مقایسه شیائومی 11T و Poco F4

بازه قیمتی گوشی های میان رده از حدود 5 میلیون تومن شروع میشه تا حدود 13 14 میلیون که میرسیم به گوشی های بالارده و قاتل پرچمدار. تو بین گوشی های میان رده نزدیک به بالارده همونجوری که شاهد یه رقابت سنگین بین a52s و a53 و جدیدا a53 و a73 هستیم تو بین گوشی های شیائومی هم برای این بازه قیمتی انتخاب ها زیادن و رقابت ها سنگین. اما بین همه مدل های شیائومی دو گوشی Poco F4 و Xiaomi 11t به نسبت بقیه گوشی ها، عملکرد بهتر و ارزش خرید بالاتری دارند. پس برای اینکه بدونید تا 11 12 میلیون کدوم گوشی شیائومی ارزش خرید بیشتری داره با  مقایسه شیائومی 11T و Poco F4 همراه موبونیوز باشید.

 

مقایسه طراحی شیائومی 11T با Poco F4

توی ساخت شیائومی 11 تی از شیشه برای قسمت پشتی و فلز برای فریم گوشی استفاده شده که همین موضوع کمی وزن گوشی رو بالا برده و نسبت به گوشی پوکو اف 4 قطور تر و سنگین ترش کرده. قسمت پشتی از یه طراحی خمیده با بدنه براق استفاده کرده که توی دست بهتر قرار میگیره و خیلی احتمال لغزیدن از دست رو نداره.

قاب پشتی شیائومی 11T

گوشی پوکو f4 طراحی تخت و صافی هم توی قسمت پشتی و هم فریمش استفاده کرده که باعث میشه کمی توی دست گرفتنش توی طولانی مدت اذیت کننده باشه، البته این داستان میتونه سلیقه ای باشه و کلا طراحی گوشی های جدید بیشتر داره به سمت طراحی تخت و فلت میره. قسمت پشتی از گلس براق که لکه ها رو به خوبی جذب میکنه و فریم پلاستیکی ساخته شده که باعث میشه حدود 8 گرم از شیائومی 11 تی سبک تر و 1 میلیمتر ازش قطر کمتری داشته باشه.

حسگر اثر انگشت هر دو گوشی روی دکمه پاور قرار گرفته و دقت و سرعت نسبتا خوبی داره. گواهی IP53 هم توی ساخت هر دو گوشی رعایت شده که در مقابل پاشیدن ذرات آب و تا حدودی نفوذ ذرات گرد غبار مقاومت میکنه. حاشیه صفحه نمایش هر دو گوشی نسبتا کمه. دوربین سلفی هم توی یه ناچ نسبتا کوچیک وسط صفحه قرار گرفته.

هر دو گوشی کیفیت ساخت خوب و مناسبی دارند و اختلاف زیادی تو امتیاز بخش طراحی بینشون وجود نداره و انتخاب برنده این بخش کمی سلیقه ای میشه ولی اگه دوست دارید گوشی کوچیک تر و جمع جورتری با طراحی تخت مدرن داشته باشید گوشی پوکو اف 4 براتون گزینه بهتری به حساب میاد. هر چند که کیفیت ساخت 11t هم بالاست.

 

مشاهده ویدئو بررسی گوشی Xiaomi 11t

مشاهده ویدئو بررسی گوشی Poco F4

 

مقایسه صفحه نمایش Xiaomi 11T با Poco F4

تو بخش صفحه نمایش مشخصات و عملکرد این دو گوشی خیلی به هم نزدیکه. هر دو از یه صفحه 6.67 اینچی با پنل امولد و رزولوشن FHD+ و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده میکنن. هر دو گوشی از قابلیت HDR10+ پشتیبانی میکنن اما گوشی پوکو F4 از قابلیت دالبی ویژن هم پشتیبانی میکنه. صفحه نمایش 11 تی امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو داره و با دستکاری نرم افزاری نحوه نمایش رنگ ها، ترکیب رنگ و وضوح خیلی خوبی بهتون میده. روشنایی صفحه خوبه اما نسبت به گوشی پوکو کمی ضعیف تره و در حالت عادی تا 500 نیت و در حالت نور زیاد تا 800 نیت بهتون روشنایی میده اما روشنایی پوکو در حالت عادی تا 530 نیت و در محیط بیرون و حالت اتوماتیک تا 1000 نیت افزایش پیدا میکنه. برای تجربه روون تر و واکنش سریع تر تو بازی ها هم شیائومی 11 تی از تاچ سمپلینگ 480 هرتزی برای این گوشی استفاده میکنه که نسبت به 360 هرتز پوکو f4 کمی بهتره.

وظیفه محافظت صفحه نمایش گوشی 11t به عهده گوریلا گلس ویکتوسه اما برای پوکو اف 4 از گوریلا گلس نسخه 5 استفاده شده که تا حدودی در مقابل خط و خش و خرد شدن صفحه محافظت میکنه. رفرش ریت هم هوشمند نیست و فقط امکان انتخاب بین دو حالت 120 و 60 هرتزی وجود داره.

هر دو تجربه روون و با جزئیاتی رو بهتون میدن و عملکرد کلی نزدیکی دارن و یه تجربه عالی و تقریبا بدون نقصی رو می تونید با این گوشی ها داشته باشید اما پوکو اف 4 به خاطر روشنایی صفحه بیشترش توی استفاده روزمره عملکرد بهتری داره و با یه اختلاف خیلی کم امتیاز این بخش بهش میرسه.

 

مقایسه قدرت پردازشی شیائومی 11T با Poco F4

گوشی Poco F4 از تراشه اسنپدراگون 870 به همراه 6/8/12 گیگ رم  LPDDR5 و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع USF 3.1 استفاده میکنه که باعث شده توی اجرای برنامه ها و استفاده روزمره در حدود چند ثانیه از شیائومی 11t سریع تر عمل کنه. توی رابط کاربری همه چی روون و عالی اجرا میشه. بخشی که خیلی عملکرد خوبی داره در این بخش اجرای برنامه ها و بازی های سنگینه که به خوبی اجرا میشن و هیچ افت فریم و باگی توشون دیده نمیشه، دما هم با اینکه نسبتا بالا میره و باعث میشه کمی فریم گوشی داغ بشه اما عملکرد کلی کاهش پیدا نمیکنه و افتی رو شاهد نیستیم.

گوشی شیائومی 11 تی از پردازنده مدیاتک Dimensity 1200 در کنار 8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی استفاده میکنه. امکان اضافه کردن رم میکرو اس دی برای هر دو گوشی وجود نداره. این تراشه قدرت سخت افزاری نزدیک به سری اسنپدراگون 700 داره. توی استفاده روزمره و عادی همه چی بدون مشکل اجرا میشه و تقریبا فرق خاصی بین دو گوشی دیده نمیشه. بازی های با گرافیک معمولی خیلی خوب با جزئیات بالا و فریم مناسب اجرا میشن اما مشکل اصلی این گوشی توی بازی ها و اپ های سنگینه که دما خیلی بالا میره و ممکنه بعضی اوقات باعث کرش کردن و بسته شدن برنامه های در حال اجرا بشه و باعث میشه خیلی نتونید برای اجرای برنامه های سنگین روش حساب کنید. امکانات ارتباطی هر دو گوشی یکیه و هر دو از وای فای 6، بلوتوث نسخه 5.2 و امکان تماس 5g پشتیبانی میکنن.

در مجموع عملکرد کلی در اجرا برنامه ها و توی رابط کاربری تقریبا یکیه و فقط در حد چند ثانیه پوکو اف 4 عملکرد سریع تر توی اجرا و باز کردن برنامه ها داره اما بخشی که تفاوت اصلی این دو گوشی هستش، اجرای بازی های سنگین با فریم مناسبه و بدون کرش کردنه و اگه اهل بازی کردن با گوشی هستید و یا نمی خوایید گوشیتون با داغ شدن بیش از حد و کرش کردن اذیتتون کنه بهتره برید سراغ گوشی شیائومی Poco F4 و خیال خودتون رو راحت کنید.

 

مقایسه رابط کاربری شیائومی 11 تی با پوکو اف 4

هر دو گوشی از رابط کاربری MiUi 13 که پوسته اختصاصی شیائومی به حساب میاد استفاده میکنن و امکانات شخصی سازی و تنظیمات متنوع و خوبی بهتون میده. گوشی شیائومی 11 تی به صورت پیش فرض نسخه اندروید 11 روش نصبه ولی امکان ارتقا به نسخه اندروید 12 رو هم داره و با اینکه هر دو گوشی 2 سال آپدیت نرم افزاری و 3 سال امنیتی دریافت میکنن، گوشی پوکو اف 4 به خاطر جدیدتر بودنش نسخه 15 اندروید رو هم در آینده دریافت میکنه. رابط کاربری هر دو گوشی هنوز باگ های مخصوص MIUI رو داره ولی با عرضه نسخه های جدیدتر این باگ ها کمتر و کمتر شدن و در آینده شاید خیلی مشکل خاصی توشون دیده نشه.

تو این بخش با توجه به اینکه هر دو گوشی ساخت شرکت شیائومی هستند، تجربه کاربری نزدیکی به شما میدن و گوشی پوکو F4 به خاطر جدیدتر بودن امتیاز این بخش رو به دست میاره.

مقایسه باتری گوشی شیائومی 11T با Xiaomi Poco F4

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده شده توی گوشی پوکو f4 حدود یک روز در استفاده سبک و روزمره بهتون شارژ میده که به خاطر حجم باتری نسبتا کم و پردازنده قوی و پر مصرفش توی استفاده های سنگین کمتر هم میشه و ممکنه نیاز باشه توی طول روز دو بار هم گوشی رو شارژ کنید. اما شارژ 67 واتی استفاده شده توی چهل دقیقه گوشی رو کاملا شارژ میکنه و خیلی نیاز نیست برای استفاده مجدد از گوشی صبر کنید.

تو گوشی شیائومی 11 تی یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی قرار گرفته که به خاطر پردازنده بهینه تر و حجم بالاتر نسبت به پوکو f4 عملکرد شارژدهی بهتری داره و در استفاده روزمره و سبک حدود یک روز و نیم بهتون شارژ میده. مثل گوشی پوکو از یه شارژ 67 واتی استفاده شده که 86 درصد گوشی رو توی نیم ساعت شارژ میکنه و شارژ کامل گوشی هم حدود 40 دقیقه زمان میبره که با گوشی پوکو اف 4 با اینکه حجم باتری بیشتری داره خیلی تفاوت خاصی نداره.

سرعت شارژ هر دو گوشی خیلی خوب و سریعه اما گوشی شیائومی 11t به خاطر عملکرد بهینه تر باتری خیالتون رو از این بخش راحت میکنه و برنده این رقابت به حساب میاد.

 

مقایسه دوربین گوشی Xiaomi Poco F4 با Xiaomi 11T

سه سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین گوشی پوکو F4 رو تشکیل میدن. دوربین اصلی در نور خوب عکس های با دیتیل خوب و بالانس رنگ مناسبی میگیره و کنتراست و ترکیب رنگ ها خوب و نزدیک به واقعیته اما بعضی وقت ها خودش میاد رنگ ها رو تغییر میده تا عکس رو خوش رنگ و لعاب تر کنه. عکس های پرتره اکسپوژر خوبی داره و رنگ ها دقیق در میان اما جداسازی سوژه به خاطر نداشتن یه سنسور جدا خیلی خوب انجام نمیشه. دوربین اولترا واید هم عکس های با شارپنس تقریبا مناسبی میگیره و عملکرد تقریبا خوبی داره. دوربین ماکرو تعریف خاصی نداره، عکس ها نسبت به واقعیت تیره ترن و به خاطر نداشتن قابلیت اتوفوکوس خیلی نمی تونید روش حساب باز کنید. کیفیت عکس های دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم مناسبه، دیتیل و شارپنس خوبی دارن ولی رنگ صورت رو کمی بی روح میکنن اما بقیه موارد رنگ های شبیه به واقعیت بهتون میده. در حالت شب هم همیشه نایت مود فعاله و تقریبا عکس های با روشنایی خوب و نویز کم بهتون میده. فیلمبرداری با کیفیت 4K و 60 فریم در دوربین اصلی انجام میشه که لرزشگیر اپتیکال هم داره و 1080 با 30 فریم در دوربین سلفی امکان پذیره و تقریبا کیفیت فیلم ها خوبه و تجربه ای نزدیک به بخش عکاسی بهتون میده.

گوشی شیائومی 11 تی از سه لنز 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو در کنار فلش دوگانه برای دوربینش استفاده میکنه. سنسور اصلی کیفیت خوبی داره و جزئیات و کنتراست عکس های مناسبه، عکس های با رنگ طبیعی و دینامیک رنج مناسبی میگیره. عکس های پرتره خوبه و جداسازی سوژه خوب انجا میگیره اما اگه سوژه کمی موهای شلخته و به هم ریخته ای داشته باشه خیلی درست جدا نمیکنه.

عکس های اولترا واید نسبت به قیمت گوشی عکس های خوب و با جزئیاتی میگیره، شارپنس عکس ها خوبه و نویز کمی دارن اما کمی رنگ های نسبت به سنسور اصلی سردتره. لنز ماکرو رنگ های جذاب و جزئیات خوبی میگیره و به خاطر داشتن قابلیت اتوفوکوس راحت تر می تونید باهاش عکس بگیرید. در عکسبرداری توی شب به صورت خودکار نایت مد روشنه و کیفیت و روشنایی عکس های خوبه و سایه هم خوب تشخیص داده میشن. دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی عکس های خیلی خوب با اکسپوژر مناسبی میگیره اما جزئیات عکس ها نسبتا کمه. فیلمبرداری با کیفیت 4k و 30 فریم انجام میشه و کیفیت خوبی داره و جزئیات رنگ ها مناسبه. با اینکه مثل گوشی پوکو لرزشگیر اپتیکال برای این گوشی استفاده نشده اما لرزشگیر الکترونیکی عملکرد خیلی خوبی داره.

با اینکه گوشی پوکو F4 دوربین ماکرو خیلی خوبی نداره اما کیفیت دوربین اصلی چه در عکاسی و چه در فیلمبرداری بهتره و رنگ های بهتر و با جزئیات تری بهتون میده و پکیچ دوربین مناسب تری داره.

 

مقایسه اسپیکر شیائومی 11 تی با پوکو اف 4

هر دو گوشی از اسپیکر استریو به همراه دالبی اتموس استفاده میکنن، کیفیت صدا و بلندی هر دو خوبه و صدای بالانسی بهتون میدن. گوشی 11 تی به خاطر انجام تنظیمات صدا توسط هارمن کاردن صداهای زیر بهتری داره و همین باعث شده تجربه بهتری نسبت به گوشی پوکو f4 بهتون بده. جک 3.5 میلیمتری صدا هم دیگه عضو جدا شده گوشی های میان رده به حساب میاد.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی پوکو f4 صفحه نمایش روشن تر و تا حدودی بهتری داره و توی بازی ها و برنامه های سنگین تر عملکرد بهتر و قوی تری از خودش نشون میده و مشکل دما رو هم به خوبی مدیریت میکنه و خبری از باگ و هنگ توش نیست یا حداقل کمتره. در بخش دوربین هم امکانات مناسبی در اختیارتون میزاره و عکس ها و فیلم های با جزئیات و خوبی می تونید باهاش ثبت کنید و کاملا بابت هزینه ای که برای این گوشی کردید راضیتون میکنه. از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت هم هر دو گوشی خیلی خوش ساخت و زیبا ساخته شدن اما پوکو اف 4 به خاطر طراحی مدرن تر و وزن کمترش بیشتر به دل میشینه. به خاطر جدیدتر بودن هم آپدیت های نرم افزاری بیشتری رو دریافت میکنه. گوشی شیائومی 11 تی توی اکثر بخش ها عملکرد خیلی نزدیکی به پوکو اف 4 داره و فقط در بخش دوربین و عملکرد پردازشی سنگین یه مقداری عملکرد ضعیف تری داره ولی تو بقیه بخش های رقابت نزدیکی داره و اگه شارژدهی باتری براتون مهم باشه توی این بخش عملکرد خیلی بهتری داره با اینکه هر دو گوشی سرعت شارژ یکسانی دارند. با توجه به موجودی کمتر و قیمت بالاتر گوشی poco f4 که برای نسخه با رم و حافظه 8/256 حدود 400 هزار تومن گرون تره ممکنه خرید گوشی Xiaomi 11t با توجه به اینکه افت قیمت خودش رو کرده هم منطقی باشه ولی اگه آینده نگرانه تر نگاه کنید بهتره سراغ گوشی شیائومی پوکو F4 برید و گوشی جدیدتر و در مجموع بهتر رو خریداری کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی پوکو f4

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی 11t

 

شما برای انتخاب گوشی تا 12 میلیون کدوم گوشی شیائومی رو بیشتر می پسندید؟ یا اصلا تو این بازه قیمتی میرین سراغ خرید گوشی های سامسونگ؟

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۲ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 53
5/ 1

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahdi_mo8

نمیدونم دلیلش چیه چرا با 11t معمولی این سایت بر خلاف سایر سایتا مشکل داره. مثلا یکی از ایراد ها که میشه به سایت شما گرفت اینه که پردازنده خیلی از گوشی ها مدیاتک هست اما هیچ ایرادی ازش نمی گیرید اما از این می گیرید

۲۷ آذر ۱۴۰۲
Mohammad mahdi farhangi

Poco f 4 قطعا

۱۵ خرداد ۱۴۰۲
Nurse

دوربین f4 در مقایسه با رقبا چطوره؟

۲۲ بهمن ۱۴۰۱
Mil9d7

هر دو گوشی زیبا و خوش قیمتن. بنظرم با توجه به وضعیت دلار، قیمت پوکو از این پایین تر نیاد متاسفانه

۱۵ بهمن ۱۴۰۱
Hesam1234

دوستان در حال حاظر خرید اف ۴ منطقی تره ۱۱تی دوربین ضعیفتری داره پردازنده با گوشی مچ نشده و در کالاف روی گرافیگ وری های بعد نیم ساعت لگ میگیره و گرم میشه اگه من باشم قطعا اف۴ رو انتخاب می‌کنم

۱۲ دی ۱۴۰۱
Mr mahdi

دوستان یکیشونو میخوام که بیشتر برام عمر کنه شما کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟

۱۲ دی ۱۴۰۱
    Mil9d7

    هر دو از این نظر مشابهن بنظرم چون ساخت یک شرکت هستند.
    تنها تفاوت عمده اینها وجود اسنپدراگون 870 در Poco F4 هستش که عملکرد پایدار تری داره و در استفاده سنگین خیلی داغ نمیشه و شاید به طول عمر بیشتر Poco F4 کمک کنه.
    از طرف دیگه باتری Mi 11t ظرفیت بیشتری داره و بنظرم در بلند مدت عمر باتری طولانی تری رو هم خواهد داشت.

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi2005

چه گوشی های خفنی 🤩🔥

۱۰ دی ۱۴۰۱