بررسی ساعت هوشمند TCH Z40

با ورود برندهای متنوع ساعت هوشمند به بازار گجت‌های پوشیدنی، اگر قصد دارین یک اسمارت واچ با صفحه گرد و طراحی مینیمال بخرین، دیگه مجبور نیستین حتما سراغ گلکسی واچ‌های سامسونگ برین. یکی از این برندها TCH هستش که محصولاتی اقتصادی و تو رنج قیمتی پایین تولید می‌کنه که در حد خودشون عملکرد قابل قبولی دارن. امروز می‌خوایم ساعت هوشمند تی سی اچ Z40 رو بررسی کنیم که جزو ساعت‌های باکیفیت تی سی اچ حساب میشه و تو بودجه زیر ۲ تومن گزینه خوبی به حساب میاد. پس امروز با موبونیوز همرا باشین تا به بررسی ساعت هوشمند TCH Z40 بپردازیم و ببینیم این ساعت هوشمند با نمایشگر شفاف و پشتیبانی از زبان فارسی چقدر برامون ارزش خرید داره؟

بررسی ساعت هوشمند TCH Z40 از نظر طراحی

تو نگاه اول طراحی این ساعت شباهت زیادی به Galaxy Watchهای سامسونگ داره و به همین دلیل کسانی که به ساعت صفحه گرد با طراحی مینیمال علاقه دارند، از این ساعت خوششون میاد. در داخل جعبه ساعت هوشمند TCH Z40 یک بند سیلیکونی و یک بند اضافه مگنتی وجود داره که کاربر میتونه بسته به سلیقه یکی از اون‌ها رو استفاده کنه.

طراحی ساعت هوشمند TCH Z40

ساعت TCH Z40 صفحه نمایش 1.43 اینچی داره که باعث شده هم برای آقایون و هم برای خانم‌ها ابعاد مناسبی داشته باشه. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش در این ساعت کم و معقوله و باعث شده که طراحی جذابی داشته باشه. در ساخت بدنه این ساعت از آلیاژ روی و پلاستیک ABS استفاده شده که کیفیت ساخت خیلی خوبی داره اما خوب پلاستیکی بودنش مشخصه. در لبه کناری ساعت دکمه چرخانی وجود دارد که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و برای یک ساعت هوشمند در این بازه قیمتی سورپرایز کننده محسوب میشه.

 

صفحه نمایش ساعت هوشمند TCH Z40

بدون شک یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ساعت هوشمند TCH Z40 مربوط به صفحه نمایش اونه. نمایشگر این ساعت 1.43 اینچی و از نوع پنل AMOLED است که کیفیت فوق‌العاده‌ای داره. تراکم پیکسلی صفحه نمایش نیز بالا بوده و در حد ساعت‌های هوشمند پرچمداره.

نمایشگر ساعت هوشمند TCH Z40

نقطه ضعفی که در صفحه نمایش این ساعت وجود داره و باعث تمایز آن با رقبای سطح بالاتر و پرچمدار میشه، نرخ نوسازی پایین صفحه نمایشه. این ضعف، بیشتر از همه خودش رو تو حرکت بین منوها و نمایش واچ فیس‌های متحرک نشون میده، اما چیزی نیست که نتونین ازش چشم پوشی کنین. با این حال بیشینه شدت روشنایی صفحه نمایش بسیار خوب بوده و کاربران با خوانایی محتوا در زیر نور آفتاب مشکلی نخواهند داشت.

 

بررسی باتری و شارژدهی ساعت هوشمند TCH Z40

در طراحی و ساخت این ساعت از یک باتری با ظرفیت 220 میلی آمپر ساعت استفاده شده که عملکرد و دوام خوبی داره. این باتری از شارژ سریع پشتیبانی نکرده و برای کامل شدن شارژ به بیش از 2 ساعت زمان نیاز داره. در صورتی که کاربران از این ساعت استفاده سنگین داشته باشن، 2 تا 2.5 روز همراهیشون میکنه، اما در صورت استفاده سبک، باتری ساعت هوشمند TCH Z40 حدود 3 تا 4 روز دوام داره. یکی از موضوعاتی که در این بخش توی میزنه کیفیت پایین و کوتاه بودن کابل شارژه که شاید شارژ کردنش تو بعضی شرایطی رو سخت کنه.

 

حسگرهای سلامتی ساعت هوشمند TCH Z40

هر چند وجود حسگرهای سلامتی توی ساعت‌های هوشمند نمیتونه جای پایش دقیق پزشکی رو بگیره و این حسگرها بیشتر جنبه سرگرمی دارن، اما با این حال یکی از بخش‌های مهم و جذاب اسمارت واچ به حساب میان. در ساعت هوشمند TCH Z40 حسگرهای مختلف مثل اکسیژن‌سنج، فشارخون، ضربان قلب، پایش خواب، پایش استرس و همچنین موارد سلامتی اختصاصی بانوان وجود داره که در این بازه قیمتی از عملکرد خوبی برخوردارن.

حسگرهای ساعت هوشمند TCH Z40

این ساعت از فعالیت‌های ورزشی متعدد و متنوعی پشتیبانی میکنه که از مهم‌ترین موارد میشه به پیاده‌روی،‌ دویدن، دوچرخه‌سواری، بدمینتون، رقص، دستگاه‌های مختلف باشگاه بدنسازی، یوگا، فیتنس و .. اشاره کرد. با توجه به محدوده قیمتی ساعت هوشمند TCH Z40 در بازار، باید گفت که این ساعت دقت خوبی در پایش فعالیت‌های ورزشی مختلف داره و تا حدودی کار رو براتون در میاره.

 

ویژگی‌های نرم افزاری و واچ فیس‌ها

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزاری این ساعت هوشمند، وجود واچ فیس‌های متنوعه که میشه با هر تیپ و استایلی اون‌ها رو ست کرد. در این ساعت واچ فیس‌های متحرک هم وجود داره که متاسفانه به دلیل پایین بودن نرخ نوسازی صفحه نمایش به صورت آهسته نمایش داده میشن. اما با این حال از واچ فیس‌های ساده و استاتیک بهترن. وجود دکمه چرخان در این ساعت باعث شده که تجربه استفاده از رابط کاربری ارتقاء پیدا کنه و بتونین خیلی راحت تو منوها بچرخین و از ویژگی‌های سلامتی ساعت استفاده کنین.

رابط کاربری ساعت TCH Z40

ساعت هوشمند TCH Z40 با نسخه‌های اندروید 5 به بالا و iOS 9 به بالا سازگاری داره و با توجه به پشتیبانی از نسخه 5.3 بلوتوث مشکلی در اتصال با گوشی‌های مختلف نداره. در این ساعت اپ‌های اضافی مانند ماشین حساب، کنترل دوربین گوشی و مواردی از این دست وجود داره که به خوبی کار می‌کنن و گیر و باگ خاصی ندارن.

 

پشتیبانی از زبان فارسی و قابلیت مکلمه

مهم‌ترین ویژگی این ساعت مربوط به پشتیبانی از زبان فارسی به صورت کامل و واقعیه! z40 هم تو اعلانات و هم تو منوها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنه تا هر کسی از افراد کوچیک خونواده گرفته تا افراد مسن‌تر بتونن به راحتی ازش استفاده کنن. این ساعت یه فونت مناسب هم برای کلمات فارسی داره تا خوندن متن منوها و بخش‌های مختلف راحت باشه. اسمارت واچ TCH Z40 از اسپیکر و میکروفون هم بهره‌مند شده و می‌تونین باهاش مکالمات تلفنی‌تون رو انجام بدین.

 

آیا ساعت هوشمند TCH Z40 ارزش خرید دارد؟

در خصوص ساعت هوشمند TCH Z40 باید گفت که این ساعت در بازه قیمتی 1.5 میلیون تومان (اردیبهشت 1403) در بازار ایران در دسترسه. هر چند نرخ نوسازی صفحه نمایش Z40 پایینه اما استفاده از فناوری AMOLED،‌ تراکم پیکسلی بالا، رابط کاربری به بلوغ رسیده، طراحی جذاب، قابلیت مکالمه و از همه مهم‌تر پشتیبانی از زبان فارسی باعث شده که این ساعت از ارزش خرید بالایی برخوردار باشه و همه امکاناتی که از یک ساعت هوشمند انتظار داریم رو تو رنج قیمتی پایین بهمون بده.

نویسنده : نیکان دیاله آبادی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 7
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
taHa1224

با این امکاناتی که تو این رنج 1.700 دارم از این میبینم من بودم میرفتم سراغ کیو سی وای gt2
چرا؟چون صفحش 60 هرتزی و روون تر از tch z40_ شارژر وایرلس داره_تز ورزش های بیشتری پشتیبانی میکنه_سبک تره نسبت به tch z40

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
Alireza.1402

ماشالله امولده از ردمی واچ ۳ اکتیو که آی پی اس هست و گرونتر برتری داره

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
majid_kh

عالی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
Emran.B1388

👍🏻👌🏻

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
Amirhossein 141387

برسی ساعت میبرو a2 هم بزارین خیلی خوبه

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

خوبه

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

پایین منظور کمتراز ۶۰ هرتز ؟!

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳