معرفی بازی موبایلی Stardew Valley

خیلی از ما اون ته وجودمون دلمون می‌‌خواسته یه مزرعه داشتیم و توی آرامش فضای سبز و با صدای چهچه پرنده‌ها، خودمون محصول می‌کاشتیم، توی مزرعه قدم می‌زدیم و از حیوونای قشنگ نگهداری می‌کردیم. حالا که این سبک زندگی برای خیلی از ما شهرنشینا فقط یه رویاست، بیایین توی موبایل برای خودمون یه مزرعه بسازیم. مزرعه‌ای که سرآغاز معاشرت با آدم‌های دیگه هست و گاهی می‌تونه به ازدواج هم ختم بشه! پس اگر دنبال یه بازی این سبکی با کلی المان جذاب و رنگ‌های شاد هستین و می‌خوایین از زندگی ماشینی و افسردگیش فاصله بگیرین تا آخر با مقاله معرفی بازی Stardew Valley با موبونیوز همراه باشین تا از گرافیک، گیم‌پلی و هیجانش و کنترل بازی گپ بزنیم.

 

خلاصه بازی Stardew Valley؛ مزرعه داری به سبک جدید!

بازی Stardew Valley در سال 2016 توسط اعضای تیمی مستقل همراه با «اریک بارون» برای فرار از روزمرگی متولد شده. این بازی اول برای مکینتاش و ویندوز بهینه شده بود، اما بعد از مدتی یعنی 24 اکتبر سال 2018، نسخه‌ iOS و در 14 مارس 2019 نسخه اندرویدش منتشر شد. از اون روز بود که بازیکن‌های بیشتری به جمع Stardew Valley اضافه شدن و می‌تونستن هر لحظه و هرجایی بازی کنن.
بازی استاردیو ولی، یه بازی موبایلی محبوبه که به‌دلیل کمک به افراد برای مقابله با ناامیدی و افسردگی تحسین شده. بازی Stardew Valley از طریق ایجاد حس داشتن هدف و کسب موفقیت می‌تونه به درمان افسردگی و ناامیدی کمک کنه.
این بازی یه شبیه‌ساز کشاورزیه که به بازیکن‌ها این امکان رو میده تا یه زندگی ساده در مزرعه داشته باشن، محصول بکارن، حیوانات رو پرورش بدن و با جامعه اطراف ارتباط برقرار کنن. توی بازی به هر بازیکن، وظایف و اهدافی داده میشه که باید به اون‌ها دست پیدا کنن. از طرفی، حس کنترل داشتن روی یه محیط که همون مزرعه شماست و تاثیری که روی جامعه اطراف حین ارتباط برقرار کردن با همسایه‌ها دارین خیلی لذت‌بخشه.
ژانر بازی استراتژیک، شبیه‌سازی و نقش‌آفرینیه و فقط 80 مگابایت از فضای گوشیتون رو اشغال می‌کنه. از زمان ارائه تا حالا حدود 1 میلیون نصب گرفته و از 158 هزار رای تونسته 4.5 ستاره بگیره. قیمت بازی 4.99 دلاره و برای هر فرد بالای 10 سال مناسبه.

 

داستان بازی Stardew Valley؛ از کجا شروع می‌کنین!

بازی از اونجا شروع میشه که شما در اوج خستگی از روزمرگی‌ زندگی مدرن و شهری، نامه‌ای از پدربزرگتون می‌گیرین که یه مزرعه براتون به ارث گذاشته و می‌خواد ازش نگهداری کنین. مزرعه توی دهکده Pelican Town قرار داره و اولش پُر از علف‌های هرز، درخت‌های شکسته، درختچه‌های قدیمی، آت‌وآشغال و سنگ‌‌های بزرگه.

بازی stardew valleyخب مزرعه کلا به‌هم ریخته و غیرقابل سکونت و کاره و شما باید به‌مرور دستی به سر و روی اون بکشین تا برای کاشت محصول و نگهداری از حیوانات و البته زندگی دائم خودتون آماده بشه. همین که همه چیز رو خودتون از صفر می‌سازین و آشغال‌ها رو دور می‌ریزین یه حس خوب موثر و مفید بودن و به چشم دیدن نتیجه رو منتقل می‌کنه. بعد یه موقعی به‌خودتون می‌آیین که دارین ساعت‌ها زمین رو شخم می‌زنین تا برای کاشتن هویج آماده بشه.

 

گرافیک بازی Stardew Valley؛ شارپ‌‎ترین رنگ‌ها!

گرافیک بازی سبک پیکسلی داره و برای همین زیاد به گوشی‌ها فشار وارد نمی‌کنه و احتمال اینکه گوشی به‌خاطر گرافیک سنگین بازی داغ کنه خیلی کمه. رنگ‌های شاد و متنوع باعث شده تا تفکیکه فضا و فضاسازی در بازی به‌خوبی اجرا بشه و کیفیت رنگ‌ها هم بالاست.
یکی از جذابیت‌های بازی Stardew Valley ساختن کاراکتری مختص خودتونه. این بازی قابلیت‌های زیادی برای شخصی‌سازی کردن کاراکترها داره. جالبه که بعضی از کاربرا میگن که استاردیو والی یه بازی موبایلی نیست و یه اثر هنریه که سازنده‌هاش از ترکیب تنوع رنگ‌های شاد و گرافیک دو بعدی محیطی جذاب و دوست‌داشتنی ساختن. Stardew Valley از بازی Harvest Moon الهام گرفته شده، پس اگر قبلا این بازی رو انجام دادین حتما عاشق استاردیو والی هم میشین.

 

گیم‌پلی بازی Stardew Valley؛ رهایی از ناامیدی و استرس!

شاید Stardew Valley یه بازی ساده به نظر برسه اما گیم پلی آرامش‌بخش و فضای روستاییش می‌تونه تاثیر عمیقی روی سلامت روانی فرد بذاره. در کل، گیم‌پلی بازی استاردیو ولی به کشاورزی در یه مزرعه، کاشتن دونه و برداشت محصول و نگهداری از حیوانات و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی خلاصه میشه. وقتی مزرعه رو پاک‌سازی کردین و دونه‌ها رو کاشتین، با پیشرفت بازی می‌تونین با الوارهای چوبی که به‌دست میارین یه آشیونه کوچک برای حیوونای مزرعه بسازین. با شروع دامداری، می‌تونین در کنار محصولات کشاورزی، محصولات دامی هم بفروشین و پول روی پول بذارین.

گیم پلی بازی stardew valleyاگر حوصله و وقتش رو داشتین می‌تونین به اعماق معدن‌های پُربرکت بازی Stardew Valley برین و بعد از مبارزه با موجودات مختلف، کلی سنگ آهن و مس استخراج کنین. در کنار کار معدن، ماهیگیری دیگه آخر آرامشه چون ماهی می‌گیرین، غذا درست می‌کنین و در کنارش با فروش ماهی کلی پول به جیب می‌زنین.
بیرون از زمین کشاورزیتون، می‌تونین به گشت‌وگذار برین، با اهل محل دوست بشین، ابزار کشاورزی و دامپروری بخرین و کلا خوش بگذرونین. البته در زمان سکونت شما در مزرعه، رویدادهای مختلفی هم در دهکده برگزار میشه که با شرکت در این رویدادها می‌تونین با اهالی بیشتری آشنا بشین و دایره روابط اجتماعی‌تون رو گسترده‌تر کنین. جالب اینجاست که وقتی اهالی رو بهتر بشناسین می‌تونین حتی ازشون تخفیف هم بگیرین و از اون بهتر می‌تونین با یه خانم زیبا و یا یه آقای جنتلمن آشنا بشین و برنامه عروسی بریزین.

داستان بازی stardew valleyبازی یه پروسه روز و شب داره و باید وقت و انرژی خودتون رو طوری تنظیم کنین که آخرش از خستگی راهی تخت مریض‌خونه نشین. نکته جالب دیگه اینه که بازی Stardew Valley همه فصل‌ها رو داره، پس همون‌طور که شما توی خونه خونتون دارین تغییر فصل رو حس می‌کنین داخل بازی هم فصل‌ها تغییر می‌کنه. چیزی که موقع تغییر فصل اتفاق می‌افته و کار رو سخت می‌کنه، مکانیزم نگهداری از محصولاته. تازه باید برای اتفاقات و مشکلات مختلفی هم که ممکنه سر راهتون باشه آماده بشین.

 

کنترل و صدای بازی Stardew Valley؛ بدون اندکی تاخیر و لگ!

وقتی بازی Stardew Valley با نسخه موبایل عرضه شد، اونایی که روی سیستم بازی می‌کردن یکم برای کنترل بازی مشکل داشتن. چون گرافیک بازی سبکه، برای همین کمترین تاخیر و لگ رو حین بازی تجربه می‌کنین البته اگر سرعت اینترنت نسبتا مناسبی داشته باشین.
صدای بازی کیفیت خوبی داره و همین باعث شده تا Stardew Valley به یه بازی موبایلی تمام‌عیار تبدیل بشه. جلوه‌های صوتی و موزیک‌هایی که حین بازی پخش می‌شن یه حس و حال جذابی کنار جلوه‌های بصری ایجاد کردن که بازی رو برای هر سنی هیجان‌انگیز کرده.
جالب‌ترین بخش بازی اینه که اگر از بازی با موبایل خسته شدین می‌تونین بازی رو ذخیره و بعدش به لپ‌تاپ خودتون منتقل کنین. اما وقتی این‌کار رو کردین دیگه راه برگشتی وجود نداره.

 

دانلود و نصب بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley توی اپ‌استور و پلی‌استور عرضه شده. قیمت بازی توی اپ‌استور و پلی‌استور 4.99 دلاره. البته بازی رو از مایکت هم می‌تونین دانلود کنین. توی توضیحات پلی‌استور نوشته که اگر Play Pass Subscription داشته باشین می‌تونین رایگان بازی رو دانلود کنین که همین عضویت خودش ماهانه 4.99 یورو خرج روی دستتون می‌ذاره. شما می‌تونین بازی رو برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS دانلود کنین که خوب مستقیما وارد اپ‌استور و پلی‌استور میشه. لینک‌های دانلود بازی رو این پایین گذاشتم.:
دانلود بازی Stardew Valley از Google Play
دانلود بازی Stardew Valley از App Store

 

آیا این بازی ارزش نصب کردن داره؟

صد در صد! بازی Stardew Valley روی موبایل همون‌قدر جذابه که روی دسکتاپ. فقط فرقش اینه که روی دسکتاپ صفحه نمایش بزرگتره و تسلط روی بازی بیشتر میشه. این بازی یه تجربه معرکه است چون غیر از اینکه فضای جذابی داده با نقش‌آفرینی و تموم کردن مسئولیت‌هایی که حین بازی روی دوشتونه، حس رضایت بهتون دست میده. همین حس رضایت کم‌کم شما رو از دنیای ناامیدی و افسردگی دور می‌کنه و بهتون یه هدف میده که ساختن یه مزرعه بزرگه. در ضمن، اینکه می‌تونین کاراکترها رو شخصی‌سازی کنین خیلی این بازی رو خاص کرده چون می‌تونین یکی عین خودتون رو برای بازی بسازین که اونجا یه زندگی دیگه داره، انگار دارین تو دنیای موازی زندگی می‌کنین.

 

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 17
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

!Just trust me

باری رو دارم . راضیم

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Vahid1358

بازی جالبی باید باشه

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

یه بازی متوسط در حد نصفه …

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Emran.B1388

بدک نیست

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

من این بازی دارم خیلی مشتی

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

❤️❤️

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

بازی پیکسلی بیشتر معرفی کنید

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

ماینکرفتم بررسی کنید.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

لینک دانلود برا ویندوز:https://www.yasdl.com/176268/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-stardew-valley.html
لینک دانلود برا اندروید:
https://www.farsroid.com/stardew-valley-android/

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

بازی خوبیه

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
alirezanikkhah

عالی 👍👍

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

یاد سال ۱۹.. افتادم

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
SINANightmare

واقعا بازی قشنگیه Stardew Valley مخصوصا نسخه ویندوز آنلاین.

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

خوبه مزرعه مون هم اوکی شد
یک اپ هم معرفی کنید که نزدیک‌ترین صندوق رای رو بهمون نشون بده

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

یه بازی ای هم بود castle crash اونم باهال و جداب بود

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

چه باهال

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

این بازی خیلی خوبه حتما پیشنهاد میکنم

۱۰ اسفند ۱۴۰۲