مقایسه Xiaomi 11T Pro و شیائومی 12T

گوشی های بالارده و قاتل پرچمدار های شیائومی هر سال دارن بهتر و بهتر میشن و با ارزش خرید بالایی که دارن خریدشون به نسبت خرید گوشی های پرچمدار با قیمت 2 3 برابری توجیه اقتصادی بیشتری داره. شیائومی 11t pro یکی از بهترین و پرفروش ترین گوشی های قاتل پرچمدار بازار ایران تو سال گذشته بود که حالا یه رقیب جوون تر از خود شیائومی رو تو بازه قیمتیش میبینه و شاید xiaomi 12t بتونه جای این گوشی رو برای بهترین گوشی تا 14 میلیون تومن بگیره. رقابتی که برنده اش در ابتدا مشخص نیست و میتونه پایاپای باشه. با مقایسه Xiaomi 11T Pro و شیائومی 12T همراه موبونیوز باشید.

مقایسه طراحی شیائومی 12 تی با 11 تی پرو

گوشی 11t Pro شیائومی طراحی سری شیائومی 11 توش دیده میشه. برآمدگی دوربین ها کمی بزرگه و اگه بدون قاب استفاده کنید این برآمدگی کاملا مشخصه. قسمت پشتی از گلس براقی ساخته شده که اثر انگشت و لکه به خوبی روش میمونه. فریم آلومینیومیه و روی صفحه نمایش از گوریلا گلس ویکتوس که محافظت بیشتری در مقابل خط و خش و خرد شدن صفحه داره، استفاده شده. وزن گوشی حدود 204 گرمه و نسبتا سنگینه ولی خوب توی دست قرار میگیره. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار گرفته و دقت و سرعت مناسبی داره. 85.1 درصد از قسمت جلویی رو صفحه نمایش تشکیل میده و پانچ هول استفاده شده برای دوربین سلفی نسبتا بزرگه.

بررسی طراحی بدنه شیائومی ۱۲ تی

گوشی شیائومی 12T از طراحی ساده مثل بقیه خانواده سری 12 استفاده میکنه. قسمت پشتی از گلس ساخته شده و طراحی منحنی شکل و ماتی داره که اثر انگشت روش نمیمونه. فریم میانی از پلاستیک ساخته شده که برای یه گوشی با این قیمت از شیائومی کمی عجیبه. وزن گوشی در حدود 200 گرمه اما موقع استفاده خوب توی دست قرار میگیره و فقط ممکنه در استفاده طولانی مدت اذیت کنه. حسگر اثر انگشت رو صفحه نمایشه و خیلی سریع و دقیق عمل میکنه. حاشیه صفحه نمایش کمه و حدود 86.7 درصد از قسمت جلوی گوشی رو تشکیل میده و از یه پانچ هول کوچیک برای دوربین سلفی استفاده شده. گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از صفحه نمایش رو به عهده داره. هر دو گوشی فاقد جک 3.5 میلیمتری صدا هستند و از گواهی IP53 برخوردارند و که در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و پاشیدن قطرات آب مقاومه.

بررسی طراحی قاب پشتی شیائومی 11 تی پرو

تو مقایسه بخش طراحی، این دو گوشی هر دو جز گوشی های خوش ساخت و با کیفیت بازه قیمتی خودشون به حساب میان ولی در مجموع گوشی شیائومی 12T به خاطر حاشیه های کمتر صفحه نمایش، قرار گرفتن حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش به جای دکمه پاور و ابعاد کوچکتر که باعث میشه خوشدست تر باشه، برنده این بخشه البته با اختلاف کم. فقط فریم پلاستیکی 12t کمی توی ذوق میزنه که اگه با گوشی زیاد بازی می کنید شاید اتفاقا براتون نکته مثبتی  هم به حساب بیاد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده تصاویر میتونید به بررسی کامل هر دو گوشی به صورت مجزا مراجعه کنید:

مقایسه صفحه نمایش شیائومی 12T با 11T pro

گوشی شیائومی 12T از یه صفحه 6.67 اینچی امولد با رزولوشن 1220 و رفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنه. تراکم پیکسلی به خاطر رزولوشن بیشتر زیاده و حدود 446 پیکسل در هر اینچه. روشنایی صفحه هم تقریبا عالیه و در حالت دستی 500 نیت و در حالت اتومات تا 950 نیت بالا میره. قابلیت 12 Bit امکان نمایش 69 میلیارد رنگ رو داره و به همراه HDR10+ وضوح رنگ و جزئیات بسیار عالی و بی نقصی رو بهتون نمایش میده. تاچ سمپلینگ 480 هرتزی هم باعث میشه عملکرد و سرعت واکنش شما تو بازی ها بیشتر بشه.

گوشی شیائومی 11T Pro از یه صفحه امولد 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده میکنه. روشنایی صفحه در حالت دستی 500 نیت و در حالت اتومات تا 837 نیت بالا میره و تو محیط بیرون به راحتی می تونید ازش استفاده کنید. قابلیت 10 Bit امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو به گوشی میده و در کنار HDR10+ و Dolby Vison باعث میشن رنگ های بسیار طبیعی و زنده به نظر بیان و جزئیات خوبی رو بهتون نشون بدن. تاچ سمپلینگ 480 هرتزی برای این گوشی استفاده شده و به شما امکان واکنش سریع تر رو توی بازی ها میده.

هر دو گوشی از قابلیت به روز رسانی اداپتیو استفاده میکنن که بهشون اجازه میده بین 60 تا 120 هرتز با توجه به نوع استفاده شما و مصرف باتری بهترین نرخ رو انتخاب کنه.

در مجموع بخش صفحه نمایش گوشی شیائومی 12T به خاطر استفاده از صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر، تراکم پیکسلی بیشتر و امکان نمایش رنگ های زنده تر و پر جزئیات تر برنده این بخش از مقایسه به حساب میاد.

مقایسه اسپیکر گوشی Xiaomi 12T با Xiaomi 11T Pro

هر دو گوشی از اسپیکر های استریو در کنار تکنولوژی دالبی اتموس استفاده میکنن. بلندی صدا بسیار خوبه و به خاطر استفاده از قابلیت دالبی، بیس خیلی خوبی دارن. گوشی 11T pro شیائومی برتری خیلی کوچیکی توی این بخش داره که شرکت هارمن کاردن تنظیمات بخش صدای اون رو انجام داده و باعث میشه تا حدی صدای با کیفیت تری بهتون بده اما اون طوری نیست که باعث بهتر شدن مطلقش بشه. در مجموع عملکرد هر دو گوشی نزدیک به همه و هر دو برنده این قسمت هستن!

مقایسه قدرت پردازشی شیائومی 12 تی با 11 تی پرو

شیائومی 12 تی از تراشه مدیاتک Dimensity 8100 Ultra در کنار 8 گیگ رم از نوع LPDDR5 و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 برای بخش پردازشی خودش استفاده میکنه. تراشه استفاده شده قدرتی در حد تراشه اسنپدراگون 888 داره، پردازنده High End به حساب نمیاد ولی قدرت خیلی خوبی داره، تو کاربری معمولی هیچ مشکلی دیده نمیشه و از پس اجرای اکثر بازی ها و برنامه های سنگین روز بر میاد. این تراشه بیشتر برای مصرف انرژی کمتر و دمای مناسب بهینه شده و به خاطر همین موقع بازی کردن داغ نمیکنه و با کاهش قدرت و سرعت طرف نیستیم.

شیائومی 11 تی پرو از تراشه اسنپدراگون 888 استفاده میکنه و رم و حافظه ذخیره سازیش مثل 12 تی هستش فقط نسخه با 12 گیگ رم هم داره. قدرت سخت افزاری بالایی داره، تو کارهای روزانه که همه چی روونه و از پس همه بازی های روز با بیشترین جزییات و فریم بر میاد اما مشکل اصلیش همین قدرت زیاد شه و موقع بازی یا استفاده سنگین دماش خیلی بالا میره، مخصوصا لبه های فلزیش و حاشیه دوربین و باعث کاهش قدرت پردازشی تو استفاده طولانی پر فشار میشه.

هر دو گوشی امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی رو هم ندارن.

در مجموع قدرت پردازشی شیائومی 11t pro کمی بیشتره اما 12T عملکرد با ثبات تری داره، خیلی داغ نمیکنه و تا حدودی مصرف انرژیش بهینه تره و برنده این قسمت گوشی تو کاربری روزانه و طولانی مدت 12T شیائومی به حساب میاد هر چند که 11t pro هم قدرت پردازشی بالایی داره و حتی تو بنچمارک ها کمی عملکرد بهتری داره. (برنده این بخش میتونه جای اختلاف باشه!)

 

مقایسه رابط کاربری شیائومی 12T با 11T pro

هر دو گوشی از رابط کاربری مخصوص شیائومی استفاده میکنن که امکانات شخصی سازی خوبی داره و همه چی خیلی روون و در دسترسه. اما متاسفانه تبلیغات، برنامه های اضافی نصب شده و آپدیت های پر تعداد کوچیک برای رابط کاربری گوشی های شیائومی روی هر دو تا گوشی وجود داره! گوشی شیائومی 12t از MiUi 13 که برپایه اندروید 12 ساخته شده استفاده میکنه و گوشی 11t pro به صورت پیشفرض از نسخه MiUi 12.5 که برپایه اندروید 11 ساخته شده که آپدیت اندروید و رابط کاربری هم میگیره. هر دو تا 3 سال آپدیت نرم افزاری و تا 4 سال آپدیت امنیتی دریافت میکنن. تو این بخش تفاوت خاصی بین دو گوشی نیست و طبیعتا گوشی 12T که حدود 1 سال و 1 ماه جدیدتره و پشتیبانی نرم افزاری بیشتری در آینده میگیره برنده این بخش به حساب میاد.

مقایسه باتری شیائومی 12 تی با شیائومی 11T pro

هر دو گوشی از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در کنار یه شارژر 120 واتی پر سرعت استفاده میکنن، که عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ خیلی بالایی به جفت گوشی ها میده، اما گوشی 12T به خاطر پردازنده بهینه تر تقریبا 10 درصد شارژدهی بیشتری داره. در حالت شارژ استاندارد فول شارژش حدود نیم ساعت طول میکشه و در حالت Boost در حدود 23 دقیقه و در گوشی 11t pro توی 5 دقیقه گوشی 40 درصد شارژ میشه و فول شدنش حدود 21 دقیق طول میکشه.

در مجموع تو این بخش عملکرد خیلی نزدیکی دارن به خصوص توی سرعت شارژ اما به خاطر پردازنده بهینه تر گوشی شیائومی 12t با یه اختلاف خیلی کوچیک برنده این بخش میشه.

مقایسه دوربین گوشی Xiaomi 12T با Xiaomi 11T pro

گوشی 12 تی از سه سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو در کنار سنسور سلفی 20 مگاپیکسلی برای دوربین خودش استفاده میکنه. سنسور اصلی عکس های خوبی میگیره بخصوص وسط عکس ها اما کمی گوشه های عکس جزئیات افت میکنه. از لرزشگیر اپتیکال هم برای این سنسور استفاده شده. عکاسی پرتره هم با این لنز انجام میشه و جداسازی سوژه ها خوبه. دوربین اولترا واید نسبت به بازه قیمتی خودش خوبه و رنگ های واقعی به شما میده. سنسور ماکرو خیلی عملکرد خوبی نداره و امکان اتوفوکوس نداره و عکس ها خیلی دیتیل خاصی ندارن. تو شب حالت نایت مود به صورت خودکار فعاله اما باعث میشه عکس های کمی از واقعیت فاصله بگیرن. دوربین سلفی میشه گفت اکیه، اکسپوژر خوبی داره و رنگ پوست رو خوب در میاره اما دیتیل عکس های خیلی بالا نیست. فیلمبرداری تو دوربین اصلی تا 4k با 30 فریم و دوربین سلفی 1080 با 60 فریم امکان پذیره.

شیائومی 11 تی پرو از سه سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو در کنار سنسور سلفی 16 مگاپیکسلی برای دوربینش استفاده میکنه. سنسور اصلی عکس هاش توی روز خوبه اما عالی نیست، نویز هم نداره. اکثر اوقات عکس های طبیعی و نزدیک به واقعتیه اما دستکاری نرم افزاری زیاده و باعث میشه بعضی اوقات کمی عکس ها سرد تر از واقعیت به نظر برسن. عکاسی پرتره هم با این لنز انجام میشه و جداسازی سوژه ها خوبه اما بعضی اوقات جزئیات کمی کاهش پیدا میکنه. دوربین اولترا واید نسبت به بازه قیمتی خودش خوبه و رنگ های واقعی به شما میده. سنسور ماکرو عملکردش مناسبه و امکان اتوفوکوس داره و دیتیل خوبی توی عکس ها دیده میشه. عکسبرداری شب مثل 12t خودکار نایت مد فعاله و نویز خاصی توی عکس ها دیده نمیشه ولی کمی از واقعیت فاصله داره. دوربین سلفی میشه گفت اکیه و مورد خاصی نداره. فیلمبرداری 8k با 30 فریم و 4k با 30 فریم امکان پذیره با دوربین اصلی که در حالت 8k لرزشگیر نداره و تا 6 دقیقه امکان ثبت وجود داره، کیفیت خوبه و دیتیل معمولی به شما میده. دوربین سلفی 1080 با 60 فریم امکان فیلمبرداری داره.

در مجموع عملکرد دوربین این دو گوشی خیلی به هم نزدیکه و تقریبا کیفیت خیلی نزدیکی به هم دارن اما گوشی 11T pro به خاطر دوربین ماکرو بهتر و امکانات فیلمبرداری بیشتر برنده میلیمتری این بخش به حساب میاد هر چند که تو 12t استبلایزر اپتیکال داریم و عملکرد دوربین سلفی هم یه ذره بهتره. (برنده این بخش هم میتونه جای اختلاف باشه!)

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی 12t طراحی مدرن تر و شیک تری داره، صفحه نمایش با جزئیات و کیفیت عالی و آپدیت نرم افزاری بیشتر باعث میشه تو این سه بخش برتری کامل با 12 تی باشه. تو عملکرد باتری هم یه برتری خفیف تو شارژدهی یه ذره بیشتر داره. تو مقایسه سخت افزار و دوربین اما برتری شکننده اس و میتونه برای کاربردهای مختلف 12t یا 11t pro برنده عملکرد دوربین یا سخت افزار باشن. بخوایم جمع بندی کنیم در کل 12t گوشی بهتریه اما نمیشه گفت خیلی بهتره. در مقایسه دو تا گوشی، باید به فاکتور قیمت هم توجه کنید. الان (اواسط آبان 1401) قیمت گوشی xiaomi 12t برای رم و حافظه 8/256 حدود 14 میلیون تومنه که به مرور زمان احتمالا کمی پایین تر بیاد. برای همین کانفیگ، قیمت گوشی xiaomi 11t pro حدود یک میلیون تومان ارزون تره یا میتونید رم و حافظه 12/256 رو با قیمت حدودی 14 میلیون تهیه کنید. اگه نظر ما رو میخواین کمی صبر کنید تا قیمت 12t بر اساس رقابت واردکننده ها پایین تر بیاد (اگه دلار بالا نره!). ولی حتی اگه اختلاف قیمت یک، یک و نیم میلیونی هم وجود داشت برید سراغ خرید گوشی جدیدتر یعنی xiaomi 12t.

مشاهده قیمت روز خرید گوشی Xiaomi 12t

مشاهده قیمت روز خرید گوشی Xiaomi 11t Pro

سوالات متداول
(1 سوال)
بین گوشی xiaomi 12t و 11t pro شیائومی کدام ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی xiaomi 12t یکسال جدیدتره پس آپدیت نرم افزاری بیشتری میگیره، طراحی و صفحه نمایش بهتری داره و در مقایسه اسپیکر، باتری و عملکرد پردازشی و دوربین تقریبا هر دو گوشی رقابت پایاپایی دارن. پس در مجموع ارزش خرید گوشی 12t شیائومی به نسبت xiaomi 11t pro بیشتره (با فرض نزدیک بودن قیمت خرید).

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۸ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 64
5/ 3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Javadfx

سلام اونایی که تو گوشی های 12T پرش آنتن دارن اینترنتشون رو از حالت 4G رو 3G بزارن اگر مشکل حل شد برید خدمات ارتباطی سیم کارت رو بسوزونید و یک سیم‌کارت جدید بگیرید مشکل رفع میشه منم همین مشکل رو داشتم .

۲۲ آبان ۱۴۰۲
FarhangHajjar

سلام من گوشی 12t دارم از وقتی که خریدم روی سیم کارت ایرانسل آنتنش میپره واقعا کلافه شدم و نمیدونم چیکار کنم
سه بار هم گارانتی بردم که نتونستن درست کنن
به نظرتون بفروشم یکی دیگه بخرم یا 11t pro بخرم؟

۲۸ تیر ۱۴۰۲
Jvdzmni

من همین امشب12 t خریدم الان تو بازار 3500 مدل۱۲تی گرون تره،براحتی یازده تی رو قورت میده

۰۳ خرداد ۱۴۰۲
Jvdzmni

من همین امشب12 t خریدم الان تو بازار 3500 مدل۱۲تی گرون تره،براحتی یازده تی رو قورت میده بعدشم یازده تی ماله۲۰۲۱خیلی قدیمی شده برید۱۲تی بخرید ضرر نمیکنید

۰۳ خرداد ۱۴۰۲
Jvdzmni

من همین امشب12 t خریدم الان تو بازار 3500 مدل۱۲تی گرون تره،براحتی یازده تی رو قورت میده بعدشم یازده تی ماله۲۰۲۱خیلی قدیمی شده برید۱۲تی بخرید ضرر نمیکنید قیمتشم ۲۱۹۰۰امروز ۲خرداد ۴۰۲…اگه گرون نشه

۰۳ خرداد ۱۴۰۲
Nurse

جالب بود 👌

۲۶ اسفند ۱۴۰۱
mahdi farahani

دمت گرم

۲۹ آذر ۱۴۰۱
Alip98

هر دو گوشی عملکرد نزدیک و پایاپای در اکثر بخش‌ها دارن اما گوشی 12t هم جدیدتره هم صفحه نمایش بهتری داره هم یه مقدار شارژدهی بهتری داره درنتیجه گوشی12t یه مقدار ارزش خرید بیشتری داره قیمتشون هم خیلی اختلاف نداره

۲۲ آذر ۱۴۰۱
Riast

دوتاش اوکی

۱۸ آذر ۱۴۰۱
Mahdi2005

چه مقایسه خفنی 👌👌 هر دو گوشی عالی هستن🤩

۱۴ آذر ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۰۲ آذر ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۰۲ آذر ۱۴۰۱
tahamousavi

من همچنان نظرم روی ۱۱t pro هست…

۲۴ آبان ۱۴۰۱
afsheen

منم موافقم که ۱۲t بهتره اما دلار هم بالاکشید پس دیگه افت قیمتی هم پیدا نمیکنن

۲۲ آبان ۱۴۰۱
Younesi

11tpro❤❤

۲۱ آبان ۱۴۰۱
thisabasi

11t poro بیشتر نظرمو جلب کرد

۲۱ آبان ۱۴۰۱
Reza Mohamadi 1401

ok

۲۱ آبان ۱۴۰۱
shahab-021

مقابسه خوب بود
به نظر هر دو خوب میان و قابل اعتماد

۲۱ آبان ۱۴۰۱
ALI ZAREI

مقایسه خوبی بود مرسی

۲۰ آبان ۱۴۰۱
A.L.I

هر دوتاش خوبن

۲۰ آبان ۱۴۰۱