نسخه 12 رو هم داره استفاده میکنن که امکانات شخصی سازی خوبی داره و همه چی خیلی روون و در دسترسه. اما متاسفانه تبلیغات زیاد، برنامه های اضافی نصب شده و غیر قابل حذف و آپدیت های پر تعداد کوچیک و بزرگ برای رابط کاربری گوشی های شیائومی روی هر دو تا گوشی وجود داره و تقریبا عالی یا خوب بودنش بستگی به سلیقه شما داره.

 

مقایسه باتری شیائومی 12X با شیائومی 11T pro

گوشی شیائومی 12 تی پرو از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که شارژدهی خوبی داره در کنار یه شارژر 120 واتی پر سرعت استفاده میکنه که توی حدودا 20 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ میکنه.

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گوشی 12x توی استفاده های سنگین خیلی عملکرد خوبی نداره اما با استفاده سبک و روزمره می تونید راحت یک روز کامل ازش استفاده کنید و یه مقداری توی این بخش از گوشی 11 تی پرو بهتر عمل میکنه. آداپتور 67 واتی نسبت به رقیبش سرعت شارژ فوق العاده ای نداره و شارژ کامل اون حدود 50 دقیقه زمان میبره.

توی این بخش و به صورت کلی گوشی 11t pro با سرعت شارژ خیلی بالاترش و همچنین شارژدهی نسبتا بهتر توی استفاده های سنگین برنده این بخش به حساب میاد.

 

مقایسه دوربین گوشی Xiaomi 12X با Xiaomi 11T pro

شیائومی 11 تی پرو از سه سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو برای دوربین خودش استفاده میکنه. سنسور اصلی عکس هاش توی روز خوبه اما عالی نیست، نویز هم نداره. اکثر اوقات رنگ عکس ها طبیعی و نزدیک به واقعیته اما دستکاری نرم افزاری زیادی داره و باعث میشه بعضی اوقات کمی عکس ها سرد تر از واقعیت به نظر برسن. عکاسی پرتره هم با این لنز انجام میشه و جداسازی سوژه ها خوبه اما بعضی اوقات جزئیات کمی کاهش پیدا میکنه. دوربین اولترا واید نسبت به بازه قیمتی خودش خوبه و رنگ های واقعی با دیتیل مناسبی به شما میده. سنسور ماکرو عملکردش خوبه و امکان اتوفوکوس هم برای اون استفاده شده و میتونید با اون عکس های خوبی بگیرید. عکسبرداری در شب به صورت خودکار نایت مد فعاله و نویز خاصی توی عکس ها دیده نمیشه ولی کمی از واقعیت فاصله داره. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی میشه گفت اکیه و مورد خاصی نداره. فیلمبرداری 8k با 30 فریم و 4k با 60 فریم امکان پذیره با دوربین اصلی که در حالت 8k لرزشگیر نداره و تا 6 دقیقه امکان ثبت وجود داره، کیفیت خوبه و دیتیل مناسبی به شما میده.

گوشی 12 ایکس از سه لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 13 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه. عکس های لنز اصلی کیفیت و جزئیات خوبی داره و دینامیک رنج اون هم مناسبه، ولی گوشی 11 تی پرو یه مقدار خیلی کمی کیفیت لنز اصلیش بهتره. عکس های پرتره هم با نور مناسب و جزئیات خوبی ثبت میشن و خطا خیلی کمی توی تشخیص سوژه دیده میشه. لنز اولترا واید خیلی تعریفی نداره، امکان اتوفوکوس نداره و دیتیل و شارپنس عکس ها رو از بین میبره و توی رقابت کاملا به رقیبش توی این بخش میبازه. عکاسی توی شب هم کیفیت مناسبی داره و تقریبا کارتون رو راه میندازه. سنسور ماکرو عکس های با کیفیت ثبت میکنه و قابلیت اتوفوکوس به کار رفته توش عکاسی با اونو راحت تر میکنه و تقریبا کیفیتی مثل گوشی 11t pro داره. فیلمبرداری 8k با 24 فریم و محدودیت 6 دقیقه ای و فیلمبرداری 4k با 60 فریم انجام میشه و با اینکه لرزشگیر اپتیکال برای سنسور اصلی به کار رفته خیلی خوب عمل نمیکنه ولی کیفیت و نور ویدیو ها خیلی خوبه. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دیتیل، شارپنس و وایت بالانس خیلی خوبی توی عکس هاش دیده میشه اما مشکل دینامیک رنج داره و کمی توی نور زیاد اکسپوژر عکس ها زیاد میشه که باید دستی درستش کنید و به صورت کلی از رقیبش نسبتا عملکرد بهتری داره.

تفاوت های این دو گوشی اونقدری نیست که باعث بشه یکی برنده مطلق این رقابت باشه و هر کدوم در یه بخش عملکرد خوبی دارند ولی در یه بخش دیگه ضعیف عمل میکنن، ولی در مجموع اگه دوربین اصلی و اولترا واید براتون مهمه باشه باید برید سمت گوشی 11 تی پرو ولی اگه دوربین سلفی براتون مهمه تره بهتره سراغ گوشی xiaomi 12x برید.

 

مقایسه اسپیکر گوشی Xiaomi 12X با Xiaomi 11T Pro

هر دو گوشی از اسپیکر های استریو ساخت شرکت هارمن کاردون در کنار تکنولوژی دالبی اتموس استفاده میکنن. بلندی صدا گوشی شیائومی 12 ایکس بسیار خوبه، هر دو گوشی هم کیفیت و تفکیک صدای خیلی خوبی دارند اما گوشی شیائومی 12X یه مقدار خیلی کمی توی این بخش بهتر عمل میکنه و برنده این بخش به حساب میاد. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم توی هیچ کدوم از این دو گوشی استفاده نشده.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

در کل معمولا گوشی شیائومی ارزش خرید بالایی داره اما در مقایسه بین دو گوشی از همین برند رقابت خیلی سخت میشه! از لحاظ سخت افزاری برتری کامل با گوشی 11 تی پرو و اگه با گوشی خیلی بازی میکنید بهتره سراغ این گوشی برید. توی بخش های دیگه خیلی عملکرد نزدیکه و بیشتر بسته به سلیقه شما داره. از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت هر گوشی خیلی با کیفیت و خوش ساختن اما اندازه کوچیک تر و وزن کمتر گوشی xiaomi 12x رو خوش دست تر کرده. صفحه نمایش هر دو گوشی کیفیت خیلی خوبی داره اما اگه صفحه نمایش بزرگتر دوست دارید باید سمت گوشی 11 تی پرو برید و اگه خیلی چت میکنید و یا توی فضای مجازی می چرخید و زمان زیادی گوشی دستتونه، گوشی 12x میتونه براتون مناسب تر باشه. عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ گوشی شیائومی 11t Pro توی استفاده های سنگین بهتره و خیلی سریع تر شارژ میشه. در عملکرد دوربین هم خیلی فاصله نزدیکی دارند و بسته به استفاده شما از دوربین اصلی و سلفی باید به ترتیب سمت 11t pro و 12x برید. البته موجودی گوشی 12x به خاطر واردات کمتر و کم فروش بودن خیلی تو بازار کمه و به سختی پیدا میشه و لوازم جانبی اون هم کمیاب تره اما گوشی شیائومی 11 تی پرو به خاطر پرفروش بودن راحت تر پیدا میشه و لوازم جانبیش هم به وفور توی بازار هست. قیمت هر دو گوشی توی بازه قیمتی 14 تا 16 میلیون وابسته به رم و حافظه ذخیره سازی قرار دارند. به نظر شما گوشی قاتل پرچمدار پر قدرت و یغور بهتره یا بالارده سبک و خوش دست؟

مشاهده قیمت روز خرید گوشی Xiaomi 12X

مشاهده قیمت روز خرید گوشی Xiaomi 11t Pro

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۰ بهمن, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 47
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amirreza84

وقتی 11tpro بهتره چرا خودمون رو گول بزنیم بگیم قدیمیه تازشم این گوشی تا چندسال آپدیت میخوره

۰۸ مهر ۱۴۰۲
Nurse

با قیمت الان شیایومی 12x رو باید با 13lite مقایسه کرد.

۱۸ مرداد ۱۴۰۲
Mahdi2005

هر دوتا گوشی خفن 🤩🤩🔥

۱۰ اسفند ۱۴۰۱
tahamousavi

من همچنان نظرم روی 11Tpro هست…

۲۵ بهمن ۱۴۰۱
Mohamad 1616

واقعا چه دلیلی دیدید 12x ۲۴ میلیونی رو با 11t pro مقایسه کردید
تازه 12x اصلا با اون ۲۴ میلیون هم خیلی کم موجوده

۲۴ بهمن ۱۴۰۱