حذف اکانت Threads بدون نیاز به حذف اکانت اینستاگرام ممکن شد!

مارک زاکربرگ مدیر عامل متا پس از الهام گرفتن ریلز از تیک‌تاک و استوری از اسنپ چت، با الهام گرفتن از اپلیکیشن معروف ایکس یا همان توییتر سابق، پلتفرم خود را با نام Threads یک هفته زودتر از زمان تعیین‌شده، دقیقا زمانی که ایلان ماسک مشغول به افزایش محدودیت‌های توییتر بود منتشر کرد. با ویژگی‌ها و امکانات جذابش، Threads از زمان انتشار با سروصدای زیادی همراه شد، اما یکی از مشکلات این پلتفرم وابسته بودن به اکانت اینستاگرام بود و برای حذف اکانت خود در Threads لازم بود که اکانت اینستاگرام خود را نیز حذف کنید، اما شرکت متا اعلام کرده که از این پس امکان حذف اکانت Threads بدون نیاز به حذف اکانت اینستاگرام ممکن می‌شود. با بررسی جزئیات این خبر و نحوه حذف اکانت Threads بدون حذف اکانت اینستاگرام همراه موبونیوز باشید.

از رقابت با توییتر سابق تا وابسته بودن به اکانت اینستاگرام

Threads، برنامه‌‌ی جدیدی بود که در تیر 1402 در اختیار کاربران قرار گرفت و به عنوان یک رقیب اصلی برای ایکس یا توییتر سابق شناخته شد. بعد از فقط پنج روز، برنامه‌ی جدید شرکت متا، که به تازگی وارد بازار شده بود، توسط 100 میلیون کاربر نصب شد. این رکورد حتی برای برنامه‌های پرطرفدار هم غیر ممکن بود که بتوانند با چنین سرعتی به این تعداد کاربر دست یابند. می‌توان گفت دلیل اصلی این اتفاق ارتباط عمیق این اپلیکیشن با اینستاگرام بود.
کاربران اولیه‌ای که از نسخه آزمایشی Threads استفاده کردند، پس از مدتی متوجه شدند که برای حذف اکانت Threads، باید اکانت اصلی اینستاگرام خود را نیز حذف کنند. این موضوع باعث شد که علاقه‌شان به استفاده از این پلتفرم کاهش پیدا کند و به مرور زمان کمتر از این پلتفرم وابسته به اینستاگرام استفاده کنند. اما حالا شرکت متا به شما اجازه می‌دهد اکانت Threads خود را به تنهایی و بدون حذف اکانت اینستاگرام حذف کنید و رئیس اینستاگرام آقای آدام موسری نیز در اکانت Threads خود این موضوع را اعلام کرده است.

از رقابت با توییتر سابق تا وابسته بودن به اکانت اینستاگرام

 

آموزش حذف اکانت Threads

اگر آخرین نسخه از اپلیکیشن Threads را نصب کرده باشید شما می‌توانید با طی کردن مراحل زیر اکانت Threads خود را بدون نیاز به پاک کردن اکانت اینستاگرام حذف کنید، البته این قابلیت برای برخی از کاربران عرضه شده و طی هفته‌های آتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. برای حذف اکانت Threads روی گوشی موبایل باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات (Settings) اپلیکیشن Threads شوید.
  • در این قسمت گزینه اکانت (Account) را انتخاب کنید.
  • وارد بخش حذف یا غیرفعال کردن پروفایل (Delete or deactivate profile) شوید.
  • گزینه حذف اکانت (Delete profile) را انتخاب کنید تا همه داده های Threads خود را برای همیشه حذف کنید.

آموزش حذف اکانت Threads

اگر این قابلیت هنوز برای حساب کاربری شما فعال نشده باشد، در مرحله 4 فقط گزینه «غیرفعال کردن پروفایل (deactivate profile)» را می‌بینید که با انتخاب آن می‌توانید به‌صورت موقت، اکانت Threads خود را از دسترس خارج کرده و پست‌ها را از پلتفرم حذف کنید. طبق تغییرات جدید، اکانت اینستاگرام شما با گزینه‌های غیرفعال یا حذف در Threads ارتباطی نخواهد داشت.

همچنین قابلیت جدید دیگری در Threads معرفی و در حال حاضر برای برخی از کاربران عرضه شده است که از اشتراک‌گذاری خودکار پست‌های کاربر در اینستاگرام و فیس‌بوک جلوگیری می‌کند. بنابراین مشخص است که مدیران شرکت متا می‌خواهند Threads را به‌صورت کامل از اینستاگرام و فیس‌بوک جدا کنند، که البته این مسیر طولانی است و به زمان بیشتری نیاز دارد.
حذف اکانت Threads به صورت جداگانه تنها قسمتی نبود که Threads در آن به اینستاگرام وابسته بود، بلکه هنوز مثلا برای ساخت اکانت تردز، حتما باید از اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید. و همچنین این موضوع حذف اکانت به صورت بالعکس یعنی امکان حذف اکانت اینستاگرام بدون حذف تردز وجود ندارد و Threads برای ارسال پیام از بخش دایرکت اینستاگرام استفاده می‌کند و اپلیکیشن Threads با توجه فعالیت‌های اینستاگرامی کاربر به آن محتوا برای دیدن پیشنهاد می‌دهد. بنابراین حتی اگر شرکت متا قصد جدا کردن کامل بین این ۲ پلتفرم را داشته باشد، مدت زیادی طول خواهد کشید تا این اتفاق جنبه عملی پیدا کند.

 

سخن پایانی

Threads، پلتفرم جدید مارک زاکربرگ، از ابتدا با ویژگی‌های جذابش توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این برنامه، با الهام گرفتن از ایده‌های توییتر سابق، به سرعت توانست در عرصه رقابت با دیگر پلتفرم‌ها قرار بگیرد. اما وابستگی به اکانت اینستاگرام و نیاز به حذف هر دو اکانت برای حذف Threads، برخی کاربران از استفاده مداوم از این پلتفرم صرف نظر کردند. با اعلام شرکت متا در خصوص امکان حذف اکانت Threads بدون نیاز به حذف اکانت اینستاگرام، این یک گام مهم در جهت جدایی Threads و اینستاگرام به نظر می‌رسد. این تغییر و قابلیت‌های جدید و جدایی کامل این پلتفرم از اینستاگرام و فیس‌بوک در آینده می‌تواند مسیری جدید برای Threads باز کند و باید دید شرکت متا چه تصمیم‌ جدیدی برای این پلتفرم لحاظ می‌کند. آیا شما از کاربرانی هستید که هنوز از تردز متا استفاده میکنن؟

سوالات متداول
(4 سوال)
آیا اکانت Threads بدون حذف اینستاگرام قابل حذف است؟

بله، شرکت متا اعلام کرده که از این پس امکان حذف اکانت Threads بدون نیاز به حذف اکانت اینستاگرام ممکن است.

آیا قابلیت حذف جداگانه اکانت Threads برای همه کاربران در دسترس است؟

این قابلیت هنوز برای تمام کاربران فعال نشده است. اما شرکت متا اعلام کرده که طی هفته‌های آینده قرار است برای همه کاربران در دسترس باشد.

حذف اکانت Threads بدون نیاز به حذف اکانت اینستاگرام چگونه است؟

با طی کردن مراحل زیر اکانت Threads خود را بدون نیاز به پاک کردن اکانت اینستاگرام حذف کنید:
ابتدا وارد بخش تنظیمات (Settings) اپلیکیشن Threads شوید.
در این قسمت گزینه اکانت (Account) را انتخاب کنید.
وارد بخش حذف یا غیرفعال کردن پروفایل (Delete or deactivate profile) شوید.
گزینه حذف اکانت (Delete profile) را انتخاب کنید تا همه داده های Threads خود را برای همیشه حذف کنید.

آیا Threads هنوز به اینستاگرام وابسته است؟

بله، برای ساخت اکانت Threads، هنوز نیاز به اکانت اینستاگرام وجود دارد. اما شرکت متا در حال تلاش برای جدا کردن Threads از اینستاگرام و فیس‌بوک است.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 8 ماه پیش
تعداد نظرات : 14
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
mahdi1333

اینستاگرام از وقتی که فیلتر شد دیگه کاربران روزانه به کاربرانی که از فیلترشکن(vpn)استفاده می کنند اضافه می شودوهمچنین اینترنت گران تر می شود.

۱۶ دی ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

شکست جالبی بود 😄

۱۸ آذر ۱۴۰۲
godrati

خیلیی خوبهه

۰۷ آذر ۱۴۰۲
MAHDI13

metaaaaaaaaaaaa

۰۴ آذر ۱۴۰۲
mms2099

خود زاکربرگم فهمید چ گندی زده

۰۱ آذر ۱۴۰۲
mehdi gheysari

کارامد

۳۰ آبان ۱۴۰۲
Nurse

عجب

۳۰ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

ensafan barnameye jazabi nistesh aslan

۳۰ آبان ۱۴۰۲
the.mehdi

الان دیگه هیچ کس توش نیست😂

۳۰ آبان ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۳۰ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

کپی کردن فایده نداره

۳۰ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

دو هفته پیش ممکن شده بود

۳۰ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

تردز شکست خورد متاسفانه

۳۰ آبان ۱۴۰۲
Mrprofessor

عالی

۳۰ آبان ۱۴۰۲