بررسی مشخصات گوشی vivo Y33s

شرکت چینی vivo تقریبا 13 سال در زمینه ساخت لوازم جانبی موبایل سابقه داره و از سال 2017 وارد حوزه تولید گوشی ها هوشمند شده. مدتی هم میشه که گوشی های میان رده و اقتصادی ویوو تو بازار ایران عرضه شده و بازخوردهای منفی به اون صورت نداشته و میشه رو کیفیت گوشی هاش حساب کرد. گوشی ویوو وای 33 اس اواسط شهریور 1400 معرفی شده و این گوشی با قیمت حدودی 5.8 میلیون تومن در حال حاضر تو بازار ایران به فروش میرسه. بنا به درخواست موبوبکس برای بررسی گوشی های ویوو و احتمال اینکه به زودی vivo تو بازار ایران حضور فعال تری داشته باشه، تصمیم گرفتیم بررسی گوشی های این برند رو به سایت اضافه کنیم. با بررسی مشخصات گوشی vivo Y33s همراه موبونیوز باشید.

بررسی طراحی ویوو Y33s

تو ساخت این گوشی مثل باقی گوشی های میان رده اقتصادی از پلاستیک استفاده شده. قسمتی پشتی طراحی خوبی داره و از پلاستیک آینه مانندی استفاده شده که خیلی راحت خط و خش میفته روش و اثر انگشت روش باقی میمونه و بهتره که از یه قاب برای این گوشی استفاده کنید. سه سنسور اصلی به همراه یه فلش سمت چپ قسمت پشتی تو یه مربع کنار هم قرار گرفتن و برآمدگی دوربین هم زیاد نیست. پایین قسمت پشتی اسم vivo حک شده که باعث شده طراحی قسمت پشتی خیلی ساده و جذاب بشه. قطر 8 میلیمتری و وزن کم (182 گرم) گوشی ویوو وای 33 اس و طراحی تخت لبه ها باعث شده با یه گوشی خوش دست طرف باشیم.

بررسی طراحی ویوو Y33s

لبه سمت راست، دکمه کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور قرار گرفته که به عنوان حسگر اثر انگشت هم استفاده میشه. قسمت بالای گوشی درگاه سیم کارت قرار گرفته و امکان استفاده دو سیم کارت و رم میکرو به طور همزمان رو به شما میده، پس میتونین با خیال راحت هم دو تا سیم کارت روش بندازین، هم از کارت حافظه جانبی استفاده کنین. لبه پایینی تک اسپیکر گوشی، میکروفون، پورت تایپ سی و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره. لبه چپ هم کویره و هیچ خبری نیست.

محل قرار گیری دکمه های گوشی vivo y33s

83.4 درصد از قسمت جلویی گوشی رو صفحه نمایش تشکیل داده. دوربین سلفی هم تو یه ناچ قطره ای قسمت بالا قرار داره و حاشیه از سمت پایین کمی زیاده. تو بخش طراحی این گوشی عملکرد خوبی داره و تونسته یه طراحی خوب و در عین حال ساده برای این بازه قیمتی داشته باشه.

مشخصات صفحه نمایش ویوو وای 33 اس

گوشی Vivo Y33s از یه نمایشگر 6.58 اینچی IPS با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 60 هرتزی استفاده میکنه که تو این بازه قیمتی به نسبت رقبا مشخصات خوبی نیست. کیفیت رنگ و جزئیات صفحه خوبه و زاویه دیدش محدود نیست و موقع دیدن محتوایی ویدئویی اذیتتون نمیکنه. روشنایی در حدود 400 نیته که خیلی زیاد نیست و تو نور زیاد به خصوص محیط بیرون اذیتتون میکنه. در مجموع کیفیت صفحه نمایش واسه بازه قیمتی خودش قابل قبوله و فقط نرخ به روز رسانی 60 هرتزی اون نقطه ضعفش به حساب میاد.

مشخصات صفحه نمایش ویوو وای 33 اس

عملکرد باتری Vivo Y33s

گوشی وای 33 اس با استفاده از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی تونسته عملکرد باتری خوبی داشته باشه و تو کاربری عادی تقریبا یک روز و نیم شارژدهی داره. سرعت شارژ بخشیه که عملکرد خوبی نداره و با استفاده از شارژر 18 واتی باید تقریبا دو ساعت نیم برای فول شارژ شدنش منتظر بمونید، فست شارژش هم تو یک ساعت تقریبا 50 درصد رو شارژ میکنه. امکان شارژ معکوس زیاد تو این بازه استفاده نمیشه ولی تو گوشی Vivo Y33s یه نکته مثبتیه و اگه جایی بودید که دسترسی به برق نداشتید برای شارژ هندزفری بلوتوثتون شاید به دردتون بخوره. در کل عملکرد باتری خوبه اما می تونست با استفاده از یه شارژر سریع تر بهتر بشه.

بررسی دوربین ویوو Y33s

دوربین ویوو وای 33 اس عملکرد خوبی واسه بازه قیمتی خودش داره و عملکرد تقریبا نزدیک به رقبای خودش داره. سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی میدان عمق پکیج دوربین رو تشکیل میدن. دوربین سلفی هم از یه سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده میکنه. سنسور اصلی تو نور و روشنایی مناسب عکس های خوبی میندازه و جزئیات عکس هاش خوبه. عکس های پرتره بد نیست و سوژه رو خوب جدا میکنه اما دینامیک رنجش کمی مشکل داره و کمی افت کیفیت داره تو لبه های عکس. دوربین سلفی کمی عکس هاش بی روحه اما تو نور مناسب عکس های با کیفیتی میگیره. دوربین ماکرو هم میشه گفت فقط برای حفظ ظاهر استفاده شده و تعریف خاصی نداره. تو بخش فیلمبرداری از امکانات خیلی زیاد خبری نیست و کیفیت اون معمولیه.

در مجموع تو بخش دوربین عملکرد خوبی داره و تقریبا نزدیک به رقبای خودش عمل میکنه ولی بازم عقب تره.

عملکرد پردازشی Vivo Y33s

ویوو از تراشه مدیاتک هلیو G80 تو این گوشی استفاده کرده که عملکرد خوبی داره و بازدهی و عملکرد خوبی نسبت به قیمتش داره. تو کاربری روزانه و عادی همه چی روون و خوبه و مشکلی نداره. بازی های سبک تر هیچ مشکلی تو اجرا نداره، تو بازی هایی مثل کالاف که نسبتا سنگین تره رو جزئیات مدیوم می تونید بازی کنید و زیاد هم دما بالا نمیره، اما به خاطر رفرش ریت پایین صفحه تجربه بازی خیلی روون نیست. این گوشی تو سه نسخه با 4/8 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. قابلیت جالبی که رابط کاربری گوشی ویوو Y33s به شما میده، در اختیار گذاشتن یک گیگ از فضای ذخیره سازی به عنوان رمه که باعث میشه تا حدودی تجربه بهتری تو کاربری از گوشی داشته باشید.

مشخصات رابط کاربری vivo y33s

برای vivo y33s از رابط کاربری مخصوص ویوو به نام Funtouch 11.1 استفاده شده که بر پایه اندروید 11 ساخته شده. کمی شبیه به اندروید خامه و امکانات شخصی سازی مناسبی داره. برنامه های تبلیغاتی و بی مصرف روش نصب نیست و نسبتا تجربه خوب و ساده ای به شما میده. بخشی که برند های کمتر شناخته شده توش ضعیف عمل میکنن پشتیبانی نرم افزاریه که ممکنه هیچ آپدیتی در آینده برای این گوشی عرضه نشه و خود ویوو هم در این مورد چیزی نگفته.

بررسی عملکرد اسپیکر ویوو Y33s

تو این گوشی از یه دونه اسپیکر استفاده شده که خیلی بلندی زیادی نداره و کیفیتش هم متوسطه و اگه حواستون نباشه و دستتون رو خروجی اسپیکر باشه، خیلی راحت می تونید صدای گوشی رو خفه کنید. جک 3.5 میلیمتری تو قسمت پایینی گوشی قرار گرفته که بر عکس گوشی های میان رده تو این بازه تقریبا عادیه.

بخش امنیت Vivo Y33s

حسگر اثر انگشت دقت خوبی داره اما خیلی سریع نیست و حدود چند ثانیه باز کردن گوشی طول میکشه. حسگر دو بعدی چهره هم استفاده شده که نسبتا دقیقه و تو نور کم هم میتونه تشخیص بده اما خیلی سریع نیست.

آیا Vivo y33s ارزش خرید داره؟

با توجه به اینکه این برند هنوز تو بازار ایران خیلی جا نیفتاده و اسمش برای خیلی ها آشنا نیست، ممکنه خرید گوشی Vivo Y33s در طولانی مدت زیاد منطقی نباشه و حتی اگه ریسک کمبود لوازم جانبی و قطعات رو به جون بخرید، بازم تو هیچ بخشی vivo y33s عملکرد بهتری نسبت به رقباش تو این بازه قیمتی نداره و فقط تو بعضی از بخش ها عملکرد خوبی داره. البته اونجوری هم نیست که بگیم با اختلاف ضعیف تره اما خوب وقتی بهتر نیست چه کاریه بی خیال خرید گوشی برندهای رند و پرفروش بازار بشیم و بیایم سراغ خرید گوشی vivo y33s؟ نظر شما در مورد ارزش خرید گوشی ویوو وای 33 اس چیه؟ اصلا تا حالا تجربه کار کردن با گوشی های برند ویوو رو داشتید؟ تو بخش نظرات، تجربیاتتون از برند vivo رو با بقیه به اشتراک بذارید.

مقایسه Vivo Y33s و Redmi Note 11

گوشی ردمی نوت 11 از صفحه نمایش امولد با رفرش ریت 90 هرتزی استفاده میکنه که تجربه بهتری بهتون میده، سخت افزار به روز تر و بهینه تری داره و عملکردش بهتره، عملکرد باتری تقریبا یکیه اما سرعت شارژش به خاطر شارژر 33 واتی اون بیشتره و اسپیکر استریو هم داره. تو بخش طراحی و دوربین تقریبا عملکردشون یکیه. با توجه به این نکات و بیشتر بودن لوازم جانبی، خرید گوشی Redmi Note 11 نسخه 6/128 با قیمت حدودی 5.3 میلیون تومن انتخاب مشخصا بهتری به حساب میاد. کلا تو این بازه قیمتی گوشی های شیائومی عملکرد خیلی خوبی دارن و خرید برندهای دیگه خیلی نمیتونه منطقی باشه مگه خرید گوشی های سامسونگ برای کسانی که خیلی با شیائومی حال نمیکنن!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۸ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 60
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahdi2005

چاکریم داش مهدی ❤️😘

۰۲ آذر ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۱۶ آبان ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۱۶ آبان ۱۴۰۱
tahamousavi

دلم به حال این گوشی میسوزه. عاقبت تنها و بی صاحب میمونه و در غربت خاک میخوره…

۱۳ آبان ۱۴۰۱
PUNISHER1988

باحال بود

۱۲ آبان ۱۴۰۱
im_sadeghian

از همه نظر ضعیفه

۱۲ آبان ۱۴۰۱
im_sadeghian

هیچ نقطه امیدی نداره

۱۲ آبان ۱۴۰۱
im_sadeghian

شبیه کی ۵۰ شیائومیه

۱۲ آبان ۱۴۰۱
ALI ZAREI

واقعا ی دلیل بیارید برای خرید این

۱۱ آبان ۱۴۰۱
A.L.I

بالام این دیگ چی گوشی هست؟؟؟؟؟

۱۱ آبان ۱۴۰۱
Madi11

کیا اینو میخرن ؟
وارد کننده این گوشی رو چه حسابی رفته سراغ این برند

۱۱ آبان ۱۴۰۱
afsheen

داریم رسما سرگیجه میگیریم از عرضه این همه برندچینی کم کیفیت و شبیه بهم

۱۱ آبان ۱۴۰۱
    Mahan300

    داداش درسته این گوشی ضعیفیه و چینیه ولی برند ویوو انصافا شرکت خوبیه.مثلا گوشی ویوو آی کیو ۱۰ که اسنپدراگون ۸ نسل یک پردازندشه و از شارژ ۲۰۰ وات پشتیبانی می‌کنه و تو ۸ دقیقه گوشی شارژ میشه

    ۰۹ دی ۱۴۰۱
Amirhosein_bahrami

سلام خدمت مهدی
گوشی خوبی هست از لحاظ دوربین عالی
خیلی وقت گذاشتی تا این مقاله رو تو سایت قرار بدی اونم با این اینترنت بد. امیدوارم یک روز ایران برای کاری کردی ارزش بده (سلامتی موبوبکس قدیمی 🖐🥰

۱۰ آبان ۱۴۰۱
Soheil1386

نچ
انشالله دو سال دیگه تازه اگه این برند جا بیفته خرید گوشی های این برند ارزش داره

۱۰ آبان ۱۴۰۱
thisabasi

اگه قرار باشه بین این دوتا انتخاب کنیم مسلما ردمی نوت ۱۱ معقولتره

۱۰ آبان ۱۴۰۱
hashemaqa

با توجه به اینکه این برند هنوز تو بازار ایران خیلی جا نیفتاده و اسمش برای خیلی ها آشنا نیست، ممکنه خرید گوشی Vivo Y33s در طولانی مدت زیاد منطقی نباشه و حتی اگه ریسک کمبود لوازم جانبی و قطعات رو به جون بخرید،

۱۰ آبان ۱۴۰۱