چرا حافظه ی گوشی خالی نمی شود؟

مشکل کمبود حافظه ی گوشی ممکنه برای هر کسی پیش بیاد و شما هم دیر یا زود با این مسئله رو به رو می شید. اگه فیلم، عکس و فایل های زیادی داشته باشید این موضوع طبیعیه اما گاهی اوقات با این که اطلاعات زیادی توی گوشیتون ذخیره نکردید با اخطار پر شدن حافظه رو به رو می شید. اون موقع چرا این پیام نمایش داده میشه؟

برای فهمیدن علت های خالی نشدن حافظه ی گوشی و همین طور راهکارهایی برای آزاد کردن حافظه ی گوشی همراه موبونیوز، جامع ترین سایت راهنمای خرید گوشی همراه باشید.

سیستم عامل گوشی؛ حافظه ی غیر قابل پاک شدن

وقتی گوشیتون رو تازه می خرید، یه میزانی از حافظه (بسته به مدل و نوع تلفن همراه) در اختیار خود سیستم عامل گوشیه. این بخش که حدود چند گیگابایت از حافظه ی تلفن رو درگیر می کنه، غیر قابل پاک شدنه‌. پس باید بدونید که اگه مثلا گوشیتون ظرفیت حافظه ی ۱۲۸ گیگابایتی داره، همه ی حافظه در اختیارتون قرار نمی گیره و همون ابتدا حدود ۷، ۸ گیگابایت از حافظه پره. پس از همون اول باید قید این حجم قابل توجه رو بزنید.

سیستم عامل گوشی فضای حافظه را پر می کند

حافظه ی پنهان برنامه ها؛ دلیل اصلی خالی نشدن گوشی

یکی از دلایل اصلی که بعد از مدتی باعث پر شدن حافظه ی گوشی میشه، حافظه ی پنهان برنامه های گوشیه. مسئله اینه که بعد از چند وقت کار کردن با گوشی، برنامه، حافظه ی پنهان و داده های اون یه حجمی از فضای تلفن همراه رو اشغال می کنن و دیگه فقط خود برنامه نیست که نیاز به حافظه داره. به همین علت ممکنه که یه برنامه ی ۱۰۰ مگابایتی حدود ۱ گیگابایت از حافظه رو درگیر کنه!

برای بررسی حافظه ی پنهان اپلیکیشن ها اول باید به Setting برید و بعد وارد Apps شید. توی این قسمت لیست تمام برنامه ها رو می بینید‌. هر کدوم از برنامه ها رو که انتخاب کنید و واردش بشید، یه بخش به اسم Storage می بینید که داخلش یه گزینه به اسمClear cache  وجود داره. وقتی این گزینه رو بزنید حافظه ی پنهان و حافظه ی موقت اپلیکیشن پاک میشه‌. با پاک کردن کش برنامه ها اتفاقی برای اطلاعاتتون نمی افته.

توی این بخش یه گزینه ی دیگه به اسم Clear data دیده میشه که با زدن اون اکانت و اطلاعات ذخیره شده ی برنامه هاتون پاک میشه.

فایل هایی که فضای زیادی اشغال کرده اند، علت مهم پر شدن حافظه

یکی از علت های دیگه ای که حافظه ی گوشی خیلی اشغال میشه برنامه های سنگینه که توی گوشی وجود دارن. برای شناسایی برنامه هایی که حجم زیادی از تلفن رو اشغال می کنن به قسمت تنظیمات برید. توی این بخش با زدن سه نقطه و انتخاب گزینه ی  Sort by و ضربه روی گزینه ی Size می تونید برنامه ها رو بر اساس میزان فضایی که اشغال کردن مشاهده کنید.

توی این مرحله امکان این رو دارید که از طریق Storage کش برنامه ها رو پاک کنید و یا اگه اپلیکیشن مورد استفاده اتون نیست اون رو پاک کنید.

برنامه های استفاده نشده؛ دلیل دیگه خالی نشدن گوشی

اغلب اوقات ممکنه توی گوشی برنامه هایی داشته باشیم که چند وقت بدون استفاده موندن و قرار هم نیست که مجدد به کارمون بیان. برای پیدا کردن اون ها کافیه وارد Goole Play بشید و گزینه ی My apps and games رو انتخاب کنید و از طریق Installed وارد برنامه های نصب شده ی گوشیتون بشید.

توی این بخش یه علامت سه خط وجود داره که با قرار دادنش رو Last Used آخرین برنامه هایی که استفاده کردید نمایش داده میشن. هرچی به پایین صفحه برید اپلیکیشن هایی که کم تر استفاده می کنید رو می بینید. با حذف برنامه هایی که استفاده نمی کنید حافظه ی گوشی شما خالی میشه.

خالی کردن گوشی از برنامه های بی استفاده

دانلودهای خودکار اپلیکیشن ها، ناخواسته حافظه گوشی را پر می کند

برنامه هایی مثل تلگرام و واتس اپ فایل هایی که دیگران برای شما می فرستند رو به صورت خودکار دانلود می کنن و این فایل ها توی گوشی شما می مونن. برای این مسئله می تونید دانلود خودکار اپلیکیشن ها رو ببندید یا به صورت دستی از توی خود برنامه فایل هایی که در این اپلیکیشن ها ذخیره شده اند رو پاک کنید.

چطور حافظه گوشی را خالی کنیم؟

بالاخره با مشکل خالی نشدن گوشی چکار کنیم؟

مشکل خالی نشدن حافظه یکی از مسئله هاییه که دیر یا زود با اون مواجه می شید. بعد از دیدن اخطار پر بودن گوشی خیلی از عملکرد های تلفن مختل میشه و ممکنه بعضی از برنامه ها باز نشه. اگه از نداشتن فیلم و عکس زیاد توی گوشیتون مطمئنید، راه حل هایی مثل پاک کردن حافظه ی پنهان می تونه کمکتون کنه‌. راه آخری که برای خالی کردن حافظه می تونید استفاده کنید بازگشت به تنظیمات کارخانه اس که به عنوان قدم آخر توصیه میشه.

به نظر شما دلایل دیگه ی خالی نشدن گوشی چیه؟

نویسنده : zohreh
تاریخ انتشار ۲۵ تیر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 41
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

anti.gen

یادآوری و مرور این نکات بسی بجا و کاربردی بود 👍

۰۴ دی ۱۴۰۱
Mahyar1120

خیلی عالی بود

۳۰ آبان ۱۴۰۱
mohammad756

عالییی

۲۵ شهریور ۱۴۰۱
ALI ZAREI

خیلی عالی بود

۲۸ تیر ۱۴۰۱
A.L.I

خیلی خوب و کار اومد بود

۲۸ تیر ۱۴۰۱
Madi11

دمت گرم بکارم اومد👌

۲۸ تیر ۱۴۰۱
Madi11

دمت گرم 👌

۲۸ تیر ۱۴۰۱
thisabasi

مرسی.‌برو که مثل همیشه کارت درسته 👏

۲۸ تیر ۱۴۰۱
AradhFlipphone

یه بچس ولی خیلی کارش درسته

۲۷ تیر ۱۴۰۱
AradhFlipphone

تو آپارات به کانال آرش تکنولوژی مراجعه کنید واقعا فوق العادست

۲۷ تیر ۱۴۰۱
godrati

عالی و بسیار کاربردی

۲۷ تیر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

عالی بود ❤️👌🏻

۲۷ تیر ۱۴۰۱
mjasghari80

عالی بود 🤎🖤

۲۶ تیر ۱۴۰۱
_IRShadow80_

برو درسته 💖❤️

۲۶ تیر ۱۴۰۱
pertam

Good mahdi

۲۶ تیر ۱۴۰۱
Kmf2001

پاک کردن cach و data حافظه‌ی برنامه‌ها موجب از بین رفتن اطلاعات کامل اون برنامه میشه و توی اغلب اوقات دیگه هیچ راهی برای اجرای نیست الا حذف کامل برنامه و نصب مجددش، بنا به تجربه شخصی، اصلا پیشنهاد همچین کاری رو نمیکنم، برای اینکار از برنامه‌های مناسب که با یه جستجوی ساده (برنامه پاکسازی حافظه گوشی) توی گوگل هم میشه پیدا کرد استفاده کنین که معروفترینش همون ccleaner .

۲۶ تیر ۱۴۰۱
MazMaz

خیلی اذیت بشی دیگه باید ریست فکتوری کنی

۲۶ تیر ۱۴۰۱
afsheen

همه این راهکارها رو قبلا از خودت یادگرفته بودیم. بازهم دمت گرم برای یادآوری 🙌🌹

۲۶ تیر ۱۴۰۱
PUNISHER1988

خیلی خوب بود

۲۶ تیر ۱۴۰۱