معرفی بازی Super Mario Run؛ قارچ خور!

بازی قارچ خور یکی از محبوب ترین بازی های کنسول نوستالژیک میکرو برای بچه های دهه شصت و اوایل هفتاد بود. قارچ خور با اون موزیک های ۸ بیتی شاد و دنیاهای رنگارنگ خودش شما رو توی صفحه تلویزیون غرق میکرد و ساعت ها پای بازی نگه میداشت تا سکه جمع کنید که شاید جونتون بیشتر بشه و بتونید مرحله های بیشتری رو رد کنید (البته اگه داداش بزرگ تری نداشتید که دسته بازی رو ازتون بگیره!). اگه خدای نکرده برق می رفت یا پدر مادرتون از پای کنسول جمعتون میکردن باید فردا دوباره از اول برای نجات شاهزاده از دست اژدهای زشت بازی تلاش می کردید و آخرش هم می فهمیدید که ای بابا! شاهزاده تو این قلعه هم نیستش و باید برید سراغ قلعه بعدی و هنوز مونده تا برسی!

روند مراحل هم جالب بود و از همون بچگی به ما فهموند که برای رسیدن به شاهزاده باید اول پول جمع کنی (سکه های بازی) و بعد قدرتمند بشی (پاور آپ های بازی مثل قارچ و گل آتشین) و بعدش تازه میتونی برای رسیدن به شاهزاده تلاش کنی! بعدها فهمیدیم که اسم این قارچ خور سیبیلو، ماریو بوده و اسم بازی هم Super Mario bros که یکی از تاثیرگذارترین و پر فروش ترین بازی های تاریخ محسوب میشه و باعث شده که سازنده بازی یعنی نینتندو به یکی از غول های صنعت بازی تبدیل بشه و هنوز بعد از حدود چهل و خرده ای سال با قدرت بتونه ادامه بده.

کنسول های نینتندو بعد از میکرو خیلی توی ایران طرفدار نداشت و خیلی ها این قارچ خور پیر رو یادشون رفته بود ولی کنسول wii که توی ایران به خاطر بازی های دورهمی و کنترل های حرکتیش بین گیمرها شناخته شده بود، دوباره اسم ماریو و نینتندو رو روی زبون ها آورد. اما همه اینا رو گفتیم که حس نوستالژیتون زنده بشه و برید دوباره قارچ خور های قدیمی رو با شبیه ساز روی گوشی تون بازی کنید؟ خیر! ربط این خاطرات به موبونیوز بازی Super Mario run نسخه موبایله که یه چند سالی از عرضه اش میگذره اما به خاطر حس خوب که بازیش میده و چیل بودنش خواستیم یه معرفی کوچیکی ازش داشته باشیم تا کسایی که این لوله کش رو نمیشناسن باهاش آشنا بشن و کسایی که باهاش خاطره دارن با نصب بازی “سوپر ماریو ران” رو موبایل برگردن به دوران خوش کودکی! با معرفی بازی Super Mario Run همراه موبونیوز باشید.

بررسی گرافیک بازی سوپر ماریو ران

در مورد گرافیک بازی Super Mario Run میشه فقط تعریف کرد هم از لحاظ تکنیکی هم از لحاظ زیباشناسی، تکنیکی چون خیلی بازی سبکیه و توی اکثر گوشی های هوشمند به راحتی اجرا میشه و خیلی قدرت سخت افزاری بالایی نمی خواد. از لحاظ زیباشناسی هم اگه بازی های جدیدتر ماریو روی وی یا نینتندو سوییچ بازی کرده باشید تقریبا میشه گفت طراحی این بازی با اونا تفاوت خاصی نداره و فقط پس زمینه های بازی کمی ساده تر و سبکتر شده و با دیدن گومبا ها و لاک پشت های پرنده بازی یاد خاطرات قدیمی خودتون میفتید و زیبایی طراحی اونها چشم هاتون رو نوازش میکنه.

برای این که خیالتون راحت بشه باید بگیم بازی سوپر ماریو ران در گوگل پلی بیشتر از 100 میلیون بار نصب شده، نشان توصیه شده توسط خود گوگل پلی رو داره و از بیشتر از 1.6 میلیون ریویویی که براش ثبت شده تونسته امتیاز خوب 4 رو از 5 بگیره.

 

صفحه بازی در گوگل پلی

صفحه بازی در اپ استور اپل

بررسی گیم پلی Super Mario Run

گیم پلی بازی شبیه به بازی های دونده بی نهایتی مثل Subway Surfers یا Temple Run و باز های تو این سبکه. فقط ماریو از سمت چپ به راست می دوئه و خودش به صورت خودکار از روی دشمن های و موانع کوچیک میپره و شما فقط روی صفحه ضربه می زنید تا ماریو بپره و با نگه داشتن پرشش بلند تر میشه و نیاز به کار خاص دیگه ای توی بازی نیست. به خاطر همین بازی خیلی راحته و خیلی نیاز به عکس العمل های سریع و دقیق نداره.

می تونید سکه های بیشتری توی مرحله جمع کنید تا رکوردتون بالاتر بره. ۵ تا سکه صورتی هم توی هر مرحله قرار داره که با پیدا کردنش می تونید چالش بیشتری برای خودتون درست کنید و اگه همشون رو پیدا کنید سکه های بنفش و بعدش سکه های مشکی توی مرحله ظاهر میشه که هر رنگ پیدا کردن و جمع کردنش سخت و سخت تر میشه.

سه حالت برای بازی در نظر گرفته شده. یکی حالت World Tour که مثل ماریو های قدیمی ساخته شده و شامل ۶ دنیا و ۲۴ مرحله هست که اکثر مرحله های قدیمی و نوستالژی دنیای ماریو رو شامل میشن. بازی پرداخت درون بازی نداره ولی فقط دنیای اول بازی رایگانه و برای باز کردن بقیه دنیاها یا برای اندروید باید از نسخه ماد (کرک) شده بازی استفاده کنید یا ۱۰ دلار ناقابل بدید تا همه مرحله ها و شخصیت های قابل بازی دیگه مثل لویجی و یوشی هم باز بشه. اگه هیچ کدوم از این کارهارو هم نکنید همون مراحل رایگان بازی حدود ۴ ۵ ساعتی سرگرمتون میکنه که برای یه بازی مجانی بد نیست.

بخش رالی حالت دیگه بازیه که می تونید با دوستاتون یا بازیکن های دیگه مسابقه بدید و هر کی سکه بیشتری جمع کنه و بهتر بازی کنه مرحله ها رو برنده میشه و یه مقداری تود رنگی (یارهای ماریو توی بازی هاش) جایزه میگیره که شخصیت های دیگه بازی رو می تونید با جمع کردن یه مقدار مشخص ازشون باز کنید. بازی کردن این بخش هم نیاز به یه سری تود توکن داره که محدوده و با رفتن مرحله های اصلی بهتون داده میشه. یه سیستم ساخت ساز خیلی ساده هم داره که با سکه هایی که تو مرحله ها جمع می کنید می تونید توی نقشه صفحه اصلی یه سری خونه و جعبه سکه بسازید که هم حس پیشرفت توی بازی بهتون دست بده و هم یه سری تود توکن با استفاده از این جعبه های سکه به دست بیارید و بیشتر بازی کنید. در کل میشه گفت طراحی بازی و مراحل سوپر ماریو ران خیلی خوبه و برای یه بازی موبایل جوری ساخته شده که از بازی چند بارش خسته نشید و بازم به بازی کردن ادامه بدید.

 

پیش نیازهای بازی Super Mario Run

اولین چیزی که شاید به ذهنتون برسه اینه که خب با یه بازی افلاین طرفم ولی متاسفانه برای بازی کردن سوپر ماریو ران نه تنها باید همیشه آنلاین باشید، هم باید فیلترینگ این بازی رو دور بزنید و هم تحریم هاشو. برای اجراش به خاطر تحریم باید از ابزار های تغییر DNS استفاده کنید وگرنه حتی وارد بازی هم نمی تونید بشید. نیاز به سرعت اینترنت خیلی بالایی نداره با یه اینترنت معمولی (غیر ملی) هم کار راه میفته. روی اکثر گوشی های هوشمند اجرا میشه و نیاز به قدرت سخت افزاری خیلی خاصی نداره. حجم فایل نصبی بازی حدود ۸۰ مگ و دیتای خود بازی هم حدود ۲۵۰ مگابایته.

جمع بندی

نصب بازی سوپر ماریو ران برای کسایی که طرفداری ماریو هستن که از اوجب واجباته! اگه خیلی وقته این لوله کش سیبیلو رو ندید برای یه حس نوستالژی و یادآوری خاطرات حتی برای چند ساعت هم شده بد نیست به شرط اینکه بتونید از دیوار تحریم این بازی رد بشید و بتونید اجراش کنید. البته به خاطر مرحله های کم رایگان و سیستم پرداخت پول برای باز کردن مراحل جدید شاید بعد یه هفته دیگه سری بهش نزنید. چون خیلی بازی های مجانی با گیم پلی طولانی تری تو گوگل پلی و اپ استور پیدا میشه که میشه اونا رو نصب کرد. شاید هم با نصب این بازی دوباره وسوسه شدید و بازی های قدیمی قارچ خور رو با شبیه ساز روی کامپیوتر یا موبایل خودتون بازی کردید! در هر صورت به نظر میاد با توجه به نوستالژیک بودن بازی Super Mario Run و امتیاز بالایی که تو پلی استورهای مختلف داره این بازی ارزش نصب زیادی داره و احتمالا از حجم استفاده شده برای دانلود بازی راضی باشید!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۳ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 37
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Pergas

هعی یادش بخیر

۲۱ دی ۱۴۰۲
MOBIN88

یادش بخیر

۱۰ دی ۱۴۰۱
Mahdi2005

من اصلا تا حالا اینو بازی نکردم 😁😁

۳۰ آذر ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو معرفی بازی هستیم!

۱۶ آذر ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو معرفی بازی هستیم!

۱۶ آذر ۱۴۰۱
tahamousavi

من این نسخه از این فرانچایز رو نداشتم ولی نسخه سوپر ماریو بروز ۶۴ رو هنوز دارم. لامصب عجب چیز باحالیه!

۰۹ آذر ۱۴۰۱
Mohammad#dark#love

یادش بخیر تو این بازیش میکردیم چه حالی میداد🤤🤤🤤

۰۹ آذر ۱۴۰۱
afsheen

من اون موقعها هم سه چهارمرحله بیشتر نمیتونستم‌برم 😬😑

۰۸ آذر ۱۴۰۱
A.L.I

نوستالژی بود

۰۸ آذر ۱۴۰۱
ALI ZAREI

ی بازی باحال

۰۸ آذر ۱۴۰۱
shahab-021

با پارگراف اول
خاطرات بچگیمونو زنده کردی

یادش بخیر
چقد سر این ماریو
کل‌کل میکردیم
و ادعا داشتیم

۰۸ آذر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

یادش بخیر ❤️👌🏻

۰۸ آذر ۱۴۰۱
thisabasi

چقدر خوبه که دوباره این لوله کش سیبیلو رو دیدیم

۰۷ آذر ۱۴۰۱
Soheil1386

زمان خودش در حد کالاف امروز بود

۰۶ آذر ۱۴۰۱
    alex.cardo1320ali

    نصب کرده بودم قدیم”, برا مراحل بالاش باید پول خرج کنی و فقط مرحله 4 تایی اول بازه ولی حالت مسایقه و ی حالت موزیکی خلاصه مرحله ها هس,,, نت زیادی میبره,, بازی قارچ خور با سویچ و مبدل هم افلاین هست که گرافیکش اچ دی و نزدیک به اینم میشه که تو عکساش اونه که یوهو بزرگ میشه تا ابرا و تو مارکت ها هست,, پولیه ولی بگردیرایگانش هست ,,کاش یکم دقیقتر تو مراحل میرفتین و میگفتین راهی هست مجانی مزاحل جدید با گدی باز کرد؟؟ خیلی کم بهش پرداخته شده

    ۰۷ آذر ۱۴۰۱
      thisabasi

      مرسی بابت به اشتراک گزاری تجربیاتت 😊✋️

      ۰۷ آذر ۱۴۰۱
Soheil1386

بازی معرکه بود

۰۶ آذر ۱۴۰۱