بررسی گوشی Tecno Spark Go 2023

تکنو موبایل، یک برند پیشرو تلفن همراه تحت هلدینگ Transsion Holdings است که با تأسیس در سال 2006 در هنگ‌کنگ، در عرصه تحقیق، توسعه، تولید، فروش و خدمات محصولات ارتباط همراه فعالیت می‌نماید. این شرکت ابتدا در چین شروع به کار کرده و از سال 2006، گوشی‌های مختلف تکنو در بازارهای جهانی از جمله کشورهای آفریقایی، خاورمیانه، آسیای شرقی، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین و اروپای شرقی عرضه شده است. گوشی‌های تکنو به‌طور خاص برای بازارهای در حال توسعه طراحی شده‌اند و با قیمت مناسب و امکانات قابل توجه، توانسته‌اند در مناطق مختلف جهان محبوبیت کسب کنند. گوشی تکنو Spark Go 2023 یکی از مدل های اقتصادی این برنده که با قیمت حدودی 80 دلار برای بازار هند و خاورمیانه عرضه شده. با بررسی گوشی Tecno Spark Go 2023 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Tecno Spark Go 2023

Tecno Spark Go 2023 با بدنه‌ای از جنس پلاستیک و طراحی چشم نواز به بازار عرضه شده است. جنس پنل پشتی این گوشی تکنو صاف و یکدست نیست و یک حالت بافت‌دار و دوتکه دارد که نه تنها زیبایی ظاهری را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود هنگام در دست گرفتن، گوشی موبایل راحت باشد و حس خوبی موقع استفاده از گوشی منتقل بشه. وزن Tecno Spark Go 2023 به خوبی توزیع شده. به دلیل جنس پنل پشتی، نگرانی از بابت ماندن لکه‌های انگشت بر روی دستگاه وجود ندارد. ماژول دوربین بزرگ و به صورتی مربعی با دو لنز دوربین، یک فلش LED و حسگر اثر انگشت، از نکات قابل توجه در ظاهر گوشی است. برخلاف بسیاری از گوشی‌های موبایل جدید، حسگر اثر انگشت در قسمت ماژول دوربین و روی پنل پشتی قرار گرفته است و عملکرد مناسبی در هنگام باز کردن گوشی دارد.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Tecno Spark Go 2023

ضخامت 8.9 میلی‌متری این گوشی باعث شده گوشی اندکی حجیم به نظر برسد و اگر با کاور شفافی که به همراه گوشی ارائه شده است از گوشی استفاده کنید، ضخامت آن به وضوح قابل حس کردن است. دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته‌اند. در سمت چپ گوش فقط اسلات سیم کارت و در لبه پایینی، درگاه Type-C، اسپکیر اصلی و جک 3.5 میلی‌متری صدا قرار دارند.
در کل، این گوشی با استفاده از یک طراحی تخت در قسمت پشتی و لبه ها، احساس خوبی را در هنگام در دست گرفتن منتقل می‌کند، با اینکه ضخامت 8.9 میلی‌متر و وزن حدودا 200 گرمی آن ممکن است در استفاده طولانی‌ مدت باعث خستگی شود. به طور کلی، Tecno Spark Go 2023 با طراحی کاربرپسند و به روز خود، به‌عنوان یک گوشی اقتصادی میتواند گزینه مناسبی در مقایسه با رقبای دیگه باشد.

 

بررسی صفحه نمایش تکنو Spark Go 2023

صفحه نمایش گوشی تکنو مدل Spark Go 2023 با اندازه 6.56 اینچی و رزولوشن HD از نوع IPS LCD است. این نمایشگر، اگرچه با گوشی‌های رده بالاتر قابل مقایسه نیست، اما با در نظر گرفتن قیمت، عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد. رنگ‌های نمایش داده شده به نسبت کیفیت خوبی دارند و تصاویر مناسبی را ارائه می‌دهد.
میزان روشنایی 480 نیتی این امکان را فراهم می‌کند که در شرایط نوری معمولی روز و در فضای باز، با گوشی به راحتی کار کنید. اما در مواجهه با نور خورشید مستقیم، دید خوبی ارائه نمی‌دهد، اما آیکون‌های گوشی همچنان خوانا و قابل فهم هستند.

بررسی صفحه نمایش تکنو Spark Go 2023نسبت صفحه نمایش به بدنه در گوشی تکنو 84.4 درصد است. دوربین سلفی نیز در یک ناچ قطره ای در بالای نمایشگر قرار گرفته است. به نسبت قیمت حاشیه مناسبی دارد و با توجه به کیفیت قابل قبول پنل برای استفاده روزمره و کارهای معمولی میتواند گزینه مناسبی باشد. با در نظر گرفتن تمام ویژگی‌های گوشی تکنو اسپارک گو 2023، میشه گفت با توجه به قیمت نقطه ضعف و مشکل خاصی در نمایشگر این گوشی دیده نمیشه و عملکرد مناسبی با توجه به قیمت دارد.

 

مشخصات باتری Tecno Spark Go 2023

گوشی Tecno Spark Go 2023 دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که عملکرد خوبی ارائه می‌دهد. با استفاده متوسط، این باتری قادر است تا حدود یک روز و نیم دوام داشته باشد البته برای کاربرانی که از اپلیکیشن‌های سبک استفاده می‌کنند، چون قطعا در استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین شارژدهی باتری بسیار کاهش می‌یابد.

مشخصات باتری Tecno Spark Go 2023

شارژ شدن این گوشی با آداپتور 10 واتی قرار گرفته در داخل جعبه انجام می‌شود که خیلی سرعت بالایی ندارد و باید زمان زیادی، در حدود 2 ساعت تا 2 ساعت و نیم، برای شارژ مجدد گوشی منتظر بمانید. اما با توجه به قیمت اقتصادی این گوشی، سرعت شارژ قابل قبول و مناسب است. در مجموع در این بخش با توجه به شارژدهی و سرعت شارژ میشه گفت گوشی تکنو اسپارک گو 2023 برای استفاده های معمولی و روزمره گزینه مناسبی به نظر میرسد.

 

بررسی عملکرد دوربین Tecno Spark Go 2023

گوشی Tecno Spark Go 2023 دارای دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور فرعی 0.3 مگاپیکسلی است. این دوربین اصلی با لنز واید، لیزر AF و دریچه دیافراگم f/1.9 و فلاش امکان عکاسی با کیفیت متوسط در شرایط نوری مناسب را فراهم می‌کند.
در زمینه عکاسی، دوربین اصلی به خوبی جزئیات را در محیط‌های داخلی ثبت می‌کند. با این حال، در فضای باز، نیاز به تنظیم دستی روشنایی برای جبران نوردهی بیش از حد دارید. در شرایط نوری مناسب، تصاویر با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌شوند و سیستم دوربین به خوبی عمل می‌کند. اما در شرایط نوری کم، دوربین اصلی نیاز به بهبود دارد و تصاویر را با جزئیات کمتری ثبت می‌کند و اجسام رنگ پریده به نظر می‌رسند و همچنین نباید توقع حذف نویز‌ (نور‌های مصنوعی مثل نور چراغ) بسیار بالایی را داشته باشید.

بررسی عملکرد دوربین Tecno Spark Go 2023

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی در شرایط نوری خوب عملکرد قابل قبولی دارد و سلفی‌ها با جزئیات مناسبی ثبت می‌شوند. فیلتر زیبایی هوش مصنوعی نیز باعث افزایش جذابیت تصاویر سلفی می‌شود.
در مورد فیلمبرداری، این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. با اینکه در شرایط نوری خوب عملکرد قابل قبولی دارد، اما در حالتی که گوشی موبایل ثابت نباشد، ویدیوها ممکن است با لرزش زیادی ثبت شوند.
به طور کلی، در محدوده قیمتی گوشی های اقتصادی، دوربین‌ این گوشی قابل قبول هست و در شرایط نوری مناسب، عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت مناسبی ثبت می‌کند. اما در شرایط نوری کم، عملکرد آنها خیلی جالب نیست البته همیشه قیمت گوشی‌ موبایل در دوربین‌ آن‌ها تاثیر گذار بوده و با توجه به این قیمت نباید انتظار دوربین با کیفیت را داشته باشیم.

 

عملکرد پردازشی و نرم افزاری Tecno Spark Go 2023

در Tecno Spark Go 2023، از پردازنده MediaTek Helio A22 استفاده شده است. این پردازنده به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 علاوه بر اجرای کارهای روزمره، تجربه بازی‌های سبک‌تر را بدون مشکل زیادی ارائه می‌دهد و با اینکه پردازنده کمی قدیمی است، اما در انجام کارهای روزمره مانند ارسال پیامک در WhatsApp، تماشای ویدیوهای YouTube، گوش دادن به موسیقی در Spotify و انجام تراکنش‌های بانکی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.
البته عملکرد گوشی همیشه بی عیب نیست و در بازی‌هایی مانند PUBG حتی در تنظیمات پایین نیز این گوشی تکنو تاخیر دارد، اما بازی‌های سبک‌تر مانند Subway Surfers ،Candy Crush و Clash of Clans بدون مشکل خاصی اجرا می‌شوند.

عملکرد پردازشی و نرم افزاری Tecno Spark Go 2023

Tecno Spark Go 2023 در سه نسخه مختلف با 3 و 4 گیگ رم و 32 و 64 گیگ حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه می‌شود. از سیستم عامل اختصاصی تکنو یعنی HiOS V12 مبتنی بر اندروید 12 برای گوشی استفاده شده که عملکرد مناسب و با امکانات شخصی سازی قابل قبولی دارد. با استفاده از حافظه ذخیره سازی جانبی، کاربران می‌توانند حافظه گوشی را توسعه دهند. از قابلیت ارتباط 5G هم خبری نیست. در بخش ارتباطات بی‌سیم، از بلوتوث ورژن 5.0 با ویژگی‌های A2DP و LE و شبکه وای فای 802.11 b/g/n پشتیبانی می‌کند.

 

بررسی اسپیکر Tecno Spark Go 2023

بر اساس بررسی‌ها، اسپیکر Tecno Spark Go 2023 در ارائه صداهای پایین عملکرد بسیار خوبی دارد. اما لازم به ذکر است که در صداهای بالا، به ویژه در ولوم‌های بالاتر از 80، ممکن است عملکرد این اسپیکر کاهش یابد. که به عنوان یک گوشی اقتصادی، یک اسپیکر خوب در این رنج قیمتی محسوب می‌شود. با وجود درگاه جک 3.5 میلی‌متری کاربران این امکان را دارند تا به راحتی هدفون یا هندزفری خود را به گوشی متصل کنند و از کیفیت صدای بالاتر لذت ببرند.

 

آیا Tecno Spark Go 2023 ارزش خرید دارد؟

با توجه به توضیحات ارائه شده، Tecno Spark Go 2023 یک گوشی مناسب اقتصادی با ویژگی‌های قابل توجه است. این گوشی با قیمت 85 دلار با قیمت حدودی 3.7 میلیون تومان در بازار ایران شده و میتونه به عنوان یه گوشی اقتصادی برای مصارف معمولی و عادی گزینه مناسبی باشد. برنامه‌هایی مانند WhatsApp و YouTube بدون مشکل اجرا می‌شوند و در زمان وب گردی نیز عملکرد مناسبی دارد. دوربین گوشی توانمندی خوبی در شرایط نوری کافی دارد و می‌تواند عکس‌های مناسبی ثبت کند. همچنین، باتری این گوشی توانایی شارژدهی بیش از یک روز را دارد، که باعث میشود به عنوان یک گوشی اقتصادی شما را در طول روز به خوبی همراهی کند. طراحی خاص و جذاب گوشی نیز باعث می‌شود مقداری از گوشی های اقتصادی دیگر متفاوت و خاص‌تر به نظر برسد. این نکته به خصوص برای کاربرانی که به زیبایی و استایل گوشی‌ها توجه دارند، میتواند نکته مثبتی به شمار برود. با توجه به ویژگی‌های ارائه شده توسط این گوشی و قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی، می‌توان گفت که Tecno Spark Go 2023 به عنوان یک گوشی مناسب برای استفاده روزانه و اقتصادی، ارزش خرید مناسبی دارد.

سوالات متداول
(4 سوال)
ظرفیت حافظه داخلی تکنو مدل Spark Go 2023 چقدر است؟

Tecno Spark Go 2023 با دو حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی عرضه شده است و با امکان افزایش حافظه از طریق کارت microSDXC، کاربران می‌توانند فضای داخلی را توسعه دهند.

آیا Tecno Spark Go 2023 از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند؟

خیر، Tecno Spark Go 2023 از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند و این یکی از نقطه ضعف‌های این گوشی با توجه به آنکه در سال 2023 معرفی شده‌است به حساب می‌آید.

در جعبه گوشی تکنو مدل Spark Go 2023 چه اقلامی قرار دارد؟

در جعبه گوشی تکنو مدل Spark Go 2023 علاوه بر گوشی، دفترچه‌ راهنما، شارژر 10 واتی به همراه کابل تایپ سی و قاب ژله‌ای قرار دارد.

دوربین Tecno Spark Go 2023 چند مگاپیکسلی است؟

گوشی Tecno Spark Go 2023 دارای دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور فرعی 0.3 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسلی است که در شرایط نوری مناسب عملکرد خوبی دارد و سلفی‌ها با جزئیات قابل قبولی ثبت می‌شوند.

خرید گوشی tecno go 2023
نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 8 ماه پیش
تعداد نظرات : 23
5/ 3.7

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
t.mirshekari86

فعلا که ورود تکنو به بازار ایران خوب نبوده

۱۷ دی ۱۴۰۲
2r2e2z2a

فقط ظاهرش قشنگه و بدرد نمیخوره بقیه چیزاش

۱۰ دی ۱۴۰۲
tahamousavi

مشخصاتش بدرد نمیخوره؛ البته ظاهرش قشنگه…

۲۴ آذر ۱۴۰۲