آموزش تمام روش های گرفتن اسکرین شات در آیفون

وارد شدن به اکوسیستم اپل و خرید گوشی آیفون میتونه خیلی جذاب باشه اما زمانی که از اندروید به iOS مهاجرت می کنید، تفاوت خیلی از دستورها و نوع عملکرد رابط کاربری خیلی رو اعصابه و ساعت ها باید با گوشی کلنجار برید تا بتونید یه استفاده ساده مثل گرفتن اسکرین شات رو بتونید انجام بدید. حتی اگه توی اکوسیستم اپل بودید و میخواید از گوشی های قدیمی تر مثل آیفون 7 یا 8 به سری آیفون 13 یا 14 کوچ کنید، با حذف شدن دکمه هوم و یک سری تغییرات دیگه پیدا کردن همچین قابلیت ساده ای ممکنه کمی زمان ببره، به خاطر همین موضوع، تمامی روش های گرفتن اسکرین شات روی آیفون رو جمع آوری کردیم تا شما بتونید خیلی راحت تر و بدون دردسر حرف هاتون رو ثابت کنید!

گرفتن اسکرین شات در آیفون به روش‌های مختلفی مثل ترکیب دکمه‌ها، ضربه روی پنل پشتی و استفاده از قابلیت Assistive Touch امکان‌پذیره که بیشتر در مورد فعال کردن و نحوه استفاده از اونا توضیح میدیم. البته روش های گرفتن اسکرین شات با توجه به مدل گوشی ها هم میتونه متفاوت باشه. به علاوه برای گرفتن اسکرین شات متن یه مقاله که توی یه صفحه جا نمیشه و نیاز به چندین اسکرین شات هم داره توضیح میدیم. خلاصه که قراره درباره تمام روش های گرفتن اسکرین شات در گوشی آیفون صحبت کنیم پس با موبونیوز تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

گرفتن اسکرین شات از طریق ترکیب دکمه های فیزیکی آیفون

در آیفون های جدیدتر و تمام صفحه که دکمه هوم حذف شده (یعنی از آیفون X به بعد)، شما با فشار دادن همزمان دکمه قفل صفحه با دکمه افزایش صدا و رها کردن اون بعد از چند ثانیه میتونید اسکرین شات بگیرید که پایین صفحه پیش نمایش اسکرین شات رو به شما نشون میده و در صورت تمایل میتونید ویرایشش کنید و بخش از تصویر ثبت شده رو حذف کنید و یا پاک کنید. اگه هم نیازی به ویرایش نداشتید بعد از چند ثانیه این اسکرین شات در گالری گوشی ذخیره میشه.

در آیفون های قدیمی تر و دارای دکمه هوم فیزیکی (مثل SE یا آیفون 7 و 8) با نگه داشتن همزمان دکمه هوم با دکمه پاور و رها کردن بعد از چند ثانیه، پیش نمایش اسکرین شات پایین صفحه به شما نمایش داده میشه و اگه نیازی به ویرایش نداشته باشید، بعد از چند ثانیه به صورت خودکار داخل گالری گوشی ذخیره میشه. گوشی های قدیمی تر مثل آیفون 5s که دکمه پاور بالای گوشی قرار داره هم به همین صورت انجام میگیره و با نگه داشتن همزمان دکمه پاور در بالا و دکمه هوم برای چند ثانیه، اسکرین شات ثبت میشه.

 

گرفتن اسکرین شات با استفاده از ضربه روی پنل پشتی (قابلیت Back Tap)

اپل با معرفی iOS 14 یه قابلیت جذاب و کاربردی رو به نام Back Tap به گوشی های خودش اضافه کرده که شما با دو یا سه بار ضربه زدن به قسمت پشتی گوشی میتونید از یک سری قابلیت که امکان شخصی سازی دارند استفاده کنید، که یکی از محبوبترین و رایجترین این استفاده ها گرفتن اسکرین شاته. البته با اینکه iOS 14 برای آیفون های 7 هم عرضه شده، ولی این قابلیت فقط روی آیفون های 8 به بالا فعال و قابل استفاده است. شما با استفاده از قدم های زیر میتونید این قابلیت جالب رو فعال کنید و خیلی راحت و با ضربه به هر بخش از قسمت پشت گوشی اسکرین شات بگیرید و اگه دوست داشتید، میتونید استفاده های دیگه ای هم از این قابلیت دسترسی سریع  ایجاد کنید. در هر صورت روند فعال سازی به این ترتیبیه که در ادامه اومده:

 

  1. در منو تنظیمات پایین برید و روی گزینه Accessibility ضربه بزنید.

 

  1. در این بخش روی گزینه Touch ضربه بزنید.

 

  1. به پایین صفحه اسکرول کنید و روی گزینه Back Tap ضربه بزنید.

 

  1. توی این بخش دو تا گزینه Double Tap به معنی ضربه دوتایی و گزینه Triple Tap به معنی ضربه سه تایی رو میبینید. روی یکی از این دو ضربه بزنید.

 

  1. در این صفحه گزینه های زیادی در دسترس شما هست و میتونید از بین رفتن به صفحه هوم، سوئیچ بین برنامه ها، دسترسی به کنترل سنتر، فعال کردن چراغ قوه، اسکرین شات و …. یکی رو انتخاب و فعال کنید.

 

گرفتن اسکرین شات در گوشی آیفون با استفاده از Assistive Touch

اگه دوست ندارید دو سه تا دکمه رو همزمان با هم بزنید یا دکمه هوم گوشیتون خراب شده یا دسترسی به قابلیت Back Tap ندارید و یا اصلا دوست ندارید هی به گوشی تون ضربه بزنید، با استفاده از قابلیت Assistive Touch که روی همه گوشی های آیفون در دسترسه، میتونید یه بخش دسترسی سریع تو گوشی ایجاد کنید و در کنار اسکرین شات، میانبرهای دیگه ای هم ایجاد کنید. برای فعال کردن و استفاده از این قابلیت باید مراحل زیر رو طی کنید:

 

  1. در منوی تنظیمات وارد بخش Accessibility بشید.

 

  1. در بخش Accessibility روی گزینه Touch و سپس Assistive Touch ضربه بزنید.

 

  1. در این بخش گزینه Assistive Touch رو فعال کنید و بعد باید نحوه فعال کردن این قابلیت رو مثل روش Back Tap انتخاب و به روش زیر برای گرفتن اسکرین شات فعال کنید.

 

  1. روی گزینه Double-Tap ضربه بزنید و توی صفحه جدید، گرفتن اسکرین شات رو انتخاب کنید.

 

گرفتن اسکرین شات سرتاسری در آیفون

اگه قصد دارید مقاله یا متنی که از چندین صفحه تشکیل شده رو داشته باشید تا بعدا سر فرصت اون رو بخونید، میتونید یه اسکرین شات سرتاسری بگیرید. این روش روی آیفون های قدیمی هم جواب میده و نیاز به امکان خاصی نداره. البته این قابلیت فقط روی پیج های باز شده توی سافاری قابل استفاده است و برای مرورگرها یا اپ های دیگه باید از برنامه هایی مثل Picsew یا Tailor استفاده کنید.

 

  1. مطابق روش هایی که گفتیم، از صفحه اسکرین شات بگیرید و روی پیش نمایش باز شده در پایین صفحه سمت چپ باز میشه، ضربه بزنید.

 

  1. در صفحه باز شده روی گزینه Full Page که در نوار بالای صفحه دیده میشه، ضربه بزنید. اینجا در سمت راست پیش نمایش صفحه رو به شما نشون میده و در صورت نیاز میتونید بخشی رو هایلایت کنید یا علامت بذارید.

 

  1. روی گزینه Done در بالای صفحه ضربه بزنید، تا ذخیره فایل به صورت PDF برای شما نمایش داده بشه و در نهایت گزینه Save رو بزنید.

 

جمع بندی

همونجوری که راه های رسیدن به خدا زیاده، روش های اسکرین شات گرفتن در آیفون هم متعدده و سعی کردیم در خصوص پرکابردترین این روش ها تو این مقاله صحبت کنیم. شاید اسکرین شات گرفتن تو گوشی های اپل برای کسی که از اول تو این اکوسیستم بوده یا اهل سرک کشیدن تو منوهای مختلف باشه، خیلی بدیهی و پیش پاافتاده باشه اما برای افراد تازه کار و کسانی که خیلی حوصله سرچ گردن رو ندارن، میتونه کاربردی باشه. روش محبوب شما برای اسکرین شات گرفتن کدومه؟

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۶ بهمن, ۱۴۰۱
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 56
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ahmaddosti

مفید بود نسبتا

۲۲ فروردین ۱۴۰۳
alirza.amiry

khyliiii bahal bood

۱۴ فروردین ۱۴۰۲
Mahdi2005

کاربردی ولی اگه آیفونی باشه 😔😁

۰۷ اسفند ۱۴۰۱
tahamousavi

اون back tap رو پوکو اف 3 منم داره…

۲۳ بهمن ۱۴۰۱
AhmadReza69

کلا با آیفون مشکل دارم.

۲۱ بهمن ۱۴۰۱
shahab-021

این گزینه آخری چقد خوب توضیح دادی
یه چیز مفید از آیفون یاد گرفتم

۲۱ بهمن ۱۴۰۱
Hdhf

خیلی حیف ☹️☹️☹️

۲۰ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi2494

فکر کنم از هر هزار نفری ک ایفون دارن یکیشون بلد نباشه چجوری اسکرین شات بگیره. بنظرم این مقاله ارزش نوشتنو نداشت.

۲۰ بهمن ۱۴۰۱
Nurse

فقط حیف که آیفون نداریم

۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    Hdhf

    خیلی حیف ☹️☹️☹️

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
SinaRe8596

هعی

۱۹ بهمن ۱۴۰۱
M. T. T

خیلی عالی و کمک حال بود ممنوو داش

۱۸ بهمن ۱۴۰۱