معرفی بازی World of Tanks Blitz؛ قدیمی ولی جذاب!

تانک ها یکی از محبوب ترین ادوات جنگی به حساب میان و توی اکثر فیلم ها و بازی های جنگی با وارد شدنشون به میدان جنگ ترس به جون همه میندازن و ضربان قلب رو بالا میبرن! شرکت Wargaming هم با توجه به همین ابهت و جذابیت تانک ها، بازی World of Tanks رو در سال 2010 به صورت مجانی برای کامپیوترهای شخصی ارائه کرد و خیلی زود به خاطر سیستم جذاب و ساده بازی که بیشتر تاکتیک محور بوده تا فقط اکشن، تونست طرفدار های زیادی به دست بیاره. 4 سال بعد نسخه مخصوص موبایل این بازی عرضه شد و تونست همون گیم پلی جذاب رو روی گوشی های هوشمند بیاره و با یه میدان جنگ کوچیک تر و بازیکن های کمتر، روند بازی رو سریع تر و جذاب تر کنه. با این که بازی World of Tanks Blitz قدیمی شده، اما بررسی و معرفی این بازی برای کسایی که بازی های اکشنی مثل کالاف و Pubg رو بازی میکنن و طرفدار تانک ها و قدرت بالاشون هستن، شاید جالب و جدید باشه. با موبونیوز همراه باشید تا بررسی کوتاهی از بازی World of Tanks Blitz داشته باشیم.

 

بررسی گرافیک بازی

گرافیک بازی World of Tanks Blitz مثل بازی های جدید Apex و کالاف خیلی پر زرق و برق نیست و کمی قدیمی شده اما هنوز تانک ها جزئیات خوبی دارن. اگه این کاره باشید و اکثر مدل های تانک ها مثل تانک های شرمن یا تایگر رو بشناسید با دیدن تانک ها میتونید به راحتی تشخیصشون بدید و با توجه به نقطه ضعف و برتری رقیباتون یه استراتژی دقیق بچینید. صداها و افکت های انفجار و شلیک توپ ها به خوبی شبیه سازی و ساخته شده و موقع بازی کاملا حس یه فرمانده تانک تو میدون جنگ رو می تونید داشته باشید. البته تعداد نصب 100 میلیونی این بازی و 10 میلیون کاربر فعال اون و کسب نمره 4.1 با بیش از 4.3 میلیون نظر میتونه خیالتون رو بابت کیفیت این بازی راحت کنه.

صفحه بازی در گوگل پلی

صفحه بازی در اپ استور اپل

 

بررسی گیم پلی

گیم پلی بازی شبیه به بازی های اکشن دیگه موبایله اما یه تفاوت مهم این بازی، سختی های کنترل کردن یه تانکه که به خاطر اندازه و نوع سیستم حرکتی با بقیه بازی ها تا حدودی متفاوته. به خاطر کنترل سخت تر و حرکت کندتر تانک شما باید بیشتر به هدف گیری دقیق و جایگیری مناسب توی نقشه فکر کنید تا اینکه خیلی سریع به دل دشمن بزنید و اگه همچین کاری رو انجام بدید، خیلی راحت دخلتون میاد.

با توجه به تنوع بالای تانک ها (که اکثر مدل ها از سال 1920 تا 1970 میلادی رو شامل میشه)، هر مدل با توجه به نوع زره، اندازه لوله و موتور به کار رفته کنترل و زمان بارگذاری تیر متفاوتی داره و شما میتونید هر سبکی که با اون راحت تر هستید (که شامل سرعتی اما ضعیف، قدرت بالا اما کند و تانک ها بالانس و … ) رو انتخاب کنید و با توجه به سبک مورد علاقه تون بازی کنید. به خاطر زمان بارگذاری تیر بالای تانک ها و نقاط ضعیفی مثل پشت تانک که زره کمتری داره شما باید موقع بازی با جایگیری مناسب و بدون اینکه خیلی در معرض خطر قرار بگیرید، رقیب های خودتون رو هدف بگیرید. البته کنترل تانک شاید در اوایل بازی کمی عجیب باشه مخصوصا برای حرکت به سمت چپ و راست بعد از ایستادن اما بعد از مدتی بازی تقریبا دستتون میاد و می تونید با دقت و سرعت بیشتری تانک های خودتون رو کنترل کنید.

سیستم درآمدزایی بازی هم خیلی اذیت کننده نیست و اگه قصد نداشته باشید همه تانک های بازی رو جمع کنید میتونید با سرعت معقولی تانک ها و ارتقاهاشون رو باز کنید ولی برای رقابت بیشتر در رده ها بالا باید پول یا زمان خیلی زیادی خرج کنید تا بتونید حرفی برای گفتن داشته باشید.

مثل بقیه بازی های آنلاین چون با افراد غریبه بازی می کنید و خیلی بازی تاکتیکی تره، اگه شما هم خیلی خوب بازی کنید ولی یارهای نوبی داشته باشید شاید نتونید ورق رو برگردونید و بازی رو ببرید و برای اینکه تجربه بهتری موقع بازی داشته باشید بهتره با یکی دوتا از دوستاتون بازی رو انجام بدید که هم لذت بیشتری ببرید هم اعصاب راحت تری داشته باشید!

 

نیازمندی های بازی

مشخصا برای یه بازی آنلاین شما نیاز به یه اینترنت خوب و با ثبات دارید که پینگ نسبتا پایینی هم داشته باشه وگرنه نه تنها نمی تونید کار خاصی توی بازی انجام بدید، بلکه اعصاب و روانتون هم به هم میریزه. برای وارد شدن به بازی هم نیاز به ابزار دور زدن تحریم دارید. حجم بازی هم با توجه به قدرت گوشی و جزئیاتی که بهتون نشون میده بین 1 تا 4 گیگابایته. برای تجربه روون و با جزئیات نیاز به یه گوشی میان رده به بالا دارید ولی با گوشی های ضعیف تر هم میتونید با جزئیات پایین و فریم کمتر بازی رو اجرا کنید.

 

جمع بندی

اگه طرفداری بازی های اکشن به خصوص بازی های تاکتیکی تر باشید و مدل های متنوع تانک ها از دهه های مختلف براتون جذابیت ذاتی داره، باید بازی World of Tanks Blitz رو نصب کنید و از گیم پلی نسبتا واقعی بازی در کنار شبیه سازی حدودی کنترل تانک ها و منتقل کردن حس یه فرمانده تانک بودن، لذت ببرید. World of Tanks Blitz یه بازی اکشن و پر از انفجار و شلیک توپ رو بهتون میده و می تونید ساعت ها برای جمع آوری پول و باز کردن تانک های قوی تر و مدرن تر سرگرم باشید. به خاطر تعداد بازیکن های زیاد، موقع وارد شدن به رقابت خیلی نیاز به صبر کردن ندارید و با توجه به لول شما و تانکی که دارید، دست ها به خوبی همسان سازی میشن و یهو با یه سری رقیب قدرتمند حرفه ای رو به رو نمیشید. اگه دنبال یه تجربه متفاوت از بازی های کالاف و Pubg باشید این بازی میتونه نظرتون رو جلب کنه و ساعت ها شما رو سرگرم خودش کنه.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۷ دی, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 46
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahdi2005

Nice 👌🤩

۰۵ بهمن ۱۴۰۱
thisabasi

بازی ماشین باکیفیت در حد آسفالت ۸ و ۹ که آفلاین باشه سراغ دارین؟

۱۷ دی ۱۴۰۱
tahamousavi

کاش warthunder رو هم روی موبایل میاوردن…

۱۶ دی ۱۴۰۱
hashemaqa

دیگه از سن ما گذشته بازی کردن ولی دم شما گرم خسته نباشید

۱۴ دی ۱۴۰۱
shahab-021

نمیدونم چرا این مدل بازیا
هیچوقت به دام ننشست

۱۳ دی ۱۴۰۱