بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 12S Pro

سری 12 اس شیائومی در حال معرفی شد که خیلی از کاربران شیائومی در انتظار دیدن نتیجه همکاری این شرکت با لایکا تو بخش دوربین و یه نسخه بروز شده و بهبود یافته تو بخش سخت افزار از سری 12 بودند. تو این مقاله قراره مشخصات گوشی شیائومی 12S Pro رو بررسی کنیم و ببینیم به نسبت نسل قبلیش چه تغییراتی داشته.

(گوشی Xiaomi 12S Pro هنوز وارد بازار ایران نشده و بعد از موجود شدن، ویدئو بررسی کامل این گوشی به سایت اضافه خواهد شد.)

طراحی شیائومی 12 اس پرو، خوش ساخت

تو بخش طراحی، شیائومی 12S Pro دقیقا ظاهری مشابه نسل قبلیش یعنی 12 پرو داره. تنها تفاوت توی جنس بدنه و ضخامت گوشیه. در مورد کیفیت ساخت و طراحی تو همین جمله خیالتون رو راحت کنم، فوق‌العاده‌س!  قاب پشتی در دو مدل با جنس شیشه‌ای مات و جنس چرمی عرضه شده که هر دو بسی جذاب و دلنشین هستن! لبه های قاب پشتی خمیدگی داره که باعث میشه با گوشی خوش دست‌تری طرف باشیم. نسخه چرمی کمی سبک تر از نسخه شیشه‌ایه ولی اگه زیاد با گوشی کار میکنین، فارغ از جنس بدنه، بهتره از قاب استفاده کنین. سه تا دوربین و یه فلش داخل یه بیرون زدگی دو مرحله‌ای مستطیل شکل، گوشه بالایی سمت چپ قاب پشتی دیده میشن. یه نوشته ریز Leica هم توی قاب مستطیل شکل وجود داره که خبر از همکاری شیائومی و لایکا تو بخش دوربین این گوشی میده.

یه فریم آلومینیومی مات جذاب دور تا دور گوشی رو در بر گرفته. سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدا رو میبینیم. زیر گوشی درگاه تایپ سی، اسپیکر، میکروفون و خشاب سیم کارت قرار گرفته. خشاب سیم کارت از دو تا سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی میکنه و خبری از پشتیبانی رم میکرو نیست. سمت چپ گوشی خالیه و بالای گوشی هم اسپیکر دوم، میکروفون، حسگر مادون قرمز و لوگوی Harman Kardon دیده میشه.

پنل جلویی گوشی شیائومی 12 اس پرو یه نمایشگر 6.73 اینچی از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن 1080 و نرخ تازه سازی 120 هرتزی رو تو خودش جا داده که حاشیه های خیلی کمی داره. سمت چپ و راست پنل جلو هم خمیدگی داره. قطعا میتونین روی کیفیت نمایشگر این گوشی حساب باز کنین، چرا که از HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی میکنه و میتونه با پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ و روشنایی خیلی خوب، تصاویر با کیفیتی رو به نمایش بذاره. دوربین سلفی هم تو یه حفره بالای نمایشگر قرار گرفته و اسپیکر هم بالاش دیده میشه. اگه دنبال حسگر اثر انگشت می‌گردین، همینجا زیر نمایشگر قرار گرفته و عملکردش قابل قبوله. بخاطر اپتیکال بودن و اندازه کوچیکش شاید اگه دستتون کثیف باشه راحت نتونه تشخیص بده و قفل گوشی رو باز کنه.

پنل پشتی (تو نسخه بدنه شیشه‌ای) و صفحه نمایش این گوشی با گوریلا گلس ویکتوس محافظت میشه. اتفاق عجیبی که تو شیائومی 12 اس پرو افتاده، اینه که هیچ اطلاعاتی از استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار (IP) برای این گوشی در دسترس نیست! یعنی معلوم نیست این گوشی استانداردی داره یا نه. اگه واقعا نداشته باشه، برای یه گوشی پرچمدار اصلا اتفاق خوشایندی نیست.

خلاصه که شیائومی 12S Pro هم تو بخش طراحی هم تو بخش نمایشگر، در حد یه پرچمدار ظاهر شده و میتونین روی یه تجربه کاربری خوب با این گوشی حساب باز کنین.

دوربین 12S Pro؛ همچنان با کیفیت ولی بدون ماکرو!

شیائومی همون پکیج دوربین 12 پرو رو روی 12S Pro هم قرار داره، ولی لنزهای استفاده شده رو لایکا تولید کرده. سه تا سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 50 مگاپیکسلی اولتراواید و 50 مگاپیکسلی تله فوتو پکیج دوربین شیائومی 12 اس پرو رو تشکیل میدن. تو این بخش یه خرده‌‌ای به شیائومی میتونیم بگیریم. چون خبری از عکاسی ماکرو نیست و این عجیبه!

کیفیت عکسهای ثبت شده با این گوشی، خیلی خوبه و میشه به خوبی اتفاقاتی که همکاری شیائومی و Leica رقم زده رو دید. کیفیت عکسها و جزئیاتشون بهتر شده و اگه به موبایلگرافی (عکاسی با موبایل) علاقه دارین، دو پالت رنگی اختصاصی لایکا با نام های Vibrant و Authentic که به برنامه دوربین این گوشی اضافه شده، تجربه جذابتری رو براتون به همراه میاره. دوربین اولترا واید افت کیفیت نسبی ولی طبیعی به نسبت سنسور اصلی داره ولی همچنان کیفیت عکسها خوبه. دوربین تله فوتو هم قابلیت زوم اپتیکال دو برابر داره. کاش شیائومی میون این همکاریش با لایکا، امکان گرفتن عکس ماکرو با لنز تله فوتو رو هم فراهم می‌کرد.

تو بخش فیلمبرداری، شیائومی 12 اس پرو قابلیت فیلمبرداری 8K با 24 فریم بر ثانیه و 4K با 60 و 30 فریم بر ثانیه داره که اون هم عملکرد خیلی خوبی داره. از استبلایزر فوق العاده این گوشی غافل نشیم که از یادگارهای خیلی خوب 12 پرو روی این گوشی به حساب میاد.

دوربین سلفی شیائومی 12 اس پرو یه سنسور 32 مگاپیکسلی داره و میتونین از پالت های رنگی لایکا روی عکسهای سلفی هم استفاده کنین. این دوربین قابلیت فیلمبرداری 1080 با 30 فریم با ثانیه داره. در حالیکه انتظار میرفت فیلمبرداری با کیفیت 4K رو روی این گوشی ببینیم. کیفیت عکسهایی که با دوربین سلفی ثبت میشه، عالیه و میشه روی عکسها حساب باز کرد. اگه با دوربین سلفی خیلی ویدئو میگیرین، موقع فیلمبرداری ممکنه یکم دستتون بسته باشه. چون خروجی تصاویر یکم حالت زوم شده داره و زاویه فیلمهای دوربین سلفی محدودتره.

شیائومی داره نهایت تلاشش رو میکنه تا تو بخش دوربین برای گوشیهای پرچمدارش کم نذاره و به نظر میرسه تو این امر موفق هم بوده. به طور کلی تجربه کار کردن با دوربین این گوشی خیلی نسبت به شیائومی 12 پرو بهتر شده و مشکل سرعت شاتر و داغ کردن گوشی موقع کار کردن با دوربین هم تا حدی برطرف شده تا یه تجربه کم نقص براتون به همراه داشته باشه.

عملکرد پردازشی شیائومی 12S Pro؛ بهینه و پر قدرت!

یکی دیگه از آپدیت های گوشی شیائومی 12 اس پرو به نسبت 12 پرو، استفاده از پردازنده پرچمدار جدید اسنپدراگون یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 در کنار MIUI 13 بر پایه اندروید 12 تو بخش نرم افزار به حساب میاد. پردازنده جدید تونسته عملکرد بهینه تر و قوی تری رو از خودش نشون بده و روی این گوشی هم شاهد یه عملکرد عالی هستیم. گشت و گذار توی محیط کاربری خیلی روان و بدون باگه، بازیها به بهترین شکل اجرا میشن و تو بخش پردازش این گوشی به خوبی همراهیتون می‌کنه. رابط کاربری MIUI 13 بر پایه اندروید 12 هم قابلیتهای شخصی سازی خوبی در اختیارتون میذاره.

عملکرد باتری 12 اس پرو؛ بهبود یافته

تو بخش باتری، همون باتری 4600 میلی‌آمپر ساعتی که روی شیائومی 12 پرو بود، روی این گوشی هم قرار گرفته. ولی شارژدهی خیلی بهتر شده و احتمال داغ کردن گوشی هم تا حد زیادی کم شده و تمام این به لطف پردازنده بهینه شده ایه که روی این گوشی قرار گرفته. Xiaomi 12S Pro میتونه تو استفاده معمولی رو به زیاد یک روز کامل رو همراهی کنه. جذاب ترین اتفاق تو بخش باتری، پشتیبانی از فست شارژ 120 واتی با سیم، 50 وات بی‌سیم و شارژ معکوسه. از این هم قشنگ‌تر، وجود آداپتور 120 واتی توی جعبه اس که میتونه باتری 4600 میلی‌آمپری رو تو حدود 20 دقیقه فول شارژ کنه!

عملکرد اسپیکر شیائومی 12 اس پرو

اسپیکر استریوی شیائومی 12S Pro توسط Harman Kardon ساخته شده، پس میشه ازش انتظار یه کیفیت خیلی خوب رو داشت ولی بلندیش خیلی زیاد نیست. یه باگ کوچیکی که به طراحی گوشی برمیگرده، اینجاست که وقتی قصد دارین با گوشی بازی کنین، ناخواسته دستتون یکی از خروجی های صدا رو میبنده.

تو جعبه گوشی Xiaomi 12S Pro یه آداپتور 120 واتی، کابل Type-C و قاب ژله‌ای میبینیم.

جمع بندی

شیائومی 12 اس پرو به زودی وارد بازار ایران میشه. این گوشی تقریبا حد وسط داستان پرچمداری رو گرفته و پیش رفته و میشه گفت به نسبت شیائومی 12 پرو ارتقای خوبی داشته و تو بخشهایی مثل پردازنده، دوربین و باتری میشه ارتقا و بهبود عملکرد رو به خوبی دید. تو بخش طراحی هم با یه گوشی خوش دست و خوش کیفیت طرفیم که توش خبری از گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و خاک نیست که براش به عنوان یه پرچمدار نقطه ضعف به حساب میاد. نبودن دوربین یا قابلیت عکاسی ماکرو هم یکی دیگه از ایراداتیه که میشه به این گوشی گرفت. ولی بهبودی که توی بخش شارژدهی باتری و پردازش داشته میتونه این گوشی رو تبدیل به یکی از انتخاب های خوب بکنه.

 

مقایسه شیائومی 12S پرو با Xiaomi 12 Pro

گوشی شیائومی 12S Pro، حدود 6 ماه بعد از Xiaomi 12 Pro معرفی شد. 12 اس پرو رو میشه به عنوان یه نسخه بروز شده از 12 پرو در نظر گرفت که تو بخش پردازنده، دوربین و شارژدهی باتری، بهبود پیدا کرده. اگه تو انتخاب بین این دو مدل شک دارین و عملکرد پردازشی براتون مهمه، Xiaomi 12S Pro میتونه انتخاب بهتری باشه.

مقایسه گوشی Xiaomi 12S Pro و سامسونگ S22 Plus

هر دو گوشی عملکرد سخت افزاری خوبی از خودشون نشون میدن و نمایشگرهای بسیار خوبی دارن. شیائومی 12 اس پرو گوشی جدیدتریه و از نسل جدیدتر پردازنده اسنپدراگون 8+ نسل 1 استفاده میکنه که باعث شده علاوه بر بهبود عملکرد پردازشی، گوشی شارژدهی بهتری هم داشته باشه. از طرفی سامسونگ توی بخش دوربین، قابلیت فیلمبرداری 4K با دوربین سلفی هم داره و اگه بلاگر هستین یا با دوربین سلفی خیلی کار میکنین، میتونه انتخاب بهتری براتون باشه. اگه عملکرد باتری و سرعت شارژ شدن براتون مهمه، میتونین شیائومی 12S Pro رو انتخاب کنین.

نقاط قوت
عملکرد پردازشی بهینه شده و عالی
پشتیبانی از فست شارژ 120 واتی
نقاط ضعف
عملکرد معمولی حسگر اثر انگشت
نداشتن گواهی IP
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۹ مرداد, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 57
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
mohammad756

great

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
Yasan1401

اشتباه میکنی صفحه نمایش WQHD+ هست

۰۶ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
tahamousavi

چه فایده که اینا تو ایران نیستن. اگه باشن هم نمیشه خرید…

۲۲ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi - 313

عالی بود

۱۴ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
afsheen

امیدوارم اپل و سامسونگ هم توی بحث سرعت شارژ یه تکونی به خودشون بدن

۱۳ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
A.L.I

گوشی خیلی خوبی هستش

۱۳ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
ALI ZAREI

از دوربیناش خوشم نمیاد

۱۳ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
ali10000re

گوشی خیلی خوبی اما اینکه نوشتین به زودی وارد کشور میشه یعنی چقدر دیگه؟؟؟؟؟

۱۳ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
AliNajafiJahani

گوشی خوبی به نظر می‌رسه ❤️👌🏻

۱۳ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
sajjad 1234

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
thisabasi

یه سوال پیش میاد یعنی کمپانیها قبل تولید مشکلات رو متوجه نمیشن؟ یا خیلی براشون سخته که توی هر رنج، مدلهای کمتر و به نسبت با کیفیت تری به بازار ارائه بدن که هی نخوان نسخه قبلی اون مدل رو بهینه کنن و یه مدل پلاس و پرو و اس و…دوباره تولید کنن که مشکلات نسخه قبل رو نداشته باشه؟

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
godrati

ب نظر گوشی خوبی میاد

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
pertam

بده شیائومی خوبه

۱۱ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
pertam

بده

۱۱ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi Pourghorban

منتظر برسی هستیم !

۱۱ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
Amir Reza M. p

گوشی همه چی تموم

۱۱ مرداد ۱۴۰۱