بررسی مشخصات گوشی vivo Y55 5G

ویوو برندیه که قراره ازش بیشتر بشنویم چون هم حامی رسمی جام جهانی فوتبال 2022 قطر شده هم کم کم گوشی های بیشتری از vivo داره وارد بازار ایران میشه. گوشی ویوو Y55 5Gیه گوشی میان رده اس که اواخر دی ۱۴۰۰ معرفی شده و الان هم با قیمت حدود ۶ میلیون تومن تو لیست قیمت گوشی های موبایل بازار ایران موجوده. به خاطر تازه وارد بودن این برند تو بازار و اینکه خیلی ها تجربه کار با این برند رو ندارن، تصمیم گرفتیم گوشی های بیشتری از برند ویوو رو بررسی کنیم تا بتونید با دید بهتری سراغ گوشی های vivo برید. با بررسی مشخصات گوشی vivo Y55 5G همراه موبونیوز باشید.

بررسی طراحی ویوو Y55 5G

مثل همه گوشی های بازه اقتصادی و میان رده، گوشی ویوو Y55 5g کاملا از پلاستیک ساخته شده که باعث شده وزن نسبتا کمی (حدود ۱۸۷ گرم) داشته باشه. تو طراحی گوشی سعی شده از گوشی آیفون ۱۲ الهام گرفته بشه! و قسمت پشتی و لبه ها با یه حالت تختی ساخته شدن که کمی تو دست گرفتن گوشی رو راحت تر میکنه. قسمت پشتی از یه پلاستیک مات دون دون مانندی ساخته شده و خیلی اثر انگشت و خط خش روش نمی مونه. برای محافظت بیشتر یه قاب ژله ای شفاف توی پک جعبه قرار گرفته که می تونید ازش استفاده کنید. سه دوربین اصلی به همراه یه فلش تو یه باکس مستطیلی شکل در گوشه سمت راست این قسمت قرار گرفته. پایین این قسمت هم لوگو vivo حک شده.

بررسی طراحی ویوو Y55 5G

فریم گوشی از پلاستیک تخت ساخته شده و طراحی شبیه به فلز آلومینیوم داره. تو لبه سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار داره که حسگر اثر انگشت هم روی اون کار شده. حسگر دقت خوبی داره و سرعت باز کردن هم مناسبه و دیرکرد خاصی نداره. لبه چپ کویره و خبر خاصی نیست. قسمت بالایی میکروفون و درگاه سیم کارت قرار داره که امکان استفاده از دو سیم به صورت همزمان یا یک سیم و یه کارت حافظه جانبی رو بهتون میده. قسمت پایینی تک اسپیکر گوشی، میکروفون، جک ۳.۵ میلیمتری صدا و درگاه Type-C قرار گرفته. اسپیکر بلندی خیلی زیادی نداره و استفاده از اسپیکر مونو خیلی کیفیت صدای خوبی به این گوشی نداده. موقع استفاده در حالت عمودی هم ممکنه خفه بشه و بهتره که از جک هندزفری یا هندزفری بلوتوث در این مواقع استفاده کنید.

مشخصات بدنه گوشی vivo y55 5g

83.8 درصد از قسمت جلویی گوشی رو صفحه نمایش تشکیل داده. دوربین سلفی هم تو یه ناچ قطره ای قسمت بالا قرار داره و حاشیه از سمت پایین کمی زیاده. در مجموع با طراحی خیلی خاص و خوبی توی گوشی Vivo Y55 5g طرف نیستیم و ویوو با یه طراحی ساده و نسبتا قدیمی این گوشی رو عرضه کرده.

مشخصات صفحه نمایش ویوو وای ۵۵ ۵جی

گوشی Vivo Y55 5G از یه نمایشگر 6.58 اینچی IPS با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 60 هرتزی استفاده میکنه که تو این بازه قیمتی به نسبت کیفیت معمولی داره و خیلی شما رو ذوق زده نمیکنه. کیفیت صفحه مناسبه و رنگ های روشن و با وضوحی بهتون نشون میده. استفاده از رفرش ریت ۶۰ هرتزی باعث شده تجربه خیلی روون و خاصی رو نداشته باشید و اکثر گوشی های این بازه تجربه بهتری تو این زمینه بهتون میدن. روشنایی صفحه خیلی بالا نیست و تو محیط بیرون از خونه کمی باید با روشنایی ور برید تا وضوح خوبی بهتون بده. در مجموع کیفیت صفحه نمایش معمولیه و خیلی امکانات و تجربه کاربری خفنی بهتون نمیده و گزینه های بهتری از این گوشی تو بازار پیدا میشن.

مشخصات صفحه نمایش ویوو وای ۵۵ ۵جی

بررسی عملکرد باتری Vivo Y55 5G

گوشی وای 55 فایو جی از یه باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه، عملکردش خیلی خوبه و تو کاربری معمولی روزانه تقریبا یک روز بهتون شارژدهی میکنه و اگه استفاده سنگینی نکنید، تقریبا یک روز و نیم هم می تونید ازش استفاده کنید. سرعت شارژش به گوشی های شیائومی نمیرسه ولی با استفاده از شارژر ۱۸ واتی قرار گرفته توی جعبه، تقریبا شارژ کامل گوشی حدود دو ساعت طول میکشه. استفاده از پردازنده بهینه برای باتری و صفحه نمایش ۶۰ هرتزی باعث شده مصرف انرژی کمتری داشته باشه و عملکرد باتری بهتری نسبت به گوشی های دیگه داشته باشه ولی سرعت شارژ متوسط کمی این بخش رو عقب نگه میداره.

بررسی عملکرد باتری Vivo Y55 5G

بررسی دوربین ویوو Y55 5G

پکیج دوربین از سه سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده. برای دوربین سلفی هم از یه سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده کردن. در هر دو دوربین امکان فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ در ۳۰ فریم امکان پذیره. در مورد عملکرد دوربین هیچ توضیحی بهتر از اطلاق “معمولی” مفهوم رو نمیرسونه. نه بد نه خوب و قابل انتظار از این بازه قیمتی.

بررسی دوربین ویوو Y55 5G

مشخصات و عملکرد پردازشی Vivo Y55 5G

از پردازشگر مدیاتک Dimensity 700 برای گوشی ویوو وای ۵۵ ۵ جی استفاده شده که تراشه نسبتا جدیدی به حساب میاد و عملکردش مخصوصا توی مصرف انرژی خیلی بهینه است و قابلیت ارتباطی 5G رو برای این گوشی ممکن کرده. این گوشی تو دو نسخه با رم 4/6 گیگ از نوع LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 2.1 با سرعت لود مناسب عرضه شده. موقع استفاده معمولی و کاربری روزانه همه چی بدون مشکل اجرا میشه و سرعت اجرای برنامه ها خوبه. خیلی مولتی تسک سنگین نمی تونید باهاش انجام بدید، امکان اجرای بازی های نسبتا سنگین مثل کالاف دیوتی رو داره اما روی تنظیمات متوسط گرافیکی با نرخ فریم معمولی، خیلی لگ و باگ هم نداره و مصرف باتریم بهینه است. اما به خاطر نرخ فریم ۶۰ هرتزی صفحه تجربه خیلی روونی توی کاربری معمولی و بازی ندارید.

در گوشی vivo Y55 5G از رابط کاربری مخصوص ویوو به نام Funtouch ۱۲ استفاده شده که بر پایه اندروید 11 ساخته شده. کمی شبیه به اندروید خامه ولی امکانات شخصی سازی نسبتا مناسبی داره. اپ های تبلیغاتی روش نصب نیست و نسبتا تجربه خوب و ساده ای به شما میده. بخشی که گوشی های اقتصادی  و میان رده به خصوص برند های جدید توش ضعیف عمل میکنن پشتیبانی نرم افزاریه که ممکنه آپدیت های نرم افزاری رو به سختی یا دیرتر از گوشی های دیگه دریافت کنن که نکته ضعفی برای این گوشی ها به حساب میاد.

آیا Vivo Y55 5G ارزش خرید داره؟

صفحه نمایش IPS با کیفیت خوب اما با رفرش ریت ۶۰ هرتزی، طراحی بدنه ساده و بدون جذابیت ساخت و نسبتا خوش دست. عملکرد باتری خوب با سرعت شارژ متوسط، دوربین متوسط و در نهایت قدرت پردازشی خوب با پردازنده بهینه و قابلیت 5g که فعلا در ایران استفاده خاصی نداره از ویژگی های گوشی ویوو Y55 5g به حساب میاد. ویوو برای داشتن قابلیت 5g از بخش صفحه نمایش و سرعت شارژ نسبت به نسخه 4g این گوشی زده تا بتونه تو بازه قیمتی اقتصادی این گوشی رو عرضه کنه. با توجه به عملکرد متوسط رو به پایین این گوشی در اکثر بخش ها و اینکه این برند خیلی تو بازار ایران جا نیفتاده و لوازم جانبیش هم به سختی تو بازار پیدا میشه، خرید گوشی Vivo y55 5g با قیمت حدود 6 میلیون تومن، خیلی منطقی به نظر نمیرسه و بهتره سراغ گوشی های رند و برند های ثابت شده بازار مثل سامسونگ و شیائومی برید که هم عملکرد بهتری دارن و هم خیالتون بابت عملکرد طولانی مدتشون راحت تره.

نظر شما در مورد ارزش خرید گوشی ویوو Y55 5g چیه؟ اصلا تا حالا تجربه کار کردن با گوشی های برند ویوو رو داشتید؟ به نظرتون کدوم مدل گوشی ویوو ارزش خرید بالاتری داره تا به زودی بررسیشو تو سایت کار کنیم؟

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۷ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 63
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Soheil1386

نیستمش

۱۲ آذر ۱۴۰۱
Mahdi2005

مقاله درجه یک 👌🤩

۱۲ آذر ۱۴۰۱