معرفی بازی Streets Of Rage 4؛ شورش در شهر!

کنسول قدیمی سگا مگا درایو در ایران به خاطر بازی های با گرافیک بیشتر و فضای بزرگسالانه تر نسبت به کنسول میکرو نینتندو طرفداران خیلی بیشتری داشت و بازی هایی مثل سونیک، نینجا سگ و مورتال کامبت جزو معروف ترین بازی های این کنسول محبوب به حساب میومدن. سبک بازی های Beat em Up در این دوره بسیار محبوب بود و اکثر بازی ها مثل لاک پشت های نینجا یا بتمن هم توی این سبک عرضه میشدند. یکی از بازی های معروف و خوش ساخت این سبک بازی Streets Of Rage بود که در ایران به نام شورش در شهر شناخته میشد و به خاطر گیم پلی جذاب و روون و چند نفره و شخصیت های دوست داشتنی و منحصر به فرد تو زمان خودش به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده بود. اما بعد از پیشرفت گرافیک کنسول های بازی و عرضه نسل های جدید این بازی هم به خاطره ها پیوست و نسخه جدیدی از اون عرضه نشد تا اینکه در سال 2020 شرکت Playdigious که از چند تا جوان عاشق بازی های قدیمی تشکیل شده بود، نسخه جدید و شماره دار این سری رو با نام Streets Of Rage 4 عرضه کردن. تو شورش در شهر 4 همون گیم پلی جذاب قدیمی با یه گرافیک دو بعدی جذاب و زیبا ترکیب شده و باعث شده اسم این بازی رو دوباره سر زبون ها بیاد. با موبونیوز همراه باشید تا این بازی نوستالژی و خاطره انگیز رو با هم بررسی کوتاهی داشته باشیم.

 

بررسی گرافیک بازی Streets Of Rage 4

گرافیک بازی کاملا به نسخه های قدیمی وفاداره و طراحی دوبعدی که کاملا با دست کشیده شده و همون حس نوستالژی قدیمی رو تداعی میکنه و میشه مثل اون زمان ها گفت: “عجب گرافیکی!”(البته با یه عینک نوستالژی). شخصیت های اصلی و دشمن ها و پس زمینه با دقت خیلی زیادی طراحی شدن و با اینکه گرافیک بازی دو بعدیه، جزئیات خیلی زیادی رو میتونید موقع بازی کردن ببینید. رنگ های جذاب و زنده بازی هم باعث شده از نگاه کردن به این بازی خسته نشید. اگه خیلی دنبال خاطره بازی باشید میتونید از حالت گرافیک پیکسلی به سبک بازی های قدیمی هم استفاده کنید و در کنار موسیقی نسخه های قدیمی که دقیقا بازسازی همون ورژن های قدیمی فقط با کیفیت بهتره، لذت ببرید. گرافیک بازی دقیقا مشابه نسخه های کنسولی بازی برای گوشی های موبایل پورت شده و اگه قصد بازی روی گوشی رو هم داشته باشید، نسخه با گرافیک پایین تر بازی رو تجربه نمیکنید. بازی Streets Of Rage 4 در گوگل پلی بیش از 10 هزار نصب گرفته و با حدود 7 هزار نظر تونسته نمره 4.8 رو دریافت کنه.

صفحه بازی Streets Of Rage 4 در گوگل پلی

صفحه بازی Streets Of Rage 4 در اپ استور اپل

 

بررسی گیم پلی Streets Of Rage 4

گیم پلی بازی دقیقا همون نسخه های قدیمی رو به بهترین نحو بازسازی کردن و شما با مشت و لگد یا حرکت های پرتابی باید دخل دشمن های بازی رو بیارید! یه سری حرکت های ویژه و قدرتمند هم در اختیار دارید که به صورت محدود میتونید توی هر مرحله ازشون استفاده کنید و بهتره مواقع ضروری از این حرکت ها یا به قول گیمرهای قدیمی از اشعه ها استفاده کنید. با انتخاب شخصیت از بین 8 کاراکتر بازی که شامل کاراکتر های قدیمی و نوستالژی Axel، Blaze و Adam و چند کاراکتر جدید میشه بازی رو شروع میکنید. هر کاراکتر تعدادی حرکت های ویژه مخصوص به خودش و سبک مبارزه متفاوتی داره که اگه از یه سبک بازی خسته شدید، میتونید با انتخاب شخصیت های جدید به بازی تنوع بدید. مراحل بازی خیلی زیاد نیست و از 12 مرحله کلی تشکیل شده که در آخر هر کدوم باید با Boss یا غول آخر اون مرحله بجنگید که هر کدوم سبک مبارزه خاص خودش رو داره و باعث ایجاد چالش در مرحله ها میشه.

تمام کردن بازی خیلی وقت زیادی ازتون نمیگیره و هر مرحله بین 20 تا 30 دقیقه برای تموم کردن وقت میبره. البته مد Boss Rush هم بهتون اجازه میده که فقط با باس های بازی پشت هم بجنگید و مهارت های خودتون رو محک بزنید. اگه خیلی توی بازی های شورش در شهر ادعا دارید و از طرفدارهای قدیمی این بازی به حساب میاید، classic Arcade mode برای شما ساخته شده و باید کل بازی رو فقط با یه جون تموم کنید که با توجه به سختی نسبتا زیاد بازی واقعا کار آسونی نیست! کنترل بازی هم خیلی راحت و بدون مشکل طراحی شده و میتونید از دکمه های تاچ رو صفحه نمایش استفاده کنید، اما به خاطر کوچک بودن صفحه نمایش گوشی ممکنه در صحنه های شلوغ بعضی دشمن ها رو نبینید و ضربه های الکی بخورید. از گیم پد بلوتوث هم میتونید برای کنترل بهتر و راحت تر بازی استفاده کنید.

 

نیازمندی های بازی شورش در شهر 4

برای اجرای بازی نیازمند یه گوشی نسبتا قدرتمند با حداقل 4 گیگ رم و 2 گیگ فضای خالی، اندروید 9 به بالا و پردازنده Arm64-v8a دارید تا بتونید به صورت مناسب بازی رو اجرا کنید. بازی Streets of Rage 4 با قیمت 8 دلار در فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور در دسترسه و اگه قصد بازی روی گوشی های آیفونی رو داشته باشید حتما باید نسخه اصلی بازی رو خریداری کنید که خبر خوبی نیست. اما طرفداران اندرویدی میتونن از نسخه های ماد شده و رایگان بازی که با یه سرچ در گوگل پیدا میشه استفاده کنن و به نسخه کامل بازی به همراه DLC های عرضه شده و ماد جون بی نهایت هم دسترسی داشته باشند که تجربه بازی رو برای گیمر های نسبتا جدید تر و کم تجربه آسون تر میکنه!

 

جمع بندی

به لطف قوی تر شدن گوشی های هوشمند بازی های بیشتری از کنسول ها به گوشی ها پورت میشه و بهتون اجازه میده هر جا که هستید خیلی راحت به تجربه بازی های مورد علاقه تون بپردازید. بازی شورش در شهر 4 با گرافیک دو بعدی زیبا و رنگارنگ خودش و گیم پلی نوستالژی خودش میتونه ساعت ها شما رو سرگرم کنه و خاطرات قدیمی شما که چهار زانو جلوی تلویزیون میشستید یا تو کلوپ ها بودید و بعد از ساعت ها بازی و مردن مرحله اول بازی رو رد میکردید، یادتون بیاره! حتی اگه بازی های قدیمی این سری رو بازی نکرده باشید یا اصلا اسم سبک Beat em Up تا به حال به گوشتون نخورده باشه با تجربه این بازی میتونید با این بازی قدیمی و سبک ساز آشنا بشید و از تجربه اون لذت ببرید و شاید سراغ نسخه های قدیمی این بازی هم برید!

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۴ دی, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 48
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Aliiranshahi

عالی

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Vahid1358

یکی از بازی های که خیلی دوستش دارم

۱۹ آذر ۱۴۰۲
AboravA

داستان عالی در کنار گرافیک عالی تر و نامی آشنا واسه گیمرهای قدیمی بدون هیچ کم و کاستی اومده که به شما یه بازی کامل رو ارائه بده البته اگه طرفدار بازی های این مدلی باشین تنها ایرادی که میتونید بگیرید هم کم بودن بخش داستانی بازیه که خیلی زود تموم میشه البته بعد از پایان بازی میتونید حالت های مختلف دیگه بازی رو مثل بخش سوروایور رو بازی کنید و لذت ببرید

۰۶ آذر ۱۴۰۲
Ali asghar Afzali

باید امتحانش کنم

۱۶ خرداد ۱۴۰۲
Mahdi2005

جالب بود 👌

۱۸ بهمن ۱۴۰۱
tahamousavi

کلا چنین سبکی بازی نکردم…

۲۹ دی ۱۴۰۱