انتقال فایل از طریق FTP در گوشی های شیائومی

بارها شده که برای انتقال فایل ها از گوشیتون به کامپیوتر یا لپ تاپ از کابل USB استفاده کردید ولی گاهی اوقات ممکنه که کابل در دسترس تون نباشه یا نصب و اتصال به برنامه هایی مثل SHAREit براتون زمان بر باشه (جدا از تبلیغات و نوتیفیکیشن های رو مخش!). اما گوشی های شیائومی یه قابلیتی دارن که به راحتی و بدون نیاز به نصب هیچ برنامه اضافه ای می تونید فایل هاتون رو به سیستم یا لپ تاپتون منتقل کنید، این روش انتقال فایل و اطلاعات با استفاده از شبکه بیسیم یا روش FTP انجام میشه. برای آشنایی بیشتر با روش انتقال فایل FTP در گوشی های شیائومی با موبونیوز همراه باشید.

 

نحوه انتقال فایل با روش FTP

رابط کاربری MIUI شیائومی امکانی رو برای کاربرهاش فراهم کرده که بدون نیاز به کابل یا نصب برنامه، فایل های گوشی رو با روش FTP به کامپیوتر یا لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز منتقل کنن. از طرفی فایل ها با سرعت بالایی به کامپیوتر یا لپ تاپ منتقل میشن و برای انتقال فایل های با حجم بالا این روش بهترین انتخابه. این روش انتقال فایل یکی از نقاط قوت گوشی های شیائومی محسوب میشه و کار رو برای کاربرهاش راحت تر کرده.

 

انتقال فایل FTP از طریق File Manager

اول باید مطمئن بشید که کامپیوتر و گوشی هر دو به یک وای فای وصل باشن. برای انتقال فایل ها از طریق گوشی وارد برنامه File Manager (مدیریت فایل) یا Mi File بشید. روی سه خط بالای صفحه کلیک کرده و از منوی پیش رو گزینه FTP رو انتخاب کنید. حالا اگه گوشی و کامپیوتر به یک وای فای متصل هستن روی گزینه Start کلیک کنید. توی این مرحله از شما درباره نوع اتصال سوال میکنه که دوتا گزینه پیش روی شماست، انتخاب اول اتصال قابل حمل که این نوع اتصال امن نیست و انتخاب دوم اتصال با پسورده (با انتخاب این گزینه از شما انتخاب نام کاربری و پسورد رو میخواد) بعد از انتخاب یکی از این دو گزینه روی عبارت ok کلیک کنید. حالا شما یک آدرس FTP مشاهده می کنید که در واقع درگاه اتصال شما بین گوشی شیائومی و کامپیوتر محسوب میشه.

برای ادامه از طریق کامپیوتر This PC رو باز کرده و روی یه فضای خالی راست کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه Add a network location رو انتخاب کنید و گزینه Next رو بزنید و روی عبارت choose a custom network location کلیک کنید و گزینه Next رو انتخاب کنید. توی این قسمت آدرس FTP گوشیتون رو دقیق وارد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید (دقت کنید که آدرس رو دقیق از  ftp تا آخر وارد کنید که با ارور مواجه نشید). گزینه Log on anonymously رو انتخاب کنید و بعد Next بزنید. در این مرحله میتونید یه اسم دلخواه برای این ارتباط مشخص کنید و بعد گزینه Next رو بزنید. در این مرحله کار تموم شده و میتونید با انتخاب گزینه Open this network location when I click finish مستقیم وارد پوشه انتقال فایل بشید ولی تیک این گزینه رو ور دارید و روی گزینه Finish کلیک کنید.

مجدد وارد This PC روی کامپیوترتون بشید، اینجا میبینیم که یه پوشه جدید در بخش Network Locations اضافه شده که میتونید با استفاده از اون فایل های مورد نظرتون رو بین کامپیوتر و موبایل انتقال بدید.

 

انتقال فایل FTP از طریق برنامه Share me

برای انتقال فایل ها با استفاده از آدرس FTP می تونین از برنامه Share me یا Mi Share هم استفاده کنید. این برنامه معمولا بطور پیش فرض روی گوشی های شیائومی نصب شده و امکان ارسال فایل های حجیم با فرمت های مختلف رو فراهم میکنه. قبل از اتصال چک کنید که سیستم و گوشی هردو به یک وای فای متصل باشن. ابتدا وارد برنامه بشید و از سه خط بالای صفحه گزینه share to PC رو انتخاب کنید. حالا رو گزینه Start بزنید و طبق مراحلی که بالاتر برای روش File Manager گفته شده عمل کنید و به کامپیوتر یا لپ تاپ برای انتقال فایل متصل بشید.

 

چرا لازمه گوشی و کامپیوتر به یک وای فای متصل باشن؟

برای این انتقال فایل لازمه که حتما هم گوشی و هم کامپیوتر به یک وای فای مشترک وصل باشن چون اطلاعات به مودم و از مودم به کامپیوتر منتقل میشه و هیچ تاثیری هم در مصرف داده های بسته اینترنتی شما نداره. اما شما می تونین گوشی رو به هات اسپات تبدیل کنید و کامپیوتر یا لپ تاپ رو از طریق وای فای به نت گوشی وصل کنید.

 

جمع بندی

انتقال فایل گوشی های شیائومی با FTP ممکنه اولش براتون گیج کننده و سخت باشه. اما وقتی به این روش مسلط بشین، میشه فایل هایی با حجم بالا رو به راحتی با سرعت خیلی خوب و بدون دردسرهای اتصال کابل منتقل کرد و امکان رمز گذاری و شخصی سازی هم وجود داره که اینجوری اتصال به کامپیوتر رو ایمن تر میکنه. به نظر شما کدوم روش رو برای انتقال فایل های گوشی به سیستم یا لپ تاپ بهتره؟ اتصال با کابل یا استفاده از FTP یا استفاده از فلش مموری و روش های دیگه؟

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۲ بهمن, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 66
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
alfa682

عالی بود
گوشی من از طریقذ کابل قادر به انتقال فایل نبود الان خیلی راحت میشه انتقال داد

۱۲ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
tava4koli

این قابلیت شیائومی واقعا عالی و کاربردیه

من همینو با اپلیکیشن رو سامسونگ انجام دادم ولی رو شیائومی خیلی راحت تره و فقط با چند تا کلیک ساده همه چی حل میشه

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
tava4koli

این قابلیت شیائومی واقعا عالی و کاربردیه

من همینو با اپلیکیشن رو سامسونگ انجام دادم ولی رو شیائومی خیلی راحت تره و فقط با چند تا کلیلک ساده همه چی حل میشه

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲