بررسی تست مقاومت S24 Ultra سامسونگ 

زک کارشناس کانال JerryRigEverything در جدیدترین ویدیو خودش سراغ بررسی تست مقاومت پرچمدار جدید سامسونگ رفته. همونطور که در بررسی گوشی S24 Ultra سامسونگ گفتیم این نسل با تغییرات جالب در ظاهر و بدنه و همچنین ارتقا بخش دوربین و قابلیت های جالب اما نه چندان کاربردی هوش مصنوعی به نسبت نسل قبلی عرضه شده و میتونید برای آشنایی بیشتر با عمکلرد و مشخصات فنی این گوشی به مقاله بررسی رجوع کنید. بدون معطلی خاصی می‌ریم سراغ بررسی تست مقاومت S24 Ultra سامسونگ تا ببینیم این گوشی پرچمدار و گرون قیمت، مقاومت بالایی داره یا نه.

بررسی تست مقاومت S24 اولترا سامسونگ

بعد از اپل، کمپانی که به سراغ استفاده از تیتانیوم در محصولات جدید خودش رفته سامسونگ بود. مهم نیست اگه اسمش رو بزارید کپی کاری یا هر چیز دیگه‌ای! استفاده از تیتانیوم در محصولات جدید می‌تونه مقاومت و همچنین طراحی اونا رو به طرز چشمگیری بهبود ببخشه. تیتانیوم به شدت سبک و در عین حال مقاوم هست. بر خلاف اپل، سامسونگ به طرز عمومی اعلام نکرده که از چه نوع تیتانیومی استفاده کرده. در تست مقاومت آیفون 15 پرو مکس مشاهده کردیم که اپل از تیتانیوم درجه 5 استفاده کرده بود (هر چه میزان درجه بیشتر باشد کیفیت هم بهتر هست). 

همچنین سامسونگ در مراسم رونمایی از پرچمدار های S24، اعلام کرد که لایه محافظتی جدیدی رو برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته که اسمش Corning Gorilla Armor هست. این لایه باعث میشه تا درخشندگی ها و رفله نوری که باعث انعکاس و اذیت شدن چشم کاربران میشه تا 75% کاهش پیدا کنه. با وجود اینکه طراحی S24 اولترا آنچنان تغییر نکرده ولی از اجزا متفاوتی برای ساختش استفاده شده.

در قسمت اول می‌ریم سراغ بررسی تست خط‌ و خش صفحه‌نمایش. روی شماره های 6 و 7 خط و خوش خودش رو نشون میده. اما با دست کشیدن روی این شماره ها خط‌وخش تا حدودی پاک میشه، اما بر روی شماره 8، خط و خش ایجاد شده عمیق هست و تا حدودی صفحه‌نمایش شکافته میشه و خش میفته. اگه بخوایم به طور کلی بررسی کنیم، صفحه‌نمایش گوشی S24 اولترا سامسونگ روی شماره 7 خط میوفته و آثار اون در شماره 8 موندگاره. این مقاومت در مقایسه با بقیه رقبا تحسین برانگیز هست. اگه با استفاده از دوربین میکروسکوپی خط و خش ایجاد شده بر روی شماره 6 رو مشاهده کنیم، نتیجه به شکل زیر میشه.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هم از فناوری Gorilla Glass برخورداره و زیر اسپیکر بالایی گوشی قرار گرفته. بریم سراغ خط و خش انداختن بدنه تیتانیومی S24 اولترا، تیتانیوم به کار رفته در فریم های کناری این گوشی به سختی روشون خط و خش میوفته. 

با این وجود باز هم جنس دکمه ها از آلومینیوم هست. قلم S pen هم به راحتی از وسط نصف میشه پس سعی کنید باهاش مهربون باشید. داخل این قلم یه خازن وجود داره که به صورت بی‌سیم توسط خود گوشی شارژ میشه. از ویژگی های این قلم می‌تونیم به گرفتن تصاویر، دسترسی به موسیقی و استفاده به عنوان نمایشگر در هنگام ارائه پروژه های مختلف اشاره کنیم. قاب پشتی هم از جنس شیشه هست. 

لوگو سامسونگ کمی صاف تر از بقیه قسمت های مات قاب پشتی هست. “همانند لنز های دوربین سال قبل، سال قبلش و سال قبل‌ترش، لنز های S24 اولترا هم کمی برجستگی دارن.” این نظر زک درباره طراحی لنز های چندگانه پرچمدار جدید سامسونگ بود. لنز های دوربین هم مقاومت خوبی دارن و به راحتی خش نمیوفتن.

بریم سراغ تست فندک، صفحه‌نمایش 1440×3120 پیکسلی با نرخ به روزرسانی 120 هرتز تنها 30 ثانیه در برابر شعله فندک دووم میاره و بعد از اون پیکسل ها سفید میشن و قابل ترمیم هم نیست. با این وجود هنوز هیچ صفحه‌نمایشی به میزان مقاومت صفحه‌نمایش آیفون 15 پرو مکس در برابر شعله فندک نرسیده. 

حسگر اثر انگشت هم که زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده پس از خط و خش در درجه شماره 7 باز هم قادر به اسکن اثر انگشت هست و به راحتی گوشی رو باز می‌کنه.

در آخر می‌ریم سراغ تست خم کردن. تیتانیوم جنس سخت تری نسبت به آلومینوم داره اما انعطاف پذیری اون کم‌تر هست که اون رو شکننده تر می‌کنه. اما تا زمانی که کمپانی ها بتونن نسبت درستی از تیتانیوم رو بین شاسی اصلی و گلس های گوشی تقسیم کنن، این ترکیب می‌تونه شکست ناپذیر باشه. گوشی S24 Ultra سامسونگ هم از این قضیه مستثنی نیست و خیلی کمی خم میشه، اما هیچ ترک و آثار شکستگی روش ایجاد نمیشه.

 

سخن پایانی   

در نهایت گوشی S24 اولترا از دست های زک جون سالم به در می‌بره و تست مقاومت رو با موفقیت پشت سر میزاره. بعضی از تغییرات صورت گرفته توسط سامسونگ در نسل جدید پرچمدار های خودش از همون ابتدا مشخص هستن. صفحه‌نمایش مات و آنتی رفله، طراحی یکدست تر و صفحه تخت می‌تونه در نگاه اول جلب توجه کنه. اما تغییراتی مثل گلس محافظتی جدید صفحه‌نمایش و فریم های کناری تیتانیومی، جز آپگرید هایی هستن که باید اونا رو لمس کنید تا متوجه تفاوت این نسل با گوشی S23 Ultra بشید. نظر شما چیه؟ شما از یک تا ده به تست مقاومت گوشی S24 اولترا سامسونگ چه امتیازی می‌دید؟ 

نویسنده : تحریریه موبونیوز
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 27
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ahmaddosti

از این قیمت توقع بیشتری میره

۰۳ فروردین ۱۴۰۳
اکبر فیضی

اوکی

۲۸ اسفند ۱۴۰۲
اکبر فیضی

بهترین گوشی بازار

۲۸ اسفند ۱۴۰۲
اکبر فیضی

گوشی باحال واساسی

۲۸ اسفند ۱۴۰۲
اکبر فیضی

مطالب اموزنده وخوب

۲۸ اسفند ۱۴۰۲
اکبر فیضی

بسیار خوب وعالی

۲۸ اسفند ۱۴۰۲