استارلینک ایلان ماسک از فضا توییت کرد!

ایلان ماسک شخص نام آشنا این روزهای حوزه ماهواره اینترنتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) برای اولین بار با استفاده از ویژگی Direct-to-Cell اینترنت ماهواره‌ای استارلینک توییت کرد. ایلان ماسک در اولین توییت خود با ویژگی Direct-to-Cell (اینترنت ماهواره‌ای مستقیم) اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در شبکه ایکس نوشت: این پست با یک موبایل عادی و مستقیما با یک ماهواره SpaceX بدون هیچ تجهیزات خاص دیگری ارسال شده است. این پیام در حقیقت یک پیام دیگر در حساب کاربری SpaceX را کوت کرده بود.
این توییت یک ماه پس از ارسال اولین پیام متنی SpaceX با استفاده از خدمات ماهواره‌ای و شبکه TMobile منتشر شد. SpaceX گفته است که قصد دارد خدمات تلفن همراه مجهز به ماهواره را با شبکه خود ارائه دهد و شکاف دیجیتالی را با اتصال به اینترنت برای مناطق محروم از بین ببرد.
توییت ایلان ماسک با موضوع Direct-to-Cell (اینترنت ماهواره‌ای مستقیم) اینترنت ماهواره‌ای استارلینک
SpaceX شش ماهواره اول را با ویژگی Direct-to-Cell در ابتدای سال جاری به فضا پرتاب کرد و در مجموع، این شرکت قصد دارد مجموعه ای از 21 ماهواره با این ویژگی داشته باشد به گونه‌ای که می‌تواند خدمات صوتی، متنی و داده را در مناطق دورافتاده و بدون زیرساخت زمینی ارائه دهد. این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری سرویس Direct-to-Cell خود را برای مشتریان راه اندازی کند و در حال برنامه‌ریزی برای گسترش سریع شبکه DTC خود با پرتاب صدها ماهواره در سال جاری و با هدف ارائه خدمات پیام متنی در سال ۲۰۲۴ و خدمات صوتی، داده و اینترنت اشیاء در سال ۲۰۲۵ هستند.

SpaceX تصمیم دارد با ارسال نخستین دسته ماهواره های مجهز به Direct to Cell این فناوری را در مدار زمین آزمایش کند تا بتواند در آینده دامنه فعالیت خود را از برج های مخابراتی فراتر ببرد. در اصل نیز قرار است سرویس «فضا به موبایل» با کمک نسل جدید ماهواره‌های اینترنتی استارلینک تسهیل شود.

ماسک قبلاً اشاره کرده بود که این سرویس “به طور معناداری با شبکه‌های تلفن همراه زمینی موجود رقابتی نخواهد بود” اما “راه حلی عالی” برای مکان هایی بدون اتصال سلولی خواهد بود.

بن لانگمیر (Ben Longmier) مدیر ارشد مهندسی ماهواره در اسپیس‌ایکس، عکسی را از رشته کوه‌های کالیفرنیا منتشر کرده که احتمالاً همان جایی است که آنها این پست را با استفاده از خدمات ماهواره‌ای DTC در ایکس ارسال کرده‌اند. شاید برای شما هم سوال باشد چرا در این پوشش سنگین درخت‌ها چنین پستی را ارسال کرده‌اند؟ باید بدونید که دلیل این کار اتصال چالش برانگیز به ماهواره‌ها است؛ چرا که درختان می‌توانند خط دید بین ماهواره و دستگاه گیرنده را مسدود کنند و باعث تداخل یا از دست دادن سیگنال شوند. اما ماهواره‌های استارلینک به آنتن‌های آرایه فازی و الگوریتم‌های نرم‌افزاری پیشرفته مجهز هستند و می‌توانند بر این چالش‌ها غلبه کنند و خدمات استاندارد LTE را به تلفن‌های همراه زمینی ارائه دهند.

ایلان ماسک و SpaceX در مورد طرح‌هایی برای ارائه پوشش اینترنتی در سراسر جهان که از مدار ماهواره‌های Starlink صورت می‌گیرد،

موانع دیگری نیز بر سر راه اتصال تلفن همراه به ماهواره وجود دارد. حرکت سریع ماهواره‌ها، جابجایی داپلر، تأخیر در زمان و دشواری اتصال تلفن‌های همراه به ماهواره‌های دور به دلیل دریافت آنتن و توان انتقال کم از جمله این موانع هستند.

ایلان ماسک و SpaceX در مورد طرح‌هایی برای ارائه پوشش اینترنتی در سراسر جهان که از مدار ماهواره‌های Starlink صورت می‌گیرد، اعلام آمادگی کردند. استارلینک در حال حاضر خدمات اینترنتی خود را به عموم مردم ارائه می‌کند. این سرویس در اوکراین نیز در حالی که با تهاجم روسیه مبارزه می‌کند مورد استفاده قرار گرفته است اما برای استفاده از آن به تجهیزات تخصصی مانند دیش ماهواره‌ای نیاز است. برنامه Direct to Cell تلاشی برای افزایش دسترسی و در دسترس قرار دادن شبکه‌های سلولی و اینترنت از طریق تلفن همراه بدون نیاز به تجهیزات تخصصی است.

SpaceX با شرکت مخابرات T-Mobile برای ارائه این سرویس در ایالات متحده آغاز به کار کرده و ایالات متحده اولین کشوری است که در آن این تکنولوژی عرضه می‌شود. این شرکت قصد دارد خدمات خود را در سراسر جهان در آینده توسعه دهد و قبلاً با اپراتورهای مخابراتی در کشورهایی از جمله شیلی، پرو، نیوزلند، استرالیا، کانادا و ژاپن اعلام شراکت کرده است. علاوه بر این، ارائه‌دهندگان شبکه بی‌سیم مانند KDDI، Optus، One NZ و Rogers با اسپیس‌ایکس برای راه‌اندازی فناوری ارتباط مستقیم با شبکه سلولی در سطح جهانی همکاری خواهند کرد.

باید دید آیا ایلان ماسک با این خدمات مناطق دور افتاده را به اینترنت پر سرعت مجهز خواهد کرد یا نه؟ نظر شما درباره این کار ایلان ماسک چیست؟

نویسنده : mehran osmannejad
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 16
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Abolfazl Nahidi

🫡

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
!Just trust me

خدایا شکرت

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Alioxv

معجزه باید بشه که تو ایرانم راه بیفته…

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
ALLIENGER

آقا یه دویست هزار دلار معذرت

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
arsalansh

اینجا ایران است دوستان !

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

محبوبیت پول میاره
ولی پول محبدبیت نمیاره
چیزی که ایلان ماسک نداره

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

امیدوارم موفق بشی اقای ایلان ماسک

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

جالبه

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

منتظر حضورش در گوشی ها هستیم
اینترنت آزاد و جهان پیشِ رو

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

آرزو های ساده و عادی ما…

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

هعی 😞

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

سال ۲۱۲۴ به ایران میاد🙂

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

عالیه!

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

عجب

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
Amir 1789

ایلان صد در صد این کارش رو با موفقیت عملی می‌کنه اما مشکلی که اینجا هست میخواد از کشوری که اینترنت ماهواره ای بده اجازه بگیره که اگه بخواد از ایران اجازه بگیره بهش اجازه نمی‌دن و در کشوری که فیلترینگ بوده تا اینترنت همچین انتظاری میشه ازش داشت

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه ولی بعید میدونم اینجاها برسه

۰۹ اسفند ۱۴۰۲